כיצד לקדם תוצאות חיפוש קולי

המצאת מכשירים הנשלטים על ידי קול נראה כמו טכנולוגיה חדשה, אבל האמת היא שמכונות מאזינות לנו כבר כמעט 70 שנה. בשנת 1952, מעבדות בל עיצבו מערכת הידועה בשם אודרי אשר יכלה לזהות קול אחד מקריא ספרות בקול רם.

כמובן שבעשר השנים האחרונות ראינו את ההתרחבות הזו מגיעה לשיאים חדשים עם מכשירים כמו גוגל הום, אלכסה של אמזון, סירי של אפל ועוד. ועכשיו יש לנו הכל - החל משואבי אבק המופעלים באמצעות קול ועד לכותבי בלוגים המופעלים באמצעות קול (אני מגיב היטב לפקודות ישירות לכתוב תוכן נוסף).

חיפוש קולי

למרות שהופעת טכנולוגיות קול אלה כבר לא יכולה להיות חידוש, עדיין יש הרבה מה ללמוד מהמשווקים כשמדובר בניצול הטכנולוגיה כדי למכור את המוצרים או השירותים שלהם. כל התיאורים החדשים, תגיות התמונה, עריכות לשיפור מהירות האתר ואופטימיזציה לנייד עשו פלאים כדי לעזור ל-SEO הכולל שלך, אבל האם הכנת את המותג שלך לדירוג גבוה יותר בחיפושים קוליים?

היום אנחנו הולכים לצלול עמוק לתוך העולם הנפלא של אופטימיזציית חיפוש קולי, ולתת לך כל מה שאתה צריך לדעת כדי שהחברה שלך תהיה מדורגת גבוה יותר בחיפושים קוליים.

אוקיי, גוגל. ספר לנו מה שאנחנו צריכים לדעת.

מהו קידום קולי ולמה הוא חשוב?

על קצה המזל - SEO קולי מתייחס לאופטימיזציה של מילות מפתח וביטויי מילות מפתח לחיפושים באמצעות מכשירים שמאזינים (טלפונים סלולריים, טאבלטים, מערכות ביתיות וכו'). המציאות היא שאנשים "מחפשים" בצורה שונה בעת הקלדה לעומת בעת דיבור, ולכן הכנת האתר שלך לדירוג גבוה יותר עבור חיפושים אלה היא שיקול חשוב.

כ-30% מכלל פעולות הגלישה יכללו חיפוש קולי עד סוף שנת 2021, וגוגל מציינת כי 27% מהאוכלוסייה העולמית המקוונת משתמשת בחיפוש קולי בנייד. 

כאשר אנחנו בוחנים נתון זה, אחד החלקים החשובים ביותר של כל אסטרטגיה שיווקית הוא לפגוש אנשים במקום שבו שהם נמצאים. עם השימוש המוגבר בחיפוש קולי, חשוב שהעסק שלך יפגוש לקוחות פוטנציאליים במקום שבו הם מחפשים. 

אם אתה צריך שכנוע נוסף ש SEO קולי הוא דבר ששווה להשקיע בו - 62% מבעלי הרמקולים החכמים (אמזון אלקסה, Google Home, וכו').משתמשים בהם באופן קבוע לרכישה מוצרים באמצעות טכנולוגיית קול.

חיפוש קולי שיווק

מה מחפשים באמצעות חיפוש קולי?

כאשר אנו דנים על קידום אתרים בגוגל, אנו מתארים בדרך כלל שלושה סוגים שונים של שאילתות חיפוש שאנשים מבצעים:

  1. תפעוליות
  2. אינפורמטיביות
  3. ניווטיות

עם החיפוש הקולי, שלוש הקטגוריות השונות זהות, אבל האופן שבו אנשים שואלים את גוגל או בינג הוא הדבר הבא. אם כן, אנשים עדיין יכולים לחפש איפה הם יכולים לקנות זוג נעליים חדש, מה הם האירועים או החדשות האקטואליים, וכן איך להגיע לפיצרייה בעיר חדשה, אבל האופן שבו הם שואלים הוא קצת שונה.

המנהג הנפוץ בSEO המסורתי הוא להתמקד במילות מפתח, אבל בחיפוש קולי אנשים נוטים הרבה יותר לחפש תוצאות חיפוש על ידי שאלת שאלה או כחלק משיחה. 

לדוגמה, הכותרת של פסקה זו. כך שיש לקרוא את זה "מה מחפשים באמצעות חיפוש קולי" ואולי יהיה לי מזל ואנשים שנמצאים בנהיגה ישאלו את השאלה הזו בחיפוש קולי.

דוגמה טובה עוד יותר היא החיפוש הקולי שעשיתי בשבוע שעבר כשחיפשתי אזיקונים. אם הייתי במחשב אולי הייתי מקליד "אזיקונים בקריות" כדי למצוא את מה שהייתי צריך. אבל, כששאלתי את Google Home, אמרתי "איפה אני יכול לקנות אזיקונים?" מה שהוביל אותי לתוצאה שהייתי מעוניין בה.

סקר שנערך לאחרונה על ידי Adobe Analytics ביקש לגלות מה אנשים מחפשים באמצעות רמקולים חכמים (אמזון אלקסה, Google Home, וכו'). התוצאות מצאו שהקטגוריות הבאות הן הנפוצות ביותר:

  • מוסיקה (70%)
  • תחזית מזג האוויר (64%)
  • שאלות להנאה (53%)
  • חיפוש מקוון (47%)
  • חדשות (46%)
  • הוראות הגעה (34%)

הבנה טובה יותר של מה הקהל שלך מחפש, וכיצד הוא בוחר לחפש אותו היא דרך חשובה לכוון את תוכן האתר שלך להיות מדורג היטב בחיפושים קוליים.

אולי יעניין אותך:

כיצד להופיע בתוצאות חיפוש קולי

אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין שאילתות חיפוש מוקלדות לחיפושים קוליים הוא שאתה סומך על 'העוזר הווירטואלי' שלך (כמו סירי, אלכסה וכו') כדי למצוא את התוצאה הטובה ביותר עבורך כשאתה שואל שאלה במכשיר שלך. 

כשאתה נמצא במושב הנהג ומקליד שאלה עליך לגלול ולבחור בין תוצאות מרובות. עליך לקחת זאת בחשבון - שהרבה יותר קשה להופיע בתוצאות החיפוש הקולי, לכן כל כך חשוב להיות מדורג במקומות הראשונים בתוצאות חיפוש זה. 

אז איך אתה מגיע לשם? הנה כמה רעיונות שאפשר להתחיל מהם:

כתיבת תוכן שעונה על שאלות

אם עדיין לא שמעת על "תוצאות עשירות" - אתה עומד לשמוע. תוצאה עשירה היא קטע מידע המוצג בחלק העליון של תוצאות החיפוש המבקש לענות על שאילתת חיפוש מבלי לגרום למשתמש ללחוץ על קישור. 

לפי ההערכות תוצאה עשירות מוצגות בלמעלה מ-30% של שאילתות חיפוש. בחיפושים קוליים מספר זה עולה עוד יותר, שכן חלקי מידע אלה מספקים משטח שיגור נהדר עבור אלכסה, סירי ועוזרים וירטואליים אחרים. דוגמה לתשובה עשירה ניתן לראות לעיל בתוצאות השאילתה עבור "מהן תוצאות עשירות". לכן, אם ברצונך להופיע בין הראשונים עבור שאילתות חיפוש, מצא דרכים לתת תשובות עשירות לשאילתות חיפוש.

איך אתה יכול לעשות זאת? הנה כמה טיפים מהירים וקלים:

  • חפש רעיונות לקטעים חדשים שיוצגו בתוצאות החיפוש. אם לא תעשה זאת, תוכל לפספס הזדמנות שהתוכן שלך יוצג שם. אם אתה כבר עושה זאת, אתה יכול לבדוק מה עוד אנשים מבקשים (בסעיף 'אנשים גם שואלים') כדי לראות אם יש קטעים המופיעים בתוצאות הללו. אם לא, זה עשוי לאותת לך על הזדמנות להופיע בשאלות אלה.
  • צור דף שאלות נפוצות באתר שלך. הקפד לפתח תוכן באתר שלך שעונה על שאלות. כאשר Google מחפשת תוצאות לשאלות שייכללו בקטעים אלה, או בתוצאות עשירות, הם עשויים להיתקל בדף שלך ולראות בו הזדמנות.
  • שמור על התשובות שלך תמציתיות. אורך התשובה הממוצע עבור כל העוזרים הקוליים הוא 23 מילים. על ידי שמירה על התשובות שלך קצרות ופשוטות יש לך סיכוי טוב יותר להיות מוצג כמו תשובה עשירה.

