מהו Bounce Rate ? הכל על שיעור העזיבה/נטישה

חושבים לקדם את אתרכם לראש תוצאות החיפוש? תנועת גולשים איכותית, עשויה לסייע לכם רבות.
הרובוטים של מנועי החיפוש השונים, נעזרים בין היתר בנתונים רבים על הרגלי הגלישה של הגולשים באתרכם.

נתונים אלו יסייעו למנועי החיפוש לקבוע עד כמה רלוונטי האתר שלכם לגולשים, לשאילתות חיפוש מסוימות ובהתאם, באיזה מיקום כדאי להציג אותו.

בשורות הבאות ננסה להסביר מה היא בעצם תנועת גולשים איכותית ואיך ניתן לנצל את המידע הנ"ל, לצורך קידום אתרים מוצלח יותר.

אולי יעניין אותך גם:

מה זה Bounce Rate

ראשית, נגדיר מהו Bounce Rate, אשר לו חשיבות רבה, לקביעת הדירוג של אתרכם:
מדד ה-Bounce-Rate מוגדר כאחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלנו ויצאו ממנו לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד.

למעשה, כל יציאה מהירה מהאתר שלנו, לאחר הכניסה אליו, מגדילה את מדד ה-Bounce-Rate. יציאה מהירה יכולה להתבצע ע"י לחיצה על מקש ה-Back, סגירתו של העמוד או לחילופין מעבר לאתר אחר.
לעומת זאת, גולשים שמוצאים עניין באתרנו, יבלו בו זמן רב יותר ויצפו במספר עמודים.

חשוב להבין שכל גולש באתר, אשר בוחר לצפות ביותר מעמוד בודד, מקטין את ערכו של הפרמטר ומסייע בכך לקידום האתר שלנו.

ניקח דוגמא מספרית, על מנת להמחיש את הנושא. נניח שביקרו באתרנו 100 גולשים ומתוכם 30 ביצעו ביקור חפוז באתר (צפו בדף בו נחתו ולאחר מכן לחצו Back בדפדפן) ושאר הגולשים (ה-70 הנותרים) מצאו עניין רב יותר באתרנו וצפו במספר דפים (לפחות 2 דפים שונים).

מכאן, שערך ה-Bounce Rate הוא 30% (30 גולשים שביקרו בעמוד אחד בלבד ביחס ל-100 הגולשים שביקרו באתר בסך הכול).

מנועי החיפוש ויחסם למדד bounce rate

מנועי החיפוש מעניקים לפרמטר הנ"ל משקל רב, בקביעת הדירוג העתידי של אתרכם. למעשה, גולשים שצפו רק בעמוד בודד, מעבירים למנוע החיפוש מסר, שהאתר אליו הם נכנסו, איננו רלוונטי למילת החיפוש שדרכו הגיעו אליו, או שאיננו מעניין.

כל גולש שנכנס לאתרנו ובוחר לצאת ממנו לאחר צפייה חפוזה בעמוד בודד, מביע מעין הצבעת חוסר אמון באתר. למעשה, למסר הנ"ל יש חשיבות רבה, שכן הוא עתיד להילקח בשקלול, בפעם הבאה שגולש יקיש את אותה שאילתת החיפוש. אשר רלוונטית לאתרנו.

לדוגמא: בהקשת השאילתא קרית טק אתר קרית טק מופיע ראשון בגוגל. נניח שמאה גולשים הקישו את השאילתא הזו, מהם 60 רק הציצו, חזרו (עשו back בדפדפן) לדף התוצאות של גוגל, לחצו על התוצאה השנייה ואז נשארו בדף שאליו הגיעו ובנוסף גם דפדפו קצת בין דפי האתר.

גוגל למעשה מבין מזה שהדף שמופיע שני בתוצאות החיפוש יותר רלוונטי עבור המילה קרית טק מהדף הראשון, כי 60 אחוז מהגולשים רוצים יותר לראות את הדף השני וכידוע – גוגל נועד בשביל הגולשים. כתוצאה מכך הדף הראשון יבחן מחדש ע"פ הפרמטרים של גוגל והדף השני יוצב במקומו בראש התוצאות עבור המילה קרית טק.

חשיבותה של תנועה איכותית לקידום אתר

כיצד אם כן ניתן למשוך תנועה איכותית יותר?
כדאי להשקיע זמן בבניית אתר איכותי ורלוונטי יותר. חשוב לנסות למשוך את הגולשים לבלות זמן רב יותר באתר שלנו. ניתן לעשות זאת ע"י יצירת תכנים רלוונטיים, מעניינים ומושכים. יש לוודא שנושא הדף רלוונטי לגולש ועבור המילה שאמורה להביא את הגולשים לדף זה.

כמו כן, רצוי להשקיע בכותרות מעניינות ובטקסט קריא ונעים לעין.
חשוב להדגיש, שכל אתר מקבל בממוצע מספר שניות בודדות של חסד, מהרגע בו המבקר נוחת בו.
עיניו של הגולש תרות את העמוד במהירות, בניסיון למצוא משהו שילכוד את תשומת ליבן. הצלחה לעניין את הגולש ומשיכתו לסקור דפים נוספים באתרנו, תתוגמל מצידו של מנוע החיפוש במיקומים גבוהים יותר בתוצאות האורגניות.

רוצים לדעת עוד על שיעור הנטישה? צרו קשר עוד היום עם חברת קרית טק פתרונות דיגיטליים באינטרנט

26% עד 40% אז מה זה שיעור יציאה טוב? שיעור יציאה מדף הכניסה של 56% עד 70% הוא על הצד הגבוה, אם כי יכולה להיות סיבה טובה לכך, ו-41% עד 55% ייחשבו כשיעור יציאה ממוצע. שיעור נטישה אופטימלי יהיה בטווח של 26% עד 40%

בדף זה