10 סיבות מנצחות למה כדאי לך לפרסם את העסק באינטרנט

בעולם אידיאלי תקציבי השיווק היו מופנים אוטומטית לפרסום באינטרנט. בעולם האמיתי, כולנו נתקלים לא אחת בתגובות צוננות על הצעות להגברת הפעילות ברשת. כך תפיגו את החששות

עבורנו אנשי השיווק והמכירות יתרונותיה של המדיה האינטרנטית ברורות מאליהן. יותר ויותר פעולות מליבת העסקים מתבצעות כיום ברשת וכך גם פעולות השיווק והמכירה, שאמורות להיות כוח חלוץ במדיה העתידית. לכן, לנו, אנשי השיווק והמכירות, אין צורך להסביר עד כמה אפקטיבית היא ההשקעה במדיה זו.

למה לפרסם את העסק באינטרנט?

זו ההזדמנות להצטייד בטיעונים מנצחים לטובת פעילות השיווק ברשת. להבא, כשישאלו אתכם מדוע כדאי להשקיע ברשת האינטרנט? למה כדאי לפרסם באינטרנט? תהיו חמושים ב-10 הוכחות:

הכסף נמצא באינטרנט

היקפי הפרסום באינטרנט עולים ברציפות. בארה"ב של שנת 2021 השאירו מאחור תקציבי הפרסום באינטרנט לראשונה את המקבילים להם מהעיתונות המודפסת. בישראל אולי טרם הגיעה נקודת השוויון אולם המגמה זהה. עכשיו אפשר לקבוע: ה פרסום באינטרנט עובד והכסף זורם אליו יותר ויותר.

תוצאות ניתנות למדידה

להבדיל מיתר מדיות הפרסום בעיתונות, ברדיו וטלוויזיה, באינטרנט הכל ניתן למדידה. מדובר בניהול ושליטה הכרחיים. בלעדיהם, למי שכבר עשה את ה"סוויץ", העולם ה"ישן" נראה כמו פרק רע של "מד-מן". הניטור והשליטה בפעולות השיווק רק ילכו ויגדלו בשנים הבאות.

אוהבים וזוכרים

בואו נדבר רגע על "אהבה וזיכרון". לא מדובר בסרט חדש, כי אם במדד אפקטיביות הפרסום המרכזי השולט בכיפת הזכוכית: לפיו נחרצים גורלות של תקציבים, וממנו נקבעים גורלות של ערוצי הטלוויזיה המרכזיים. במלים אחרות, ניהול קמפיין אינטרנט מדויק יכול לייצר ריגושים, וביכולתו לנתב את התחושה החיובית לקנייה ישירה או להרחבת קהל הלקוחות. "אהבה וזיכרון"? בקרוב הסרט…

כמה זה עולה לנו

לא מעט בתי עסק בוחנים תדיר את אפקטיביות ה שיווק באינטרנט. ואכן, כשבוחנים את מדד ה"לידים", לא אחת יש צורך לנשום עמוק או לחפש את המספרים הקטנים על מנת לראות תוצאה בשורת המכירות. מהצד השני של הקליק, יש להבין כי ערך מוסף לא מיוצג רק ביחידות של PPC (Pay Per Click).

מאמר תוכן טוב, כזה שישמש את הגולש לפתרון צרכני או כזה שיכיל מידע חשוב אחר - שווה הרבה יותר. הוא ישאיר במוחו חותמת חיובית על ספק המידע ועל הארגון שיזם את כתיבתו. בפעם הבאה שיעלה צורך דומה, הוא כבר ידע לאן לגלוש.

השקעה לטווח ארוך

רק פעילות רציפה, מסונכרנת, ארוכת טווח ועקבית מביאה תוצאות אמיתיות. עבור ארגון עסקי, הבשורה הגדולה באינטרנט היא האפשרות להגיע לכל לקוח וגולש ולצרף אותו למאגר נמענים. כך יוצרים, מגדילים ומשמרים בסיס נתונים יקר מפז - זהו מועדון הלקוחות שלכם, והוא מושג בעלות נמוכה יחסית. נכון, הוא דורש זמן והשקעה הפרוסה על זמן ולא על תוצאות מידיות, אך את ההשקעה הזו אפשר וצריך להפוך למשתלמת וכדאית.

כסף

זירת האינטרנט מאפשרת יותר ויותר את ניתוח מסלולי הכסף של הצרכנים וזיהוי דפוסי התנהגות. העולם העסקי-קמעונאי עובר מהפכה ובעתיד (הקרוב) כל ארגון העוסק במכירה יידע מה אנחנו עושים בחנותו עד "רמת הבוטן" - מתי קנינו לאחרונה, באיזה סניף, ואילו מבצעים מימשנו. סיבים אופטיים, נתבי תקשורת, טלפונים סלולריים, מחשבי טאבלט ומחשבים ניידים - כולם בשירות נהר המידע.

ימצאו אתכם בקלות

ניהול אמפירי, רציף ואינטראקטיבי של בסיס הנתונים על לקוחות החברה, הוא העתיד במכירות. "מכחישי הרשת" טוענים כי הצרכן לא מוכן עדיין לוותר על חווית מישוש הסחורה. מרבית הצרכנים נוהגים לבדוק ב"גוגל" את המוצר לפני שהם בכלל יוצאים מהבית. ממוקמים במקום טוב בעמוד התוצאות הראשון? הצרכן כבר יידע איפה למצוא אתכם.

מאגר עצום של מידע

לו הייתה גולדה מאיר חיה כיום, סביר כי הייתה אומרת שהטיפוסים באינטרנט "לא נחמדים". היא אולי היתה צודקת שהרי הרשת מלאה שונאי חינם, אך מנגד קיימים לכך גם יתרונות. ברשת ניתן לנטר את הכתוב עליך וגם את הנאמר על המתחרים הישירים. מעבר להיעלבות הראשונית, יש שם מאגר שופע של הצעות ייעול, שיפורים ומידע חינמי על רצונות הצרכן.

מתקדמים הלאה

זירת הפרסום המקומית הנפיקה במהלך השנים לא מעט סלוגנים וקמפיינים אדירים - "תן לאצבעות ללכת במקומך" לדפי זהב, היה אחד מהם. השאלה היא מה קרה מאז? עשור חלף ודפי זהב, סמל הקידום והשיווק של בתי עסקים קטנים ובינוניים, נאבק בזירה חסרת סיכוי עם העולם החדש. הטלפון הוחלף בעכבר והאצבעות הלכו כבר מזמן למקום אחר.

אולי יעניין אותך גם:

זירת המשחק החדשה

אפשר לאהוב, אפשר גם שלא - אבל האינטרנט, המדיה החברתית, אתרי הבית והבלוגים הם זירת המשחק החדשה. החוקים, לעומת זאת, לאו דווקא השתנו - לשיטתנו, הם פשוט חזרו לבסיס ובו נדרשת עבודה סיזיפית, רציפה ועקבית, אותה יש לתבל בהרבה יצירתיות וקריאייטיב.

בדף זה