איך לכתוב מסר שיווקי מנצח?

מסר שיווקי מנצח. את מי?

מסר שיווקי מנצח הוא מסר שיווקי שיוצר אימפקט ונרשם בתודעה. הוא נקרא מסר שיווקי מנצח מפני שהוא מצליח לעשות את מה שכולם רוצים - לעשות גלים באוקיינוס כחול ועמוק של אסטרטגיות שיווקיות. המסר השיווקי המנצח עוקף בסיבוב את המסרים השיווקיים של המתחרים ומניע לכל פעולה שחפצים ביקרה.

המדיה היא המסר

כשיוצרים מסר שיווקי מנצח חשוב לבנות אותו כך שיבטא בבהירות את מה שמעוניינים להגיד. מסר בולט שלא ניתן להתעלם ממנו. את המסר המנצח ניתן לבנות באמצעות כתיבה שיווקית בלבד או לשלב עם הכתיבה גם עבודת עיצוב מכל סוג – דפוס, אינטרנט ועוד.

מסרים בעולם הדפוס

עולם בתי הדפוס עדיין קיים, ובגדול. לדוגמא: כשיוצרים מודעה ומעוניינים שתשמש כתלי דלת, כמו בבתי מלון, חשוב שהמסר השיווקי ישדר אחידות הן ויזואלית והן מילולית. תלי דלת שמפרסם חברה לניקוי יבש יעוצב כקולב או בגד. תלי דלת שמפרסם מיץ תפוזים יראה כתפוז כתום וסקסי כשהמקום שבו הוא יתלה יהיה העלה. ספא יכול להוסיף מימד של ריח נעים וכדומה. בכולם תהיה כמובן כתיבה שיווקית מדוייקת ולעניין.

לצאת מהשורה

קופיריטינג ללא אפקט חזותי יכול ליצור רושם חזק על-ידי יציאה מהשורה. לדוגמא: אם המסר הנו 'הפוך' המילה תכתב הפוך. אם רוצים לשדר בלבול – האותיות יכתבו באופן לא מסודר. כשרוצים לשדר ימינה, המסר יכתב ברובו בצד ימין, מחוץ לדף. ניתן לכתוב מסרים באלכסון, מלמעלה למטה והפוך.

אולי יעניין אותך גם:

כן על המילה לבדה

קופירייטר מקצועי יודע לשחק עם המילים ולקפל משמעויות זהות, מנוגדות ומקבילות במשפט אחד. שימוש בשדות סמנטיים, מילים נרדפות והפוכות יכולות לשמש תחליף לעבודה הויזואלית. כך לדוגמא, המשפט: " לעשות גלים באוקיינוס הכחול ולהניע את הגולש לאמץ את ערכי המותג " , יוצר מסר ויזואלי הישר לתאים האפורים.

אינטרנט, אתרים ומסרים שיווקיים

המדיה שנקראת אינטרנט היא מסר שיווקי בפני עצמו. מסר של חדשנות. מסר של קידמה. חברות וארגונים שמעוניינים לשדר חדשנות חייבים לקחת את העובדה הזו בחשבון בתהליך עיצוב אתר אינטרנט, כך שיראה ויכתב באופן שישדר חדשנות, רעננות וצעירות.

קופירייטינג, נראות חזותית עדכנית ושימוש באינטראקטיב שנשענים על קונספט חזק יוצרים מסר שיווקי מנצח.

צוות מנצח

גם אם אתה לא קופירייטר, כשיש לך צורך ליצור מסר שיווקי מנצח חשוב לאגד מספר רב של מסרים לכדי מסר אחד ברור וחזק – המסר המנצח.

שאלות נפוצות במסר שיווקי

מסר שיווקי מנצח הוא מסר שיווקי שיוצר אימפקט ונרשם בתודעה. הוא נקרא מסר שיווקי מנצח מפני שהוא מצליח לעשות את מה שכולם רוצים – לעשות גלים באוקיינוס כחול ועמוק של אסטרטגיות שיווקיות.

קופירייטר מקצועי יודע לשחק עם המילים ולקפל משמעויות זהות, מנוגדות ומקבילות במשפט אחד. שימוש בשדות סמנטיים, מילים נרדפות והפוכות יכולות לשמש תחליף לעבודה הויזואלית.

לדוגמא: כשיוצרים מודעה ומעוניינים שתשמש כתלי דלת, כמו בבתי מלון, חשוב שהמסר השיווקי ישדר אחידות הן ויזואלית והן מילולית. תלי דלת שמפרסם חברה לניקוי יבש יעוצב כקולב או בגד. תלי דלת שמפרסם מיץ תפוזים יראה כתפוז כתום וסקסי כשהמקום שבו הוא יתלה יהיה העלה. ספא יכול להוסיף מימד של ריח נעים וכדומה.

בדף זה