8 טיפים עבור שיווק בלינקדאין בצורה מיטבית לעסק שלך

שיווק בלינקדאין מתאים לעסקים שהם B2B וגם B2C, לינקדאין קיבלה עם הזמן תדמית של רשת עסקית לא ידידותית במיוחד וקשה להבנה תפעולית.
להלן מספר טיפים בסיסיים לשיווק נכון בלינקדאין שיסייע להפיק ממנו תועלת אמיתית:

שיווק בלינקדאין לחברה שלך

בעולם בו הפייסבוק נגיש, זורם ושולט בחיי היום יום של רובנו, נוצר קושי להיכנס לרשת מהסוג של לינקדאין ולהשקיע שם זמן עבודה ליצירת חשיפה.

כחלק מפעילות ה שיווק וקידום באינטרנט אנשים רבים מוצאים עצמם כמעוניינים לקדם את האינטרסים של החברה בה הם עובדים, לשפר את מעמדם המקצועי, לחפש מישרה טובה יותר או מישרה בכלל…, לקבל המלצות וגם כאלה המבקשים למתג עצמם תדמיתית מבחינה עסקית

טיפים לשיווק בלינקדאין

1 מלא את נתוני הפרופיל

מלא את כל נתוני הפרופיל שלך עד לכדי 100%: השלב הראשון בפרופיל אישי שייראה כמו שצריך בלינקדאין הוא מילוי של כל הפרטים העסקיים והאישיים שלך בטופס מילוי הפרטים. למה זה חשוב? כי בלינקדאין יש מערכת אלגוריתמית פנימית שמסייעת לנתב את המידע עליך בצורה טוטאלית, כך שאם מעסיק פוטנציאלי יחפש אותך לפי מילת חיפוש מקצועית מסויימת, הרי שככל שהפרטים שלך יהיו מדוייקים יותר בקו"ח שלך ובטופס המילוי, הרי שככה ניראות הפרופיל שלך תהיה גבוהה יותר.

2 התחבר, התחבב והתקשר

שפת הלינקדאין אינה כשפת הפייסבוק. בעוד בפייסבוק יש לך אפשרות להציע חברות, הרי שבלינקדאין יש לך אפשרות להציע "קשר". בפייסבוק אתה מתחבר, בלינקדאין אתה מתקשר או נקשר בקשרים עסקיים/ידידותיים.

כל מי שנמצא בלינקדאין מודע לכך שהוא נמצא שם למטרות עסקיות, תעסוקתיות או במילים אחרות ביזנס. ככל שתציע התקשרות (חברות) ותתקשר עם יותר קשרים (אנשים) מתחומי העניין שאתה מעוניין בהם או בארצות שאתה רוצה וכן הלאה, כך הלינקדאין יציע לך יותר יותר אנשים מהסוג/מהתחום הזה עליו הצבעת/אותו בחרת כשבחרת בחברים אלה.
וכך למעשה אתה יכול להחשף לתעשיה שלמה של אנשים שעוסקים בתחומים שמעניינים אותך או שמעניין אותך לחשוף מולם את העסק שלך.

3 קבל המלצות

כלי מצוין ובעל ניראות גבוהה בפרופיל אישי של כל אדם שפותח לינקדאין הוא ההמלצות (recommendations). בין אם אתה מחפש עבודה ומעסיק פוטנציאלי יבקר בפרופיל שלך ויראה המלצות טובות של אנשים שעבדו איתך בעבר, ובין אם אתה מנהל שיווק או מכירות ולקוחות פוטנציאלים יראו המלצות מלקוחות אחרים שעבדו איתך, הרי שכך או כך, הכלי הזה למעשה הוא הכלי שיציג אותך באור חיובי וכאדם מצליחן (כמובן שהמלצות שליליות אין להן ערך)

4 עקוב אחר המתחרים

עקוב אחר פעילות שלחברות וארגונים: חברות + ארגונים מקימות קבוצות ופרופילים בלינקדאין. אם חשקה נפשך בהשגת הארגון הנ"ל כלקוח, חפש אותה בלינקדאין ובצע מעקב של תקופת מה אחר דיונים, חברויות ועדכונים שם. כך תוכל ללמוד את "שפת הארגון" ואף להתעדכן על פרויקטים חדשים שהם נכנסים אליהם וכיצד לך כנציג החברה שלך יש אפשרות לתרום. כנ"ל לגביי מתחרים של החברה שבה אתה עובד על מנת לראות כיצד הם פועלים ברשת חברתית להשגת מטרותיהם.

5 הצטרף לקבוצות

קבוצות הן דרך נהדרת לפגוש עמיתים בתעשייה/תחום, ולהשיג קשרים חדשים. על ידי כתיבה שיווקית בקבוצות בצורה שקולה, וייזום, כמו גם המשתתפים בשיחות בקבוצה - אתה יכול במהירות לבסס את עצמך כמוביל דעה או מוביל תחום בתוך תעשייה שבחרת.

אני מזהירה משימוש בקבוצות רק בשביל פרסום עצמי בוטה או קידום מכירות אגרסיבי – עדיף לפרסם מפעם לפעם מאמר מקצועי שכתבת אך בשאר הזמן כדאי לספק ערך לאחרים כדי לתת תחושה נעימה ותחושה על פיה אתה מומחה בתחומך וכדאי לשאול אותך שאלות. בלינקדאין יש אינספור קבוצות באינסוף תחומים וכדאי למנף זאת.

6 הקם קבוצה

בהמשך לסעיף הקודם, אם ממילא אתה מתמחה בתחום מסוים ויש לך המון מידע להעניק, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לפתוח קבוצה משל עצמך עם שם שיהווה את המכנה הרחב הגדול ביותר הקשור לתחום ויביא לתוכו אנשים שמתעניינים בתוכן שיש לך להציג או לדון בו.

אולי יעניין אותך גם:

זוהי דרך מצויינת למיתוג של החברה בה אתה עובד ולקבלת חשיפה. לאחר שתקים קבוצה כזאת, פרסם בה תכנים מתאימים והזמן אליה באמצעות מייל מרוכז את כל הקשרים שלך בלינקדאין.

7 תוספים בלינקדאין

שימוש בתוספים המוצעות בלינקדאין: בלינקדאין אין המון אפליקציות / תוספים כמו בפייסבוק, אבל באלה שיש, אני ממליצה להשתמש. למשל- אפליקציית וורדפרס (באם יש לך בלוג המבוסס על וורדפרס, חבל לא לחבר אותו לפרופיל הלינקדאין שלך באמצעות התוסף), או באם יש לך מצגת חברה כדאי מאוד להשתמש בתוסף slideshare ולחבר את מצגת החברה שלך כך שתהיה בפרונט של הפרופיל שלך בלינקדאין.

8 חבר בין שאר הרשתות החברתיות

סנכרון המידע שלך והפרופילים השונים שלך בשאר הרשתות החברתיות: ללקוחות שלי אני תמיד תמיד מזכירה את המילה הזאת- סנכרון, כבר בפגישה הראשונה. זוהי מילת המפתח החשובה ביותר בעיני בעת עבודה ועשייה באמצעות הרשתות החברתיות.

אתה תקבל אפקט הרבה יותר גדול משמעותית באם תסנכרן/תחבר את הדף העסקי שלך בפייסבוק, ללינקדאין שלך ולטוויטר שלך ובאם תוסיף תמונות, מצגות וערוצים כדוגמת יוטיוב לרשת החברתית העיקרית עליה אתה נותן את הדגש העיקרי בעבודה שלך בעולם המדיה החברתית.

בדף זה