כיצד לעשות שיווק אורגני בפייסבוק ?

שימוש בפייסבוק לשיווק אורגני היא דרך מצויינת להניע לקוחות חדשים לעסק שלך. פלטפורמות המדיה החברתית מחזיקות בכוחן להשפיע על אנשים בקנה מידה עולמי. לפייסבוק יש את הכוח להוביל מהפכות פוליטיות, מי יגיד שזה לא יכול לשמש ככלי השיווק הדיגיטלי החזק ביותר שידוע בעידן המידע?

פייסבוק סיפקה תשתית לייצור הכנסה למיליונים מכיוון שהיא יכולה להפנות תנועה לאתר האינטרנט, מה שבסופו של דבר גורם למכירות; כסף בכיס.

שיווק אורגני בפייסבוק

לגלות כיצד לנצל כל אחת מיכולות השיווק האורגני של פייסבוק תאפשר לך לנצל כל הזדמנות לשווק את העסק שלך. להלן רשימה של כל מה שאולי אתה מכיר ואולי לא מכיר על שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים:

  • פייסבוק אנליטיקס - אלה מאפשרים לך לבדוק את פעילות הדף העסקי שלך בפייסבוק. אתה יכול לראות מה אפשר לשפר.
  • פייסבוק עסקי ודפי מותג - פייסבוק מבינה שצריכה להיות הבחנה בין השניים , ואנו שמחים שפייסבוק יישמה עבורם שירותים נפרדים.
  • מודעות לידים בפייסבוק - הלקוחות שלוחצים על מודעות הפייסבוק שלך יכול בקלות למלא טופס שמאוכלס מראש עם פרטי הפייסבוק שלהם לביצוע רכישה.
  • לחצני קריאה לפעולה - הכפתורים האלה מאפשרים לבצע פעולות שונות לבחירה, כגון שנרשם לרשימת התפוצה שלך, לקנות מוצר, או אפילו לשלוח הודעה אישית.
  • כל אחת מהיכולות האלה בפייסבוק עצמה מעודדת אנשים לעסוקבדף המותג שלך ובתוכן שלך, כך שתוכל לייצר תנועה לדף האינטרנט שלך, שם תוכל להפוך אנשים לקונים.

אולי יעניין אותך: אחסון אתר בזול

המרת אוהדי פייסבוק לקונים

מנוי דוא"ל הוא אחת היעדים החשובים ביותר שאליהם אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלך צריכות להגיע.

לתפוס כתובות דוא"ל רבות ככל שתוכל תאפשר לך להזכיר למשתמש שיש לעסק שלך מוצר או שירות להציע שיעשירו את חייו. כך עושים זאת:

העניק בונוס מקורי

בונוס בתמורה לדוא"ל או כל סוג של מידע חינמי שנסחר בתמורה לכתובת דוא"ל, זה יכול להיות קורס קצר, הנחה ברכישה ראשונה או ערכת כלים . בצע את המחקר שלך.

שלב MailChimp במודעות לידים של פייסבוק

בעזרת תוכנת אינטגרציה של צד שלישי הפועלת כ 'דוור' ומעבירה כתובות דוא"ל שנאספו ממודעות הלידים שלך בפייסבוק למסע השיווק שלך בדוא"ל MailChimp. כדי להשתמש בתוכנה זו, תזדקק לחשבון MailChimp אנו ממליצים עליה בחום.

דרכים קלות לצבור לידים בפייסבוק באופן אורגני
  1. הצטרף לקבוצות פייסבוק עבור התעשייה שלך ופרסם קישורים לאתר שלך.
  2. בצע אופטימיזציה לדף העסקי שלך בפייסבוק.
  3. פרסם תוכן שמנצל את האירועים הנוכחיים בתעשייה שלך.
  4. ערכו אירועים חיים בפייסבוק.
  5. מנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים

מהו תוכן אורגני? תוכן מדיה חברתית אורגנית הוא כל תוכן חינמי המשותף בפרופילי מדיה חברתית כולל פוסטים, סרטונים, סיפורים ועוד . ניתן לראות את התוכן הזה על ידי חלק מהעוקבים שלך, אנשים שעוקבים אחר כל האשטאג שאתה משתמש בו והעוקבים של כל מי שמשתף את הפוסט שלך.

מה המשמעות של טווח הגעה בפייסבוק?

לפני שאנחנו צוללים לתוך כל הטיפים האלה כדי להגביר את טווח ההגעה האורגני, אנחנו רק רוצים לוודא שאנחנו באותו עמוד.

