מהו עיצוב גרפי? הכל על עיצוב גרפי

עיצוב גרפי הפך להיות ענף מובחן כבר במאה - 19 אך נראה שכיום, בעידן הטכנולוגיה הכל הוא עיצוב גרפי. הדבר בולט ומובחן עוד יותר ברשת האינטרנט.

עיצוב גרפי של אתר אינטרנט הוא בהרבה פעמים הסיבה של הגולש להישאר באתר. בהנחה שמדובר באתר מסחרי, עיצוב גרפי טוב יכול להיות מתורגם לרווח נאה.

עיצוב גרפי בדף אינטרנט שקול לקומפוזיציה בכל יצירת אמנות. במילים אחרות, העמדה של הטקסט ביחד עם אלמנטים אחרים כמו תמונות ופרסומות יכולה לייצר משמעות והרמוניה מסויימת התגרום למשתמש להרגיש נוח וסקרן לקרוא את התוכן.

אין צורך להסביר מדוע עיצוב גרפי מקצועי כל כך חשוב בהליך בניית אתר, מספיק לחשוב על כמות האתרים המועלים לרשת בכל יום.

מה זה עיצוב גרפי?

אז כמו שכבר ציינו עיצוב גרפי הוא תחום העוסק בשילוב בין טקסט כתוב לתמונה. מודעות, קמפיינים, עיצוב אתרי אינטרנט,תקשורת חזותית או עיצוב בולי דואר, כולם משתמשים בשירות של עיצוב גרפי מידי מומחה לדבר.

עיצוב גרפי נוגע בתחומים נוספים כמו אמנות ופסיכולוגיה של הצרכן. יחד עם זאת, עיצוב גרפי אינו נחשב לאמנות כי אמת המידה שלו נקבעת על ידי הצרכן ולו על ידי האמן. יחד עם זאת, עיצוב גרפי מרהיב ומדוייק הוא נכס בל ישוער לכל עסק או חברה.

כלים לעיצוב גרפי

עיצוב גרפי באתר אינטרנט מוגבל על ידי התוכן החייב להיות סיבת קיומו, ועל ידי קשת האפשרויות של התוכנה איתה עובדים. יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי עיצוב גרפי משרת את תוכן האתר וכל מטרתו היא להבליט אותו בצורה הטובה ביותר.

לשם כך משתמשים בגופן מסויים, בעימוד מסויים ובהבלטות של חלקי טקסט חשובים יותר, כמו משוב הלקוח או יצירת קשר עם הארגון. עיצוב גרפי של אתר אינטרנט חייב להיות חסכני ובהיר ולהתאזן ביחד עם התוכן.

ישנם מספר כלים איתם ניתן לייצר את האיזון הזה:

  • צבע – צבע באתר הוא חשוב בגלל הפורמט המיוחד של צג המחשב. בניגוד למודעה, עיצוב גרפי בדף אינטרנט מוגבל לסקלת הצבעים המוצעת לו. לכן, אין צורך להשתמש בצבע בולט לכל הדף אלא לייצר באמצעותו מקומות "חמים" המושכים את העין בצורה אינסטקטיבית.

  • גופן – גופן הטקסט צריך להיות נוח ונעים לקריאה ללא יותר מדי סלסולים ופיתולים. יחד עם זאת, עיצוב גרפי חכם ישתמש בגופנים שונים על מנת להדגיש תוכן מסויים ולייחד אותו משאר הטקסט.

  • תנועה – תנועה אינה חייבת להיות סרטון או אלמנטים דינמיים שייקחו את תשומת הלב. עיצוב גרפי משתמש בצורות שונות כמו אלכסון וגל על מנת ליצור תחושה של דינמיות מעניינת.

  • איפה? – מיקום הפריטים במודעה למשל, הוא קריטי 
    להבלטת משמעות. למה נותנים את תשומת הלב? האם 
    לפריט שממוקם בפרונט המודעה או הדף, או דווקא זה שבולט בצד, על הרקע הכחול המופשט.

  • איך? – עיצוב גרפי כמו כל אמנות, מתעסק באיך מייצרים
    משמעות, באיזה כלים? צבעים, קווים, גופן וצורות. כל אחד 
    מכלים אלה נבחר בקפידה על מנת לשרת את המסר ואת
    האמירה המובעות.

  • מה? – בסופו של דבר עיצוב גרפי חייב לענות על השאלה,
    מה אני רוצה להגיד?. באם זה מודעת פרסומת, מודעה
    לעיתונות או דף של אתר אינטרנט, עיצוב גרפי משרת את
    התוכן ודרושה התאמה מוחלטת בין התוכן לעיצוב.

תוכנות לעיצוב גרפי

ברחבי הרשת ישנן אינספור תוכנות עיצוב גרפי, החל מכרטיס ברכה ועד עיצוב גרפי של אתר שלם. יחד עם זאת, התוכנות המקצועיות כמו פוטושופ, פלאש ואפילו מיה דורשות לימוד מעמיק של כל יכולותיהן העיצוביות.

עיצוב גרפי, אם כן, קריטי להצלחת האתר. הוא הסיבה להישארות המשתמש ולהרגשת הנוחיות. שני אלמנטים יקרים מפז בעולם התחרותי של הרשת.

יותר זה פחות

עיצוב גרפי עוסק במקסימום מסר ומשמעות במינימום הפרעה או התערבות. הוא הדקורציה והקישוט ואינו שואף להחליף את התוכן. לכן, דרושה רמה גבוהה של רגישות וכישרון על מנת לעשות עיצוב גרפי אשר יעביר את המסרים לצרכן בצורה תת הכרתית ולא בצורה וולגארית.

אולי יעניין אותך גם:

כיום, עיצוב גרפי עוסק בקווים נקיים כמה שיותר, עדינים ולא מורגשים. הצרכן מקבל את המודעה עם כמה שפחות סמלים ואייקונים, בצורה בהירה ומהירה המתאימה לסגנון החיים המודרני והמהיר של ימינו.

עיצוב גרפי ליום העצמאות

עיצוב גרפי לסיכום

בין אם זה עיצוב לוגו לבית עסק או כרזה לכבוד חגיגות העצמאות, עיצוב גרפי הוא ענף מקצועי לכל דבר בתוך התחום הכללי של תקשורת חזותית. בביטויו הקיצוני, עיצוב גרפי נלמד במכללות לאמנות כמו בצלאל, במסלול האורך ארבע שנים, לא פחות.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, עיצוב גרפי הופך להיות מקצוע נדרש המצריך ידע בתוכנות מתוחכמות, בתקשורת, פסיכולוגיה ואמנות. כיום, אין כמעט תחום שאינו נדרש לביצוע עיצוב גרפי בווליום כזה או אחר.

שאלות נפוצות על עיצוב גרפי

כדי להבין היטב את עולם העיצוב הגרפי, עלינו לחלק אותו ל-9 חלקים:

  • מיתוג/זהות חזותית
  • עיצוב לפרסום ושיווק
  • עיצוב דיגיטלי
  • עיצוב מוצר
  • עריכה/הוצאה לאור
  • עיצוב אריזה
  • עיצוב כיתוב/כתב
  • עיצוב סביבתי

התעריף לשעה עבור מעצב גרפי עצמאיבין 150₪ - 350₪ לשעה , עם ממוצע של 250₪ לשעה.

אנו מציעים עיצוב לוגו, עיצוב באנרים, חבילות מיתוג, כרטיסי ביקור, ברושורים וקטלוגים, חומרים שיווקיים , מצגות מולטימדיה, אריזות מוצרים, חומרי שילוט ונקודות מכירה, דוכני תערוכות ומדיה וכו'.

בדף זה