12 סוגי אתרים הקיימים ברשת

האינטרנט הפך זה מכבר לכיכר השוק העולמית של הכפר הגלובאלי. נראה כי מי שמקומו נפקד מהרשת משול לא רק למי שאינו נראה אלא למי שאינו קיים. הרשת הפכה לזירה שיווקית רב זרועית. היא הפכה לרשת חברתית המורכבת מתת-רשתות. היא הפכה למנוע חיפוש עצמתי המורכב מסוגי מנועים אחדים.
היא מאגר המידע והנתונים הגדול בעולם. הכול זמין בה, כמעט הכול נגיש.

על מנת למקסם את הפוטנציאל הגלום באתר, חשוב להגדיר את מטרתו ואת הציפיות ממנו. הגדרה זו משפיעה על אופן הבנייה שלו - על ממשקיו השונים, על עיצובו הגרפי, על עמודי התוכן, על חוויית הגלישה ועוד.

סוגי אתרים באינטרנט

החלטה עקרונית ומהותית חשובה היא, האם האתר הוא אתר תדמית או אתר שיווקי: אתר תדמיתי הוא אתר קטן (עד כ- 10 עמודים לכל היותר) ללא צורך במערכת ניהול. באתר שיווקי, לעומתו, עשויים להידרש שינויים תכופים, לרבות התאמה למנועי החיפוש לצורך הקידום האורגאני, צורך בשינויי קוד ועוד.

בהדרגה או במהירות, תלוי באופן שבו בעלי אתרים מממשים את הפוטנציאל הגלום בה, הפכה רשת האינטרנט למקור חיים. האפשרויות והאופקים שהיא פותחת בלתי נדלים. ניתן ללמוד על כך מסקירת סוגי האתרים השונים הקיימים בה ונותנים מענה לצרכים, לרצונות, למאוויים, לתשוקות.

אילו אתרי אינטרנט אתם מכירים?

  1. ברשת קיימים אתרי תוכן רבים. אתרי תוכן חשובים ביותר היות שהם מספקים מענה על צרכים ועל ביקושי הגולשים. אתר תוכן עשיר המספק מידע וחידושים מאריך באופן טבעי את משך השהייה של גולשים באתר ובכך הוא מגביר את הסיכוי שאלה  ייהפכו ללקוחות ויבצעו הזמנה של מוצר או שירות המוצעים באתר.
  2. פייסבוק ורשתות חברתיות - מדובר באתרים שאת התוכן שלהם מייצרים הגולשים. זו המקבילה הווירטואלית של כיכר השוק העתיקה - מקום המפגש המרכזי. אתרים אלה כוללים, בין השאר, בלוגים, פורומים שונים, שיתופי קבצים, המלצות, טיפים, משובים ותגובות מסוגים שונים. אלה אתרים דינאמיים ביותר.
  3. אתר המורכב מתוכן שמוזן על ידי האורחים/משתמשים כמו פורום, בלוג, אתר לשיתוף קבצים ברשת, השארת ביקורות או תגובה והעלאת טקסט לרשת.
  4. ברשת קיימים אתרים של עיתונים – בין אם מהדורות מקוונות של עיתוני פרינט, המתעדכנים תכופות, ובין אם עיתונים הקיימים רק במהדורה דיגיטאלית.
  5. ברשת קיימים אינדקסים - מפתחות מקצועיים של נושאים שונים.
  6. ברשת קיימים אתרי השוואות מחירים, המאפשרים לצרכנים פוטנציאליים לערוך סקרי שוק מקיפים במהירות וביעילות, תוך חיסכון ניכר של זמן וכסף.
  7. ברשת קיימים אתרי יד שנייה, שבהם מוצעים מוצרים רבים במחירים זולים-ביחס. אתרים אלה מתבררים כאתרים שימושיים ופעילים מאוד.
  8. ברשת קיימות חנויות וירטואליות רבות, אם במסגרת אתרים של בעליהן ההופכים את אתרם לאולם תצוגה גדול המקביל לחנות הפיזית ואם כחלופה לה, אשר מייתרת את ההכרח בהקצאת תשתיות פיזיות לקיומה.
  9. ברשת קיימים אתרי תדמית שנועדו להאדיר ולהעצים חברות או אנשים. אף שהם אינם אתרים שיווקיים במוצהר, הם ודאי כאלה הלכה למעשה, מאחר שלעצם החשיפה הגדולה יש השפעה על מיצוב ומיתוג האדם או החברה המוצגים על המוניטין המקצועי שלהם.
  10. ברשת קיימים בלוגים שאף הם מהווים פלטפורמות בעלות ערך מוסף שיווקי, מאחר שהם מספקים תוכן מגוון וחשוב.
  11. ברשת קיימים פורומים שונים, מקצועיים או חברתיים, המעניקים במה לביטוי, להחלפת רעיונות, לסיעור מוחות, לקבלת מידע, ייעוץ, טיפים ובונוסים שונים.
  12. ברשת קיימים אתרי משחקים, שמציעים מגוון עצום של משחקים המאפשרים לאנשים, מבוגרים , נוער וילדים, להפיג באמצעותם את השעמום, לאתגר את עצמן ולבלות זמן איכות.

אולי יעניין אותך גם:

איזה אתר אתם תרצו שיהיה ברשותכם?

על מנת להפוך את האתר שלכם למנוע ולמנוף תדמיתי ושיווקי חשוב לבחור את סוג האתר שעשוי לסייע לכם למצב את עצמכם במקום שבו אתם שואפים להיות. אנשי מקצוע בתחום בניית אתרים יסייעו לכם בכך בייעוץ, בקביעת אסטרטגיה, בבחירה מושכלת של האתר המתאים לכם באופן מיטבי ואם תרצו - בניהולו השוטף.

להלן 8 סוגי אתרים שונים: דפי הבית. דף הבית הוא המרכז הראשי של האתר שלך ומשמש כפנים של מותג. ... אתרי מגזינים. ... אתרי מסחר אלקטרוני. ... בלוגים. ... אתרי פורטפוליו. ... דפי נחיתה. ... אתרי מדיה חברתית. ... דפי מדריך ויצירת קשר

בדף זה