7 טיפים ואסטרטגיות עבור יצירת קמפיין שופינג - Google Shopping

קמפיין גוגל שופינג חובה עבור כל בעל עסק שיש בידיו חניות מסחר אלקטרוניות. גוגל שופינג מכוון לתנועת גולשים איכותית ולרוב מושך אליו פניות בעלות ערך, בנוסף הוא מאפשר תצוגה מפורטת של המוצרים בתוצאות החיפוש לפני הלחיצה על המודעה משמע מידע רלוונטי נוסף מקנה יותר סקרנות אצל הלקוחות.

אני הולך לתאר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ניהול קמפיין גוגל שופינג, כולל כמה טיפים וטריקים כדי לעזור לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר שאפשר בעזרת גוגל שופינג.

לפני שממשיכים: במידה ואינכם יודעים מה זה קמפיין שופינג, בקישור הבא תוכלו לקבל מידע.

3 סוגים עיקריים של מודעות בגוגל שופינג

ישנם שלושה סוגים עיקריים של פורמטים (סוגי מודעות) עבור קמפיין גוגל שופינג, כל אחד מהם ניתן להשתמש כדי לפרסם את המוצר שלך ברחבי הרשת Google Ads.

  1. מודעות מוצרים (Product Shopping) – מודעות אלה נוצרות אוטומטי מיד לאחר מילוי תיאור המוצר ומקטעי המידע דרך חשבון גוגל מרצ'נט סנטר (Merchant Center).

  2. מודעות ראווה (Showcase Shopping) – במודעות מהסוג הזה, בעלי עסקים מסוגלים לקבץ ולהציג מוצרים רלוונטיים לפי מילת חיפוש. פעולה זו מסייעת למשתמשים להשוות מוצרים מרובים ולבחור את הבחירה הטובה ביותר עבורם. מודעה זו מופיעה כאשר הצרכן משתמש במילת מפתח נפוצה ב-Google כגון "מחשב נייד". (במחשב מוצג בצד שמאל, בנייד מוצג מעל תוצאות החיפוש)

  3. מודעות קטלוג (Local Catalog) –  מודעות מהסוג הזה משתמשות בנתונים שמועברים לגוגל ממומדעות של המתחרים שלכם המטרה לעורר מעורבות וקנייה של משתמשים ברשת
    המדיה של גוגל.

איפה גוגל שופינג מציג את הברשת של גוגל?

תוכל למצוא את מודעות קמפיין גוגל שופינג ב- Google במיקומים הבאים:

  • קניות בגוגל
  • חיפוש בגוגל (תוצאות החיפוש ותמונות)
  • אתרי שותפי חיפוש בגוגל (YouTube)
  • רשת המדיה של גוגל
איפה גוגל שופינג מציג את הברשת של גוגל?

7 סיבות לשימוש בקמפיין גוגל שופינג

קמפיין גוגל שופינג מאפשר לבעלי עסקים להציג מודעות ממוקדות יותר בכדי למשוך לקוחות חדשים.
לגוגל שופינג יש פוטנציאל רב, להלן מספר סיבות לכך שקמפיין שופינג צריך להיות חלק מרכזי באסטרטגיית הפרסום החדשה שלך.

  1. להפוך את המוצרים שלך לבולטים – המודעה שלך ב-Google תופיע בראש תוצאות החיפוש, מה שהופך אותה לבלתי אפשרית להחמיץ. גוגל מוודא שהמודעה שלך תוצג למבקרים המעוניינים לקנות, מה שיהפוך אותם ממתלבטים לאנשים שרכשו.

  2. תופס יותר תשומת לב – מודעות מסוג גוגל שופינג הם היחידים עם תמונה מובלטת. הערעור החזותי עושה את העבודה ויותר סביר עבור הקונים ללחוץ על המוצר שלך.

  3. הסיכוי להמרה גבוהה יותר – מודעות שופינג מוצגים למשתמשים שכבר מחפשים מוצרים דומים באינטרנט. גוגל יודע לזהות מתי הם מוכנים לבצע רכישה ולהציג להם את המודעה בזמן הנכון.

  4. שיעורי המרה גבוהים יותר – עם נתונים כאלו אין טעם להתווכח. למודעות שופינג יש שיעורי המרה גבוהה באופן משמעותי לעומת מודעות טקסט בלבד. בממוצע, מודעות אלה יצרו שיעורי המרה ב-26% גבוה יותר, בסופו של דבר אתה מקבל עלות נמוכה יותר עבור לחיצה.

  5. קל יותר לניהול – קמפיין גוגל שופינג הרבה יותר קל לניהול מאשר שאר הקמפיינים. Google מאפשרת לך הזנת נתוני המוצר שלך: קטגוריה, כותרת המוצר והתיאורים. אין צורך במילות מפתח! 

  6. חשיפה רחבה – מודעות שופינג יכולות להציג את כל המוצרים שיש לך במלאי בקרוסלה זה מגביר את כמות חשיפת המוצרים בחינם.

  7. עדכונים פשוטים – לאחר הגדרת חיבור החנות לקמפין גוגל שופינג, כל לילהנגוגל יעדכן אוטומטית את המלאי. אם תוסיף מוצרים חדשים, הם יתווספו גם באופן אוטומטי למחרת.

לאיזה עסקים מתאים קמפיין גוגל שופינג?

לכל מי שיש לו חנות מסחר אלקטרוני. גוגל שופינג עוזר לך להגביר את התנועה למוצרי החנות בכך שהוא מציג את המוצרים שלך באופן אוטומטי למי שהוא חושב שזה מתאים ובכך יש פוטנציאל גדול להגדיל את החשיפה למוצרים בפני לקוחות חדשים, ובסופו של דבר, הגברה של חשיפה משפיעה ישירות על שיעורי ההמרה לטובה.

מה האסטרטגיה הכי טובה לקמפיין שופינג של גוגל?

במהלך הגדרת קמפיין הקניות שלך, מומלץ להתמקד בשישה היבטים הבאים בכדי להפיק את התוצאות הטובות ביותר האפשריות עבור קמפיין שופינג.

  1. שלילת מילות מפתח – לא לכלול מילות מפתח של מוצרים שסופקו כפי שהם כי בסופו של דבר זה עלול להיות בזבוז של כסף. 

  2. תיאור המוצר – תיאור המוצר שלך צריך להיות תמציתי. הקפד להוסיף ביקורות כוכבים ולכלול מחירי מוצרים. ולזכור, כותרת המוצר הוא המקום הבולט ביותר.

  3. איכות תמונה – הידעתם? האיכות של תמונת המוצר חיונית לביצועי המודעה שלכם. אנשים נוטים יותר ללחוץ על מודעות עם גרפיקה באיכות גבוהה. כמו כן, נסה להוסיף כחמש תמונות לכל מוצר ולהשתמש ברקע לבן כדי לסייע למוצר להתבלט.

  4. סיווג מוצרים – סיווג המוצרים מסייע בזיהוי סוג המוצר. בנוסף עוזר ל-Google למקד את המוצר שלך לקהל המתאים.

  5. הגשת הצעת מחיר לפי סוג מכשיר – עליך לכוונן את ההצעות שלך לפי הביצועים שלהם. אתה יכול לקבוע את המודעות הטובות ביותר ולתת להם הצעת מחיר גבוה יותר משאר המודעות. זכור, טלפונים ניידים יוצרים את התנועה הרבה ביותר לכן כדי לך לשקול הצעות מחיר גבוה יותר עבור הנייד.

  6. השתמש בשם הנכון של המוצר – זכור, כמות מילים אופטימלית עבור תיאורי מוצר היא 500-1000 תווים. תנצל היטב את האפשרות הזאת ותכלול את שם המוצר..

טיפ אחרון: מדידת ביצועים

עכשיו לאחר שדיברנו על כל מה שצריך לדעת על קמפיין גוגל שופינג הגיע הזמן לדבר על איך לבדוק ולמדוד את הביצועים של הקמפיין, שאלה זאת נפוצה בקרב מפרסים ולהלן מספר אפשריות:

  • שיעור קליקים (CTR) – זהו מספר המשתמשים שהקליקו על המודעה שלך. למעשה, מספר הקליקים מספר לך עד כמה המודעות שלך רלוונטיות. לכן, אם המודעות רלוונטית יותר עבור קהל היעד שלך, יהיה לך כמות קליקים גבוה יותר.

  • עלות לרכישה (CPA) – כל המרה כוללת ערך וערך זה מוקצה לאחר ביצוע ההמרה, מכן בהתבססות על העלות הדרושה לך כדי להגיע להמרה.

  • החזר על הוצאות (ROAS) – הוא מדד חיוני למדידת הכדאיות של הקמפיין כולו.

אולי יעניין אותך גם:

הדרך הכי טובה לעקוב אחרי קמפיין הקניות שלך היא להשתמש בדוחות PDF מתקדמים שנוצר על ידי מערכת קרית טק. בדוח זה תוכל לקבל ניתוחים ותובנות שנוצרו על ידי צוות מומחים שנועד לתת לך את הדחיפה המקצועית שאתה צריך בניהול קמפיין הקניות.

שאלות נפוצות בנושא גוגל שופינג

קמפיין גוגל שופינג חובה עבור כל בעל עסק שיש בידיו חניות מסחר אלקטרוניות.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של פורמטים (סוגי מודעות) עבור קמפיין גוגל שופינג: מודעות מוצרים, מודעות ראווה, מודעות קטלוג

תוכל למצוא את מודעות קמפיין גוגל שופינג ב- Google במיקומים הבאים: קניות בגוגל, חיפוש בגוגל (תוצאות החיפוש ותמונות), אתרי שותפי חיפוש בגוגל (YouTube), רשת המדיה של גוגל.

גוגל שופינג עוזר לך להגביר את התנועה למוצרי החנות בכך שהוא מציג את המוצרים שלך באופן אוטומטי למי שהוא חושב שזה מתאים ובכך יש פוטנציאל גדול להגדיל את החשיפה למוצרים בפני לקוחות חדשים

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה