כיצד תגדילו את ה- ROI (מדד ההמרות) של האתר שלכם?

הצלחתו של אתר שיווקי באינטרנט נמדד בעיקר ע"פ מדד ה-ROI ( Return Of Investment).
זהו מדד המראה את החזר ההשקעה, ונותן לנו הערכה לגבי מידת כדאיות ההשקעה.
במאמר זה ננסה לבחון כיצד ניתן להגדיל אותו.

ה-ROI מוגדר כסך הרווח מהשקעה מסוימת. זו למעשה השורה התחתונה, שמספקת לנו מידע על מידת הרווחיות של אפיק ההשקעה זה או אחר. אנו בקרית טק רואים בשיווק באינטרנט (בין אם בפרסום ממומן או לחלופין בסכום שמושקע בקידום אתרכם) כהשקעה לכל דבר ועניין.

על כן השקעה זו תהיה כדאית, רק אם סך הרווח שנקבל כתוצאה ממנה יהיה גדול מסך ההשקעה. המטרה היא שתהליך השיווק יביא ל-ROI גדול ככל שאפשר.

אז איך נגדיל את הROI שלנו?

ראשית נגדיר מהי "המרה": המרה - מעבר של גולש באתר ממעמד של סתם גולש מקרי למעמד של לקוח או לקוח פוטנציאלי המביע התעניינות כנה בשירותי האתר. לקוח שקנה דרך האתר או אפילו התקשר, יצר קשר או מילא פרטים יחשב כהמרה.

אחוז המרה גבוה של מבקרים באתר לקונים יסייע לנו להגדיל את ה-ROI. ה-Conversion-Rate או בשמו העברי "שיעור ההמרה", הוא זה שיקבע במידה רבה כמה נהייה רווחיים.

טיב עמודי הנחיתה - וחשיבותם לשיפור הROI

המטרה של עמוד הנחיתה שלנו (העמוד אליו גולש מסוים מגיע ממנוע החיפוש) היא לגרום לגולש לבצע מטרה מסוימת (בין אם מילוי טופס או קנייה של מוצר זה או אחר). השאיפה שלנו היא להמיר אחוז גדול ככל האפשר מהגולשים ממבקרים סתמיים לקונים נאמנים.

על מנת לעשות זאת, יש לבנות את עמוד הנחיתה או האתר, כשאנו חושבים על הגולש ועל התהליך אותו הוא אמור לעבור בדרך להמרה הנכספת (קנייה, מילוי טופס או כל פעולה אחרת שאנו מעוניינים שהוא יבצע).

ראשית כל, תנועת העיניים של הגולשים (על סמך מחקרים שונים שבוצעו) מתמקדת בד"כ בהתחלה בחלקו העליון הימני של המסך, עבור קוראים ששפת האם שלהם היא עברית. למעשה הגולש רגיל לקרוא מימין לשמאל ועל כן עיניו סורקות את המסך מחלקו הימני העליון במהירות כלפי מטה.

חשוב לציין שהגולש הממוצע ייתן לעמוד שבו הוא נוחת מספר שניות בודדות של חסד ולאחר מכן הוא יסגור אותו, אם לא ימצא בו עניין רב. על כן חשוב מאוד לעניין את הגולש כבר בכניסתו לעמוד.

רצוי להראות לו את הערך הרב בשירותים שאנו מספקים ע"י כותרת מעוררת עניין או עיצוב שונה, שיגרמו לו להישאר בעמוד מספר שניות יותר מהרגיל ולבחון את התוכן באתר באופן מעמיק יותר.

גלה עוד על שיפור יחסי המרה כאן

שיפור ROI ומחקר שוק נכון:

מחקר שוק מקיף גם יסייע לנו להגיע ל-ROI גבוה יותר: לפני תחילת תהליך השיווק באינטרנט, כדאי לנסות ולבדוק אילו מושגים גולשים אשר מונעים לפעולה יקישו במנוע החיפוש, על מנת להגיע לאתר שלנו.

תהליך מחקר המילים הוא זה שמבחין פעמים רבות בין הצלחתו של תהליך הפרסום לבין כישלונו. חשוב מאוד לנסות ולאתר את הביטויים, שעבורם אחוז ההמרה יהיה הגבוה ביותר.

בכל תחום אותו נרצה לשווק נוכל לפלח את הגולשים למספר קטגוריות על סמך סוג הביטויים, שהם יקישו במנוע החיפוש כדי למצוא את אתרנו. גולש שסובל מבעיה בכפות הרגליים ומעוניין לפתור אותה יחפש לדוגמא את הביטוי – "איך לפתור בעיות בכפות הרגליים?".

גולש כזה יהיה בעל סיכוי גדול יותר להפוך לקונה שלנו, אם הוא יגיע לעמוד שלנו, שמתמקד במכירת מוצרים לפתרון בעיות בכפות הרגליים. לעומת זאת, גולש שמחפש את הביטוי "כפות רגליים יפות" כנראה פחות יתעניין בעמוד שלנו, שמציג פתרונות חדשניים לכאבים בכפות הרגליים.

חשוב לנסות ולאתר את הגולשים שעתידים להפוך לקונים נאמנים שלנו. מחקר מילים מקיף ייתן לנו תמונה רחבה ועל אף העובדה שכנראה נבחר לא להשקיע זמן בשיווק חלק גדול מהביטויים, עדיין נוכל לקבל פרספקטיבה גדולה יותר בשעת קבלת ההחלטה.

אולי יעניין אותך גם:

ROI - קמפיין ממומן לבדיקת נקודת פתיחה

קמפיין מבחן ממומן טרם התחלת פעילות שיווק אינטנסיבית גם כן יסייע לנו להגדיל את ה-ROI בהמשך. על מנת לבחון היכן לרכז את המאמצים בפעילות הפרסום, כדי לנסות ולבחון אילו ביטויים הם הכי רווחיים עבורנו.

על אף העובדה שניתן לשער פעמים רבות אילו ביטויים הם בעלי פוטנציאל המרה גדול יותר, עדיין לא ניתן לקבוע אילו ביטויים הם אכן הכדאיים ביותר עבור האתר שלנו. קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס לדוגמא (קמפיין PPC ב-Google-Adwords) יסייע לנו לבחון בזמן קצר יחסית אילו ביטויים מניבים את אחוז ההמרה הגבוה ביותר.

לאחר ניתוח הנתונים הסטטיסטיים של הקמפיין, נוכל לבחור כיצד יש לתכנן את אסטרטגית ה- ROI שלנו. נבחר עבור אילו ביטויים לקדם את האתר באופן אורגני (בהתאם לנפח החיפוש ומידת התחרות, שתקבע את גודל ההשקעה) ועבור אילו ביטויים כדי להשקיע תקציב בפרסום במודעות הממומנות.

לסיכום, ה-ROI הוא מדד חשוב מאוד, שצריך ללוות את כל תהליך הפרסום באינטרנט. חשוב לבצע את כל אחד מהשלבים לעיל ולהקדיש לו זמן נאות. כדי גם להסתייע בתוכנות מעקב המרות ותוכנות אנליטיות, שיאפשרו מעקב וניתור נתונים טוב יותר.

כמו כן, הגדלת ההחזר על ההשקעה היא תהליך שאינו נגמר ותמיד רצוי לנסות ולבחון היכן ניתן לשפר את ביצועי האתר. תהליך אופטימיזציה מתמיד הוא זה שיבטיח את הצלחתו של תהליך קידום או לחלופין של מסע פרסום ממומן.

ROI אומר: החזר על השקעה - חישוב של הערך הכספי של השקעה מול העלות שלה . נוסחת ה-ROI היא: (רווח - עלות) / עלות = ROI

מהו החזר ROI ממוצע לשיווק דיגיטלי הוא - 5:1. יחס מעל 5:1 נחשב חזק עבור רוב העסקים, ויחס 10:1 הוא יוצא דופן. השגת יחס גבוה מ-10:1 אפשרית, אבל זה לא אמור להיות הציפייה. יחס היעד שלך תלוי במידה רבה במבנה העלויות שלך וישתנה בהתאם לענף שלך.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה