מה המשמעות של אתר רספונסיבי?

אחד החידושים היותר שימושיים בתחום פיתוח האתרים הוא יצירת אתרי רספונסיב - Responsive Design. מדובר בטכנולוגיה חדשנית, מתקדמת, המקלה על גלישה באתרי אינטרנט מפלטפורמות וירטואליות מקוונות רבות ומגוונות. המערכות והממשקים הטכנולוגיים של האתר מתאימים עצמם לסוג המכשיר שבו גולשים בהם.

אתרי הרספונסיב - טכנולוגייה חדשנית

מפתחי אתרים הבונים בטכנולוגיה זו, עורכים בדיקה יסודית של מידת התאמתו של האתר עליו הם עובדים, כאשר הם מפתחים אתר חדש, לכל הפלפורמות הנדרשות על ידי הלקוח. כיום דרישה לאתר רספונסיב ודאי נמנית עם דרישות הסף של הלקוח כחלק מן השירות הניתן על ידי חברות לבניית אתרים.

הואיל וחלק רב מן הגולשים באתרי אינטרנט מגיע כיום רק ממכשירי הסלולאר, יש חשיבות רבה לרזולוציית הצפייה. נגישות וזמינות האתר מותנים בנראוּת שלו.

התועלת הרבה הגלומה באתרי רספונסיב

קשה להפריז בחשיבות גמישותם של האתרים להתאים עצמם למכשירים שונים בכלל ולמכשירי מובייל בפרט. אין ספק כי הטכנולוגיה התומכת באתרי רספונסיב מאפשרת למספר רב והולך של אנשים להפיק ולמצות מהזמן העומד לרשותם את המרב ואת המיטב. 

מאחר שניתן לבצע פעולות רבות כגולשים באתרי אינטרנט באמצעות המובייל, אנחנו יכולים לנהל משא ומתן בשיחה ובמיילים, לבקש ולקבל הצעות מחיר און ליין, לבצע פעולת רכישה של מוצר או של שירות. אנחנו יכולים לנצל את הזמן במהלך נסיעה (בתנאי שלא אנחנו נוהגים!).

אולי יעניין אותך גם:

השפעתם של אתרי רספונסיב חורגת מהתחום הטכנולוגי, החשוב והמשמעותי מאוד כשלעצמו. היא מחוללת מהפכה תפיסתית ומושגית ומחייבת הגדרה חדשה של מושגי יסוד כגון עבודה ושעות פנאי.

טכנולוגיה התורמת לטשטוש גבולות

חברות גדולות כגון גוגל ואפל אימצו והטמיעו זה מכבר את הטכנולוגיה המתקדמת מתוך זיהוי מגמה ברורה זו - Mobile First. השימוש המוגבר במכשירי מובייל לגלישה מטשטש את הגבול, אשר היטשטש זה מכבר, בין עבודה לבין בילוי.

אנשים גולשים כל הזמן, בכל מקום - בתוך מקום העבודה ובמסגרת שעותיה ומחוץ להן. הקלות, הנגישות והזמינות של השימוש באתרי רספונסיב תורמת להאצת תהליך הטשטוש בין שעות העבודה לבין שעות הפנאי ומחריפה אותו. כאשר ניתן לעבוד כל הזמן ומכל מקום – קל להתמסר ולהתמכר לשימוש רצוף ושוטף במכשיר המאפשר חוויית גלישה מלאה.

יתרונות אתר רספונסיבי

  1. אתר רספונסיבי נהנה מאהדתו ומאהבתו של מנוע החיפוש גוגל, ומקדם אותו מהר יותר מאשר אתרים שאינם בנויים בטכנולוגיה זו.
  2. התאמה מרבית של האתר לפלטפורמה שבה הוא נצפה מעניקה חוויית משתמש נוחה לגולש.
  3. ההתאמה למכשיר שבו גולשים נעשית באופן אוטומאטי ואינה מחייבת נקיטת כל פעולה שהיא על ידי הגולש.
  4. ניתן לנהל את האתר ולשלוט על כל ממשקיו גם מהסמארטפון.
  5. מתייתר השימוש התכוף במשפט "אני אבדוק כשאגיע למשרד".

כבר כיום מספר הגולשים באתרי אינטרנט תדמיתיים באמצעות מכשירי מובייל משתווה למספר הגולשים בהם באמצעות מחשבים, ניידים ונייחים, כאשר מגמת גידול והאצה במספר הגולשים במובייל ברורה ומתעצמת. חוויית גישה מלאה ועשירה מזומנת לגולשים באתרים באמצעות שלל מכשירי מובייל, לפטופים, מחשבים נייחים, טאבלטים ומי יודע אילו מכשירים נוספים יגיעו אלינו בעתיד, בכל סוגי הדפדפנים.

‪Responsive website‬‏ עיצוב אתרים רספונסיבי (RWD) הוא גישת לבניית אתרים היוצרת שינויים דינמיים במראה האתר, בהתאם לגודל המסך ולכיוון המכשיר המשמש לצפייה בו.
לדוגמה: האתר יודע להתאים את עצמו לתצוגה של מסך מחשב, מסך נייד וטאבלט.

אתרים רספונסיביים מותאמים יפה לגדלים שונים של מסך, מחשב, טאבלט או לטלפון הנייד. אתרים לא רספונסיבים מוצגים אתר שונה למחשב ואתר שונה לנייד (במקרה הטוב) במקרה הפחות טוב אתר לא רספונסיבי יראה קטן ובלתי קריא לגלישה בנייד.
בדף זה