באופן כללי, טווח הגעה במדיה החברתית מתייחס למספר האנשים שראו פוסט. זה שונה מהופעות, שמתייחסות למספר הפעמים שפוסט נראה בסך הכל וסופרת מספר צפיות מאותו משתמש. לכן טווח הגעה נקרא לפעמים 'הופעות ייחודיות'.

עם זאת, ישנם מספר סוגים של טווח הגעה בפייסבוק , ואנחנו רוצים שיהיה ברור על איזה מהם אנחנו מדברים כאן.

ראשית, יש טווח הגעה לדף וטווח הגעה לפוסטים .

טווח הגעה דף , הנקרא גם טווח הגעה כולל ב-Facebook Insights, הוא מדד שמספר לך כמה משתמשים ייחודיים הסתכלו על כל תוכן הקשור לדף הפייסבוק שלך בפרק זמן נתון.

טווח הגעה לפוסטים , בינתיים, הוא מספר המשתמשים הייחודיים שראו פוסט ספציפי שפרסמת.

בהישג יד של פוסט, יש טווח הגעה אורגני וטווח הגעה בתשלום . טווח הגעה אורגני הוא מספר האנשים שראו פוסט שלא קיבל חיזוק עם כספי פרסומות, בעוד שטווח הגעה בתשלום הוא מספר האנשים שראו פוסט כי שילמתם כדי לקדם אותו.

הטיפים שאנו נותנים במאמר זה עוסקים כיצד להגדיל את טווח ההגעה האורגני של הפוסטים שלך, אך הגדלת טווח ההגעה שלך לפוסטים תתרום באופן טבעי גם לטווח ההגעה הכולל שלך לדף.

ואם אתה רוצה להגדיל את טווח ההגעה בתשלום של הפוסטים שלך, אנו ממליצים על שיטות עבודה מומלצות אלה עבור מודעות וידאו בפייסבוק .

עכשיו, לאחר שהבהרנו את זה, המשך לטיפים!

1. ערבבו את פורמטי הפוסטים שלכם

הטיפ הראשון שלנו להרחבת טווח ההגעה האורגני שלך בפייסבוק הוא לבדוק מגוון רחב של סוגי פוסטים.

אם אתה מפרסם בעיקר תמונות וטווח ההגעה שלך ירד לאחרונה, נסה ליצור כמה סרטונים ולראות את הביצועים שלהם. אם הסרטונים שלך אינם זוכים לאותה טווח הגעה אליהם הם היו רגילים, נסה ליצור פוסטים של קישורים המדגישים תוכן שהקהל שלך יאהב.

גם אם אתה משיג טווח הגעה נאות על ידי שימוש קבוע באותם סוגי פוסטים בפייסבוק, ניסיון של פוסטים חדשים ישמור על זרימת התוכן שלך רענן ומושך עבור הקהל שלך. בנוסף, ייתכן שתגלה שיש פורמטים של פוסטים בפייסבוק עם ביצועים טובים עוד יותר.

בעוד שפייסבוק מעולם לא אישרה זאת באופן רשמי, משווקי מדיה חברתית רבים מאמינים שהם נותנים עדיפות לפוסטים בפורמטים חדשים בניוז פיד, כדי להשיג להם יותר טווח הגעה. ניסיון של סוגי פוסטים שהומצאו לאחרונה כמו וידאו 360 או סיפורי פייסבוק עשוי להיות בעל יתרון נוסף אם האלגוריתם מעדיף פורמטים חדשים.

רוב מנהלי המדיה החברתית יודעים על פורמטים סטנדרטיים של פוסטים בפייסבוק כמו תמונות, טקסט וסרטונים, אבל יש מספר מטורף של פורמטים זמינים של פוסטים בפייסבוק בשלב זה.

אין כאן תשובות שגויות. על ידי מעקב אחר טווח ההגעה הממוצע של פוסטים בכל פורמט לאורך זמן, אתה יכול להבין אילו סוגים הם הרלוונטיים ביותר לקהל שלך ולהגיע לעדכוני החדשות שלהם לרוב.

2. צא לחיות ולהיות אותנטי!

אם כבר מדברים על לנסות סוגי פוסטים חדשים בפייסבוק, אנו ממליצים בחום לעבוד עם תוכן וידאו חי וסטוריז.

וידאו חי ייחודי בכך שהוא יוצר תחושה אמיתית של קהילה בקטע התגובות. כולם חולקים את אותה חוויה בו זמנית, כך שלכולם יש נקודת מגע משותפת שאפשר להתחבר אליה.

ועם עדכון האלגוריתם של פייסבוק שמתעדף פוסטים שמייצרים יותר "אינטראקציות משמעותיות" , יותר אינטראקציות פירושו יותר טווח אורגני.

אז צור תוכן וידיאו חי וסיפורים שיהדהדו עם הקהל שלך וגרמו לקהל להתחיל שיחות בתגובות. זה יעזור לטווח האורגני שלך לצמוח כתוצאה מכך.

3. השתמש בתמונות וסרטונים מושכי עין

תוכן מושך מבחינה ויזואלית חיוני כדי לבלוט בעדכוני החדשות הצפופים יותר ויותר של אנשים. זו הסיבה שסקר שנערך לאחרונה מצא שלמעלה מ-60% מהמשווקים חושבים שתוכן חזותי הוא חיוני לאסטרטגיית המדיה החברתית שלהם.

וזה לא רק בראש שלהם – פוסטים בפייסבוק עם תמונות מקבלים מעורבות פי 2.3 מאלו ללא תמונות. זה אין מה להתעטש.

בנוסף, פוסטים שמקבלים יותר מעורבות מתגברים בעדכונים של המשתמשים, ומביאים להם גם יותר טווח הגעה. לכן תוכן ויזואלי כל כך חשוב לשיפור התפשטות הפוסטים שלך בפייסבוק.

עם זאת, אתה לא יכול פשוט לפרסם משהו בפייסבוק. פרסום תמונות וסרטונים באיכות נמוכה עלול לפגוע במוניטין המותג שלך ולגרום לך להיראות לא מקצועי.

אבל זה לא אומר שאתה צריך להימנע מיצירת תוכן ויזואלי כי אין לך צלם מקצועי או צלם וידאו בחברה שלך. מצלמת סמארטפון יכולה להעניק לתמונות ולסרטוני הווידאו שלך מראה טבעי וסתמי ולעזור להם להשתלב בתוכן אישי אחר בניוז פידים של אנשים.

עם זאת, ודא שהשמע שלך נשמע, התאורה שלך טובה והצילומים שלך ממוקדים. כשמדובר בהעלאת סרטונים ותמונות במידות הנכונות, אנו ממליצים לעיין במדריך גודל התמונות שלנו במדיה חברתית .

4. מצא את הזמן הטוב ביותר שלך לפרסם

כאשר אתה מפרסם תוכן לפייסבוק משנה כמעט כמו התוכן עצמו. אם תשתפו מאמר מדהים בארבע לפנות בוקר, כשקהל היעד שלכם יתעורר הוא כבר יאבד בתחתית העדכונים שלהם.

במקום זאת, השתמש בניתוח פייסבוק שלך כדי לקבוע מתי המעריצים שלך מחוברים. אתה יכול לראות ימים ושעות שיא של העוקבים שלך ב-Page Insights שלך בקטע פוסטים.

אם אתה משתמש בחבילת מודיעין חברתי כמו שלנו , תוכל לגשת בקלות לנתונים על שעות השיא גם עבור המעריצים שלך.

על ידי פרסום מתי העוקבים שלך צפויים לגלוש בפייסבוק, אתה מגדיל את הסיכוי שהתוכן שלך יופיע ראשון בפיד שלהם - וזה אומר יותר טווח אורגני.

עם זאת, פרסום בשעות השיא פירושו גם שתתמודד עם תחרות רבה יותר כדי שהפוסטים שלך יראו בעדכוני המשתמשים מכיוון שיותר אנשים יפרסמו פוסטים באותם זמנים.

הפתרון הטוב ביותר הוא לדחוף החוצה את התוכן שלך ממש לפני שעות השיא, כך שאתה הראשון להוציא את התוכן שלך החוצה כשאנשים פותחים את פייסבוק. לדוגמה, אם Facebook Insights מראה שהשעה 18:00 היא גאות עבור המעריצים שלך, נסה לפרסם ב-17:45 כדי לתפוס את הגל מוקדם.

5. ניסוי עם קצב הפרסום שלך

לאחר שהבנת מתי עליך לפרסם בפייסבוק, השלב הבא הוא להחליט באיזו תדירות לפרסם.

כמו בזמני פרסום, קצב הפרסום תלוי בקהל שלך - אין פתרון אחד שמתאים לכולם. טווח ההגעה האורגני שלך תלוי במידה רבה במידת הרצון של העוקבים שלך לעסוק בתוכן שלך במהירות ובהתלהבות.

זה אומר שאם המותג שלך מפרסם פוסטים ארבע פעמים ביום ועדיין מושך את העוקבים, אז טווח ההגעה יישאר יציב. אבל אם הם מתעייפים מאינטראקציה עם התוכן שלך לאחר פוסט אחד, צמצום הפרסום יכול לעזור לך לשמר את מספרי טווח ההגעה הממוצעים שלך.

המפתח כאן הוא להתנסות באיזו תדירות אתה מפרסם ולאחר מכן לעקוב אחר ניתוח הפוסטים שלך בפייסבוק כדי לראות כיצד כל קצב פרסום משפיע על הטווח האורגני שלך.

נסה להגדיר כמה בדיקות שיפעלו למשך שבועיים לפחות ולאסוף נתונים על ביצועי הפוסט שלך. לדוגמה, נסה לפרסם פוסטים חמש פעמים בשבוע למשך שבועיים, לאחר מכן 15 פעמים בשבוע למשך שבועיים, ולאחר מכן 10 פעמים בשבוע למשך שבועיים.

בתום כל תקופה של שבועיים, חשב את הטווח האורגני הממוצע ואת המעורבות לפוסט.

אם הפוסטים שלך במהלך השבועות שבהם פרסמת חמש פעמים קיבלו טווח הגעה ממוצע טוב יותר מאשר כשפרסמת 15 פעמים, זה מרמז שפרסום פחות היה טוב לטווח האורגני שלך.

נסה להריץ את הבדיקות הללו זמן רב ככל האפשר בכמה שיותר חשבונות, שכן יותר נתונים פירושם שהתוצאות יהיו אמינות יותר. לאחר שהתוצאות מגיעות, התאם את קצב הפרסום הסטנדרטי שלך למה שהיה בשבועות שבהם קיבלת את טווח ההגעה והמעורבות הממוצעים הטובים ביותר.

אם אין לך זמן או כוח אדם לבדוק זאת, Coschedule ערכה מחקר שמציע שפרסום של פעם עד פעמיים ביום הוא אופטימלי עבור רוב המותגים.

6. תחילה התמקדו במעורבות

האם פוסטים בפייסבוק מקבלים מעורבות גבוהה כי יש להם טווח הגעה גבוה, או שהם מקבלים טווח הגעה גבוה כי יש להם מעורבות גבוהה?

אמנם זו שאלה קצת של תרנגולת או ביצה, אבל חלק משינויי האלגוריתם של פייסבוק הראו שלמעורבות יש יותר השפעה על טווח הגעה מאשר לטווח הגעה על מעורבות.

פייסבוק תציג את הפוסטים שלך ליותר אנשים אם הם נותנים השראה למשתמשים ליצור אינטראקציה זה עם זה. במיוחד, תוכן שגורם לאנשים לדבר בקטע התגובות יראה דחיפה גדולה לטווח האורגני.

אז איך מניעים משתמשים להתחבר זה לזה? בסופו של דבר, זה תלוי מי הקהל שלך ומה אכפת לו, אבל הנה כמה הצעות כדי להתחיל:

  • כלול שאלות בסוף הפוסטים שלך, ושאל אנשים למחשבותיהם.
  • פוסט על נושאים פופולריים שכולם רוצים להתייחס אליהם.
  • ענה על כל תגובה בפוסטים שלך בזמן.
  • שדר תוכן וידאו חי ודבר עם הקהל שלך בזמן אמת.
  • התחל סקר אינטראקטיבי או שרשור בסגנון 'שאל אותי הכל'.
  • בקש משוב מהקהילה על מוצר או רעיון חדש.
  • שתף תוכן שמתמודד עם רגשות הקהל שלך בסטוריז.

7. לעולם אל תפנה לפיתיון אירוסין

בעוד שגורם למשתמשים להתחבר סביב התוכן שלך הוא חיוני להגדלת טווח ההגעה האורגני בפייסבוק, ביצוע זה בדרך הלא נכונה יכול באמת לפגוע בך.

שימו לב שהעדכון של פייסבוק הוא לא רק תעדוף פוסטים שמקבלים הרבה מעורבות; מדובר על העלאת פוסטים המעוררים דיונים ואינטראקציות משמעותיות.

זו הסיבה שפייסבוק מפחיתה או אוסרת את טווח ההגעה האורגני שלך אם אתה משתמש בטקטיקות מניפולטיביות כדי לחפש מעורבות.

פייסבוק מכנה פוסטים המשתמשים בטקטיקות אלו "פיתיון מעורבות" , והם מגדירים אותם כ"פוסטים ספאמיים בפייסבוק שמעודדים [משתמשים] לקיים אינטראקציה עם לייקים, שיתופים, הערות ופעולות אחרות".

לדוגמה, פוסטים שאומרים "לייק אם אתה גדי, אוהב אם אתה בתולה" או "תייג חבר שאוהב פודינג" ייחשבו לפיתיון אירוסין מכיוון שהם דוחפים משתמשים לרפד את נתוני המעורבות של פוסט על ידי התחננות עבור אינטראקציות.

הימנע מלפרסם פוסטים מהסוג הזה ליצירת מעורבות וגישה נוחה, כי ברגע שהאלגוריתם של פייסבוק יבין שאתה עושה זאת, טווח ההגעה שלו כולו יהיה מוגבל כעונש.

8. תגרום לקהל שלך להרגיש משהו

לעולם אל תתחנן לתגובות מהעוקבים שלך, אבל אתה צריך לעורר את העוקבים שלך להגיב.

אחת הדרכים היעילות ביותר להגביר את המעורבות בפוסטים שלך (ולכן להגדיל את הטווח האורגני) היא לפנות לרגשות העוקבים שלך. ככל שאנשים מתייחסים בצורה חזקה יותר לפריט תוכן, כך גדל הסיכוי שהם יגיבו, ישתפו או יגיבו עליו.

עם זאת, לא כל תחושה מעודדת אנשים לשתף פוסטים. הרווארד ביזנס ריוויו פרסם מחקר על אילו רגשות היו קשורים ביותר לתוכן ויראלי , והנה נקודות המפתח העיקריות:

  1. רגשות חיוביים היו נפוצים יותר בפוסטים ויראליים, אבל פוסטים שגרמו לרגשות שליליים עדיין הפכו לוויראליים כשהם יצרו תחושת ציפייה והפתעה.
  2. תוכן משותף מאוד עורר לעתים קרובות תחושת הערצה.
  3. חמשת הרגשות המובילים הקשורים לתוכן ויראלי היו סקרנות, פליאה, עניין, תדהמה וחוסר ודאות.
פוסטים שמעוררים ציפייה, הפתעה, הערצה ושמחה נוטים יותר להפוך לוויראליים. מקור תמונה: Fractl

כדי להגדיל את טווח ההגעה והמעורבות שלך בפייסבוק, שקול ליצור תוכן עם כותרות שמעוררות סקרנות ועניין. בתוכן עצמו, כלול טוויסטים, עובדות מרתקות והפתעות כדי לשמור על תשומת הלב של אנשים.

9. התחל תחרות

אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום למשתמשים להתעניין בתוכן שלך היא להתחיל תחרות או הגרלות בדף הפייסבוק שלך. אחרי הכל, מי לא אוהב דברים בחינם?

אתה באמת יכול להגביר את טווח ההגעה האורגני שלך על ידי הפעלת תחרות שמעודדת אנשים להגיב על הפוסט שלך.

לדוגמה, תחרות כתוביות שבה משתמשים צריכים לספק כתובית מצחיקה לתמונה שפרסמת יכולה לעורר המון תגובות ולהזניק את הפוסט שלך לראש הניוז פיד.

 

ישנן מספר שיטות עבודה מומלצות שכדאי לזכור כדי לוודא שהתוכן שלך יעיל. ראשית, ודא שהפרס או המתנה שלך קשורים למותג שלך , כך שתמשוך משתתפים שמתעניינים גם בך וגם בתגמול.

שנית, עודדו את המשתמשים ליצור אינטראקציה עם פוסט התחרות, רצוי על ידי תגובה. הנעת משתמשים להגיב על התחרות שלך היא הדרך הטובה ביותר להראות לאלגוריתם החדשות של פייסבוק שהתוכן שלך מושך ובכך להגדיל את טווח ההגעה שלך.

שלישית, היזהר שפוסט התחרות שלך לא ייראה כמו פיתיון מעורבות או בקש מהמשתמשים לפרסם בקוי זמן אישיים. בעוד שפייסבוק מצהירה שדפים עשויים להפעיל תחרויות , הם לא יכולים לדרוש ממשתמשים לשתף את התחרות בציר הזמן שלהם או של חבריהם כדי להשתתף. דפים גם לא יכולים לבקש ממשתמשים לתייג את חבריהם בפוסט התחרות או לבקש תגובה ספציפית כתנאי לכניסה.

זכור את ההנחיות הללו, ותהיה בדרך הנכונה לנהל תחרות מוצלחת בפייסבוק, להגדיל את טווח ההגעה ולהרחיב את הקהל שלך בתהליך.

10. שימוש מחדש בתוכן ירוק עד

אל תתעסק עם הצלחה. אם יש לך תוכן שזכה להרבה טווח הגעה ומעורבות בעבר, יש סיכוי טוב שהוא יעבוד שוב.

זה לוקח הרבה זמן ומשאבים כדי ליצור סרטון וידאו או מאמר בלוג נהדר, כך שאין סיבה לא להשתמש מחדש בתוכן ירוק עד באיכות גבוהה.

לעתים קרובות מאוד, מאמרים שלא זכו לחשיפה מסיבית בפייסבוק כשהם שותפו לראשונה, הופכים להצלחה בפעם השנייה.

הסיבה לכך היא שפרסום מחדש של תוכן איכותי נותן לך הזדמנות ללמוד ממה שעשית נכון או לא בסדר בפעם הראשונה ששיתפת אותו. אולי העותק שלך או הכותרת שלך היו יכולים להיות תופסים יותר. אולי פרסמת ב-9 בבוקר במקור, כאשר 15:00 הייתה מביאה לך יותר טווח הגעה.

חשבו על ייעוד מחדש כהזדמנות שנייה לפוסטים עם פוטנציאל גבוה וסיבוב הופעות קאמבק לאלה שכבר היו להיטים גדולים. בכל מקרה, תקבל יותר טווח הגעה ותשיג ממצאים שבהם תוכל להשתמש כדי לשפר את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך.

לפני שאתה דגים את התוכן הזה מפח המחזור, ודא שהוא עדיין טרי. סביר להניח שתוכן שמצורף לתאריך, שעה או אירוע נוכחי מסוים יתייאש במהירות.

שאפו לשתף מחדש תוכן כמו מדריכים מקיפים, שיטות עבודה מומלצות, טיפים ואינפוגרפיקות שיש להם חיי מדף ארוכים. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, התחל עם החלקים שקיבלו את הטווח הגבוה ביותר.

11. קבל אימות בפייסבוק

אתה בטח כבר יודע מה זה אימות בפייסבוק. זה התג הכחול והיפה שמופיע ליד שם הדף שלך שמוכיח שאתה סוג של עניין גדול.

אימות בפייסבוק מראה למשתמשים שהדף שלך הוא הייצוג הרשמי של המותג שלך. זה עוזר לך להתבלט מדפי מעריצים וחשבונות העתקה תוך יצירת אמון ואותנטיות עם הקהל שלך.

תג האימות הכחול אומר גם שהדף שלך ידורג מעל דפים אחרים עם שמות דומים בחיפושים בפייסבוק. המשמעות היא יותר טווח הגעה אורגני למותג שלך.

בנוסף, אנשים יוכלו למצוא את הדף שלך ביתר קלות ופחות סביר לעקוב אחר או לקיים אינטראקציה עם דפים לא רשמיים במקום שלך.

בסך הכל, אימות זה בהחלט שווה את זה. אבל מה צריך כדי להוכיח לפייסבוק שאתה ראוי?

בתור התחלה, הדף שלך צריך להיות מלא. זה אומר שיש לו תמונת שער, תמונת פרופיל, שם ולפחות פוסט אחד שפורסם.

לאחר מכן, עליך לוודא שהדף שלך עומד בכל תנאי השירות של פייסבוק .

למידע נוסף על איך לבקש אימות, עיין במאמר זה במרכז העזרה של פייסבוק . ואם אתה מעוניין לקבל צ'ק כחול גם ב-IG, הנה איך להתאמת באינסטגרם .

12. בקש מהעוקבים שלך להפעיל התראות

הדרך הטובה ביותר להגדיל את טווח ההגעה האורגני שלך בפייסבוק היא לעבוד עם האלגוריתם של פייסבוק כדי להביא את הפוסטים שלך לראש עדכוני החדשות של העוקבים שלך.

אבל מה אם הייתה דרך לוודא שהעוקבים שלך רואים את כל הפוסטים שלך ללא מעורבות האלגוריתם?

כפי שמתברר, יש. בדף הפייסבוק שלך, יש הגדרה שהעוקבים שלך יכולים לבחור כדי לוודא שהם רואים את כל מה שאתה מפרסם.

אנו ממליצים להזכיר זאת לעוקבים שלך בעותק של קטע תוכן מרכזי כמו סרטון להיט או מאמר. ברגע שהם כבר נהנו מהפוסט שלך, הם יתרגשו לעקוב מקרוב אחר הדף שלך.

רק ודא שאתה מציין בדיוק כיצד הם יכולים להפעיל התראות ולתעדף את הפוסטים שלך בניוז פיד שלהם.

אם תבקש מהעוקבים שלך להפעיל התראות ולראות את הפוסטים שלך תחילה בניוז פיד שלהם, מובטח לך שתראה עלייה בטווח האורגני.

13. תערב את הצוות שלך

עם פייסבוק מתמקדת יותר ויותר באינטראקציה משמעותית בין משתמשים פרטיים, כעת קשה לדפי המותג להשתלב. דרך טובה להגביר את טווח ההגעה שלך היא לעודד אנשים אחרים בחברה שלך לעסוק ולשתף את הפוסטים שלך.

הנה כמה נתונים סטטיסטיים על האופן שבו מסרים ממותגים מקבלים 561% יותר טווח הגעה בממוצע כאשר הם משתפים אותם על ידי עובדים במקום דפי החברה.

על ידי לגרום לעמיתיך לשתף את התוכן שלך, תקבל קהל רחב בהרבה. ומכיוון שהתוכן מגיע ממישהו שהם מכירים, יש סיכוי גבוה יותר שהקהל יצרוך אותו ויעסוק בו.

בנוסף לשיתוף תוכן ממותג עם הרשתות שלהם, הקולגות שלך יכולים לעזור גם על ידי הערות על הפוסטים שלך, במיוחד מיד אחרי שאתה מפרסם אותם.

מספר רב של אינטראקציות של פוסטים מאותתת מיד לאלגוריתם של פייסבוק שיש לך תוכן מעניין ודוחפת אותו מול גלגלי עיניים נוספים.

איך בעצם אתה יכול להניע את עמיתיך לעבודה לשתף פוסטים בחברה? הנה כמה טיפים:

  • שתף קישורים לפוסטים חשובים בפייסבוק בערוצי תקשורת של החברה כמו Slack, Skype וכו'
  • הציעו תמריץ או פרס לנציג העובד המוביל של החודש
  • קצר את העובדים החדשים בנוכחותך במדיה החברתית ועודד אותם לעקוב וליצור אינטראקציה עם דף הפייסבוק שלך.

14. בצע אופטימיזציה של הודעות הקישורים שלך

אם אתה משתף תוכן בפייסבוק, אתה כנראה עושה זאת באמצעות פוסטים של קישורים. מה שאתה אולי לא יודע הוא שפייסבוק בודקת את איכות הקישורים שלך ומעבירה את פוסטי הקישורים שלך גבוה או נמוך יותר בעדכוני החדשות של המשתמשים על סמך זה.

לדוגמה, פייסבוק הודיעה עוד ב-2017 שהם יתחילו לתעדף פוסטים של קישורים המובילים לדפים שנטענים במהירות . מצד שני, הם גם מענישים פוסטים שמקשרים לדפי נחיתה איטיים.

עם זאת, מהירות הדף אינה הגורם היחיד שמשפיע על גובה הפוסטים שלך ב-News Feed. פייסבוק גם מענישה פוסטים של קישורים עם כותרות "clickbaity".

נוסף על כך, פוסטים של קישורים שמובילים ל"חוויות דף אינטרנט באיכות נמוכה" כגון מחסור בתוכן ממשי, מודעות מוגזמות או משבשות, או תמונות מיניות/מזעזעות, ירדו גם הם.

פייסבוק גם בוחנת כמה אנשים לוחצים על הקישור ולאחר מכן מעורבים בפוסט לאחר מכן. אם יותר אנשים יעסקו אחרי שראו את התוכן המקושר, זה סימן שהם אהבו אותו או לפחות מצאו אותו מעניין.

אם תפעל לפי ההנחיות האלה עבור פוסטי הקישורים שלך, הם יסתיימו בראש העדכונים של אנשים ויביאו לך טונות של טווח אורגני. אז אל תקשר לדפי קליקבייט או ספאמיים, שמרו על זמני הטעינה של האתר שלכם נמוכים ושתפו קישורים שהקהל שלכם ימצא רלוונטיים ומרתקים.

15. נסה תוכן שנוצר על ידי משתמשים

תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) בפייסבוק הוא כל הזעם, אבל זה יותר מסתם טרנד חולף.

אם משתמש אוהב את המותג שלך מספיק כדי ליצור תוכן שמציג אותו, זה אות אמון משמעותי למשתמשים אחרים. אנשים פשוט מתעניינים יותר בתוכן שהחברים והמשפחה שלהם מייצרים מאשר מסרים ממותגים.

זה אומר יותר מעורבות - וכפי שאולי תפסת עד עכשיו - זה אומר טווח אורגני גבוה יותר.

כדי לגרום לאנשים להתרגש מיצירת UGC המערבת את המותג שלך, נסה אחד מהרעיונות הבאים:

  • הזמן אנשים לכתוב ביקורות על המוצרים שלך בפייסבוק, ואז שתף את הטובים ביותר
  • התחל האשטאג ממותג לקמפיין UGC שלך, כדי שלקוחות יוכלו לחבר את התוכן שלהם עם המותג שלך ולקבל השראה מפוסטים של אחרים
  • פתחו תחרות UGC, ותבקשו ממשתמשים לפרסם תמונות או סרטונים הקשורים למותג שלכם כדי לקבל הזדמנות להופיע בדף שלכם (או אפילו לזכות בפרס).

טיפ בונוס: תן הזדמנות למודעות

אוקיי, בסדר, אז זה לא טיפ טכנית להגדלת טווח ההגעה ה"אורגני" שלכם. אבל אם המטרה שלך בפייסבוק היא להגיע לקהל רחב ככל האפשר, שימוש בתקציב מודעות רלוונטי כדי להגביר פוסטים אורגניים יכול להיות בדיוק מה שאתה צריך.

אם אתה רוצה להגדיל את טווח ההגעה האורגני בפייסבוק בגלל שחסר לך מזומן לפרסומות, אל תדאג. בהתאם לתוכן שאתה מקדם ולמי אתה ממקד, אתה עשוי להגיע למאות משתמשים נוספים תמורת 5$ או 10$ בלבד .

אתה יכול להתחיל בשימוש בפוסטים אורגניים בפייסבוק כשטח בדיקה כדי למצוא איזה תוכן שווה להגביר. בדוק אילו מהפוסטים האורגניים שלך זוכים להכי הרבה צפיות, תגובות, תגובות ושיתופים, ואז הגדל את הזוכים.

אם עדיין לא עשית זאת, נסה עם הוצאה מוגבלת על מודעות כדי להגדיל את טווח ההגעה של הפוסטים שלך בפייסבוק - ייתכן שתופתע מהתוצאות.

מדוע חשוב להגדיל את טווח ההגעה האורגני

הגעה אורגנית למותגים בפייסבוק היא כמו מים במדבר: זה חיוני, אבל קשה להשיג.

המשך לנסות טקטיקות חדשות, להתנסות באסטרטגיה שלך ולשחרר תוכן מעולה, ובסופו של דבר תראה תוצאות. אז תהיו רגועים ותמשיכו לפרסם!

מהי חשיפה אורגנית של פייסבוק?

טווח הגעה אורגני של פייסבוק הוא מדד למספר האנשים שרואים את התוכן שלך בפלטפורמה החברתית כאשר אתה לא משלם כדי להגביר את התוכן הזה. מצד שני, פרסום ופוסטים מוגברים בפייסבוק כרוכים במשווקים שמשלמים לפלטפורמה כדי להפוך את המבצעים הללו לגלויים.

ככל שעובר הזמן, למפרסמים נהיה קשה יותר למנף טווח הגעה אורגני בפייסבוק . הירידה הזו נובעת בעיקר משינויים באלגוריתם שלהם , שמקדם תוכן שאתה מחובר אליו. אבל זה לא אומר שעדיין לא ניתן לעשות שיווק מסוג זה בפייסבוק.

האם טווח הגעה אורגני עדיין חשוב בפייסבוק?

התשובה הקצרה היא כן.

למרות שהטווח האורגני של פייסבוק נמצא בירידה בכל פלטפורמות המדיה החברתית - במיוחד בפייסבוק - זה עדיין יכול לשחק תפקיד חשוב באסטרטגיית הפרסום הכוללת שלך בפייסבוק.

אבל אתה עשוי לתהות: האם אני לא יכול פשוט לשלם לפייסבוק כדי לקבל את אותן תוצאות?

הדבר הקריטי שיש לזכור הוא שמודעות בתשלום נועדו בדרך כלל להכניס אנשים לדלת. אתה עדיין צריך זרם עקבי של תוכן אורגני איכותי בפייסבוק כדי להמיר את הצופים האלה למאמינים במותג ובמוצר שלך.

תחשוב על האסטרטגיה שלך בפייסבוק כמו מגזין. המודעה בתשלום שלך היא הכריכה הנוצצת שמושכת אנשים פנימה ומפתה אותם לדפדף בקו התשלום. תוכן אורגני הוא הסיפורים העסיסיים והמאמרים השערורייתיים שמשכנעים אנשים לקנות את המגזין ולקחת אותו הביתה.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה