קידום אתרים בגוגל – מה שלא רואים בעין

לקידום אתרים ובעיקר לקידום אתרים בגוגל יש לא מעט אספקטים שונים וכאשר אנחנו ניגשים לבדוק את המתחרים שלנו, לעיתים נגלה שהם מופיעים לפני האתר שלנו או במקום כללי גבוה למרות שהאתר שלהם לא נראה מרשים במיוחד או מלא בתוכן מאוד רלוונטי. זה נכון בעיקר באתרי משחקים או אתרי צפייה ישירה בהם מרבית התכנים משוכפלים מאתר לאתר.

לכלי לבדיקת תוכן משוכפל לחץ כאן

קידום מחוץ לאתר

ההסבר לתופעה זו נעוץ במה שאנחנו מכנים בעולם קידום האתרים, "קידום מחוץ לאתר" (off page). קידום מחוץ לאתר מסתמך ברובו על קישורים המפנים לאתר מסוים מאתרים אחרים.

ככל שקישורים אלו מגוונים יותר מבחינת הטקסט שלהם (אנקור) ויוצאים מאתרים שונים ואיכותיים ככל הניתן, כך טוב יותר ונהוג לומר שפרופיל הקישורים של אותו האתר חזק יותר.

קישורים לקידום

גוגל אמנם לא חושפים לציבור הרחב את הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום האתר, אך מסקרים בקרב מקדמי אתרים מכל העולם בשנים האחרונות, עולה המסקנה שלקישורים וקידום מחוץ לאתר יש עדיין חשיבות מכרעת.

גם אם מנועי החיפוש כיום ובראשם גוגל מנסים להפוך להיות יותר חברתיים ולהציג לגולשים תוצאות מותאמות אישית על סמך החיפושים הקודמים שלהם, הרי שלקישורים יש עדיין כוח שלא יסולא מפז.

לא רק קישורים

ישנם מספר פרמטרים נוספים אותם קשה לראות בעין ובכל זאת יש להם השפעה לא קטנה על מיקומו של האתר בדפי תוצאות החיפוש. אחד הפרמטרים היותר ידועים הוא גיל האתר והכתובת עליו הוא יושב.

למשל, ככל שאתר קיים יותר שנים ברשת, כך גוגל נותן לו יותר קרדיט ואם סיומת שם המתחם (דומיין) היא גם סיומת מקומית (.co.il או org.il לישראל), הרי שהאתר נחשב לאתר רלוונטי יותר במדינה זו.

אולי יעניין אותך גם:

זמן עליית האתר

אלמנט נוסף שנכנס לתמונה בשנים האחרונות הוא זמן עליית האתר, כשגוגל רוצים לתת לאתר יתרון נוסף במידה והוא עולה במהירות אצל הגולש הממוצע.

חשוב לדעת כי מהירות זו היא אינה אותה מהירות בה גוגל עצמו קורא את האתר, ולכן יש חשיבות גם למקום בו מאוחסן האתר , למשל, אתר ישראלי, עדיף שיאוחסן בארץ.

Google מעבדת את דף האינטרנט כדי להעריך את מה שמשתמש עשוי לראות. אם תוכן מוסתר מאחורי קישור "קרא עוד" כדי להפוך את התוכן לגלוי בדף, אז זה בסדר. אם משתמש יכול לראות את זה אז גם גוגל יכול לראות את זה . גוגל רואה דפי אינטרנט כפי שמשתמש רואה

בדף זה