6 טיפים לבחירת חברה לשיווק באינטרנט

אחד היתרונות הגדולים של רשת האינטרנט הוא היותה חינמית כמעט לחלוטין. כיום קיימים אמצעים שיווקים חינמיים (כמו מערכות לבניית אתרים ובלוגים) המאפשרים כמעט לכל אחד להקים לעצמו נוכחות רלבנטית ברשת לעסק שלו, ולהתחיל לשווק ולקדם בתקציבים מינימליים.

גם רוב מערכות השיווק של גוגול ופייסבוק חינמיות, וכל אחד יכול לעשות זאת, האמצעים הם פשוטים, ההתחלה היא קלה, ואכן תוכלו למצוא בכל פינה מומחי שיווק וקידום ברשת עבור כל דבר ובכל תקציב.

שיווק מתקדם באינטרנט

אבל כדאי לדעת - שיווק באינטרנט הוא מקצוע לכל דבר, בעיקר לאור ההתפתחות המואצת והבלתי נתפסת של רשת האינטרנט, הנגישות שלה והשימושים הרבים הנעשים בה. מערכות השיווק המתקדמות, התחרות העצומה וכמות "השחקנים" המתחרים על תשומת לב להגולשים, הופכים את כל העסק למורכב, ויותר מזה - בעל חשיבות עצומה לשימוש נכון בתקציבי השיווק - קטנים כגדולים.
אז למה כדאי לשים לב בבואנו לבחור חברה לשיווק באינטרנט?

תחומים ושירותים

הדבר הראשון שעליכם לתת את הדעת כשאתם בוחרים חברה לשיווק באינטרנט הוא התחומים שבהם היא מתעסקת - האם הם רלבנטיים עבורכם? ויותר מזה - האם החברה באמת מתמחה בתחום הספציפי שאתם צריכים? אם ברצונכם לקדם את האתר, לדוגמה, לא מומלץ להשתמש בשירותיה של חברה המתמחה בעיקר בתוכן, ומציעה שירותי קידום על הדרך. 

פתרון כולל

מומלץ וכדאי לבחור בחברה לשיווק באינטרנט המציעה פתרון כולל בכמה רבדים ובכמה שיטות במקביל. היתרון הוא עצום - הן מבחינת העלויות, הן מבחינת האפקטיביות, וכמובן מבחינת השירות (הכל תחת קורת גג אחת).

פתרון כולל יכול להיות שימוש במקביל בכמה דרכי שיווק, כמו קידום אתרים וקידום ברשתות חברתיות, שיווק אפקטיבי בפייסבוק, העשרת האתר או הבלוג בתכנים הרלבנטיים לקידום ולפרסום, ועוד.
התפזרות בין כמה חברות יכולה להוביל לחוסר סנכרון בין הקמפיינים השונים, לבזבוז זמן ומשאבים מיותרים, ובעיקר לביזור השליטה וחוסר יכולת בקרה אמיתית על הביצועים והעמידה ביעדים.

אולי יעניין אותך:

יעדים, מדדים וביצועים

חשוב לבדוק מהן השיטות שבהן משתמשת החברה עבור מדד הביצועים של הקמפיינים שאותם היא מנהלת. שיווק באינטרנט הוא מדיד באופן מדויק וברמה אבסולוטית, לכן כדאי להתרחק מחברות או משווקים אשר אינם מבצעים בדיקה קבועה ומקיפה של כל הפרמטרים, ובעיקר מאנשי שיווק הפועלים "מהבטן". הנתונים צריכים להיות מדויקים, והמדדים צריכים להיות מושווים באופן יחסי כל הזמן לעומת היעדים והמטרות בהתאם למדיה ושיטות הפרסום הנבחרות.

דבר חשוב נוסף הוא הצבת יעדים ריאליים: בחברה לשיווק באינטרנט רצינית ומקצועית יידעו להגיד לכם האם היעדים שאתם מציבים הם ריאליים בתקציבים שלכם ובמדיה שאתם מבקשים לפרסם בה, ואם לא - מה הן החלופות הטובות והאפקטיביות ביותר.

דוחו"ת ושקיפות

הדרך הטובה ביותר להיות בשליטה על ביצועי מסע הפרסום שלכם היא דוחו"ת מפורטים, ברורים ושקופים. כדאי ומומלץ לבחור חברה לשיווק באינטרנט המפיקה דוחו"ת שאינם מסובכים יותר מדי מצד אחד, ואינם שטחיים, כוללניים ומלאי ססמאות מצד שני. באמצעות הדוחו"ת אתם מקבלים סקירה מקיפה ומדויקת אודות הביצועים לעומת היעדים, בהתאם לתקציב ולשביעות רצונכם.

צוות ומקצועיות

עד כמה הצוות של החברה מקצועי בעיניכם? עד כמה הוא נגיש? עד כמה הוא קשוב לכם? ומצד שני, עד כמה הוא יודע לעמוד על שלו, גם אם זה בתחילה לא מה שרציתם או לא מה שחשבתם, וזאת על מנת להעניק לכם את השירות המקצועי והנכון ביותר עבורכם? עד כמה צוות החברה מעודכן, חדשני, יצירתי, לא מקובע לקונבנציות וחושב מחוץ לקופסה? עד כמה הוא יוזם ולא מחכה רק להוראות מכם? תשובות לשאלות אלו יספקו לכם מידע אמין וחשוב אודות השירותיות והמקצועיות של צוות החברה.

התרשמות כללית

לסיום, בקרו באתר החברה והתרשמו מאיכות התוכן וממקצועיות ההגשה. אל תתרשמו מאפקטים ויזואליים ועיצובים מעניינים, היכולים בקלות לסנוור ולכסות על מחסור בתכנים ראויים. אתר של חברה לשיווק באינטרנט אמור להיות מקצועי, עשיר בתכנים רלבנטיים, ומציג את השירותים השונים באופן ברור ורהוט.

בנוסף, כדאי לקרא את ברשימת הלקוחות, ולהתרשם לאו דווקא מהכמות אלא בעיקר מהאיכות ומהמגוון, על מנת להסיק מסקנות כגון גמישות תקציבית, ויכולת טיפול בדרישות שונות עבור מותגים וקמפיינים שונים.

אולי יעניין אותך גם: ביקורות על חברת קרית טק , האם הפרסום באינטרנט משתלם?

לסיום, קבעו את פגישת ההיכרות הראשונה במשרדי החברה עצמה ולאו דווקא אצלכם בעסק. למרות הנוחות, כדאי להגיע פיזית אל חברת השיווק על מנת להתרשם מהמשרדים, מהצוות, ומהמקצועיות והרצינות שלהם.

להלן 5 טכניקות השיווק הדיגיטלי היעילות ביותר פרסום חיפוש בתשלום. זה יכול להיות כל דבר, החל מרכישות במדיה ועד למודעות לתצוגה. ... שיווק במייל. שיווק בדואר אלקטרוני עדיין נחשב לאחת מדיות הפרסום החזקות ביותר באינטרנט. ... אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ... שיווק ברשתות חברתיות. ... שיווק וידאו

בדף זה