6 טעויות יקרות בהגדרת קמפיין Google Ads

לאחרונה קיבלתי פניה מלקוח חדש שביקש לדון על הבעיות שיש לו עם הקמפיין Google Ads שלו. כשהוא הראה לי את נתוני הקמפיין, הייתי בשוק! כל טעות שקיימת בהגדרה של קמפיין Google Ads שאתם יכולים לדמיין הייתה קיימת אצלו והחשבון שלו היה מנוהל על ידי חברת שיווק "מבוססת" שגבתה סכום כסף לא זעיר על בסיס חודשי.

בסריקה מהירה של הקמפיין Google Ads הצלחנו לחשוף כמה תקלות בסיסיות שעלו ללקוח הרבה מאוד כסף והניבו מעט תוצאות.

אז בלי יותר מידי דיבורים בואו נתחיל עם הטעות מספר 1:

שימוש רק במילות מפתח רחבות

מילות מפתח רחבות - כבודם במקומם מונח. הם נהדרות עבור חשבונות חדשים שצרכים לבנות מוניטין ולצבור נתונים בעזרת שימוש באלגוריתם של גוגל. השימוש במילות מפתח רחבות מאוד עוזר עבור ביצוע מחקר וגילוי מונחי חיפוש חדשים שיכולים לשמש אותנו בעתיד. אך עם הזמן עליכם "לפרק" את מונחי החיפוש לקבוצות מודעות ולהתמקד על משו ספציפי יותר, כך תוכלו להציע הצעות מחיר ממוקדות יותר ולהתאים את תוכן המודעה לביטוי המחופש בגוגל.

אם בחשבון Google Ads שלכם יש רק מילות מפתח רחבות סביר להניח שאתם מבזבזים הרבה כסף מכיוון שהמודעות שלכם מוצגות בהרבה מונחי חיפוש שלא ממירים. וסביר להניח שאתם גם מפסידים לקוחות פוטנציאלים מכיוון שהתקציב שלכם מתבזבז על ביטויים רחבים שפחות רלוונטיים.

אי שימוש במילות מפתח שליליות

אנו מקפידים על רשימת מילות מפתח שליליות כדי לחסום ביטויים נפוצים שאין לנו רצון לבזבז כסף עליהם
אנו מקפידים על רשימת מילות מפתח שליליות כדי לחסום ביטויים נפוצים שאין לנו רצון לבזבז כסף עליהם

רוב האנשים הלא מנוסים שמגדירים קמפיין מודעות של Google Ads מתמקדים במילות מפתח לחיפוש, אך הם אינם משתמשים כלל במילות מפתח שליליות. מלבד סוגי ההתאמות הקיימות למילות המפתח (רחב, מדויק, התאמת לביטוי) קיימות גם מילות מפתח שליליות שהן הכלי החזק ביותר שיש לכם כדי למנוע בזבוז של כסף.

לדגומה: אם העסק שלכם מספק שיעורי גיטרה בקריות, לא הייתם רוצים להוציא כסף עבור חיפושים כמו "שיעורי גיטרה בדרום" או אפליקציית שיעורי גיטרה". זה יהיה בזבוז מוחלט של הכסף שלכם מכיוון שאין לכם כלל אפליקציה ואתם לא מספקים שירותים בדרום. הגדרת המילים "דרום" ו "אפליקציה" כמילות מפתח שליליות ימנעו מהמודעה שלכם לפעול כאשר מחפשים ביטוים אלו.

פילוח מיקום גרוע

מפה זו מציגה את רדיוס פילוח חדש של כמה קילומטרים סביב העסק של הלקוח שלנו.
מפה זו מציגה את רדיוס הפילוח של כמה קילומטרים סביב העסק של הלקוח שלנו.

וודאו כי פילוח המיקום שלכם הגיוני עבור העסק שלכם. אם יש לכם עסק שכונתי ורוב הלקוחות נמצאים בטווח של כמה קילומטרים, אז אתם לא צרכים לבזבז כסף על מיקוד של הארץ כולה. לא סביר שחנות שכונית מהקריות תמשוך לקוחות ממרחק של יותר מ 30 קילומטרים, ההיגיון פשוט - להגדיר גבולות פיזיים עבור המודעה שלכם.

שימוש בהצעות מחיר אוטומטיות

ההגדרות האוטומטיות של Google יכולות להיות שימושיות, אך הן יכולות גם לגרום לבזבוז כסף רב. הדבר הנכון לעשות הוא לקבוע הצעת מחיר המתבססת על המרה. אם אין לכם נתוני המרות (לפחות 1000) בחשבון המודעות שלכם, המערכת לעתים קרובות לא תצליח להציג את המודעות כלל. כך שאם הקמתם קמפיין לאחרונה אנו ממליצים קודם להשתמש באסטרטגית של הצעת מחיר ידנית ע"מ לצבור נתוני המרות לפני המעבר להצעת מחיר אוטומטית.

לא מודדים המרות

מעקב אחרי המרות מאפשרים לכם להבין על מה הכסף שלכם בוזבז, לגלות אילו מודעות הביאו לקוחות חדשים ואילו לא. בכללי כל הרעיון של פרסום בדיגיטל הוא לנתח נתונים ולשפר תוך כדי תנועה. אם אתם יכולים להבין שכל שקל שאתם מכניסים ממודעות של Google מייצר עשרה, אז אתה יודע בבירור מה הגבולות שלך.

אולי יעניין אותך גם:

שינוי התקציב במודעות גוגל ושמירה על החזר-על-השקעה רווחי הוא שם המחשק, וזה אפשרי רק אם אתה אוסף את הנתונים מהמודעות ומנתח אותם להמרות.

לא מודדים שיחות

מעקב אחרי שיחות נהיה כל כך פשוט ליישום. גוגל מאפשר לכם להשתמש בתוסף השיחה אשר מציג את מספר הטלפון של העסק בתוצאות החיפוש ומניע שיחות ישירות לנייד. מעבר לעובדה שהוא מאפשר ללקוחות פונטציאלים להתקשר הוא גם מאפשר מדידה ומעקב של השיחה וכך מראה לכם מה הביטוי שדרכו הגיע השיחה.

קרית טק פתרונות דיגיטליים מציעים מגוון רחב של שיטות מעקב ומדידה הכוללים בין היתר:

  • זמן התחלה ותאריך שיחה
  • אורך שיחת הטלפון
  • מספר המתקשר
  • מילת מפתח

באפשרותכם גם להגדיר הקלטת שיחות וכך להבין באופן מלא עד כמה המתקשרים רלוונטיים. אם יש לכם קמפיין שרץ בגוגל או שאתם מתכננים להריץ אחד אז אנחנו ממליצים לכם להשאיר את הפרטים שלכם כאן למטה בטופס ולשמוע את הצד שלנו בנושא. 

3 בעיות נפוצות של מודעות Google שיגרמו לבזבוז התקציב של קמפיין הפרסום שלך
רשימות מילות מפתח רחבה מדי.
הזנחת אפשרויות מיקוד שאינן מילות מפתח.
השארת קמפיין הפרסום שלך לא השגחה.

בדוק את הסטטוס של קבוצות המודעות והמודעות עצמה
ודא שמילות המפתח שלך נמצאות בקבוצות המודעות שלך בעת ההגדרה.
ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה