מה ערכו של קישור איכותי?

מקדמי אתרים שמים דגש ומשקיעים מאמץ מיוחד בבנית קישורים טובים באתר – ובצדק, מפני שגוגל מיחס חשיבות רצינית מאוד לקישורים כחלק מהפרמטרים הנלקחים בדירוג האתר.  לעומת זאת מנועי חיפוש אינם מייחסים חשיבות זהה לכל קישור , ולכן גם אתם לא צריכים לתת את אותו משקל.

איך ניתן להחליט אם קישור מסויים אכן מצדיק "השקעה" או תשומת לב מיוחדת? לא יודעים ? אז כדאי שלא תפסיקו פה ותמשיכו לקרוא...

אולי יעניין אותך גם:

ערכו של קישור

בואו נתחיל, אם באמת ברצונכם לטפס את הר הדירוג בגוגל, הקישורים שלכם צריכים להיות איכותיים באופן קבוע, אז איך יודעים אם קישור מסוים אכן איכותי ? יש כמה מדדים שעל פיהם אפשר לדעת, לפני שיוצרים קישור אנו צריכים לוודא שהקישור מגיע מעמוד שהוא רלוונטי לעמוד שלנו, שאכן הוא באותו נושא, שיש בו את מילות המפתח הרצויות שאנו רוצים לקדם, וכמובן שמנועי החיפוש ימצאו אותם בקלות בעמוד המטרה באתר שלנו.

המקומות העיקריים שאנו צריכים לבדוק את מילות המפתח מצוינים ברשימה להלן:
• תגי כותרת
• דומיין וכתובות האתר
• תגיות מובילות (h1, h2 )
• מקומות נוספים בתוכן וה HTML
• קישורים משניים או "אחוריים" שמקשרים לעמוד עצמו .

כח הקישור

שורה התחתונה הנקודה העיקרית היא שצריך להסתכל במקומות שגוגל מחפש קישורים, לדוגמא: אם אתה כותב מאמר על שיווק באינטרנט , ואתה הולך לקשר אותו לאתר של חברת פרסום, לפני שאתה עושה זאת, כדאי לבדוק אם קיימים אצלהם קישורים או משפטים שהם רלוונטים למאמר או לאתר שלך כמו "שיווק מקצועי" או שיווק חברות באינטרנט" או "פרסום למטרות שיווק" וכו'.

התכונה הבאה שצריך לבדוק היא כמה "כח" או "עוצמה" יש לקישור שלנו, למרות שהדעות די חלוקות בנושא זה, ואם בכלל זה מוסיף לדירוג של האתר.

חלק מהמומחים מיחסים חשיבות רבה לעובדה שקישורי אתרים הם אכן רלוונטים ואכן מובילים אותך לעמוד המקושר באתר שלך, והטענה היא שקישורים שמופיעים באתרים אחרים אשר מסומנים כ Nofollow לדף הרלוונטי הם חסרי עוצמה וללא "כח" משמעותי, (אגב גוגל יודע להבין וללמוד קישורים אלה) .

מומחים אחרים לא מייחסים לזה חשיבות כלשהי מפני שהטענה היא שגורמים כמו אתר שצבר אמון הוא אתר בעל עוצמה שמוסיף לדירוגו במנועי החיפוש, עמוד עם דירוג נמוך מבחינת האמינות הוא גם מדורג נמוך יותר בעיני מנועי החיפוש בהשוואה לאתרים עם דירוג עמודים גבוהה.

דירוג הקישור

למרות הנחה זו שיחסי הציבור של העמוד באתר מהווים אלמנט לגבי מנועי חיפוש, עדיין שלושת האלמנטים החשובים לעוצמתו של הקישור לעמוד מלבד העובדה שהוא "משותק", הראשון כמובן זה דירוגו של העמוד עצמו. האלמנט השני הוא מספר הקישורים הפנימים והחיצונים שקימים בעמוד עצמו, וזאת מפני שדירוג העמוד או לחילופין הזרימה בקישורים שבו גבוהה אך מחולק בין כל הקישורים בעמוד עצמו.

לדוגמא אם עמוד מסוים מקבל דירוג של 10 במה שהוא יכול להעביר אך הוא מקושר רק לעוד שני עמודים, כל עמוד מקבל 5 , לעומת עמוד שמקושר ל 5 עמודים נוספים, שכל אחד מהם מקבל רק 2 נקודות.

קישורים לאורך זמן

האלמנט השלישי והאחרון שניתן בעזרתו לבחון את ערך הקישור לעמוד הוא, האם הקישורים מעמודים חיצניים הם "משותקים" (nofollow) או ללא קישור ישיר מסיבות ברורות של מדיניות באתרים מסויימים. סיבה זו עדיין לא צריכה למנוע ממך להשתמש בקישור זה מפני שכפי שאמרנו קיימים אלמנטים נוספים לדירוגו של דף.

קידום במנועי חיפוש זו השקעה לטווח ארוך, אם אתה מקבל קישור מאתר איכותי, הוא לא יעניק לך ערך מוסף אם הוא לא יתקיים לאורך זמן, אתרים מתקדמים בדירוג על פי הקביעות והוותק של האתר או הקישור ברשת, כמו שעל פי איכות האתר או הקישור, לכן לא כדאי להשקיע בחיפושים לקישור איכותי אם הוא לא יתמקם שם לאורך זמן, ולכן קניית קישורים אינה מעניקה ערך מוסף אמיתי מפני שבדרך כלל היא זמנית. לכן שלושת האלמנטים החשובים ביותר לקידומו של קישור או אתר הינם הרלוונטיות של הקישור, האיכות והעוצמה, והקביעות שלו ברשת.

מיקום ותוכן קישורים בעמודי האתר יכולים להופיע בכל מקום, אם בכותרת, או התחלת העמוד, במרכז התוכן, בצד או למטה, כמו שהגולש מקדיש תשומת לב שונה למידע שממוקם במקומות שונים כך גם גוגל מעניק תשומת לב מירבית לקישורים שמופיעים בחלק העליון של העמוד, ולכן צריך להשתדל למקם את הקישורים שלנו כמה שניתן קרוב לראשית העמוד או בהתחלת התוכן.

חשיבות התוכן

בנוסף קיימת לא פחות חשיבות גם לתוכן העמוד או הקישור, ולא רק למיקומו. משמעו שאם אנו קוראים מאמר מסוים ואנו מעונינים ללמוד על נושא הקשור למאמר עצמו, הסיכוי הרבה יותר גבוה שאנו נבחר קישור שהינו חלק בלתי ניפרד מלב התוכן שרלוונטי לנושא ההתענינות שלנו מאשר לקישור שנימצא בתחתית ואינו מפגין שייכות למאמר או לנושא עצמו, כמו כן גם מנועי החיפוש גוגל מתייחס לתוכן של הקישורים שמוטבעים כחלק רלוונטי מהתוכן הכללי.

אז כפי שאתם רואים, בסופו של יום כל האלמנטים נקשרים יחדיו כגורם מכריע לקידום הדירוג בעיני גוגל. הגורמים הנוספים שאנו צריכים לבחון הם עלות רכישת הקישור, מהי הסבירות שאכן נוכל לרכוש אותו, קישור ללא ערך של קידום עבורנו.

רכישת קישורים

העלות של רכישת קישור אינה מסתכמת בכסף בלבד, או במחיר ממשי, אלא גם במה עבודה צריכים להשקיע בכדי שבסוף נשיג את הקישור היקר הזה.

למרות שקישור מאתרי EDU יכולים להועיל ביותר לקידומנו, אם אנו צריכים להשקיע זמן, אנרגיה, ומאמצים מעל להחזר הממשי, ואנו דנים בעיניין הלוך ושוב , אולי כדאי לוותר על קישור מסוג זה.

סבירות לרכישת קישור אם יש לך אתר להימורים, הסבירות היא נמוכה מאוד שתוכל אפילו לרכוש קישור מאתרי EDU, או כל אתר חינוכי או ממשלתי, אז לפני רכישת קישור כל שהוא יש לשקול את סבירות הרכישה, וניתן להתחשב בגורמים כמו:

• היכולת להוסיף קישורים ישירות.
• היכולת שלך להגיש את הקישור
• מערכת יחסי העבודה עם הצד השני
• והאפשרויות שלך להוסיף, לשנות , או לתקן את העמוד המקושר שלך.
או באופן כללי כל גורם נוסף שמשפיע על היכולת והסבירות שלך לרכוש קישור מאתר אחר.

קישורים ללא ערך "קידומי" (SEO Value)

קישורים ללא "ערך קידומי" הינם קישורים שלא בהכרח מוסיפים לדירוג האתר או העמוד בגוגל אך עדיין מביאים איתם תנועת גולשים רלוונטית לאתר שלנו.

אם גולש מגלה ענין בנושא כלשהוא ועוקב אחרי הקישור שלנו באתר אחר, ואם הקישור אכן רלוונטי לגולש עצמו, רוב הסיכויים שהגולש ישאר איתנו, ולמרות שהקישור לא היה גורם משמעותי לדירוג בגוגל עדיין זה קישור עם ערך מוסף משמעותי לכמות הגולשים לאתר שלנו ולזמן שהייה שלהם באתר.

איך אנו מוודאים שאכן זה קורה?
כפי שצויין לעיל, וודאו שהקישור הוא רלוונטי לתוכן שמוצג לגולש, ושהוא מוטמע במקומות רלוונטים ובעלי נושא דומה.

הרבה קישורים חשובים הם הקישורים שנמצאים באתרים לכתיבת מאמרים או פורומים שעוסקים בנושא המדובר, או ברשימות איכותיות הקשורות לנושא שלנו, ולא חשוב היכן אנו מדורגים בגוגל.  בהצלחה!!

לעוד מידע בנוגע לפתרונות דיגיטליים לבניית קישורים צרו קשר עם נציגנו.

אם התוכן שלך מקבל קישורים, זה מעיד על סמכות, אמינות ו/או מהימנות. לפיכך, קישורים בדפים הם כמו הצבעות אמון, אמינות וסמכות. ככל שדף מקבל יותר קישורים, כך הוא מקבל יותר קולות, מה שיכול לשפר את הדירוג שלו

ישנם ארבעה סוגים של היפר-קישורים שתוכל ליצור בעת עריכת טקסט.

  1. קישור לדפים באתר שלך (היפר-קישורים פנימיים) אלו הם קישורים המפנים לדפים אחרים באתר האינטרנט שלך
  2. קישור לדפים מחוץ לאתר שלך (היפר-קישורים חיצוניים)
  3. קישורי עוגן.
  4. קישורים ליצירת קשר (חיוג למספר טלפון/שליחת דואר אלקטרוני)
בדף זה