איך מגדירים תקציב פרסום?

לכל חברה יש את הרצון לשמירה על רמת רווחיות מסויימת. ככל שהמוצר רווחי יותר ככה יש לחברה יכולת להשקיע יותר בפעילויות כמו שיווק בגוגל או  שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם. פרסום הוא הוצאה, ולכן ככל שתקציב הפרסום יהיה גבוה יותר הרווחיות של המוצר תהיה קטנה יותר.

החברה מגדירה לעצמה מה האחוז מסך המכירות שלה' אותו היא מוכנה להשקיע בפרסום. בדרך כלל הטווח נע בין  - 4% - 10% תלוי בתחום. כדאי גם לבדוק מה האחוז שמשקיעים המתחרים בקטגוריה, אם כי זה נתון שמאוד קשה להשיג אותו.

 

איך לחשב תקציב שיווק

לפעמים, על מנת להגדיל את נפח תקציב הפרסום, החברה מחליטה לכנס לטובת החישוב את המכירות של מס' מותגים שיושבים תחת מטריה אחת. למרות שבפועל התקציב יתמוך רק במותג אחד מהם.

חישוב מסוג זה לא מתאים למותגים ומוצרים חדשים בהשקה. במוצרים אלו כדאי לחשב את האחוז לפי צפי מכירות של מס' שנים קדימה, מכיוון שבשנה-שנתיים הראשונות נדרשת השקעה שהיא גדולה מהממוצע אח"כ.

אולי יעניין אותך גם:

נתח שוק לעומת נתח הוצאה

החלטה זו נלקחת תוך התייחסות למתחרים . בודקים מה ההוצאה לפרסום של כל אחד מהמתחרים בקטגוריה ומחשבים מה אחוז ההוצאה מסך ההוצאות של התחום = SOS.
מוציאים מדוחות מכירה (סטורנקסט או כל דוח אחר שזמין לשם כך) מה נתח השוק של כל אחד מהמתחרים בקטגוריה (כספי או כמותי תלוי בהחלטת החברה). = SOM או MS

כללי אצבע להגדרת התקציב:

  • אם רוצים להגדיל את נתח השוק – על החברה לגרום לכך שה- SOS שלה
  •  התקציב יהיה גבוהה יותר מה SMO  ( SOM<SOS ).
  • אם רוצים לשמר נתח שוק – החברה יכולה לפרסם בתקציב שמשקף את נתח
     השוק שלה או קצת פחות .( SOM  >= SOS.)

קביעת תקציב שיווק

  • כל פעולה שנעשית בהקשר למותג משפיעה על המיצוב שלו, כך גם בחירת ערוצי המדיה.
  • מותג שחשוב לו לשדר מיצוב של חדשנות – יבחר לפרסם במדיה "חדשנית" כגון – אינטרנט וסלולר – שהן מדיות מתקדמות.
  • מותג שחשוב לו לשדר יוקרה – יפרסם בטלוויזיה, על שלטי קיר ענקיים  - מדיות שנחשבות ליקרות ויוקרתיות כמו כן במגזינים יוקרתיים בעלי איכות הדפסה גבוהה.
  • מותג שחשוב לו לשדר אמינות – יפרסם בטלוויזיה, בעיתונות, או יבחר במודעות אדיטוריאל (שנראות כמו כתבות של עיתון). ולא יפרסם באינטרנט שמידת אמינותו נתפסת כנמוכה יותר.

לסיכום, לכל מדיום יש את המיצוב שלו ולמיצוב הזה יש השפעה על הדרך שבה הצרכן מתייחס למסר שמועבר אליו דרכו. חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל מדיום על מנת להשתמש בהם בצורה האופטימלית לקידום המותג.

מתלבט כמה להשקיע על שיווק ופרסום של העסק?
חברת קרית טק פתרונות דיגיטליים יחשב לכם את התקציב שיווק דיגיטלי שלכם לשנת 2024. צור איתנו קשר עכשיו ונדאג לבניית תקציב שיווק בהתאמה לעסק שלך!

שאלות בנושא תקציב פרסום

מה האחוז מסך המכירות של החברה שאתה מוכן להשקיע בפרסום? בדרך כלל הטווח נע בין – 4% – 10% תלוי בתחום

נתח שוק של החברה הוא חלק (באחוזים) ביחס למתחרים שלו באותו תחום.
התפקיד של נתח השוק הוא לתת לנו באחוזים את היחס שלנו ליתר המתחרים שלנו בתחום.
המטרה: לדעת את היקף השליטה שלנו בשוק.

בודקים מה ההוצאה לפרסום של כל אחד מהמתחרים בקטגוריה ומחשבים מה אחוז ההוצאה מסך ההוצאות של התחום = SOS.

החברה יכולה לפרסם בתקציב שמשקף את נתח
השוק שלה או קצת פחות .( SOM >= SOS.)

בדף זה