כיצד לשפר את מדד איכות המודעה בגוגל Ads

כיצד לשפר את מדד איכות המודעה בגוגל Ads ? הכירו מרכיב חשוב בדירוג המודעות שלכם וזה דירוג איכות המודעה, אשר היום אנחנו נתעסק בו לעומק. דירוג איכות מחושב על ידי גוגל, אבל יש לך הרבה השפעה על התוצאה של הדירוג. במאמר הזה, אנחנו נעבור על למה הדירוג האיכות של גוגל חשוב, שלושת המרכיבים המרכזיים שנכללים בדירוג המודעה ואיך אתה יכול להעלות את הציון שלך דרך התאמה של מודעות לדף נחיתה ולסטנדרטים של גוגל.

למה מדד איכות המודעה חשוב

מדד איכות המודעה משחקת תפקיד חשוב בקביעה של דירוג המודעה שלך בכל פעם שיש מכרז פעיל (מתבצע חיפוש) של מילת מפתח .

אם זאת, גוגל לא משתמשת באופן ישיר בדירוג האיכות שאתה רואה, הציון נותן לך הערכה כללית של איכות המודעה ודף הנחיתה שלך. גוגל Ads מפרקת את הדבר לכמה מרכיבים (שאנחנו נצלול אליהם בפסקה הבאה) ונותנת לך מדד ספציפי שאתה יכול לשפר עם הזמן. 

על ידי שיפור של מדד איכות המודעה, אתה יכול באופן ישיר להוריד את המחיר עבור כל לחיצה שאתה משלם. שיפור המדד יכול להוביל לחסכונות גדולים במילות מפתחות פופולריות. במידה ותצליח להעלות את הציון שלך נגיד מ-5 ל 8 או 9, עבור אחד מהמילות המפתח החשובות שלך, זה יכול לקבוע את ההבדל האם קמפיין פרסום בגוגל יהיה עם הפסד גדול או עם הכנסה גבוהה.

מרכיבים של מדד האיכות

מדד איכות המודעה מורכב מכמה דברים:

רלוונטיות של המודעה

הציון שניתן בקטגוריה הזאת ייתן לך אינדיקציה עד כמה מילות המפתח שלך קשורות למודעות שיהיו מוצגות בקבוצת המודעות. יש שלושה ציונים נפרדים אשר ניתנים למרכיבים השונים של ציון האיכות: מעל לממוצע, ממוצע או מתחת לממוצע. אם הציון הניתן הוא לא "מעל לממוצע" אז ישנה אפשרות לשפר את ציון האיכות דרך קטגוריה זו.

ישנם כמה דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון כאשר מנסים לשמור על מדד איכות המודעה גבוה בקטגוריה זו. ראשית, אתה תרצה להבטיח שקבוצת המודעות שלך מקושרת טוב מאוד למילות מפתח שדומות אחת לשנייה. זה יקל על תהליך בניית המודעות סביב המילים הללו.

לדוגמא, במידה ולקבוצת מודעות יש חמש מילות מפתח שונות לגמרי זה יקשה על תהליך יצירת המודעה אשר תהיה רלוונטית לכל חמשת המילים הללו. תוודא שמילת המפתח נמצאת גם בתיאור של המודעה (עדיפות שתיהיה כמה שיותר מוקדם מה שיעזור ביחס ההקלקות וכדומה.) וכמו כן זה יהיה רעיון טוב לשים את זה בשורת כתובת האתר שלך.

בתור קו מנחה כללי, פשוט תבנה את המודעה שלך שתהיה עם מסר רלוונטי וחיוני למישהו שמחפש את מילות מפתח שמפעילה את המודעות. פעולה זו בדרך כלל תספק לך ציון של ממוצע או מעל לממוצע.

יחס הקלקות

הציון הזה ניתן על ידי גוגל בהסתמך על ביצועי העבר של מילת מפתח מסוימת ביחס לדירוג של המודעה. במילים אחרות, העלה של הצעת המחיר שלך לא תשפיע באופן ישיר על ציון יותר גבוהה, לפי גוגל.

דרך טובה לוודא שמילת המפתח שלך תייצר יחס הקלקות יציב זה לבנות מודעה מאוד רלוונטית, כפי שצוין מקודם, ולהוסיף מילות מפתח שליליות בשביל לוודא שהמודעה שלך לא מופיעה בחיפוש שאינו קשור אליה. תתנסה עם לחצני "קריאה לפעולה" שונים וביצוע בדיקות שונות עם המודעות הינן דרכים מעולות להעלות את יחס ההקלקות שלך בחשבון שלך באופן כללי.

חווית בדף נחיתה

המרכיב הזה הוא מאוד מעניין במידה והציון הוא לא "מעל לממוצע" ויש מקום לשיפור. הסיבה לכך היא הדף נחיתה שלך לא רלוונטי למילה שאנשים מחפשים, במידה ואין לך דפי נחיתה אחרים להפנות את המודעות אליהם שיכולים להיות רלוונטיים ומושכים למשתמשים, ישנה אפשרות שתצטרך לבצע פיתוח או עבודת עיצוב מחדש.

לדף הנחיתה יכולים להיות שינויים פשוטים כמו הוספה של מילות מפתח או תוכן נוסף, או שיש צורך בשינוי טוטאלי ועיצוב מחדש של הדף. עבודה עם מעצב אתרים הם חלק מהדברים הנחוצים בשביל לבצע שינויים מהותיים להעצים את חווית הגלישה של דף הנחיתה שלך.


אולי יעניין אותך גם:

ביצוע של שינויים מהותיים בדף הנחיתה שלך בדרך כלל לא רק מעלה את מדד איכות המודעה אלא גם משפיע בצורה חשובה על ההמרות שלך. ביצוע של שינויי מפתח אשר מעלים את קצב ההמרות שלך מהתנועה לאתר שלך בגוגל Ads היא המטרה הראשית, כמו המטרה הראשית שאתה מנסה להשיג היא שיפור ציון האיכות שלך תוך כדי הורדה של מחירים פר לחיצות.

מדד איכות לסיכום

כל דבר שאתה תעשה בשביל להוריד את המחירים עבור לחיצה ישפיע בטווח הארוך על ההכנסות מהקמפיין שלך. השגת המטרה הזאת תוך שימור של מקום בדירוג ושמירה על רושם נכון אינה דרך קלה. אולם על כמה מרכיבים כמו תחרות למשל, אין לך שליטה עליהם. ציון האיכות הוא חלק ממשוואת שעליו יש לך השפעה מרובה.

במאמר זה , אנחנו עברנו על מדד איכות המודעה במשוואת דירוג המודעות והדגשנו 3 מרכיבים חשובים אשר יוצרים את ציון האיכות. ביצוע של שדרוגים והתאמות במרכיבים הללו יעזרו לך להשיג את המטרות של קמפיין שלך ולהעלות את החזר ההשקעה שלך לקמפיינים.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה