מה זה PPC ? (תשלום לפי לחיצה) מדריך למתחילים

מה זה PPC ? במידה ואתה שומע על PPC בפעם הראשונה או מוכן לקפוץ ישר לקמפיין הראשון שלך, אנחנו נסביר כאן את הבסיס של פרסום ע"י PPC (תשלום לפי לחיצה).

אנחנו נעבור על מה זה PPC, איך זה עובד ואת הבסיס להקמת קמפיין PPC שיווקי מוצלח.

מה זה PPC ?

PPC הינו קיצור לשיווק "pay per click". תשלום לפי לחיצה הינה טקטיקה שיווקית באינטרנט העובדת בצורה הבאה: מפרסמים משלמים על מיקום בכך שהם משלמים על כל פעם שמשתמש לוחץ על המודעה שלהם. 

הסגנון הכי פופולארי של PPC הוא חיפוש בתשלום של גוגל, כאשר המודעה שלך ממוקמת במנוע חיפוש. המטרה של PPC היא לגרום למשתמש ללחוץ על המודעה שלך, למשוך אותם לאתר שלך ולבצע בהם פעולות. פעולות יכולות להיות כל דבר מהורדה של תוכן, השארת פרטים ועד לרכישת מוצרים.

איך PPC תשלום לפי לחיצה עובד?

אז אחרי שהבנתם מה זה PPC עכשיו נדבר על איך זה עובד - מודעות PPC הם בגדול מכירות פומביות. מפרסמים הצעת מחיר על מילת מפתח. מנוע החיפוש מחליט על המנצח בהתבססות על גודל הצעת המחיר, איכות המודעה (בין אם התוכן והקישור תואמים) ודירוג של מודעה ספציפית. כאשר משתמש מחפש מילת מפתח, החיפוש מפעיל את המכירה הפומבית והמודעות שמופיעות על דף תוצאות החיפוש נחשבות בתור המנצחות של המכירה הפומבית.

מה זה פרסומות גוגל?

פרסומות בגוגל Google Ads (בעבר google adwords), הינה פלטפורמה שיווקית עבןר PPC באתר של גוגל. כסוחר, אתה יכול לפתוח חשבון של פרסומות גוגל ולהתחיל לפרסם את העסק שלך בגוגל עוד היום. ברגע שתיצור קמפיין, הפרסומות שלך יופיעו כאשר מחפשים את מילות המפתח שבחרת.

 

מילות מפתח לPPC

מילות מפתח הינן הבסיס לקמפיין PPC טוב. בשביל לגרום למודעה שלך להופיע על דף תוצאות החיפוש, אתה צריך לתת הצעת מחיר על מילת המפתח שהמחפש משתמש. הבנה של אילו מילות מפתחות רלוונטיות למודעה שלך מאוד חשובה להצלחה של הקמפיין.

ייעול דפי הנחיתה

המטרה של פרסום בשיטת תשלום פר לחיצה היא לגרום למשתמש לבצע פעולה באתר שהמודעה שלך הביאה אותו לשם. לכן, דפי הנחיתה (הדף שהמשתמש נוחת בו אחרי שהוא לוחץ על המודעה) צריכים להיות מעוצבים בצורה כזאת שיעצימו את כמות ההמרות.

אולי יעניין אותך גם:

יצירת מודעה שמושכת בעין

המטרה של המודעה שלך זה לגרום למחפש ללחוץ עליה. תוודא שאתה כותב מודעה רלוונטית שגורמת למשתמש ללחוץ ולעבור לאתר שלך.

דירוג איכות מודעה

דירוג האיכות שלך נקבע על איכות המודעות, מילות החיפוש ודפי הנחיה. דירוג גבוה יותר גורם לירידה במחיר ומיקום טוב יותר של המודעה שלך. בשביל לקבל דירוג איכות גבוה צריך להתאים את הכותרת והתוכן של המודעה לכותרת והתוכן שיש בדף נחיתה.

מחקר של מילות מפתח

כפי שנאמר לעיל, מילות מפתח נכונות יעזור לך לקבל כניסות רלוונטיות. אבל איך אתה מגדיר איזה מילות מפתח רלוונטיות? בצע מחקר באיזה מילים משתמשים אנשים כאשר הם מחפשים את מה שיש לך להציע. הינה השיטה הכי טובה למצוא את מילות המפתח הנכונות. הנה כמה שלבים אנחנו עושים כשאנחנו מבצעים מחקר שכזה:

מבנה הקמפיין

יש לסדר את הקמפיין לפי המבנה הבא:

מונחי מותג: כל מילת מפתח אשר כלולה בה השם של המותג שלך.

מונחים כלליים: מילות מפתח שקשורות למוצר או לשירות שלך.

מונחים קשורים: מילות מפתח אשר לא קשורות באופן ישיר למה שאתה מוכר, אבל משתמשים יכולים להשתמש בהם במהלך החיפוש בשביל למצוא את מה שיש לך להציע.

מונחים של מתחרים: שמות מותגים של המתחרים הישירים שלך.

אולי יעניין אותך: מילון מונחים באינטרנט

לדוגמא, אם היינו יוצרים מחקר מילות מפתח עבור אפל. היינו בונים אותו בצורה הבאה:

מונחים קשורים מונחים כלליים מונחים של מתחרים מונחי מותג
פלאפון עם מצלמה מכשיר חכם טלפון חברת סמסונג טלפון של אפל
מכשיר IOS מכשיר סלולרי גוגל פיקסל מוצר של אפל
מכשיר נייד טלפון נייד טלפון חברת הוואי אייפון של אפל
תוספות לאייפון טלפון סלולרי טלפון חברת ל.ג' חנות אינטרנט של אפל

 

כלים למחקר מילות מפתח

אנחנו משתמשים בכלים שעוזרים לנו במחקר של מילות מפתח עבור קמפיין PPC. כלים אלו יכולים לעזור לך להחליט איזה מילות מפתח אתה רוצה לשמור ואילו לא.

SEMrush

הכלי הזה יעזור לך לקבל את רשימת מילות המפתח של המתחרים שלך, פשוט הכנס ביטוי אן את כתובת האינטרנט של המתחרה שלך ותראה רשימה של מילות מפתח לצורך PPC. תבדוק מה אפשר להוסיף לרשימה שלך בהתבססות על: נפח חיפוש, תחרות (מחיר לקליק) והתאמה לשירותי העסק שלך.

בקר בSEMrush

מתכנן מילות המפתח של גוגל

מתכנן מילות המפתח של גוגל הינו כלי חינמי אשר מראה דירוג היסטורי על כמות החיפוש של מילת מפתח מסוימת מה שמאפשר לך לקבוע האם המילה חשובה בשבילך. ניתן לבדוק נתונים כמו ממוצע של חיפוש חודשי, מחיר לקליק ועוד.

בקר מתכנן מילות המפתח של גוגל

מחקר מתחרים

הבנה של מה המתחרים שלך עושים כרגע בשביל להעצים ולשפר את הקמפיינים שלך יכול לתת לך רעיונות חדשים. בזמן שאנחנו לא ממליצים לעשות בדיוק את מה שהמתחרה שלך עושה, בגלל שאנחנו לא מפרסמים למתחרים שלנו, אנחנו כן חושבים שמחקר מתחרים הוא נחוץ. מספר דברים שצריך לשאול בניתוח מתחרים:

  1. על איזה מילות מפתח הם מפרסים?
  2. מה ההצעה שלהם? האם ההצעה שלי טובה יותר?
  3. האם הם מתאימים את המודעה לדפי הנחיתה?

ידיעה של הדברים הללו יכולים להיות חיוניים לך בשביל ללמוד טקטיקות חדשות ולהימנע מטעויות.

מילות מפתח שליליות

ישנם מילים מסוימות שלא תרצה שהמודעה שלך תופיע. כאן נכנסות לתמונה מילות מפתחות שליליות אשר יעזרו לך לשלוט בהצגת המודעה שלך ולמנוע מהקמפיין שלך לעבוד בצורה לא יעילה. אם אתה מוכר נעלי ריצה ולא עקבים, אתה תרצה לוודא שהמודעות שלך לא מופעלות אם אנשים מחפשים בגוגל "עקבים".

ניהול קמפיין PPC

ניהול קמפיין PPC הינו חשוב להצלחה של הקמפיין שלך. אתה לא יכול פשוט לבנות את זה ולשכוח מתחזוקה. ניתוח נתונים מתמיד, שינויים והתאמות הינם חלק מניהול קמפיין PPC.

מספר דברים שאתה צריך להתמקד בהם בניהול קמפיין PPC:

  • הוספה של מילות מפתח רלוונטיות
  • הוספה של מילות מפתח שליליות אשר לא מומרות
  • ביטול מילות מפתח יקרות שלא ממירות לך
  • תייעל את דפי הנחיתה שלך ולחצני "קריאה לפעולה"
  • תתאים את מבנה הקמפיין שלך בהתאם לביצועים

מתי לשכור חברת פרסום עבור PPC?

אם אתה לא מוצא את עצמך משקיע שעות על גבי שעות במחקר של מילות מפתח, התאמות תקציבים, ניהול מבנה הקמפיין שלך – אז תרצה לשקול לסוכנות פרסום אשר יכולה לפרסם עבורך בגוגל בשיטת PPC.

איך חברת השיווק "Kirya Tech" יכולה לעזור?

 

קרית טק הינו משרד פרסום דיגיטלי אשר מתמחים בניהול קמפיינים PPC. אנו נוכל לנהל לך את הקמפיין ולייעץ לך על שידרוגים. אנחנו מתמקדים בתוצאות ולא בבזבוז כסף. החברה שלנו יכולה לספק עצות ושדרוגי ביצועים, נשארו לך שאלות על מה זה PPC ? לא מצליח להביא המרות בקמפיין בגוגל? תנו לנו להוריד את כמות הכסף המבוזבז ולהעלות את כמות המכירות של העסק שלך.

PPC אומר: לשלם עבור כל קליק או תשלום לפי קליק. PPC הוא סוג של שיווק באינטרנט שבו מפרסמים משלמים עמלה בכל פעם שנלחצת על אחת מהמודעות שלהם. (אתה משלם על פרסום רק אם המודעה שלך נלחצת בפועל)

למבקרים ב-PPC יש סיכוי גבוה יותר ב-50 אחוז לבצע רכישה מאשר מבקרים אורגניים. קל יותר למדוד סטטיסטיקות PPC מאשר סטטיסטיקות SEO, מה שמקל על המשווקים לעקוב אחר החזר ROI ולנהל תקציבים. PPC יעיל יותר כאשר נעשה בו שימוש בשילוב עם SEO

SEO ראשי תיבות של (אופטימיזציה למנועי חיפוש). PPC מייצג (תשלום לפי קליק) . למרות שהמטרה הסופית שלהם זהה, הם מושגים שונים הדורשים טכניקות ומתודולוגיות שונות

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה