25 רעיונות לשיווק העסק בחינם ובתקציב נמוך

לעיתים קרובות יש לעסקים קטנים תקציב שיווק נמוך לעבוד איתו, דבר שיכול להפוך את קידום העסק שלך לאתגר. החדשות הטובות הן שיש הרבה דרכים לשווק את עצמך ללקוחות שלך בלי לבזבז הרבה (או בכלל) כסף.

רעיונות לשיווק

רעיונות לשיווק - כבעל עסק סביר להניח שאין לך זמן לחקור ולאתר את הרעיונות השיווקיים החינמיים האלה, לכן דאגנו לכך בשבילך.

בפוסט הזה תוכלו למצוא המון דרכים חינמיות ובתקציב נמוך לשיווק העסק שלכם, שמחולקות לשלוש קטגוריות:

  • רעיונות שיווקיים חינמיים ומהירים
  • רעיונות שיווקיים חינמיים שדורשים מעט מאמץ והשקעה
  • רעיונות שיווקיים מהירים שדורשים קצת יותר תקציב

אז בואו נתחיל באסטרטגיות שיווקיות שלא יעשו חור בארנק שלכם

צרו חשבון Google My Business בחינם

פרופיל עסקי של גוגל הפך לאחת מאסטרטגיות השיווק החינמיות והיעילות ביותר שיש במיוחד עבור עסקים מקומיים. הרישום החינמי הזה מאפשר לעסק שלך להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל, במפות של גוגל ובפאנל הידע של גוגל לחיפושים ממותגים.

חשבון Google My Business
צפייה בפרופיל העסקי של קרית טק

בשביל שהפרופיל העסקי שלך ידורג יותר גבוה במפות של גוגל או בתוצאות החיפוש המקומיות, עליך לבצע אופטימיזציה לפרופיל העסקי שלך ולהוסיף בו מילות מפתח, שירותי, אודות על העסק ועוד. בנוסף עליך יהיה לאמת את בעלותך על העסק - דבר אשר נעשה באמצעות מכתב שגוגל שולחים לכתוב העסק שלך ובו יש מספר שאתה תצטרך להזין במערכת שלהם.

לחץ כאן לפתיחת חשבון Google my business בחנם

פרסום ברשתות החבריות

הגדלת המעורבות ברשתות החברתיות ובניית קהילה אונליין היא אחת הדרכים שבהן העסק שלך צומח תוך כדי הבעת אופי המותג שלך ובניית אמון עם הקהל שלך.

צרו חשבונות עסקיים והראו נוכחות באתרי המדיה החברתית הגדולים: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב ועוד.

דברים שניתן לפרסם ברשתות החברתיות בכל פעם שיש לכם כמה דקות פנויות. אתם יכולים:

  • לפרסם מאמרים מתוך הבלוג באתר.
  • להיות בקשר ישיר עם העוקבים שלכם על מנת להשמיע את קול המותג שלכם וליצור יותר מעורבות.
  • להריץ סקרים ולבקש משובים.
  • ליצור פוסטים קצרים, מהירים ואינפורמטיביים מתוך קטעי תוכן ארוכים.

לקבלת עזרה נוספת בשיווק חינם במדיה החברתית, עיין בפוסטים הבאים:

תיוג אנשים (ומותגים) ברשתות החברתיות

תיוג הלקוחות הנאמנים שלכם, מעריצי מותגים, או אפילו חברות וספקים שכנים ברשתות החברתיות יכול להרחיב את התנועה האורגנית לעסק שלך, לחשוף אותו לקהל פוטנציאלי חדש, להגדיל את העוקבים ואולי אפילו להשיג יותר לקוחות.

בנוסף עליכם לעודד את העוקבים שלכם לתייג את העסק שלכם במדיה החברתית או להוסיף את מיקום העסק בפוסטים שלהם

תיוג האשטגים ברשת אינסטגרם
תיוג האשטגים ברשת אינסטגרם

השתמשו בהאשטגים

טקטיקת שיווק חינמית נוספת שיכולה להרחיב את החשיפה שלך היא שילוב האשטגים בפוסטים שלך ברשתות החברתיות - באינסטגרם, בטוויטר, בטיקטוק וגם בפייסבוק ובלינקדאין.

האשטגים כלליים ופופולריים יכולים לעזור לכם לחזק את זהות המותג שלכם, אך הם לא ההאשטגים היחידים שבהם עליכם להשתמש. האשטגים ספציפיים יותר (כמו מילות מפתח עם זנב ארוך) מתאימים כאשר אתם מספקים משאבים או ייעוץ.

האשטגים מבוססי מיקום הם בגדר חובה אם אתם עסק מקומי.

ואל תשכחו האשטגים מותאמים אישית! צרו מיקס של האשטגים והוסיפו לפוסטים שלכם על מנת שיגיעו לאנשים שהם מיועדים אליהם

לינקדאין

לינקדאין הוא אתר מדיה חברתית גדול שלרוב נעשה בו פחות שימוש. 

אל תוסיפו חברים ותצאו מהאתר. צרו שיח, שתפו את הפוסטים וההצעות מהבלוג שלכם, הצטרפו ותרמו לפורומים, ושתפו תוכן של אחרים.

תוכלו לבנות את המותג שלכם ולרכוש אמון וכבוד בענף שלכם. כמו כן, עודדו את כל העובדים שלכם להיות פעילים גם כן בפלטפורמה הזו

רעיונות שיווק חינמיים

אסטרטגיות אלו עדיין בחינם, אך הן דורשות השקעה של זמן ו / או מאמץ גדול יותר. אך החדשות הטובות הן שלרוב, ככל שנדרש יותר מאמץ, כך האסטרטגיה יעילה יותר וההצלחה תהיה מתמשכת יותר.

SEO מקומי

החלק הכי טוב באלגוריתם של גוגל הוא שהוא נועד להגיש את התוכן המדויק, האיכותי והרלוונטי ביותר לכל שאילתת חיפוש נתונה. לא משתלם לשחק עם זה, לכן זה מיישר את כללי המשחק ומאפשר לעסקים קטנים להתחרות בעסקים הגדולים באותו שטח פרסום.

קידום אתרים מקומי במנועי החיפוש הוא חינמי, אבל זה יכול לקחת קצת זמן, לכן התחילו מעכשיו והמשיכו לעבוד - היתרונות לאורך זמן יכולים להיות עצומים.

אולי יעניין אותך גם:

להלן כמה דברים שחובה לבצע בקידום אתרים מקומי:

  1. הוספת מילות מפתח מבוססות מיקום (לדוגמא: "קידום אתרים בחיפה") לכותרות העליונות, הראשיות וגוף התוכן של עמודי האתר הראשיים שלך.
  2. הירשמו באינדקסים המקוונים וודאו שהמידע שלך זהה בפלטפורמות השונות.
  3. פרסמו עמודים או פוסטים ספציפיים שמיועדים עבור השכונות אותן אתה משרת, לדוגמה "קידום אתרים בדניה".

תוכנית שיווק באימייל

שיווק באימייל הוא דרך נהדרת לגרום למבקרים חדשים להביע עניין בעסק שלך, כמו גם לשמור על קשרים עם הלקוחות הקיימים שלך. אף על פי ששיווק באימייל זה לא משהו חדש, זו עדיין אחת הדרכים, אם לא החשובה והאמינה ביותר להשיג תשואה חזקה על השקעתכם בשיווק.
כך תוכלו להבטיח זאת:

  • השקיעו מחשבה ויצירתיות בשורות הנושא שלכם.
  • ודאו שבכל מייל שנשלח יש הצעה שמעודדת את הקוראים שלכם לעשות את הצעד הבא.
  • עקבו אחרי הביצועים שלכם והפעילו בדיקות A/B על מנת לראות מה מההצעות שלכם ממיר הכי הרבה ברשימת התפוצה שלך.

עוד רעיונות לשיווק באימייל

עודדו מבקרים חדשים באתר להירשם לרשימת התפוצה שלכם על ידי הצעה מפתה כמו תוכן חינמי, בונוסים או קופוני מבצע בתמורה לרישום. טפחו באיטיות את המנויים ברשימת התפוצה שלכם עד שהם יהיו מוכנים להפוך ללקוחות משלמים.

ניתן להתחילו את הקמפיינים באימייל באמצעות שירות שיווק חינמי כמו MailChimp

צרו אינפוגרפיקה

אינפוגרפיקה זהו כלי שיווקי חזק מאוד. מדובר בתמונות עם נתונים שקלים לעיכול, ושאנשים אוהבים לשתף אותם, ולכן הם דרך נהדרת להגביר את התנועה של ההפניות וקישורים.

העסקת מעצב גרפי שיעשה לכם עיצובים ברמה גבוהה יכולה לפגוע קשה בארנק שלכם, אבל אתם יכול לעשות זאת בעצמכם בזול או בחינם בעזרת כלים כמו CANVA, הערכה החינמית של ADOBE, או המועדף עלינו - VISME. כל אלו מספקים את כל האלמנטים הדרושים להכנת אינפוגרפיקה חכמה שכיף לשתף.

הטבות על פרסום ממומן

אמנם קמפיינים מסיביים עשויים להיות מחוץ לתקציב שלכם, אך לעיתים קרובות תוכלו למצוא הנחות וקופונים בפייסבוק או ב- Google Ads.
כמובן יש לזכור - קבלת ההטבה היא קלה, אך אתם עדיין צרכים לשפר את כישורי הפרסום שלכם כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
בדקו את המידע ב-Google Skillshop אם אתם מעוניינים ללמוד את היסודות.

הגישו בקשה לתו עסקי

ברוב הענפים יש תו עסקי שתוכלו להשתמש בהם, ולהציג באתר שלכם. תגים מעין אלה יכולה להגביר את האמינות, וכתוצאה מכך להגדיל את המכירות. דוגמאות: התו הסגול, תו אמון הציבור, תג Google Partners ועוד..

תג GOOGLE PARTNER

אם אין תוים בענף שלכם, תעשו תו משל עצמכם! כך תקבלו תשומת לב מעסקים אחרים בתעשייה שלכם שירצו להגיש מועמדות לקבלת הפרס שלכם, מה שאומר - עוד קשרים ועוד שיתופי פעולה אפשריים בעתיד.

שיווק גרילה

שיווק גרילה שם דגש על יצירתיות על פני תקציב, והאסטרטגיות הן לרוב זולות וקלות ליישום, במיוחד אם מדובר בשיווק מקומי. 

כתבו את שם העסק שלכם בפייסבוק או את כתובת האתר באמצעות גיר על המדרכה, השתמשו בחלון ראווה נטוש כקנבס של אמנות רחוב, או הדביקו סטיקרים מותאמים אישית על עיצובים אורבניים שיגרמו לכל מי שיעבור להסתכל פעמיים.

יש כאן המון מקום להמצאות חדשות ואתם לא צריכים תקציב גדול על מנת להצליח.

פרסמו תוכן מעניין

שיווק במצעות תוכן, אם נעשה בזהירות, זו טקטיקה יעילה שאינה דורשת תקציב גבוה. לא רק שהיא מאפשרת לכם להציג את הסמכות, המומחיות ורצונכם האמיתי להועיל לקהל שלכם, אלא שגם גוגל נותן העדפה לתוכן שנותן את המענה הכי טוב לשאלות שנשאלות על ידי המשתמשים. אם כן, זה גורם לאתר שלכם להיות מוצג לעתים קרובות יותר בגוגל ולהביא יותר תנועה בחינם לאתר.

כתיבה זה לא הצד החזק שלכם?

זכרו, תוכן טוב עוזר לחנך את הקהל שלכם באמצעות שפה פשוטה וקלה להבנה. לא בשפה גבוהה ומתנשאת, אלא במונחים שבהם הקהל שלכם משתמש על מנת להשיג תשובות הקשורות למוצרים או לשירותים שלכם. אז אל תנסו להתרברב יותר מדי, רק שתפו את המומחיות שלכם!


