מה זה יחסי ציבור דיגיטליים - מיתוג, קריאייטיב ודיגיטל

מה זה יחסי ציבור דיגיטליים? יחסי ציבור דיגיטליים (PR) היא אסטרטגיה המשמשת להגברת המודעות והנראות של המותג שלך באמצעות ערוצים דיגיטליים. יחסי ציבור דיגיטליים דומה ליחסי ציבור מסורתיים אך הם מציעים הזדמנות להגיע ליותר אנשים באופן מדיד וממוקד.

כדי להשפיע בצורה הטובה ביותר, יחסי ציבור דיגיטליים מסתמכים על אסטרטגיות שיווק דיגיטליות כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) , שיווק תוכן , שיווק משפיענים ומדיה חברתית.

יחסי ציבור דיגיטליים היא אסטרטגיה רבת עוצמה המאפשרת לחברות לדבר ישירות אל קהל היעד שלהן בכל זמן ובכל מקום. על ידי חיבור ושיתוף עם הקהל שלך, אפשר להתחיל דיאלוג שמבהיר את המיקוד שלך ומפיץ חדשות ומידע מהר יותר.

יחסי ציבור דיגיטליים לעומת יחסי ציבור מסורתיים

יחסי ציבור מסורתיים כוללים יצירת קשרים עם עיתונאים כדי להופיע בפרסומים מודפסים. פעם, מטרתו של יח"צ שהתמחה ב-PR מסורתיות הייתה למנף קשר כדי להביא את לקוחותיו לקידום או לדיבור בתקשורת (למשל עיתונים, מגזינים, רדיו וטלוויזיה) או ניהול מוניטין במשברים.

כיום, רוב מומחי יחסי הציבור המסורתיים הסתגלו לכלול יחסי ציבור דיגיטליים - לעתים קרובות מציאת קהל קוראים או צפייה גבוהים יותר בתוכן הדיגיטל - אם כי צורות מסורתיות של יחסי ציבור עדיין משמשות ביעילות.

מה כולל יחסי ציבור דיגיטליים?

עם מיליארדי אנשים פעילים באינטרנט, עסקים צריכים להשתמש בערוצים דיגיטליים לפעילויות יחסי ציבור.

סוכנויות יחסי ציבור דיגיטליות טובות משלבות את המיטב של יחסי ציבור מסורתיים עם התמקדות במגמות בשיווק תוכן, SEO ושיווק במדיה חברתית. מומחה יחסי ציבור דיגיטלי משתמש במגוון טקטיקות כדי לשפר את הנוכחות של חברה או לקוח כגון:

  • יצירה ושליחה של  הודעות לעיתונות
  • בניית קשרים עם עיתונאים ובלוגרים
  • ארגון ביקורות וראיונות באינטרנט
  • הודעות לעיתונות מותאמות עם קישורים רלוונטיים לאתר שלך.
  • שימוש בשיווק משפיעים ויצירת קשר עם בלוגרים כדי לפתח שותפויות או לקבל אזכורים בחשבונות ובבלוגים משפיעים במדיה חברתית
  • פרסום תוכן כדי להשיג מוניטין רחב יותר וקישורים נכנסים באיכות גבוהה

מה היתרונות של יחסי ציבור דיגיטליים?

כשאתה מתחיל לבצע יחסי ציבור דיגיטלי, אתה שואף לשפר את המודעות למותג. קמפיין ממוקד יכול לעשות הבדל גדול בביסוס הזהות שלך ובמה שמייחד את העסק שלך.

הנה כמה מהדרכים שבהן יחסי ציבור דיגיטליים יכולים להועיל למותג שלך:

  • להגביר את התנועה לאתר - ברגע שהמותג שלך יוזכר באינטרנט בתדירות גבוהה יותר, יותר אנשים יתחילו לבקר באתר שלך.
  • ישפר את ציון ה-SEO ודירוג החיפוש - כאשר התוכן שלך מפורסם באתרים בעלי סמכות גבוהה המקשרים לאתר שלך, דירוג ה-SEO שלך ישתפר עבור מילות המפתח היעד שלך.
  • מוניטין – פרסום מאמרים איכותיים באתרים ישפר את המוניטין שלך כמקור מידע אמין וישפר את האמון.
  • צור לידים ומכירות - ברגע שהמותג שלך מוזכר בתדירות גבוהה יותר, אתה תיצור לידים מאנשים שמבקרים באתר שלך.
  • שפר את תדמית המותג שלך והגבר את האמון - קהל היעד שלך יתחיל לשמוע עוד דברים טובים על המותג שלך ויראה מספר מוגבר של ביקורות חיוביות של לקוחות .
  • עקוב בקלות אחר הצלחה - בניגוד ליחסי ציבור מסורתיים אשר נועדו לרוב לקהל רחב וקשה למדידה, באמצעות UTMs או פרמטרי מעקב תוכל לראות כיצד הפרסום שלך מתפקד.
  • היה חסכוני - היתרון של יחסי ציבור הוא שזה לא עולה הרבה. הודעה פשוטה לעיתונות או פנייה לעיתונאי או בלוגר מבוסס יכולים לקבל משיכה.

איך לייעד מחדש את התוכן שלך ליחסי ציבור

שיווק תוכן הוא חלק חשוב מקמפיין יחסי ציבור דיגיטלי. ככל שהתוכן שלך משותף ונמצא יותר, כך המוניטין והמעמד שלך כסמכות מתחילים לצמוח.

ניתן להפוך תוכן שכבר כתבת לפורמטים שונים של תוכן ולשתף או לפרסם בפלטפורמה אחרת על ידי שימוש מחדש. לדוגמה, פוסט אחד בבלוג יכול להיות מיושם מחדש למספר סוגים אחרים של תוכן כגון:

  • אינפוגרפיקה
  • בלוג אורחים מורחב
  • כתבה בעיתון המקומי
  • מאמר בפרסום מסחרי
  • מאמר בלינקדאין
  • פוסט במדיה החברתית
  • סרטון קצר

בדרך זו, ניתן לשנות פיסת תוכן אחת לשרת מספר מקורות שניתן לשתף כדי לעזור לקדם ולהצמיח את המוניטין שלך. זה לא פשוט לשכתב את התוכן, אלא להמשיך להוסיף ערך ולחזק את הקול שלך כסמכות.

איך להשתמש במדיה חברתית ליחסי ציבור

באמצעות המדיה החברתית, אתה יכול להתחבר ללקוחות ומשפיעים, ללמוד את האסטרטגיה של המתחרים שלך ולעסוק כל הזמן בשיחות על הנישה שלך.

ככל שתמשיך לכתוב ולפרסם תוכן איכותי נוסף, המשך לקדם אותו בערוצי המדיה החברתית ועודדו אחרים לשתף ולקדם אותו. הציעו ערך ומידע ששווה לשתף ושווה דיון.

טיפים לשימוש במדיה חברתית עבור יחסי ציבור

זכור, יחסי ציבור מתמקדים בשיפור המוניטין של העסק שלך ובבניית אמון. הטיפים המובילים ליחסי ציבור ברשתות חברתיות הם:

  • שלב יחסי ציבור בפעילויות אחרות: ודא שאסטרטגיית יחסי הציבור שלך משולבת עם כל פעילות המדיה החברתית שלך, כולל מילות מפתח והאשטאג.
  • אירועי סטרימינג בשידור חי: השתמשו בערוצי מדיה חברתית כמו Instagram Live ו- LinkedIn Live כדי לארח אירועים בזמן אמת וליצור תוכן לפעילות שיווקית ויח"צ עתידית.
  • התחבר עם אחרים: וודא שאתה מתחבר ועוקב אחר עסקים ואנשים רלוונטיים מאירועים ופעילויות יחסי ציבור אחרות.

איך שיווק ויחסי ציבור דיגיטליים יכולים לעבוד יחד?

בעוד השיווק מתמקד בלידים ובמכירות, יחסי ציבור מתמקדים יותר ביצירת רושם חיובי של המותג שלך.

יחסי ציבור דיגיטליים שואפים להפיץ את הבשורה על מה המותג שלך מייצג ומה מייחד אותו. מטרתו היא להגביר את הנראות והסמכות של המותג כדי ליצור מודעות חיובית למותג.

יש צורך לבנות מערכות יחסים ומוניטין לפני ששיווק יכול להיות אפקטיבי. לכן, יחסי ציבור דיגיטליים ושיווק צריכים לעבוד יחד, כאשר כל אסטרטגיה משלימה ומעשירה את האחרת.

איך מתחילים קמפיין יחסי ציבור דיגיטלי

בין אם אתה מנהל את יחסי הציבור הדיגיטליים שלך או משתמש בסוכנות יחסי ציבור דיגיטלית, חשוב להתחיל. ברגע שתתחיל לנצל את הערוצים המקוונים כדי להתחיל לבנות את המותג שלך, תוכל לנתח מה עובד ומה לא ולבצע שינויים במידת הצורך.

אז איך אפשר להתחיל?

1. הכר את קהל היעד שלך . השתמש בסקרים ובאינטראקציה במדיה החברתית כדי להכיר את האנשים שמתעניינים במותג שלך ובמסר שלו. גם יצירת פרסונות קונים מובהקות תעזור.

2. הגדר את היעדים שלך - הבן את היעדים וה-KPI שלך עבור פעילויות יחסי הציבור הדיגיטליים שלך ועקוב אחריהם.

3.  בניית קשרי מפתח - חקרו והשתמשו בנתונים כדי לייצר תוכן סמכותי על ידי בניית קשרים עם משפיענים ובלוגרים מובילים בנישה שלכם.

4. סיעור מוחות - אתה יודע מה אתה רוצה להגיד, אבל איך אתה יכול להגיד את זה כדי לחתוך את הרעש באינטרנט? רעיון תוכן הוא אחד המרכיבים הקשים אך החשובים ביותר. תעשה את זה נכון ותעודד מעורבות. הקפד לכלול מחקר גם בשלב זה כדי שתדע מה שאתה מתקשר הוא מדויק ורלוונטי.

5. הסתכלו על המשאבים שלכם – כמה זמן יש לכם ליחסי ציבור דיגיטליים עשוי להיות גורם אם תחליטו לעשות זאת בעצמכם או לבצע מיקור חוץ. חשבו על מיקור חוץ את כל יחסי הציבור הדיגיטליים שלכם או חלקם אם יש לכם מעט זמן.

ככל שתשתמש יותר באסטרטגיות יחסי ציבור דיגיטליות, כך גדל הסיכוי שתשפר את המוניטין של המותג שלך ותצמיח את העסק שלך בהצלחה.

איך למדוד את הצלחתו של קמפיין יחסי ציבור דיגיטלי

אחד הדברים הגדולים ביחסי ציבור דיגיטליים הוא שהם ניתנים למעקב ומדידה. זה אומר שאתה יכול לראות אילו מסעות פרסום או מסרים רואים הצלחה ואלו נופלים.

אבל באילו מדדים כדאי להשתמש כדי למדוד ולדווח על ביצועים?

  • קליקים - אם יש קישור כלול במאמר או בפוסט, אתה יכול לעקוב אחריו בחזרה לדף נחיתה כדי לראות פעילות.
  • קישורים - ראה כמה קישורים היצירה שלך קיבלה ואת האיכות של הקישורים האלה.
  • שיתופים חברתיים - כמה פעמים שותפו הקמפיין או הכתבה ברשתות החברתיות ועל ידי מי?
  • לידים או הכנסה - האם אתה יכול לייחס לידים או הכנסה כלשהי לקמפיין? אתה יכול לראות זאת על ידי הסתכלות ב- GA4 בעמוד הראשון או בדף האחרון שבו ביקר או על ידי הגדרת יעד 'אירוע'. או האם היה זינוק בהכנסות כאשר הקמפיין יצא או רץ?
  • ROI - האם היה החזר ROI טוב לקמפיין? זה יכול להיות נראות, תעבורת אינטרנט, סנטימנט מותג או הכנסה.
  • שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים

בסופו של דבר אסטרטגיית יחסי הציבור הדיגיטלית שלך צריכה להתרכז במתן תוכן שימושי ואינפורמטיבי לקהל שלך. עליך גם לוודא שהתוכן שלך משולב בעמודי התוכן ובאסטרטגיית SEO עבור העסק הרחב.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה