היכרות עם אינדוקס של גוגל

בכל פעם שאתה מחפש משהו באינטרנט ומקבל תוצאות חיפוש של מה שבקשת, אתה למעשה צופה בחלק ממאגר הנתונים של מנוע החיפוש. המונח ב SEO לדף התוצאות או אינדקס התוצאות של מנוע החיפוש, הוא SERP - Search Engine Results Page.

לחץ כאן לצפייה בסרטון הסבר ביוטיוב (באנגלית)

היכרות עם אינדוקס

אינדוקס הוא בעצם היררכיה של מידע. כמו אדם שמחפש עמוד מסוים בספר, ונעזר בתוכן העניניים של הספר, כך מנוע החיפוש תר אחר מילת החיפוש בדפי האינטרנט שבמאגר שלו. ההבדל הוא שבספר יש כמה מאות עמודים ולמנועי החיפוש יש מיליארדי דפים ואתרים.
מאגר הדפים של גוגל משתנה וגדל כל הזמן ומכיל עקרונית לא פחות ממאה מיליארד של דפים.    

אינדוקס וקידום אתרים - התנהגותו של גוגל

אינדוקס הוא התחלתו של קידום אתרים במנועי החיפוש, זהו התהליך של הכנסת אתר או דף אינטרנט לאינדקס של גוגל. אף אתר איננו מאונדקס אוטומטית בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. גוגל הוא המנוע הטוב ביותר למציאת מידע ולכן גם הטוב ביותר להופיע בו לטובת אלה המחפשים את המידע שיש לך להציע ולטובתך כמציע מידע ומתפרנס מכך.  

לגוגל לא משנה אם הדף/אתר עלה לאויר לפני שעתיים או לפני שנים. ישנם מנועי חיפוש שיאנדקסו דף/אתר רק לאחר חודשים או שנים של קיום ברשת, אך גוגל איננו אחד מהם, אינדוקס וכן קידום אתרים במנוע של גוגל אינו מותנה בותק האתרים.

מצד שני, האינדקס של גוגל דינאמי ומשתנה כל הזמן. אותה מילת חיפוש יכולה להוביל לדף מסוים שכתובתו תימצא בעמוד הראשון ושעה אחרי כן, בחיפוש אותה מילה הוא יימצא בעמוד 100.    

אינדוקס וקידום שווה רלוונטיות ופופולאריות

מהותו של גוגל היא ברלוונטיות ובפופולאריות. מנועי חיפוש מעריכים אתר/דף בהתאם להערכה שיש כלפיו מצד דפים ואתרים אחרים ברשת, ולפופולאריות שלו בעיניהם. אינדוקס בגוגל דומה למסחר או להשקעה לטווח ארוך בשוק המניות. אתר יכול להיות מאונדקס ולעלות למקום ראשון בגוגל ביום הראשון שעלה לאויר, ולהישאר שם  שעה, שנה או יותר.

אולי יעניין אותך גם:

ביאהו לעומת זאת, אתר לא יאונדקס בטרם יחלפו מספר חודשים לפחות, אבל משאונדקס ועלה למקומות גבוהים, יישמר מיקומו זמן רב.  

לסיכום, אינדקס הוא רשימת הדפים והאתרים הנמצאים במאגר הנתונים של מנוע החיפוש ואינדוקס הינו פעולת ההוספה של דף חדש למאגר.

רוצים לדעת עוד על אינדוקס של אתרים בגוגל? קרית טק Kiryatech פתרונות דיגיטליים מזמינה אותך להצטרך לרשימת התופצה שלנו ולקבל עדכונים וטיפים בנושא קידום אתרים.

בדף זה