לידים לעסקים: מה זה לידים ואיך עסקים משיגים?

לידים לעסקים - כל עסק צריך לקוחות, ועדיף מאגר לקוחות, שאפשר לחדש במהירות. כיום בעידן הטכנולוגי, אין צורך יותר לכתת רגליים, או לערוך שיחות טלפון ארוכות, כדי לגלות לקוחות פוטנציאלים. ניתן לפנות לחברה כגון קרית טק שתבצע זאת עבורכם, ואף יותר.

מה זה לידים?

ליד בשפת השיווק הדיגיטלי - הוא לקוח פוטנציאלי. כזה שהשאיר את פרטיו באתר חברה מסוים, כיוון שיש לו עניין ברכישה של מוצר או שרות מהחברה. ליד, יכול להגיע מהרשתות החברתיות, מהאתר, ובאמצעות פניה ישירה במייל או דרך הטלפון.

כמות הלידים, תלויה במספר משתנים: כמות התנועה המגיעה אל האתר, איכות עיצוב האתר וחוויית המשתמש באתר. בנוסף, תלויה כמות הלידים, גם בתוכן השיווקי בדף הנחיתה אליו מגיע המשתמש, יחסי המרה ושיפור ביצועים.

ההבדל בין לידים חמים ללידים קרים

יש שני סוגי לידים לעסקים: חמים וקרים. ההבדל ביניהם, הוא כמו ההבדל בין לקוח הנכנס לחנות במטרה לרכוש מוצר ספציפי, לבין לקוח הנכנס רק כדי להסתכל. במקרה הראשון - מרבית הסיכויים שתתבצע רכישה, ובמקרה השני - תצטרך להיות השקעה של זמן ומאמץ, כדי שתתבצע רכישה. 

מה זה לידים חמים

לידים חמים, הוא מצב בו גולש משאיר פרטים באתר באופן ישיר, כלומר ללא מעורבות של גורם נוסף או דרך מאגר מידע. לידים אלו יהיו בדרך כלל הלידים האיכותיים ביותר. אולם, חשוב לחזור אליהם מהר, כדי שלא ילכו לאיבוד.

מה זה לידים קרים

לידים קרים, הם גולשים המעוניינים במוצר או בשירות, אבל הושגו באופן עקיף. דבר זה קורה בדרך כלל, כאשר לידים אלו נרכשים מחברה אחרת. לדוגמה: גולש המעוניין בשרות מסוים והשאיר את פרטיו באתר של החברה, אך לא סגר איתם עסקה, ופרטיו נמכרו לחברה אחרת. חברה זו, היא לא החברה המקורית בה רצה לרכוש את השירות, ולכן יכול להיות שגם בה בסופו של דבר, לא תתקיים רכישה.

דרכים להשיג לידים לעסקים

ישנם מספר כלים, שיכולים לעזור לנו להשיג לידים איכותיים:

  1. פרסום ממוקד – פרסום ממוקד, הוא זה הפונה אך ורק לגולשים המחפשים מוצר או שרות מסוים.

  2. איכות המודעה – מודעה יכולה להיות כל פרמטר פרסומי, כגון: סרטון תוכן, מלל חופשי, מילות מפתח ותמונות. כולם צריכים להיות איכותיים ומושכים את העין.

  3. צ'אט אנושי – השימוש במערכות צ'אט אנושיות, המציגות לגולשים שאלות ממוקדות, תורם לכך שגם המענה יהיה מדויק.

  4. פרסוניזציה – כדאי שבמהלך התהליך להשגת הלידים, יגיע הגולש גם לשיחה אישית עם נציג מהעסק, או לפחות יצפה בסרטון בו מוסבר כל המידע הנחוץ.

  5. טפסי צור קשר – טופס צור קשר, חייב להיות מוצג לגולש, בכל דף של שרות או מוצר. הטופס צריך להיות מפורט, כך יהיה ברור מהם צרכיו של הגולש, ותהליך המכירה יתקצר.

  6. דפי נחיתה – דף נחיתה הוא הדף הראשון אליו מגיע הגולש. דף זה מיועד לשיווק מוצר או עבור שרות מסוים, והוא אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר הקיימים ברשת. 

קנית לידים לעסקים

רכישה של לידים לעסקים, עוזרת להרחיב עסק קיים. כיום, קיימות חברות המספקות לידים חמים לעסקים, העורכות סינון גולשים בעזרת שאלון. עסקים יכולים לרכוש לידים ממספר חברות כאלו, וכך יכולים לבדוק, מאיזו חברה מגיעים אליהם הלידים החמים והאיכותיים ביותר. עסקים קטנים, שאינם יכולים תקציבית להעסיק איש שיווק, מעדיפים לרכוש לידים, כדי להוזיל את העלויות. 

ישנם עסקים המוכרים לידים קרים, במקרה ולא נעשה בהם שימוש על ידי העסק שלהם. לידים אלו בעלי פוטנציאל קטן יותר, וסגירת העסקה איתם תצריך יותר מאמץ. אפשרות נוספת של לידים קרים, היא רכישת מאגרי מידע של אנשים בעלי פילוח מסוים, המתאימים פוטנציאלית למוצר או השירות אותו מספקת החברה.

קמפיין לידים בפייסבוק/אינסטגרם

קמפיין לידים נועד כדי להגדיל את החשיפה לעסק, וליצור רשימות של מתעניינים רלוונטיים. באמצעות הקמפיין ניתן לאסוף מהמתעניינים פרטים, כגון: מספרי טלפון וכתובת מייל. בנוסף נועד הקמפיין, לאפשר לאנשים להירשם לשרות או האירוע המוצע בו.

כדאי להוסיף בקמפיין גם אפשרות להורדת מדריך או מידע וכן להירשם לניוזלטר – העוזר לשמר לקוחות. קמפיין מתאים לכל עסק המעוניין לחזור אל הלקוח, לדוגמה: חברות נדל"ן או רישום ללימודים גבוהים ועוד.

קרא עוד על פרסום בפייסבוק

קמפיין לידים בגוגל

פרסום ממומן בגוגל, הוא דרך מצוינת להשיג לידים. בפרסום זה, התשלום יתבצע לפי מספר הלחיצות, שמשתמש לוחץ על מודעה של עסק מסוים. 

התועלת של פרסום זה הן רבות: משיכת לקוחות פוטנציאליים, השגת דירוג למילות מפתח ותנועה לאתר. תועלות נוספות הן, בחירת מהות ההמרה המתאימה, שליטה על קשר עם לקוחות, איסוף מידע על לידים ועל דרכי התנהגותם.

בנוסף, גם מעקב מדויק אחרי החזר ההשקעה, שביצע העסק בקמפיין. כיוון שלא כל לחיצה שנלחצה תביא לליד חם, כדאי לאסוף כמות גדולה של לידים עם סינון פחות הדוק, ולהגדיל בכך את הסיכויים לעוד לידים חמים.

ניתן לעודד מבקרים בקמפיין הלידים, בעזרת הצעת משהו, בתמורה לפרטים שלהם. לדוגמה: מאמר, או ספר דיגיטלי. דרך נוספת לעידוד המבקרים, היא בעזרת דפי נחיתה ממוקדים, וכן הכנסת מספרים דינמיים, המאפשרים לנציגי המכירות לדעת מאיזו מילת מפתח הגיע הליד, ולנתב את השיחה, לנציג מתאים מהחברה.

אולי יעניין אותך גם:

איך קרית טק תייצר עבורך לידים איכותיים

קרית טק פתרונות דיגיטליים, דואגת להגדלת התנועה לאתר שלכם, ולהגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם, על ידי לידיים איכותיים. קרית טק מספקת את כל הפתרונות הדיגיטליים שעסק צריך, כדי להיות נוכח באינטרנט.

לקוחות קרית טק, מלווים באמצעות פתרונות דיגיטליים פורצי דרך, הן במיתוג והן בפיתוח האינטרנטי. והחברה מלווה אותם מהרגע הראשון ועד להשגת היעדים שנקבעו. השירותים אותם מציעה קרית טק הם: בניית אתרים, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל וכן, וקידום אורגני.

לידים לעסקים לסיכום

לידים לעסקים, הם לקוחות פוטנציאליים שהשאירו את פרטיהם עבור מוצר או שרות, וניתן לחזור אליהם. מבדילים בין לידים חמים לקרים. לידים חמים, הם גולשים היודעים מראש שהם מעוניינים במוצר או השרות המוצע, והמתלבטים הם לידים קרים.

לידים מושגים במספר דרכים: פרסום ממוקד, צ'אט אנושי, מודעה איכותית מעוצבת, טופס צור קשר וכן בעזרת פרסוניזציה ודפי נחיתה. ישנן חברות המספקות לידים עבור עסקים, וניתן להשיגם גם בעזרת קמפיין בפייסבוק, באינסטגרם או בגוגל.

קרית טק פתרונות דיגיטליים, יכולה לבצע כל זאת עבורכם, במקצועיות, באמצעות פתרונות דיגיטליים פורצי דרך, ובליווי צמוד עד להשגת היעדים שנקבעו.

שאלות נפוצות על לידים

ליד בשפת השיווק הדיגיטלי – הוא לקוח פוטנציאלי. כזה שהשאיר את פרטיו באתר חברה מסוים, כיוון שיש לו עניין ברכישה של מוצר או שרות מהחברה.

לידים חמים, הוא מצב בו גולש משאיר פרטים באתר באופן ישיר, כלומר ללא מעורבות של גורם נוסף או דרך מאגר מידע.

לידים קרים, הם גולשים המעוניינים במוצר או בשירות, אבל הושגו באופן עקיף.

ההבדל ביניהם, הוא כמו ההבדל בין לקוח הנכנס לחנות במטרה לרכוש מוצר ספציפי, לבין לקוח הנכנס רק כדי להסתכל.

בדף זה