רוב הדברים שזרים עבורכם - הם לרוב זרים עבור לקוחותיכם. אתם המומחים!
תוכן מקורי, אותנטי ושימושי הוא המפתח כאן - הוראות שימוש, עשר רשימות מובילות, אוספי טיפים, שיטות עבודה מומלצות, סקירות, תובנות והרשימה עוד ארוכה (חלקם יוזכרו בהמשך הפוסט).

פתחו בלוג

אחת הדרכים הנהדרות להפוך את התוכן לחלק קבוע מהשיווק שלך הוא לפתוח בלוג. עסקים קטנים משתמשים בבלוגים כדי להביא תנועה לאתר שלהם, להגדיל את המעורבות של המשתמשים, לשפר את הנראות ולחזק את ה-SEO שלהם.

זו דרך חינמית לגמרי לקדם עסק קטן באונליין, באמצעות סיפורים על העסק שלך ומידע שימושי שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים.

פוסטים בבלוכ אינם חייבים להיות ארוכים ומורכבים - דברו במונחים ובמילים פשוטות, התמקדו בכל פוסט בנושא אחר ושלבו מילות מפתח בצורה טבעית.

צרו שיתופי פעולה

התחברו עם עסק הקשור לענף שלכם (אך לא מתחרה ישיר) עבור פרויקט משותף. זה יכול להיעשות באופן מקומי באיזשהו אירוע מיוחד, או באונליין (גם זה יכול להיות מקומי) באמצעות וובינר או מתנה לקידום המכירות.


שיתוף פעולה עם עסק אחר פירושה חשיפה כפולה לקהל חדש לגמרי הקשור לנישה שלכם. שיתופי פעולה בתעשייה הם טקטיקת שיווק נהדרת מכיוון שהם מאפשרים לבעלי עסקים קטנים גישה לידע שיווקי, טכנולוגיות, ומאגרי לקוחות שהם לא היו יכולים להשיג בעצמם.

עליכם להשקיע מחשבה ומאמץ אם ברצונכם ליצור שיתוף פעולה רווחי. הבהירו ציפיות, צרו קשרים עם עסקים ותיקים שונים, בצעו הערכה כיצד תוכלו לעבוד יחדיו וקיימו מספר שיחות לפני שתהפכו את שיתוף הפעולה לרשמי.

פרסמו סרטונים

וידאו הוא מדיה פופולרית מאוד עבור הצרכנים, ולמרות שזה יכול לעלות לכם הרבה להפיק סרטון מקצועי ולהעלות אותו ליוטיוב, אין לכם צורך להעסיק איש מקצוע. שיווק עצמי בוידאו הוא פשוט וקל עם כל האמצעים שעומדים לרשותנו היום ופלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק.

וידאו זה כלי מצויין להדגמת ביצוע משימה כמו קיפול סדין או התקנת מוצר, אך שיווק בוידאו עובד מצויין כמעט בכל ענף. 

על מנת ליצור קשרים חיוניים עם הקהל שלכם תוכלו ליצור:

  • סרטוני הדרכה והוראות / הדגמות של מוצרים.
  • סיקור מאחורי הקלעים על העבודה בעסק שלך.
  • ראיונות עם הצוות שלך או עם מומחים בתעשייה.
  • מצגות עם תמונות וכיתובים.

הוסף מסר מיתוגי או מסר אישי, מה שמתאים. היו שקופים. סיימו עם קריאה חזקה לפעולה (לדוגמה: צרו קשר לקביעת פגישה! או- בצע את ההזמנה של עוגת יום ההולדת שלך עוד היום!) ואז הפץ את הסרטון באתר שלך, ביוטיוב ובאתרי וידאו אחרים, בפלטפורמות מדיה חברתית שונות ואפילו במיילים.

הפכו את העובדים לשגרירי

מפה לאוזן היא אסטרטגיה שיווקית חשובה להגברת מכירות עבור עסקים קטנים רבים. מחקרים מראים שלקוחות נוטים יותר לרכוש מוצר או שירות אם הם שמעו עליו מאנשים זרים, כך שאתם יכולים לדמיין איזו השפעה תהיה להמלצה של חברים או בני משפחה.


