איך להשיג קישורים איכותיים

כאשר אתם מתחילים את פעילות החלפת הקישורים ורוצים לקבל קישורים נכנסים לאתר שלכם , עליכם לדעת מספר לא קטן של פרטים על האתר ממנו אתם מקבלים את הקישור. כמובן שאין לכם שום אינטרס לקבל קישור מאתרים שאינם בתחום הנושא בו עוסק האתר שלכם , גוגל לא יספרו את הקישור הזה.  

החלפת קישורים הדדית

בידקו את מיקום האתר ממנו אתם עומדים לקבל את הקישור במנועי חיפוש. האם הקישור הזה בעל ערך מוסף עבור האתר שלכם ויכול לתרום לקידום האתר שלכם במנועי חיפוש?  בידקו האם האתר ממנו הקישור הנכנס אליכם יוצא , לא נמצא ברשימה שחורה כלשהיא שבעקבות למשל ספאם נמצא שם (אתרים שמפיצים ספאם ידועים ומסומנים על ידי גוגל ודירוגם יורד באופן אוטומטי במנועי החיפוש) . אין זה אומר שהקישור אליכם מאתר כזה יכול להזיק. אך בהחלט לא יכול להועיל.

מילות המפתח אותם בחרתם לקישורים

כמובן כשעשיתם את מחקר השוק ובחרתם את מילות המפתח הגעתם למקבץ של מספר בודד של מילות מפתח משמעותיות וביטויים שמכילים את מילות מפתח אלו . ראשית עליכם לוודא שהאתרים שמקשרים אליכם  לא מקשרים מטקסט בלתי רלוונטי וחריג מהביטויים המייצגים את האתר שלכם . ישנם אתרים "מוסמכים" הנקראים גם Authoritative Sites שמבחינת גוגל נחשבים לאמינים יותר , להם תשמרו את מילות המפתח העיקריות שלכם .

מה הכוונה ? למשל אם אתם מקדמים את המילה "קידום אתרים" שימרו את הביטוי הזה כמרכזי לאתרים אלו . אל תצפו שאספר לכם במאמר זה איך יודעים אילו אתרים נחשבים לאתרים "מוסמכים" הרשימה הזו כנראה גם משתנית מעת לעת בגוגל .

פיזור ביטויים

טיפ נוסף וחשוב לא פחות, על מנת שגוגל לא יכעס עליכם או יותר נכון על האתר שלכם , פזרו את ביטויי הטקסט מהקישורים הנכנסים אליכם בצורה שונה מאתר לאתר. מה הכוונה ? אם אתם מקבלים 10 קישורים מאתר מסוים בשם ABC , דאגו שכל קישור משם יהיה ממקום רלוונטי , לביטויי המקשר , וכן שכל קישור לא יכלול את אותו הביטוי המקשר.

אם לדוגמה אתם מקדמים את המילה רהיטים אל תשתמשו רק בה בקישורים  מאותו האתר  על מנת שגוגל לא יזהה את זה כפעילות יזומה לקידום האתר ויעניש אתכם בדירוג נמוך חזרה אחורה בתוצאות החיפוש. 

וריאציות של מילות המפתח

אנו ממליצים על שימוש בוריאציות שונות של מילות המפתח והביטויים מהם מקשרים אליכם . למשל אם קידום הנושא הינו רהיטים אנו ממליצים שתשתמשו בקישורים שונים עם המילה הזו למשל  : עיצוב רהיטים , ריהוט מעוצב לבית , רהיטים מעוצבים , חנות רהיטים וכדומה.  אחד הדברים המשמעותיים שנבדקים על ידי מנועי החיפוש הוא זיהויי של פעילות יזומה לקידום לעומת "גדילה וקישוריות טבעית" של האתר שלכם והקישורים אליו.

מחקר חוזר ומעקב אחר האתרים המקשרים שלכם

לעיתים אנו שוכחים מי קישר אלינו ומי שיתף עימנו פעולה לאחר תקופה של שנה שנתיים או יותר מתחילת קידום האתר. זה טבעי שאין אנו נדרשים לעקוב אחר אתרי השותפים באופן קבוע ותמידי , אך אנו ממלצים לכם לנהל רישום מסודר וקפדני של האתרים והדפים מהם קיבלתם קישורים נכנסים . רשימה כזו תשמש אתכם כאשר למשל תזהו שינוי חד בתוצאות החיפוש ושינויים חדים בדירוג האתר שלכם בגוגל .

מה ניתן ורצוי להכיל ברשימה זו ?

  • רישמו את הכתובת של העמוד ממנו הקישור הנכנס אליכם .
  • רישמו את מיקום האתר ממנו הקישור אליכם יוצא
  • רישמו את דירוג העמוד באתר שלכם אליו הקישור נכנס אליכם . (בשינויים העתידיים בתוצאות החיפוש תוכלו לראות את ההשפעה על מיקום העמוד בתוצאות החיפוש במילת המפתח הרלוונטית ).

אולי יעניין אותך גם:

וותק של הקישורים הנכנסים

מסתבר שגוגל מסמן את היום בו זוהה הקישור או הקישורים אליכם לאתר מאתרים אחרים . קישורים נכנסים בעלי וותק גדול יותר ייחשבו לברי ערך גבוהה יותר מבחינת דירוג הקישור הנכנס אליכם. הטיפ הכי חשוב בנושא זה הוא שאם היה לכם קישור וותיק באתר כלשהוא , גם אם הוא לא רלוונטי או שמקשר מכתובת האתר ולא מטקסט הקישור ( Anchor Text) אל תבקשו לשנותו כי ייתכן שעצם היותו במקומו מספיק זמן תורם לאתר שלכם יותר דירוג מקישור חדש שייוצר אולי בעמוד אחר באותו האתר.

שימו לב שצריך לבחון במקרים אלו כל מקרה לגופו , כי בהחלט שווה לוותר על וותק קישור בעד קבלת קישור חדש בעמוד מספיק וותיק שמדורג גבוהה בתוצאות החיפוש.

לעוד מידע בנוגע להפתרונות הדיגיטליים שלנו בנושא קישורים צרו קשר עם נציגנו.

בדף זה