אלו הן כמה המלצות פשוטות שיכולות להשפיע רבות על כך שהתוכן שלך יופיע במקטע התוצאות העשירות, ובכך מקרב אותך להופיע בתוצאות החיפושים הקוליים.

חיפוש קולי מקומי

42% עד 58% מהאנשים משתמשים בחיפוש קולי כדי למצוא מידע על עסק מקומי. אם יש לך חנות אינטרנטית או עסק מקומי, או רצון להופיע בשוק המקומי שלך, זה מאוד חשוב להיות מדורג גבוה בחיפושים הקוליים. 

תחשוב על זה באופן אישי, באיזו תדירות אתה תוהה איזה אוכל אתה עומד להזמין הלילה? היכן נמצאת חנות המחשבים המקומית? או אפילו איפה תוכלו למצוא נייר טואלט. אנחנו כל הזמן מחפשים דברים שנמצאים באיזור שלנו, ובאמצעות חיפושים קוליים בטלפונים, בטאבלטים ובמכשירים הביתיים שלנו חשוב לנו באותה מידה למצוא דברים קרובים אלינו.

כדי להופיע גבוה יותר בחיפושי 'קרוב אלי', או בשאילתות חיפוש הקשורות לסביבות מקומיות, עליך לשקול לבצע את הדברים הבאים:

  • צור דף עסקי בגוגל. אתה יכול לקבל מידע נוסף בקיצור יצירת דף Google My Business, אבל חשוב לבצע את העריכות הדרושות לפרופיל שלך כדי שהדף יהיה מוכן. כמו כן, ודא שהמידע העסקי שלך מעודכן בכל מקום שבו אתה מופיע באינטרנט.

  • השתמש בנתונים מובנים. נתונים מובנים הם שפת סימון שמפתחי אינטרנט יכולים להשתמש בה כדי לתייג שם של מוצר, לזהות ביקורות ודירוגים, להסביר תמונות וסרטוני וידאו ועוד. בדומה לתיאורים, נתונים מובנים הם צורה של מטא-נתונים שאינם נראים ישירות על-ידי המבקרים באתר, אך מאפשרים למנועי חיפוש להבין טוב יותר את האתר שלך.

  • שפר את התוכן שלך. בדומה להופעה בתוצאות עשירות, אתה תרצה לוודא שאתה יוצר תוכן שעוזר לך להיות מדורג גבוה בחיפושים מקומיים במכשירים המופעלים באמצעות קול. פלח מילות מפתח ארוכות-זנב, צור דפי שאלות נפוצות והתאם את תוכן האתר שלך כך שיתאים לטון השיחה הכולל שבאמצעותו מישהו ישאל שאלות במכשיר שלו.

  • שדרג את הביקורות שלך. ביקורות משפיעות כמעט על כל חלק בעולם ה-SEO, וזה לא שונה בחיפושים קוליים. רוב העוזרים הווירטואליים ישקללו את הביקורות על העסק המקומי שלך לפני שהם יקחו בחשבון את ההמלצה שלהם כאשר מישהו יערוך חיפוש קולי מקומי. שפר הן את הכמות והן את האיכות של הביקורות שלך, וייתכן שיהיה לך סיכוי טוב יותר לדירוג גבוה יותר עבור תוצאות חיפוש קולי.

אלו הם ארבעת הדברים שניתן לעשות כדי לשפר את היכולת שלך להופיע בחיפושים מקומיים, או 'קרובים אליי'. כמובן, להיות בסמיכות לחיפוש קולי גם יועיל עבור רוב העוזרים הווירטואליים.

חיפוש קולי בגוגל

חיפוש קולי בנייד

מחקר שנערך על ידי מיקרוסופט הראה כי יותר מ -25% מהאוכלוסייה העולמית משתמשת בפיצ'ר החיפוש הקולי במכשירים הניידים שלהם. זהו אחוז משמעותי מכלל האוכלוסייה, ובידיעה שכל כך הרבה חיפושים קוליים מקורם במכשירים ניידים, חשוב עוד יותר לקחת בחשבון עד כמה האתר שלך מותאם לנייד.

כדי להיות ידידותי יותר למשתמשי הניידים, הנה כמה דברים שיש לקחת בחשבון:

  • ודא שהאתר שלך רספונסיבי. זה אמור להיראות מובן מאליו בנקודת זמן זו, אך חשוב מאוד שהאתר שלך ייראה באופן חלק במכשירים ניידים, בטאבלטים ובמחשבים ניידים. גוגל דוגלת בעיצוב רספונסיבי, שכן קל יותר לגוגל להבין אותו ולאנדקס אותו.

  • שפר את מהירות האתר שלך. אם טעינת דף האינטרנט שלך לוקחת זמן מה, תהיה לכך השפעה שלילית על ה-SEO שלך – הן באופטימיזציה המסורתית של מנועי החיפוש והן בחיפושים קוליים. אתה יכול לבדוק את מהירות הדף שלך באמצעות כלי של Google, ולבצע בו שיפורים על ידי הקטנת הגדלים של קבצי CSS, HTML ו- Javascript שלך, הפחתת כמות הפניות, אופטימיזציה של תמונות ושיפור זמן התגובה לשרת. נשמח לשוחח איתך כדי לסייע לך לנקוט בפעולות אלו.

  • הוסף דפים ניידים מואצים (AMP). AMP הן גרסאות מותאמות למכשירים ניידים של אתרי אינטרנט, המשנות את המראה והפונקציונליות של אתר האינטרנט שלך כאשר הן מוצגות במכשיר נייד. הם נטענים מהר יותר מאתרים רגילים, ומעלים גרסה קלה יותר של האתר שנועדה לשמור על הקוראים שלך בסביבה.

לוודא שהאתר שלך מתאים לנייד הוא צעד מסיבי בכיוון הנכון כאשר מכוונים להופיע בחיפושים קוליים. מכיוון שכל כך הרבה חיפושים קוליים מקורם במכשירים ניידים, תוצאות שמופיעות בנייד ומופיעות בו באופן מיטבי חשובות מאוד.

חיפושים קוליים לסיכום

עולם החיפוש הקולי מתפתח מדי שנה, כאשר יותר ויותר בתים רוכשים מכשירים המופעלים באמצעות קול, ויותר אנשים מסתמכים על חיפושים קוליים (במקום שיטת ההקלדה המסורתית) כדי למצוא את מה שהם מחפשים. 

כשהעסק שלך מחפש דרכים חדשות להגיע לקהל שלו, חשוב לשקול כמה מהדרכים שבהן תוכל להופיע בתוצאות חיפוש קולי. היה מוכוון יותר עם התוכן שלך, ודא שהרישומים המקומיים שלך תואמים ועדכניים, ובצע אופטימיזציה של האתר שלך לנייד, באופן כזה אתה תהיה בדרכך לדירוג מוצלח בחיפוש קולי.

לקבלת עזרה נוספת, אנא צרו קשר עם צוות קרית טק פתרונות דיגיטליים לעסקים שלנו לשוחח על כל מה שקשור בחיפוש קולי.

שאלות נפוצות על חיפוש קולי

על קצה המזל – SEO קולי מתייחס לאופטימיזציה של מילות מפתח וביטויי מילות מפתח לחיפושים באמצעות מכשירים שמאזינים (טלפונים סלולריים, טאבלטים, מערכות ביתיות וכו'). 

חיפוש קולי הוא דבר ששווה להשקיע בו – 62% מבעלי הרמקולים החכמים (אמזון אלקסה, Google Home, וכו').משתמשים בהם באופן קבוע לרכישה מוצרים באמצעות טכנולוגיית קול.
בדרך כלל שלושה סוגים שונים של שאילתות חיפוש שאנשים מבצעים: תפעוליות, אינפורמטיביות, ניווטיות.
חפש רעיונות חדשים שיוצגו בתוצאות החיפוש. צור דף שאלות נפוצות באתר שלך. שמור על התשובות שלך תמציתיות.
ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה