5 עצות מקצועיות לעיצוב אתרים

כל אתר אינטרנט הוא בעצם אוסף של דפי אינטרנט בעלי מכנה תוכני משותף, השזורים זה בזה בעזרת קישורים (לינקים). הקמת ממשק הניווט, ארגון העמוד, עיצוב התוכן, ליטוש והקפדה על פרטים, הם רק חלק מן הדברים שאנו נדרשים לבצע במסגרת עיצוב אתרים, שהוא משימה שעשויה להמשך שעות רבות ואף ימים רבים..

טיפים לעיצוב אתרים

בעיצוב אתר - אל תתפזר

כאשר אתה ניגש למלאכת עיצוב אתרים באינטרנט, עלייך להגדיר בראש ובראשונה את תוכן האתר ואת קהל היעד שלו. מציאת הפתרון האסתטי הטוב ביותר לאתר שאתה מעצב, תוך שקלול של מטרותיו ושל קהל היעד שלו, הוא מהות האתגר של עיצוב אתרים. מטרותיו של האתר הן בעלות משמעות רבה לקביעת הטכניקות של עיצוב אתרים בהן תבחר להשתמש.

אתר המיועד להכיל כמות רבה של תוכן מצולם, כמו סרטונים או אודיו, כמו יו-טיוב למשל, יעשה שימוש בטכניקות עיצוב שונות מאשר אלה של אתר ייעודי ללקוחות הבנקים, המציע גישה אינטרנטית לחשבונות האישיים.  

הייה מקורי בעיצוב אתריך

אל תעתיק, תלמד.  קיימים לא מעט אתרי אינטרנט ברשת. עיין בהם, שוטט בהם, תפרה את הדמיון, אבל אל תעתיק. העתקה, גם בתחום עיצוב אתרים, יכולה להוביל לתביעות בגין גניבת זכויות יוצרים. 

אולי יעניין אותך גם:

עיצוב אתרים הוא יופי סוביקטיבי

התאם יופי לאופי  -  עיצוב אתרים מקצועי שם דגש גם על תוכן האתר, גם על הפן הטכני שלו וגם על הפן העיצובי אסתטי. הקפד על סגנון גרפי מהוקצע. עיצוב נקי, פשוט אך ייחודי, יהיה עדיף על עומס אפקטים מיוחדים. למרות שאופיו האסתטי של האתר הוא חשוב, עיצוב אתרים מקצועי יידע להתאים את אופי העיצוב לתוכן ולתדמית.  

עיצוב ומהירות טעינה

אספקט מהותי של עיצוב אתרים מוצלח הוא התאמה למהירויות גלישה. הגולש הממוצע רגיל למהירויות גלישה גבוהות. לכן הקפד שהאתר אינו דורש זמן טעינה ארוך מדי. אם לוקח לאתר זמן רב להטען, זהו סימן שהגרפיקה "כבדה" מדי.  

לעיצוב אתרים שפות שונות, דבר את השפה

עיצוב אתרים מושתת באופן אבסולוטי על שימוש בגרפיקה. קיימות תוכנות רבות לעיצוב גראפי, כגון פוטושופ, המשמשות גם לעיצוב אתרים. בקיאות בתוכנות גרפיות שונות ובאפליקציות שהן מציעות, תשפר את רמת העיצוב והליטוש של האתר ותביא לתוצאות מרשימות. שילוב נכון של מספר טכניקות עיצוב אתרים יאפשר לך בדרך כלל להגיע לתוצאות יפות.

טיפים לעיצוב אתרים בסיכום

אם כי עיצוב אתרים הוא תחום יצירתי לכל דבר, ומימד האומנות ניכר בברור במוצר המוגמר, אין לשכוח כי עיצוב אתרים כולל, בין היתר, עבודה טכנית ובקיאות בעקרונות עיצוב ויזואלי ובעזרים גראפיים שונים. לכן על מנת לעצב את  המוצר המוגמר, נדרש שילוב של יכולות אמנותיות ויכולות טכניות, ויש להביא זאת בחשבון.
שאלות נפוצות על עיצוב אתר

5 העקרונות המובילים של עיצוב אתרים

  1. מטרה ברורה. כל אתר מספק את צרכי המשתמשים שלו.
  2. זמן טעינה מהיר. גם אם לכל היבט של האתר שלך יש מטרה ברורה, אם זה לוקח יותר מדי זמן לטעון, אז זה כמעט חסר תועלת למשתמש
  3. טיפוגרפיה
  4. תקשורת
  5. ידידותי לנייד

טיפים לעיצוב אתר מצטיין

  1. שמור על דף הבית שלך מינימליסטי ולא עומס
  2. עיצוב מתוך מחשבה על היררכיה ויזואלית
  3. צור אתר קל לקריאה
  4. ודא שהאתר שלך קל לניווט
  5. הישאר ידידותי לנייד
בדף זה