מינוף עסקי באמצעות שיווק בלינקדאין

בזמן שרובנו עסוקים כמעט מדי שעה בגלישה ובשיחות דרך פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, ישנם עסקים ואנשי עסקים שמנהלים תקשורת ענפה ברשת החברתית לינקדאין, רשת חברתית קטנה יותר מפייסבוק, אך נחשבת הרבה יותר טובה עבור מינוף עסקי מסוגים וברמות שונות.

במאמר זה נסביר כיצד ניתן לעשות מינוף עסקי דרך לינקדאין, כיצד הרשת החברתית הזאת יכולה לעזור לכם להצליח בשיווק העסק, נסביר בקצרה מה זה לינקדאין ולמה מומלץ לכם להירשם אליה.

מה זה לינקדאין

לינקדין היא רשת אשר פעילה משנת 2002, וכיום חברים בה למעלה מרבע מיליון משתמשים. הרעיון שעומד מאחורי הרשת היא ליצור מערכת של נטוורקינג בין אנשי עסקים, עובדים בתחומים שונים, עסקים ועוד.

להבדיל מפייסבוק שהיא רשת חברתית לכל דבר, לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, שמטרתה לעזור לאנשים ליצור קשרים עסקיים ומקצועיים לצורך מציאת עבודה, גיוס עובדים, שיווק ומינוף עסקי, גיוס משקיעים, השקת מוצרים ועוד. ברשת חברים מנהלים ועובדים מדרגות שונות בכל העולם.

איך לשווק בלינקדאין

אחרי שנרשמתם ללינקדין, עליכם לפתוח פרופיל דרכו תוכלו לספר על הניסיון המקצועי שלכם, תחומי האחריות שעמדו תחת ידיכם, השכלה ומוסדות לימוד, תחביבים, תחומי התמחות, וכל מידע אחר שיכול לשמש אתכם מול האדם שצופה בפרופיל שלכם, כולל תמונה ייצוגית.

קחו בחשבון שמיש צופה בפרופיל שלכם לא מחפש תמונות משעשעות או פוסטים שנונים כמו בפייסבוק, אלא מדובר באנשי מקצוע שמחפשים לדעת כיצד אתם יכולים להועיל להם, ואתם צריכים להוכיח להם שאתם האנשים הנכונים עבורם.

אולי יעניין אותך גם:

לינקדאין עסקי

מלבד מידע עליכם ותמונה, רצוי מאוד להכניס קישורים למיזמים עסקיים שלכם, אם יש לכם אתר או בלוג תכניסו קישור גם אליהם, המלצות של אנשים וכל דבר שיכול לקדם אתכם בצורה רצינית.

אחרי שיצרתם פרופיל מלא, אתם צריכים להתחיל ליצור לעצמכם רשת חברים. במובן מסוים זה מאוד מזכיר את פייסבוק, בכך שאתם תבקשו להיות חברים של אנשים שאתם מכירים אך גם של אנשים שיכולים לעזור ולתרום לכם וכן אנשים שמעניינים אתכם.

על כן תחפשו אנשים מהתחום שלכם ומתחומים מקבילים, תנסו להגיע לאנשים שאתם יודעים שיכולים לעזור לכם להתקדם מבחינה מקצועית או לקדם את העסק שלכם.

חשוב לציין שמאוד מומלץ לשמור איתם על קשר, כך אם יש איזה משהו שהם עושים או פועלים בו שאתם יכולים להשתלב, הם יזכרו אתכם ויפנו אליכם. מיותר לומר שאסור לסרב לבקשות חברות מאנשי מקצוע אחרים, קשרים כאלה יכולים רק להועיל לכם.

צריך לציין שיש שתי גישות בנושא זה, גישה אחת סבורה שעליכם ליצור קשר עם כמה שיותר משתמשים, לעולם לא תדעו מתי תוכלו להיעזר בהם. גישה אחרת סבורה שעליכם ליצור קשר רק עם אנשים מהתחום שלכם. הגישה הראשונה היא עדיפה, כי היא רחבה וכוללנית יותר.

שיווק אורגני בלינקדאין

חלק נוסף שמזכיר את פייסבוק ואסור לפספס אותו בלינקדין, הוא הקבוצות. ישנן קבוצות שונות שמאחדות אנשים בעלות עניין משותף. תצטרפו לקבוצות בתחומים שלכם וכן לקבוצות אשר נדמה לכם שהן יכולות לעזור לכם מבחינה עסקית ומקצועית.

תצטרפו אליהן ותיקחו בהן חלק פעיל, תשלחו הודעות ותספרו לשאר החברים מה אתם עושים, תציעו להם להצטרף אליכם וכן תבקשו מהם עצות כיצד להתקדם.

לסיום, בשביל ליהנות משיווק בלינקדאין, צריך להיות פעיל ברשת. זה לא תמיד קל כי להבדיל מרשת כמו פייסבוק שהיא חברתית וקלה, כאן מדובר על רשת עסקית, "כבדה". אך מצד שני תזכרו שככל שאתם תהיו יותר פעילים, כך הסיכוי שלכם להכיר אנשים חדשים גדול יותר.

אנו בקרית טק פתרונות דיגיטליים לעסקים באינטרנט נשמח לספק לכם שירותי ניהול ושיווק בלינקדאין.

אם יש לך גודל עסקה גדול מספיק כדי ליצור החזר ROI חיובי, מודעות LinkedIn יכולות להיות השקעה מצוינת . מודעות בלינקדאין מניבות בדרך כלל לידים באיכות גבוהה ומציעות אפשרויות מיקוד נישה גדולות יותר, מה שהופך אותן לפתרון אידיאלי עבור רוב חברות B2B.

LinkedIn דורשת הצעת מחיר מינימלית של 6 שקל עבור עלות לקליק ו10 שקל לאלף הופעות (CPM).

בדף זה