האם כדאי לפרסם בגוגל לעסקים?

האם כדאי לפרסם בפייסבוק לעסקים? בהחלט . Google Ads שווה את זה מכיוון שהם מספקים דרך יעילה וחסכונית לעסקים בכל הגדלים להגיע לקהל ממוקד מטרה. גוגל מאפשר לפרסם בתקציבים גמישים ביותר ותוכל להתחיל כבר היום.

למה כדאי לפרסם בגוגל?

  • כדאי לפרסם בגוגל משום שרוב הגולשים בישראל משתמשים בגוגל למטרת חיפוש מידע, מוצר, עסק, בעלי מלאכה, תמונות או סתם אתר מסוים.
  • כדאי לפרסם בגוגל משום שגוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם ובישראל, בישראל הוא תומך בשפה העברית בהשוואה למנועי חיפוש אחרים מובילים בחו"ל כמו יאהו שבו התמיכה בעברית היא חלקית לעת עתה.
  • כדאי לפרסם בגוגל משום שגוגל נחשב לאחד ממנועי החיפוש עם מאגרי המידע הרב ביותר והמדויק ביותר.

כיצד מתבצע פרסום בגוגל?

חשוב לדעת שעוד טרם ביצעת פעולה כלשהי לשם פרסום בגוגל, יש לעשות הערכת מצב הכוללת חקר שוק, סקירת מילות מפתח לחיפוש בהם אנחנו רוצים לקדם את האתר ודבר נוסף והוא הקמה או תיקון דף הנחיתה אליו הגולש יגיע.

כשלב ראשון להגדרת מילות המפתח יש לבדוק את מידת התחרותיות של אותן מילות מפתח שאנו רוצים לקדם ואת הפופולריות של המילים. אחת הדברים שאנו עושים הערכת מילות מפתח עלינו לייחסה על הנושא העיקרי בה האתר עוסק.

לדוגמא, אם מדובר באתר העוסק בביגוד לגברים, מילות המפתח שלנו יהיה סביב אותו תחום: אופנת גברים, בגדי גברים, חולצות, מכנסיים, עניבות, נעלי גברים וכן הלאה.

לשם מיקוד טוב יותר של מילות המפתח אנחנו נעשה זאת בלשון יחיד ורבים, זכר נקבה ועוד כמה פרמטרים נוספים.באותה זמן אנחנו נבדוק את מילות המפתח של המתחרים, פופולריות המילים ומספר המתחרים על אותן מילות מפתח. ככל שיש יותר חיפושים במנוע החיפוש במילות מפתח מסויימות וככל שמספר המפרסמים מתמקד במילות מפתח אלו כך התחררות על אותן מילים תיהיה גבוהה יותר ואף לעיתים הן תיהיו יקרות יותר.

מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש תחת אותן מילות מפתח הן אחת המדדים החשובים עברנו להצלחת הקידום בגוגל. לאחר שדיברנו מעט על חשיבות מילות המפתח ממש בקצרה אנו נדבר בצקרה על האופטימיזציה של האתר – קוד האתר (meta tags), קישורים ותוכן האתר.

אחת הדברים החשובים שעלינו לעשות בתחילת הקידום בגוגל הוא לבדוק האם האתר שלנו קריא וטוב למנועי חיפוש בכלל ולגוגל בפרט. האם הקוד באתר הוא בנוי בצורה טובה כל שמנועי החיפוש והעכבישים שלהם יוכלו לקרוא את האתר שלנו כמו שצריך.

איך לבצע אופטימיזציה עבור גוגל

להלן כמה נקודות בקצרה שחשוב לנו לדעת על פעולות האופטימיזציה עבור גוגל:

  • אופטימיזציה ברמת הקוד. ישנם כמה תגים חשובים ועיקריים עבור גוגל שיהיה באתרנו בצורה טובה ומועילה בכדי שגוגל יקרא את האתר שלנו כמו שצריך. תגי meata tags עבור תיאור האתר ומילות החיפוש (לא תמיד חשוב מילות החיפוש) הן התגים החשובים משאר תגי המטה. מלבד תגי המטה יש לנו כדבר ראשון העומד בסדר העדיפויות והוא ה- title, הכותרת של האתר הוא הדבר הראשון החשוב ממדרגת הקודים. בכותרת האתר רצוי מאד שמילות המפתח החשובות יהיו משולבות בכותרת האתר.
  • אופטימיזציה ברמת התוכן. כאשר אנחנו מדברים על תוכן עלינו תמיד לחשוב על הגולש המחפש את הדבר הכי רלוונטי. אם התוכן שלנו לא יהיה רלוונטי לכותרת האתר אז אנחנו מסתכנים בהענשה ע"י גוגל. תוכן האתר צריך להבליט את מילות המפתח החשובות בתגים וכו'.
  • תוכן מקורי הוא הדבר הבא והחשוב שנציין בקצרה. ככל שנהיה מקוריים ונכתוב באופן הכי ברור ולא מקוצר הרי זה משובח וטוב יותר. במידה ואין לנו רעיונות לכתיבת תוכן מחמת חוסר ניסיון או שפשוט אין לנו הרבה מה לכתוב על שנושא, ניתן לפנות לאנשי מקצוע שזה עבודתם וניתן לקנות מאמרים ואף לבקש רשות מבעלי מאמרים להשתמש במאמריהם.
  • אופטימיזציה ברמת הקישוריות של האתר. ישנם שני סוגים של קישורים: קישורים פנימיים המקשרים בין דפי האתר. קישורים חיצוניים, אתרים שונים המפנים האמצעות קישור באתרם לאתר שלנו.
  • אחת הדרכים לחיזוק הקישוריות הפנימית של האתר היא יצירת מפת אתר – דף הפורש בפנינו עץ היררכי של כל הקישורים באתר. בניית מפת אתר מקלה על גוגל באמצעות העכביש לאנדקס את כל עמודי האתר ולכן היא דבר מומלץ מאד.
  • קישורים פנימיים בתוך האתר צריכים להיות באופן היררכי, כך שדף חשוב יותר יקשר לדף פחות חשוב ולא להיפך. דבר נוסף, חשוב כי הקישורים בין הדפים יהיו טקסטואליים וישתמשו במילות המפתח שלנו. למשל, אם אנו רוצים לבצע הפנייה מעמוד X לעמוד קידום אתרים, לא ניצור כפתור המתאר את ההפניה כפי שכבר אמרנו, גוגל אינו מזהה תמונות או אנימציות במקום זאת נכתוב "קידום אתרים" כאשר צירוף המלים "קידום אתרים" הוא שיקשר לעמוד הרצוי.
  • קישורים חיצוניים נמדדים על פי כמות הקישורים הנכנסים לאתר והאיכות של אותם קישורים. איכות הקישורים הנכנסים נמדדת על פי גודל האתר המפנה(עדיף לקבל קישורים מאתרים בעלי דירוג אתר גבוה הרלוונטיות לתחום בו אתר המטרה עוסק, כמות המבקרים היומית באתר ועוד. דבר חשוב לא פחות הוא כמות הקישורים בעמוד ממנו אנחנו מקבלים את הקישור. אם יש יותר מידי קישורים באותו דף, גוגל כמעט ולא ייחס לאותו עמוד.
  • בנוסף ליצירת החלפת קישורים בין אתרים שונים מאותו תחום, חשוב לבצע רישום לאינדקסים השונים, בעיקר הגדולים שבהם, כמו וואלה, ynet, נענע, google , וכדומה. קרא עם שירותי בניית קישורים
  • תחזוקה שוטפת לאתר לאחר ביצוע כל פעולות הקידום הנ"ל, רוב הסיכויים כי אתר המטרה שלנו יקודם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. עם זאת, בכך לא תמה עבודת הקידום שלנו. קידום אתר אינו מסתכם בעבודת אופטימיזציה חד-פעמית. יש לבדוק את הסטטוס של האתר במנוע החיפוש מדי שבוע-שבועיים, עבור כל אחת ממילות המפתח שלו, ולדאוג כי המיקומים הטובים יישמרו.
  • אחת מהדרכים לשימור מיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל היא עדכניות. לשם כך מומלץ ליצור מודול חדשות המתעדכן באופן קבוע ולמקמו בעמוד הבית. בנוסף, חשוב לבצע שינויים באתר מדי פעם. כך גוגל יודע כי מדובר באתר פעיל ודינמי ודואג לשוב ולאנדקס את דפי האתר כל פעם מחדש.

אולי יעניין אותך גם: tag-manager, שיווק בפייסבוק, כדאיות הפרסום באינטרנט

האם כדאי לקדם בגוגל לסיכום

קידום אתרים בגוגל זו הדרך היעילה ביותר בפרסום אתרים באינטרנט ולהגדלת כמות הכניסות לאתרך. באמצעות פרסום בגוגל תוכל להגדיל את כמות הכניסות לאתרך ולהגיע לתוצאות טובות יותר באמצעות פרסום מפולח וממוקד. כיום פרסום בגוגל תפס תאוצה והגיע לנתח הגדול ביותר במנועי חיפוש בישראל ובעולם.

האם כדאי לפרסם את העסק שלך בגוגל או לא תלוי ביעדים ובאסטרטגיית השיווק הספציפיים שלך. הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים אם להשתמש ב-Google Ads או לא:

1. קהל היעד שלך: אם קהל היעד שלך מחפש באופן פעיל מוצרים או שירותים כמו שלך בגוגל, פרסום בפלטפורמה יכול להיות דרך מצוינת להגיע אליהם ברגע שהם הכי מתעניינים במה שיש לך להציע.

2. תקציב הפרסום שלך: Google Ads פועלת לפי מודל תשלום לקליק (PPC), כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. זה יכול להפוך את זה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים, אבל חשוב לקחת בחשבון את התקציב שלך ולהבטיח שאתה מקבל החזר חיובי על ההשקעה (ROI).

3. המתחרים שלך: אם המתחרים שלך כבר מפרסמים בגוגל, ייתכן שיהיה קשה להתחרות על שטחי פרסום ולהשיג החזר ROI חיובי. עם זאת, אם יש לך הצעת ערך ייחודית או שוק נישה, ייתכן שתוכל לחלק שטח רווחי בפלטפורמה.

4. יעדי הפרסום שלך: Google Ads מציעה מגוון סוגי קמפיינים ופורמטים של מודעות, כל אחד עם היתרונות הייחודיים שלו ואפשרויות המיקוד שלו. חשוב לבחור את סוג מסע הפרסום ואת פורמט המודעה הנכונים עבור היעדים והקהל הספציפיים שלך.

פרסום בגוגל יכול להיות דרך רבת עוצמה להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהרחיב את העסק שלך, אבל חשוב לקחת בחשבון את היעדים, הקהל והתקציב הספציפיים שלך לפני שמתחילים. זה עשוי להיות מועיל לעבוד עם מקצוען שיווק דיגיטלי כדי לפתח אסטרטגיה מקיפה ולבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך להשפעה מקסימלית והחזר ROI.

1. טווח הגעה ממוקד: Google Ads מאפשרת לך למקד את המודעות שלך לקהלים ספציפיים על סמך גורמים כמו מיקום, דמוגרפיה, תחומי עניין וכוונת חיפוש. זה יכול לעזור לך להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון עם מודעות רלוונטיות.

2. חסכוני: Google Ads פועלת לפי מודל תשלום לקליק (PPC), כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. זה יכול להפוך את זה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולייצר לידים.

3. תוצאות מדידות: Google Ads מספקת ניתוח ודיווח מפורטים, המאפשרים לך לעקוב אחר ביצועי המודעות שלך ולמדוד את ההחזר על ההשקעה שלך (ROI). זה יכול לעזור לך לזהות אזורים לשיפור ולבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך לתוצאות טובות יותר.

4. גמישות: Google Ads מאפשרת לך ליצור מגוון פורמטים של מודעות, כולל מודעות טקסט, מודעות לתצוגה, מודעות וידאו ועוד. זה נותן לך את הגמישות לבחור את פורמט המודעה המתאים ביותר לעסק ולקהל היעד שלך.

5. נראות מותג: על ידי פרסום בגוגל, תוכל להגביר את הנראות של המותג שלך ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים שאולי לא ידעו אחרת על העסק שלך. זה יכול לעזור לך לבסס את המותג שלך כמוביל בתעשייה שלך ולהגביר את הכרת המותג.

בסך הכל, פרסום בגוגל יכול להיות דרך רבת עוצמה להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את העסק שלך. על ידי מיקוד לקהל הנכון, יצירת מודעות מושכות ומעקב אחר התוצאות שלך, תוכל לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך להשפעה מקסימלית ולהחזר ROI.

בדף זה