על ידי יחס טוב לעובדיך ועידודם להיות שגרירי המותג, תוכל לנצל את הפוטנציאל המדהים של הקשרים שלהם.


לעובדים שלך יש עניין אמיתי בעסק שלך, אז מדוע לא למנ את קולם ואת הקשרים שלהם ברשתות החברתיות על מנת להגיע לקהל גדול יותר?


חשבו על אירוח מכירת חיסול גדולה לחברים ולמשפחה מדי פעם. למדו כיצד להשתמש בפייסבוק בשביל העסק שלך - צרו אירוע, הזמינו עובדים ובקשו מהעובדים לשתף את האירוע עם הקשרים האישיים והמקצועיים שלהם. עודדו אותם לשתף את הסטטוס ולתייג אנשים על מנת להגדיל את החשיפה

מחזרו את התוכן הישן שלכם

הפיקו את המרב מהעבוה שכבר ביצעתם. אם יש לך תוכן מצליח, הכן אותו מחדש לערוצים אחרים. הפכו וובינר מוצלח להדרכת וידאו. הפכו קבוצה של פוסטים קשורים או תוכן אחר מהאתר שלכם לספר אלקטרוני שתוכלו לקדם באמצעות פופ-אפים לאתר או לשיווק ברשימת התפוצה שלך במייל.


לעולם אל תפחדו למחזר ולקדם מחדש את התוכן הישן שלכם. רוב הסיכויים שיהיו המון אנשים שמעולם לא ראו את החומרים הישנים שלכם, כך שזה יהיה קטע תוכן חדש ו100% מקורי עבור חלק גדול מהקהל שלך.

רעיונות שיווק כמעט חינמיים

אסטרטגיות אלה אינן דורשות תקציב פרסום גדול, אך סביר להניח שתצטרך להכניס מעט משאבים לתוכם - כגון על ידי מנוי לפלטפורמה או רכישת כרטיסים לאירועים.

שיעורים ואירועים

תכננו אירוע או שיעור שתארחו, לאחר מכן הדפיסו פליירים ופרסמו אותם בלוחות המודעות הקהילתיים (ספריות, בתי קפה, מכללות מקומיות ומרכזים למבוגרים). בעוד רוב לוחות המודעות הקהילתיים לא יאפשרו לכם לתלות מודעות פרסום עסקיות, הם יותר מישמחו לפרסם עלון המקדם אירוע או כיתה חינוכית.


אם אינכם יכולים לארח אירוע, השתתפו באירועים מקומיים שתמצאו כמועילים לעסק שלך. אתם לעולם לא יודעים היכן תמצאו את הלקוח או השותף העסקי הבא שלכם

העבירו וובינרים

אם להגיע לקהל פוטנציאלי באופן אישי זו לא הדרך שלך, אתה תמיד יכול להעביר וובינר. וובינרים הם דרך חינמית לקדם את העסק שלך על ידי העברת תוכן מועיל ללקוחות מתעניינים פוטנציאליים.

פלטפורות וובינר כמו WEBEX וGoToMeeting מאפשרות לך לשדר את הוובינר שלך בלחיצות כפתור בודדות בלבד. דאגו לקדם את הוובינר שלכם ברשתות החברתיות או באמצעות ניוזלטר באימייל שבוע או שבועיים לפני המועד וכללו תזכורות לנרשמים על מנת שלא יחמיצו אותו

השתתפו באירועי נטוורקינג

השתתפות בתערוכות ובכנסים בתעשייה היא דרך חכמה לקחת את העסק הקטן שלך לשלב הבא. אירועים אלה מפגישים מוחות עסקיים מכל הענפים המעוניינים למצוא אסטרטגיות שיווק חדשות כדי להרחיב את עסקיהם.


זוהי דרך ליצור קשר עם אנשים דומים ולפתח קשרים עסקיים. בנוסף, באירועים אלה מתקיימים סמינרים בלעדיים שנועדו לחדד את כישוריכם במכירות, במדיה החברתית, בפרסום ובדרכים עכשוויות אחרות לקידום העסק הקטן שלכם

ארחו תחרות או הגרלות

הפעלת תחרות או הגרלה במדיה החברתית זו אסטרטגיה שיווקית חכמה ויעילה הדורשת משאבים מינימליים. ייתכן שתצטרכו להתאמץ קצת בשביל הפרס, או להציע את שירותיכם ללא עלות, אך מספר המשתתפים והלקוחות הפוטנציאליים החדשים שתקבלו יהיו שווים את המחיר.

התקציב ממש דוחק? אתם לא חייבים פרס יקר במיוחד בשביל להשיג משתתפים. אפילו כמה בקבוקי מיץ או תיקי גב עשויים להיות מספקים עבור המשתתפים.

ישנם מספר סוגי תחרויות מדיה חברתית שונים, אך הרעיון העיקרי הוא לדרוש מהנרשמים לעשות לייק, לעקוב או לתייג את העסק שלך, או לתייג מישהו אחר בפוסט שלך, כדי להציג שם את שמך ולהציג ללקוחות פוטנציאליים את השירותים שלך

תוכנית הפניות ללקוחות

הציעו ללקוחות קיימים מוצר בחינם, חודש שירות חינם, או תגמול אחר עבור הפניית לקוחות חדשים. זכרו, מפה לאוזן זה כלי רב עוצמה, ולקוחות שהופנו על ידי לקוחות אחרים מספרים לחברים שלהם על הערך המדהים של העסק שלכם.

כמה נתוני שיווק סטטיסטיים למקרה שאתם עדיין לא משוכנעים בערך של טקטיקת שיווק זו:

  • 74% מהצרכנים מחשיבים את ההמלצה מפה לאוזן כגורם העיקרי מאחורי החלטות הרכישה שלהם
  • לקוחות שהופנו על ידי חבריהם הם בעלי סיכוי גבוה פי ארבעה לקנות
  • 77% מהצרכנים נוטים יותר לקנות מוצר חדש אם חבריהם או בני משפחתם המליצו עליו
  • על פי סטטיסטיקות שיווקיות של הפניות, ניתן לשמר לקוח שהופנה בשיעור גבוה ב37% מלקוח שלא

כרטיסי ביקור

השיגו לעצמכם כרטיסי ביקור ותנו אותם לכל אדם שאתם רואים. כל לחיצת יד צריכה להגיע עם כרטיס ביקור. ככל שיותר אנשים מגלים את העסק שלך - מה טוב. גם אם זה רק מבט מהיר בכרטיס ביקור.

חבילת מיתוג קרית טק Kiryatech

מגנטים על מכונית

הדביקו שלט מגנטי על מכונית החברה שלכם וכך יש לכם קמפיין מודעות למותג על גלגלים, המופץ בכל רחבי העיר (רק הקפידו לציית לחוקי התעבורה). מדבקות פגוש ומדבקות לחלונות פועלות גם בשיטה זו, ובדרך כלל אינן יקרות להכנתן.

הפעילו קמפיין בפייסבוק

אם יש לכם תקציב פרסום זעיר, זה עדיין יכול להספיק להפעלת כמה מודעות פייסבוק! העלות עבור פרסום בפייסבוק יכולה להיות נמוכה מאוד.

 

רוצים לגלות עוד טקטיקות שיווק בעלות תקציב נמוך? מה יעבוד עבור העסק שלך הכי טוב? קרית טק פתרונות דיגיטליים מזמינה אותך לצור קשר ולקבל את נקודת המבט שלה על העסק שלך.

שאלות נפוצות על רעיונות לשיווק

צרו חשבונות עסקיים והראו נוכחות באתרי המדיה החברתית הגדולים: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב ועוד.

אין לכם צורך להעסיק איש מקצוע. שיווק עצמי בוידאו הוא פשוט וקל עם כל האמצעים שעומדים לרשותנו היום ופלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק.

הפעלת תחרות או הגרלה במדיה החברתית זו אסטרטגיה שיווקית חכמה ויעילה הדורשת משאבים מינימליים. 

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה