איך להשתמש בפייסבוק ככלי שיווק לעסק

פרסום בפייסבוק נחשב לחובה עבור רבים המעוניינים לקדם את העסק שלהם, את המוצר שלהם או את עצמם. כיום, מקובל לחשוב שמי שלא נמצא בפייסבוק – לא קיים. למרות שמנועי החיפוש השונים עדיין ממלאים את תפקידם בכל הקשור לחיפוש מידע, אין פלטפורמה המשתווה לפייסבוק בכמות הזמן שאנשים מבלים מולה מרצונם החופשי ולהנאתם הפרטית.

פרסום בפייסבוק

במילים אחרות – רובנו עדיין נשתמש בגוגל כדי למצוא תשובה לשאלה ספציפית, אך לא נבלה זמן פנוי כשדף "גוגל" פתוח מול עינינו ומזרים אלינו מידע חדש, מעודכן ומעניין מהחברים הווירטואליים שלנו, כפי שקורה עם רשתות חברתיות. שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים יכול להיעשות בצורה פשוטה ובססית, או בצורה מחוכמת יותר המגיעה עם ערך מוסף.

הדרך הקלה לא תמיד משתלמת

אחת הפונקציות הבסיסיות של שיווק בפייסבוק היא ליצור תוכן פרסומי אודות מוצר או חברה, ולנסות לגרום למספר רב ככל הניתן של אנשים לעשות לו "לייק", או "שתף" – על מנת להגיע גם למשתמשים אחרים.

עם זאת, מי שמשתמש בפייסבוק עושה זאת על מנת להיחשף לתוכן מעניין ולא תוכן שהוא מבחינתו "פרסומי" ולכן פרסומות כפי שהן לא ינחלו הצלחה מזהירה בפייסבוק. פרסומות מעניינות, יוצאות דופן, מצחיקות וכיוצא באלו – מגדילות את הסיכויים לקבל "לייק".

אחוזים הצלחה גבוהים עוד יותר יש לפרסומת שאינה נראית כזו – כלומר תמונה או סרטון שעל פניו לא מכוונים לשבח מוצר ספציפי, אלא פשוט מכילות תוכן מעניין בנושא הקשור לתחום המוצר או החברה. לפרסומת כזו יש סיכויים להפוך לצורה הטובה ביותר של פרסום באמצעות שיווק בפייסבוק – שיווק ויראלי.

להשקיע בשיווק או בתוכן

אחת האופציות של שיווק בפייסבוק היא באמצעות שיווק ממומן. אם לחברה מסויימת יש מאות "חברים ווירטואליים", לא כולם מקבלים את התוכן העדכני שהיא מפרסמת אל דף הפייסבוק שלהם, אלא מספר מוגבל של לקוחות. על מנת להגיע לכולם, על החברה לשלם סכום כסף, הפרופורציונאלי לגודל קהל הלקוחות שלה.

מכאן יתרון נוסף של פרסום ויראלי – הנעשה בחינם. אם המפרסם השקיע בתוכן איכותי ומעניין, לא יהיה צורך להשקיע כסף בפרסום ממומן.

אפשרות חדשה של פרסום בפייסבוק

לאחרונה פייסבוק השיקה שני חידושים מעניינים – מנוע חיפוש מטעמה, והאפשרות לשימוש בקופונים על מנת לקדם פעילות עסקית. הראשון מעלה סימני שאלה בכל הנוגע לפרטיות המשתמשים בפייסבוק והסכנות אליהם הם נחשפים בעקבות השימוש במנוע החיפוש.

השני מציע הזדמנויות עסקיות מעניינות למי שמשקיע מאמצים בפרסום או שיווק בפייסבוק: למנף את הגדרות המיקוד של פייסבוק כדי לנצל את היתרונות של הקופונים.

על מנת ליצור קופון, יש להגדיר את מהות ה"מבצע" אותו מציעים ללקוחות, עד מתי הוא תקף ומה מספר הקופונים המקסימלי שניתן לנצל.

אולי יעניין אותם גם:

לאחר מכן ניתן להגדיר את פרופיל המשתמשים שיקבלו אותו: מה תחומי העניין, המגדר, טווח גילאים, מצב משפחתי ועוד.

פייסבוק בהשוואה למתחרים

השימוש בקופונים המגיעים אל הלקוח מהאינטרנט אינו חדש ונעשה בו שימוש נרחב בארץ כמו גם בעולם. ההבדל בין קופונים המוצעים באתרי קופונים שונים ובין אלו של שיווק בפייסבוק הוא הגוף המשלם: בפייסבוק מי שמפיץ את הקופון הוא זה שמשלם עליו, כאשר המחיר תלוי בכמות הקופונים שהוא מעוניין להציע.

בהשוואה לקופונים עליהם צריך לשלם הלקוח עצמו כדי לנצל את ההטבה הגלומה בהם, במקרה של קופוני הפייסבוק עשויה להיות יותר היענות מצד הלקוחות. גם אם העובדה שהקופון ניתן חינם תגרום ללקוח לשמור אותו במחשב או בסלולרי לצורך שימוש עתידי – מדובר בתזכורת לגבי קיום העסק או המוצר.

הגיע הזמן להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ע"י פרסום העסק בפייסבוק? הצטרפו למאות הלקוחות של קרית טק פתרונות דיגיטליים אשר נהנים מפרסום בפייסבוק עם התחייבות לתוצאות!

הכלים של פייסבוק פונים לעסק שרוצה ליצור מערכת יחסים אותנטית עם הקהל שלו. זה מאפשר למשווקים ליצור ולהפיץ תוכן איכותי שמועיל למשתמשים . וזה מאפשר לנציגי מכירות ושירותי לקוחות להתחבר לצרכנים המעוניינים במותג

יצירת אסטרטגיית שיווק בפייסבוק ב-6 שלבים פשוטים - להלן הסבר כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק בפייסבוק ב-6 שלבים פשוטים: הגדר את הקהל שלך. כדי למשוך את הקהל שלך ביעילות, אתה צריך להבין עם מי אתה מדבר קודם. ... להציב מטרות. איך נראית הצלחה עבור המותג שלך? ... תכנן את תמהיל התוכן שלך. יש לך את קהל היעד שלך. ... בצע אופטימיזציה של הדף שלך למעורבות

בדף זה