מה זה קישורים ממומנים?

נעשה קצת סדר: קישורים ממומנים הן המודעות המופיעות מעל התוצאות הרגילות (האורגניות) בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. בנוסף ישנם גם קישורים ממומנים בתחתית העמוד.

בניגוד למה שעלולים לחשוב, הקלקה על קישורים ממומנים אינה עולה כסף למשתמש אלא למפרסם עצמו. את זאת הוא עושה למול מנוע החיפוש בו הוא מפרסם, ככל הנראה, לגוגל.

קישורים ממומנים - קמפיין Ads (אדוורדס)

קישורים ממומנים הם חלק מטקטיקת קידום אתרים. בנוסף לקידום אורגני אותו כל אתר חייב לעשות, יש אפשרות להעלות קמפיין בתשלום לפי עיקרון "תשלום לפי הקלקה" כלומר, בכל פעם שהמשתמש מקליק על המודעה, משלמים סכם מסוים לגוגל הנקבע על פי:

  • ותק – קמפיין ותיק מעיד על אתר יציב.
  • מילות חיפוש – ככל שיהיו יותר מבוקשות כך קישורים ממומנים יידרשו לשלם יותר.
  • דף הנחיתה – ככל שעמוד הנחיתה יהיה עם ציון איכות גבוה יותר כך יצטרך המפרסם לשלם פחות.
  • מיקום - את מיקום קישורים ממומנים קובע גוגל על פי פרמטרים נוספים כמו מילות חיפוש, גובה התשלום, שעות הגלישה, איכות המודעה ועוד עוד..

לעוד מידע לגבי עליות ניתן לצור קשר עם קרית טק פתרונות דיגיטליים Digital Solutions

איכות או קידום?

קישורים ממומנים אינם קשורים לאיכות האתר. כל אחד יכול לצור קמפיין גוגל Ads גם אם לאתר שלו יש עמוד אחד בלבד. אתרים המשקיעים בתוכן האתר יהיו, בדרך כלל, אתרים מסחריים הרוצים להציע את מרכולתם בצורה מאסיבית ואינטנסיבית.

אחד היתרונות הגדולים של קישורים ממומנים היא האפשרות להוביל גולשים שונים אל דף נחיתה שונה. כלומר ולצורך העניין, הפרמטרים המוכנסים לקמפיין יכולים "לעלות" על מאפייני הגולש ברמת הגיל, המין, שעות הגלישה, ומה הוא מחפש, ולהתאים לו דף נחיתה במיוחד בשבילו.

אין צורך להסביר מדוע קישורים ממומנים, בהיותם כלי מחקר מדויק, יכולים להניב רווח גדול לאתר מסחרי אלקטרוני. רמת דיוק כזו אפשרית אך ורק ברשת.

המודעה

בסופו של עניין, קישורים ממומנים מתחילים ונגמרים באיכות המודעה שהיא, לכל היותר, כמה מילים שאמורות גם להוות מילות חיפוש אטרקטיביות וגם נועדו למשוך את המשתמש אל המודעה. לא פשוט בכלל.

לכן, בעלי קמפיינים של קישורים ממומנים עובדים עם קופירייטינג מקצועי המבין בפסיכולוגיה של הגולש ויודעים כיצד "לפתות" אותו, בעזרת ניסוח נכון, אל המודעה.

אולי יעניין אותך גם:

לסיכום קישורים ממומנים

קישורים ממומנים, בהיותם עניין כלכלי, זקוקים למחקר מקיף ומדויק לפני העלאת קמפיין. אין מקום לטעויות וניסיונות סרק, עליכם להיות חדים וברורים על מנת שהקמפיין יהיה רווחי.

קישורים ממומנים הם קישורי טקסט למוצרים ו/או שירותים המשולמים על ידי החברה שיצרה מוצרים/שירותים אלה . רובם משולמים בתשלום חד פעמי. הם נפרדים לחלוטין מקישורי שותפים. חברות אחרות יבקשו מכם לפרסם מאמר כתוב מראש בתמורה לתשלום

בדף זה