איך לא תיפלו בפח הקידום האורגני

במאמר זה בחרנו להביא מושגים וטיפים חשובים לכל מי שעוסק או מתעניין בתחום של קידום אתרים. הרעיון הוא כמובן להגיד לכם כבר עכשיו, המאמר אינו מיועד למקדמי אתרים מקצועיים, אם אתם כאלו, זה כנראה לא המקום הנכון בשבילכם.

איך לא ליפול בפח הקידום האורגני

במידה ואתם חברה שמחפשת קידום אתרים מקצועי, אז המאמר הזה בשבילכם. אנחנו מביאים כאן תובנות ומושגים שיכולים להיות רלוונטיים עבור החיפוש שלכם. אולי באמצעות השאלות האלו נוכל לעזור לכם לבחור חברה מקצועית ומעולה.

מהן מילות המפתח?

כאשר הגולש מחפש ברשת האינטרנט מוצר או מידע מסוים הוא יקליד מילות מפתח (למשל אם אתם מעוניינים בחברת קידום אתרים, אז אתם ככל הנראה תקלידו בגוגל - חברה לקידום אתרים בגוגל). מילות המפתח הן המילים הממקדות את מנוע החיפוש וגורמות לו להציג את האתר שלכם ברשימות האתרים העוסקים באותו תחום.

תפקידה של חברת הקידום הוא לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלכם. החברה צריכה להיעזר בכלים שמעמיד מנוע החיפוש "גוגל" וכלים נוספים אשר עוזרים למצוא את המילים המתאימות.

כתיבת תוכן

חברת קידום אתרים מעסיקה כותבי תוכן מקצועיים. כותבי התוכן ידעו לכתוב תוכן מקצועי ומעניין המשלב בתוכו את מילות המפתח הנבחרות.

ברשת האינטרנט אפשר למצוא כתבות תוכן בלתי מקצועיות אשר "אונסות" את התוכן ומשלבות בו מילות תוכן ללא קשר ובמינון גבוה. כתיבת תכנים שאינה מקצועית לא תקדם את האתר. מנועי החיפוש יסווגו את הכתבות ככתבות המיועדות לקידום האתר, יפסלו את האתר או ימקמו אותו בסוף רשימת האתרים.

איך לא תיפלו בפח

קידום באמצעים פסולים

אל תתפתו לבחור חברות של קידום אתרים המקדמות באמצעים פסולים. לפני שבוחרים את החברה רצוי להתעניין על השיטות שאיתן עובדת החברה. שיטות פסולות מקדמות את האתר במהירות, אך ברגע שמנוע החיפוש מגלה את טיב הקידום יצנח האתר במהירות ויקשה מאוד לקדם אותו.

תנועה מרובה

אל תתפתו לחברות של קידום אתרים המציעות תנועה מרובה של גולשים לאתר. במדינות כמו הודו ופקיסטאן עלות הקליק היא אפסית ולכן אפשר לייבא משם כניסות רבות. כניסות אלו אינן איכותיות ולא יביאו לקוחות רציניים.

תוצאות מהירות

אל תתפתו לחברות של קידום אתרים המבטיחות תוצאות מהירות וטוענות כי פיצחו את הסוד של גוגל. אף אחד לא יודע את הנוסחה שלפיה עובד גוגל והיא משתנה מעת לעת. חברה של קידום אתרים מקצועית ואמינה היא חברה העובדת במקצועיות ובהתמדה, כאשר המטרה היא שיפור ציוני הרלוונטיות של האתר לאורך זמן, רק ככה מגיעים לתוצאות שגם נשארות לטווח ארוך.

דברים שחייבים לדעת על קידום אתרים

יש הרבה מאוד חברות ועצמאיים שעוסקים בתחום הזה שנקרא קידום אתרים. זה מצויין, תחרות היא דבר מעולה. הבעיה מתחילה כאשר התחרות יוצרת מצב שבו מתחילים לתת שירות לא איכותי ללקוחות. הדבר הזה קורה מהמון סיבות, כאשר המשמעות היא שחברות רבות מבטיחות דברים שהן לא יכולות לקיים ונותנות הבטחות שכנראה לעולם לא יתגשמו. בתחום קידום אתרים, מסוכן לבנות על זה.

תוצאה נוספת של התחרות הלא בריאה בתחום קידום אתרים היא מחירים נמוכים מדי. אנחנו כמובן מבינים את נושא המחיר ושואפים כמו כולם להציע את המחירים הנמוכים ביותר לשירותים שלנו, אך אנו בטוחים שכל אחד יכול להבין שמחיר נמוך מדי הוא גם כן אסון כי הוא מוביל לחוסר הצלחה מובטח.

מה לבדוק בבחירת חברת קידום אתרים?

  • ניסיון - האם החברה שאתם בוחרים היא באמת חברה שיודעת להביא תוצאות? האם הם קידמו כבר אתרים בתחום תחרותי דומה לשלכם? זה מאוד חשוב כאשר עוסקים בתחום קידום אתרים.
  • האם יש להם תשתית אתרים רחבה - בסופו של דבר, היכולת לגבור על המתחרים מגיעה לזה שצריך להשיג קישורים איכותיים. האם לחברה הזו יש את היכולת הזו להשיג לכם קישורים איכותיים?
  • רשימה של שותפים פוטנציאלים - הכוונה היא לחברות ועצמאים שעובדים בשיתוף פעולה עם החברה הזו ליצירת ערך משותף עבור הלקוחות של החברה ושל השותפים.

אולי יעניין אותך גם: Google Search Central קידום אינסטגרם

אז מה עם המחיר?

כישראלים, הנטייה הראשונה של כולנו ללא יוצא מן הכלל היא לנסות לסחוט מספק השירותים שלנו את המחיר הנמוך ביותר שניתן לקבל. כאשר אנחנו מדברים עם חברת הוט, אנחנו יודעים שהחבילה שאנחנו נקבל תהיה באותה איכות בדיוק, לא משנה מה המחיר שאנחנו נשלם עליה. לכן בהחלט משתלם להתווכח על המחיר.

בתחום קידום אתרים בגוגל, הדברים לא עובדים בדיוק ככה: האמת הם רחוקים מאוד מהאמת. לקדם אתר אינטרנט עולה הרבה מאוד כסף, לכן ככל שתשלמו פחות על הקידום שלכם, ככה הסיכוי שלכם להצליח ולהגיע למקומות עליונים- הוא נמוך יותר.

אנחנו לא נגיד כאן שאתם צריכים לרצות לשלם יותר, זה פשוט לא ישראלי. אבל תבינו שלשלם פחות, זה לא דבר טוב במקרה הזה.

למה לבחור בנו?

אנחנו חבורה של מקצוענים. כבר יש לנו ברזומה מאות אתרים מקודמים מכל הסוגים והמינים, כמו שהצלחנו איתם ואפילו יותר מכך, אנחנו נצליח איתכם.
חמש סיבות עיקריות למה לבחור בנו כחברת קידום אתרים שלכם:

  1. ניסיון - יש לנו ניסיון מצטבר של יותר מחמש עשרה שנות עבודה בתחום קידום אתרים בגוגל. כמו שאתם בוודאי יכולים להבין כבר ראינו הכול והתמודדנו עם כל מכשול שיכול להיווצר במהלך קידום של אתר אינטרנט.

  2. ניהול תהליכי עבודה - אנחנו מבינים אחרי שנים רבות של עבודה איך צריך לנהל תהליך עבודת קידום מול חברה ומול מנהל שיווק. אנחנו יודעים לייצר דו”חות חודשיים ושבועיים בזמן, לתת לוחות זמנים מדויקים, לעמוד ביעדים ובעיקרון לדעת שאם אנחנו אומרים משהו- אנחנו עומדים מאחוריו.

  3. תשתית ואמינות - אנחנו עובדים ברמת שקיפות מלאה מול הלקוחות שלנו. לעולם לא נציע הצעת מחיר במקום שבו אנחנו עלולים להיכשל או לפחות נתריע על כך. לעולם לא נבקש יותר כסף ממה שהעבודה עולה באמת ומצד שני, לעולם לא נבקש מעט מדי כסף - כדי שנוכל להשלים את המשימה שלקחנו על עצמנו.

  4. לא משתדלים, מצליחים - מהסלוגן, אתם כבר יכולים להבין שהמטרה שלנו היא להצליח בכל מחיר. אנחנו מקבלים על עצמנו אחריות מלאה לכל דבר שעלול לקרות ולעולם לא נאשים כוחות עליונים כמו גוגל בתוצאות הקידום שאנחנו עושים. כאשר אתם עובדים איתנו - אתם עובדים עם אנשים שאכפת להם.

  5. יחס אישי - לא צריך לדבר עם מנהלי תיקי לקוחות, יש עם מי לדבר גם אחרי שעות העבודה, בדיוק מה שאתם צריכים כאשר האתר שלכם ואיתו העסק שלכם עובר שינויים מהותיים.

מה היתרון שלנו?

היתרון הגדול שלנו הוא היכולת לתת ערך משמעותי ללקוחות שלנו בתחום יחסי ציבור. הרי קידום באינטרנט המשמעות שלו היא לתת עבודה טכנית שמטרתה לשפר את מיקומי האתר בגוגל. אך זהו תהליך ארוך, ממושך שלוקח הרבה זמן.

היכולת שלנו לדאוג לכם לכתבות תדמיתיות באתרים מובילים - זה הדבר שיתן לכם את הערך המוסף הגדול ביותר. לאור הקשרים שצברנו במשך השנים, אנחנו מסוגלים לארגן ללקוחותינו - כתבות תדמיתיות באתרים מובילים בישראל.

שיתופי פעולה - בתחום קידום אתרים כמו בכל תחום אחר בחיים, חשוב מאוד שיהיה לך עם מי לשתף פעולה, אחרת אתה הולך לאיבוד לבד. נכון שזה נשמע כמו הרצאה של מוטיבציה, אבל בתחום שאנחנו מדברים עליו, שיתוף פעולה זה דבר חשוב שבעתיים.

הרי כבר נאמר פעמים רבות בעבר שתחום תחרותי ובעל אופי כמו קידום אתרים בגוגל, זה תחום שמתבסס הרבה מאוד על עבודת קישורים נכנסים. זה חלק עיקרי בתחום הזה. הבעיה היא שאין בדרך כלל את האפשרות ליצור את כל הקישורים שחברה נזקקת להם בכוחות עצמה בלבד.

בדיוק כאן אנחנו מגיעים לנושא של שיתופי פעולה. הצורה הנפוצה ביותר של שיתופי פעולה בתחום הזה של קידום וכמובן פרסום בגוגל היא החלפות לינקים. בהנחה שאנחנו מקדמים אתר בנושא איקס, אנחנו מאוד נרצה להחליף לינקים עם אתר העוסק באותו נושא בדיוק. תזכרו שחברה ללא תשתית רחבה של שיתופי פעולה בתחום הקידום באינטרנט, תתקשה מאוד להציג תוצאות מעולות.

הצעת מחיר

קרית טק פתרונות דיגיטליים תשמח מאוד להציע לכם את שלל השירותים שלנו, כדי שתוכלו גם אתם להשיג את המקסימום מאתר האינטרנט שלכם. נשמח מאוד לתאם פגישת היכרות, אצלנו במשרד או אצלכם במשרדים. כך או אחרת, נשמח להציע הצעת מחיר לקידום האתר שלכם באינטרנט.

אולי יעניין אותך גם:

אסטרטגיה כשלעצמה היא מונח לא מובן באופן נרחב. בתור מילה זה מבולבל לעתים קרובות עם טקטיקה. במילים פשוטות, האסטרטגיה עוסקת במה שאנו רוצים להשיג ובדרך בה אנו הולכים לעשות זאת.

טקטיקה, לעומת זאת, עוסקת באיך אנחנו הולכים להשיג אותה ולמדוד את התוצאה. אסטרטגיה עוסקת בגישה מתמשכת, הדורשת גמישות ולא נוקשות בהתחשב בקצב השינוי שעומד בפני כל העסקים והארגונים בפלחי השוק שלהם.

באופן מסורתי, לאסטרטגיה עסקית או שיווקית הייתה טביעת רגל של שלוש שנים, אבל אפילו זה מתחיל להיראות במקרה הטוב אופטימי ובמקרה הרע, מתכון פוטנציאלי לאסון. עם זאת, זה לא מייתר את הצורך לתכנן. למעשה, זו בדיוק הסיבה שאתה צריך.

בדרך כלל, לחברה או לארגון יש ארבע אסטרטגיות חופפות על מנת לשמור על תחרותיות בפלח השוק שלה:

  1. אסטרטגיה תאגידית - מדובר על החזון והמטרה של הארגון. זה מניע את פלחי השוק שבהם הוא צריך להיות. הוא קובע את ההקשר לכל הפעילויות שמבצעות הארגון. ערכי מותג ותרבות צריכים להתיישר עם זה; מתן ניסוח ברור של המטרה באופן שתופס את ההבדל מהמתחרים וכיצד הוא רלוונטי לפלחי הלקוחות הנבחרים שלה
  2. אסטרטגיה עסקית - זה מתייחס בדרך כלל ליחידות עסקיות אסטרטגיות (SBUs), כגון שווקי ביטוח גלובליים, שוק הביטוח הבריטי ושווקי ביטוח משנה, למשל. במקרה הפשוט ביותר, הוא מגדיר היכן וכיצד להתחרות בכל פלח שוק נבחר ואת המודל העסקי והמשאבים הנדרשים על מנת לעשות זאת
  3. אסטרטגיית שוק – זהו החלק המרכזי באסטרטגיה העסקית ומציע למשווקים 'תחום גבוה יותר' על מנת להשפיע על הכיוון העסקי ולהתמקד בסדרי עדיפויות
  4. אסטרטגיית שיווק אסטרטגית וטקטית - זו יותר פונקציונלית ותפעולית - המגדירה כיצד יש לפתח ולפרוס מותגים, מוצרים, שירותים, ערוצים ותקשורת על מנת להגיע להצלחה.

בורות נרחבת לגבי תכנון שיווקי ובלבול לגבי ההבדל בין תכנון שיווק אסטרטגי, חיזוי מכירות ותקצוב גרמה לארגונים רבים להפסיד את מלוא הפוטנציאל שלהם או להפסיק בטרם עת מבלי שזוהתה אי פעם הסיבה האמיתית לשורש. ניתן להימנע במידה רבה מתוצאות מייסרות כאלה על ידי הבנה מלאה של תכנון שיווקי ומהו תכנון שיווקי והטמעת הבנה זו בפועל.

לדוגמה, 70% ממחזור המכירות B2B מושלם כעת על ידי קונים באינטרנט לפני שהם מדברים אי פעם עם נציג מכירות. אז המימרה הישנה של שיווק רק לגרום לטלפון לצלצל כדי שאיש מכירות יוכל לסגור את העסקה היא נחלת העבר עבור עסקים וארגונים רבים התלויים באינטרנט כדרך להגיע לפלחי הלקוחות והלקוחות שלהם.

בעיות נוטות להופיע כאשר צוות המכירות מתרכז ביעדים קצרים-בינוניים בעוד שמחלקת השיווק מתמקדת ביצירת מודעות למותג לטווח ארוך שכן הדבר עלול לגרום לאי-התאמה בין שתי הפונקציות הללו.

לעתים קרובות צוות המכירות מתקשר עם מחלקת השיווק רק בשלב הביצוע של מסע פרסום, אך ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר אם הוא נכלל בשלב מוקדם יותר של תהליך האסטרטגיה - בתנאי שאנשי מכירות עסוקים יכולים לזהות כי השקעת הזמן שלהם תהיה יותר מכירות בהמשך הקו.

טיפים מובילים כדי למנוע ממך ליפול למלכודת השיווקית:

  • אל תיסחף יותר מדי במסע הפרסום השיווקי הבא שלך על חשבון אי-הבנת היעדים העסקיים והארגוניים הרחבים יותר.
  • נסו לזהות את סדרי העדיפויות השונים בין המחלקות בחברה או בארגון ולנסות לראות כיצד השיווק יכול להשלים אותם.
  • אל תראה במנהל הכספים הראשי (CFO) מישהו שלא מבין או 'מקבל' שיווק! עדיף לעבוד איתם כדי לפתח פלטפורמה איתנה שבה אתה יכול למדוד תשומות, תפוקות ותוצאות מפעילויות שיווקיות כדי לחזק את תפקיד השיווק בחברה או בארגון ולהבטיח שיש לו משאבים נאותים.
  • נסו לערב את מחלקת משאבי אנוש כאשר בוחנים כיצד לקדם את המותג באופן פנימי ועם שותפים אסטרטגיים. זהו גם 'יחסי ציבור פנימיים' טובים לשיווק שכן הוא מבטיח שהפעילות של מחלקת השיווק הופכת לשקופה יותר ומוערכת יותר בכל המחלקות בחברה או בארגון.
  • לבסוף, אל תראה במנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO) מחסום לתוכניות השיווק שלך - קח אותן איתך ותבדוק כיצד תוכל לעבוד איתם בצורה יעילה יותר במקום להתבכיין שה-IT לא עובד (שוב!).

מדיה חברתית אורגנית משמשת בצורה הטובה ביותר לבניית מערכות יחסים ארוכות טווח ואמון עם הקהל שלך, בעוד שמדיה חברתית בתשלום היא אידיאלית להגעה לקהל רחב יותר במהירות ולהתמקד בדמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגויות ספציפיים.

אין ספק, כמה טקטיקות בתשלום, כגון פוסטים ממומנים וסרטונים, יכולות להמשיך להניב תוצאות לאחר הפסקת התשלום. אבל מסעות פרסום בתשלום בדרך כלל מספקים תוצאות רק כל עוד אתה ממשיך לממן אותם.

רבים חושבים שהם מוציאים כסף על שיווק אבל הם בעצם מוציאים כסף על הרבה פעילות שיווקית. שני דברים מאוד שונים. פעילויות השיווק כוללות אתר אינטרנט חדש, גיליונות מכירה, קמפיינים במייל, SEO, פוסטים בבלוג, מדיה חברתית וכו' דברים שהם חושבים שהם צריכים והם כנראה עושים...בשלב מסוים. השאלה היא מתי? 

מובן, נראה שתקציב שיווק מוגבל (ולתקציב שלו אין מגבלה?) לא מאפשר למשווק אסטרטגי ברמה בכירה. תשלום משכורת של שש ספרות עשוי לגזול חלק גדול מהתקציב ולהשאיר מעט כסף לביצוע בתוכנית, לרכישת מודעות, להשתתף באירועים וכו'. זה מוביל למלכודת השיווקית. עסקים מוצאים את עצמם במלכודת השיווקית הזו כאשר תקציב מוגבל מושקע בפעילויות שיווקיות במקום אסטרטגיה וכתוצאה מכך מדולדל הכספים עם מעט מאוד מה להראות.

רבות מהפעילויות הללו נעשות בשם "בניית מותג". ברגע שמתחילים לעשות את פעילויות המיתוג האלה, קשה לדעת מתי להפסיק. גיליתי שעסקים רבים מעכבים העסקת משווק בכיר מחשש שהם יסתיימו עם הרבה אסטרטגיה וללא ביצוע. במקום זאת, הם שוכרים אנשים שיעשו דברים. השאלה היא האם הם עושים את הדברים הנכונים?

יציאה מהמלכודת

אם אתה מוצא את עצמך במלכודת השיווקית הזו, הנה שלושה שלבים שאתה יכול לבצע:

  1. לא להיבהל!  בכל פעם שאתה מוצא את עצמך בכל סוג של מלכודת, הדבר הגרוע ביותר לעשות הוא להיכנס לפאניקה ולקבל החלטות נמהרות. זה נכון לגבי מלכודת השיווק. אם תתחיל לזרוק יותר כסף על פעילות שיווקית, אתה עלול לקבל הרבה חומר אטרקטיבי אך מעט תוצאות עבור ההשקעה היקרה שלך.
  2. קריאה לעזרה!  מצא מישהו שאתה סומך עליו שיש לו ניסיון בזיהוי קהלים,  בסיפורי מוצרים ובבניית תקציבי שיווק שנועדו להשיג יעדים עסקיים. אם אינך מוכן להביא איש שיווק בדרג בכיר, אתה לא חייב. אתה יכול לשתף פעולה עם משווק מנוסה שיוכל לעזור לך למצוא את הקהל שלך, לספר את הסיפור שלך בצורה בולטת ולעצב את הוצאות השיווק הראשוניות שלך כדי שתוכל ללמוד מה עובד עבור העסק שלך.
  3. בדוק את המפתחות!  כמו שאי אפשר לשים את כל המפתחות במנעול בבת אחת, אי אפשר להתמודד עם כל יוזמה שיווקית בבת אחת. הגש תוכנית קצרת טווח לאיסוף מידע על קהלי היעד הפוטנציאליים שלך ואז בדוק מסרים, פלטפורמות וגישות כדי לראות מה מהדהד ומה ממיר. מצאתם משהו שעובד? הפנה יותר מההוצאות שלך לזה. לְתַכְנֵן. לְבַלוֹת. מִבְחָן. מידה. לְהַתְאִים. חזור.

כל אחד יכול להימנע מהמלכודת השיווקית. זה דורש זמן להבין לעומק את משוואת האנשים + מוצר + ערך. מי האנשים שיתחברו למוצר שלך? כיצד המוצר / השירות שלך עונה על הצרכים שלהם? איזה ערך מספק המוצר / השירות שלך באופן ייחודי? התשובות לשאלות אלו מהוות את הבסיס לאסטרטגיה ולסיפור שינחו כל החלטה שיווקית שתקבלו.

רק כאשר צעדים בסיסיים אלה ננקטים, אתה יכול להתחיל לתעדף פעילויות שיווקיות ולהרגיש בטוח שאתה מכוון את התקציב וציר הזמן שלך לעבר היעדים העסקיים שלך.

בדף זה