8 טיפים עבור שמאות לנכס נדל"ן דיגיטלי

ישנם משקיעים רבים שהתעשרו מקנייה, מכירה ותחזוקה של אתרים. במאמר זה תלמד איך לבחור נכון את הנכס הבא שלכם ולקבוע אם מדובר בהשקעה טובה או לא בעזרת שמאות דיגיטלית.

מה זה שמאות דיגיטלית ?

כולם מכירים שמאות בנדל"ן (שמאות מקרקעין) אז שמאות דיגיטלית עובד באותה צורה. כל אתר וכל בלוג שאתה רואה באינטרנט הוא בעל ערך כספי מסויים, שמאות דיגיטליית יעזור לך לקבוע מה הערך של אותו הנכס לפני הקנייה או המכירה ולדעת כמה הוא באמת שווה.

איך עושים שמאות דיגיטלית?

לפני רכישת/מכירת נכס דיגיטלי, תרצה לערוך שמאות דיגיטלית כדי לקבוע אם הוא שווה ההשקעה. חשוב להבהיר שבשמאות דיגיטלית כמו בשמאות רגילה אל תצפו לשום דבר מדויק, אחרי הכל, אנחנו משתמשים בכלים למדידת נתונים שמלכתחילה לא הכי מדויייקים כל כך.

להלן רשימה שאינה ממצה, אך מדגישה כמה מהגורמים העיקריים שבודקים בשמאות דיגיטלית לפני קנייה נכס דיגיטלי.

אולי יעניין אותך גם:

היסטוריה של הנכס

נכס דיגיטלי שבוודאי תרצה להימנע ממנו זה נכס עם היסטוריה גרועה, כגון:
פעילויות לא חוקיות, מכירת מוצרים לא חוקיים וכו''. לפני שאתם מתחילים לבדוק את הערך של האתר תבדוק את ההיסטוריה שלנו. וודאו שעברו נקי ותואם את המידע שיש היום. אפשר להשתמש בכלים כמו webarchive כדי לראות את ההיסטוריה של האתר.

ממוצע כניסות

יש לבדוק את כמות הכניסות החודשיות לאתר, הדרך הכי טובה זה לבקש
מבעל הנכס להראות לכם את הפאנל (להתעקש לראות ממש, לא צילומי מסך). במידה ובעל הנכס לא הטמיעה כלים למעקב אפשר להשתמש בכלי של "Alexa Rank Rank" כדי לאמוד את כמות התנועה לנכס. הכלי נותן דירוג תעבורה, אומדן ביקורים וצפיות בדף.

כמות דפים מדורגים בגוגל

עוד פרמטר שמשפיע על ערך הנכס הוא: כמות הביטויים (מילות מפתח) שהאתר ממוקם בגוגל. בשביל לקבל נתון זה אפשר להשתמש בכלי SEmrush, הכלי מאפשר סקירה מלאה של האתר כולל המיקומים שלו בגוגל.

כמות חיפושים למילות המפתח

מעבר לכמות הדפים שמדורגים בגוגל, חשוב לבדוק גם כמה חיפושים יש לאותום מילות המפתח של הדפים המדורגים. ככל שלנכס הדיגיטלי יש יותר מיקומים מדורגים בגוגל עם כמות חיפושים גבוה ככה הערך שלו שווה יותר.

מקורות התנועה

רוב האתרים מקבלים נתח טוב של תנועה ממקורות אמינים שונים כמו פייסבוק או גוגל. מה שאתם צרכים לעשות זה להשוות את המספרים הקיימים לתקופות קודמות ולראות אם יש מגמות גלויות. אתרים בעלי פוטנציאל גבוה בדרך כלל כוללים גרף תנועה כלפי מעלה.

תחרות בתחום

תמיד חכם לבדוק את רמת התחרות בתחום שבו הנכס מתעסק.
אפשר לעשות זאת ע"י חיפוש מילות מפתח הקשורות לנכס ולהשוואת עם כמות תוצאות החיפוש (כתוב בקטן מתחת לתייבת החיפוש של Google)

רווח והפסד

אולי הדבר החשוב ביותר בשמאות דיגיטלית הוא היסטוריית הרווח וההפסד של הנכס. הערכה זו תעזור לכם להבין האם האתר ימשיך להרוויח בחודשים הקרובים. אם הוצאות התפעול של האתר גדלות. בקש מהמוכר לספק לך דוח רווח והפסד לניתוח הכנסות, הוצאות והכנסות נטו של העסק.

שמאות דיגיטליים לסיכום

המכשול הגדול ביותר בהשקעות דיגיטליות הוא לדעת כמה הנכס שווה והאם הוא צפוי לעלות. למרבה המזל, היום הכל נעשה פשוט יותר בזכות הטכנולוגיה והכלים שזמינים לנו.

אם אתה נמצא בתהליך של מכירה או קניית נכס דיגיטלי, צור איתנו קשר וקבל את נקודת המבט שלנו. קרית טק שיווק דיגיטלי תפיק עבורך דוח שמאות דיגיטלי שכולל:

  • כמה האתר שווה?
  • מה הערך של הדומיין ללא האתר?
  • מה הערך של האתר ללא הדומיין?
  • כמה האתר יכול להרוויח?
  • אומדן כניסות לאתר
  • כמה כניסות יש לאתר בחודש?
  • באיזה מיקומים הוא נמצא בגוגל?
  • מה האיכות של חווית המשתמש באתר?

שאלות פופולריות על שמאות דיגיטליית

שמאות דיגיטלית תעזור לך להעריך את הנכס הדיגיטלי שאתה עומד למכור / לקנות ולקבל מידע כמו: כמה שווה האתר בכסף, כמה כניסות יש לאתר, באיזה מקומות הוא ממוקם בגוגל ועוד..

אם האתר שלך מכניס 5 אלף ש"ח לחודש בבמוצע, אתה יכול למכור אותו ב200,000 ש"ח.

להלן רשימה של תחומים מומלצים שאתם יכולים לקנות בזול ולמכור ביותר יקר:

  • מוצרי תינוקות
  • מוצרים לחיות מחמד
  • מוצרי משחקים
  • מוצרי טיפוח
  • אלקטרוניקה (מצלמה, טלפון, טלוויזיה וכו ')
  • כל מוצרי אמזון
ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה