מה זה קופירייטר? הכל על קופירייטר

מה זה קופירייטר?

פעמים רבות, אולי רבות מדי, לקוחות יוצרים קשר עם קופירייטר ודורשים קופירייטינג חזק וקולע לאתר האינטרנט שלהם. עכשיו ומייד. ממש בהול... אותם לקוחות מגיעים לשלב הסופי, לפני העלאת האתר לאויר או גרוע מכך, לאחר שהאתר הושק והספיק לגרום (במקרה הטוב) נזק תדמיתי ברמה זו או אחרת, אם בשל קופירייטינג חלש ואם בשל קונספט רעוע ולא מהודק.

כל אותם לקוחות מכנה משותף אחד: הם השקיעו קודם זמן וכסף על העיצוב, "את הכתיבה" הם אמרו לעצמם "ננסה לעשו לבד"... ניסו - ולא תמיד הצליחו.

בעוד שעיצוב האתר הנו חשוב ואפילו קריטי להצלחה של האתר, הוא מהווה רק את צידו האחד של המטבע התדמיתי והשיווקי. את הצד השני, החשוב לא פחות ממלא מקצוע ושמו קופירייטינג וכתיבה שיווקית או בשמם העברי - רעיונאות.

קופירייטינג

קופירייטינג, כתיבה שיווקית ורעיונאות הם מושגים מעולם הכתיבה והתוכן. קופירייטינג בונה תוכן, יוצק משמעות וחשוב מכל - מניע לפעולה. כתיבה שיווקית אינה רק כתיבה איכותית ויצירתית. מטרתה של כתיבה שיווקית הנה לגרום לפעולה של קנייה, מכירה, הצטרפות למועדון חברים ועוד.

קופירייטינג ורעיונאות

לעתים רבות, קופירייטינג מקצועי ומהודק נכתב באופן פשוט, נקי וישיר ולמעשה חף מכל יצירתיות והתחכמות מיותרים. אפשר להגדיר את הכתיבה השיווקית כאמנות המכירה, רק בכתב.

במקום שבו מסתיימות המילים...

עבודת הקופירייטינג אינה מסתיימת בכתיבת מילים. לעתים רבות היא למעשה רק מתחילה כאן, במקום שבו המילים מסתיימות או עדיין לא נולדו...

בראשית כל אתר אינטרנט, מוצר, מותג, קמפיין, ברושור, סלוגן, שם חברה, פרופיל חברה, חזון חברה ועוד - קיים רעיון. את הרעיון ממשיג קופירייטר מקצועי לכדי מילים. מילים שמחיות את הרעיון לכדי הגשמה. רעיון יכול להתחיל במילה אחת ומשם לרקום עור וגידים ולהפוך לאתר מיוחד, תדמית מושלמת , קמפיין סוחף או, שרעיון יכול להיוולד מעט מטושטש ולא ברור ולהתבהר באמצעות מילים.

בכל מקרה, קופירייטר מקצועי עשוי להיות לך לעזר רב לפני בניית אתר אינטרנט ועיצוב חומר פרסומי מכל סוג. מדוע? פשוט מאוד: קופירייטר יכול בהינף המקלדת להפוך רעיון אבסטרקטי לקונספט צלול, ובאותה המידה קופירייטר יכול להפוך קונספט צלול לקמפיין ממשי ומניע לפעולה.

איפיון בונה אופי

את שלב איפיון האתר חשוב לבצע, לעבד ולהחליט לפני ששולחים אותו לעיצוב ותכנות. הרי זה ברור שעדיף לדעת מה רוצים לשדר, מיהו קהל היעד, איך נשמעים ונכתבים המתחרים ומכאן לבנות תדמית מילולית שונה ומבדלת. ויש יותר: באתר מכירה, חשוב לדעת את אמנות המכירה – היכן למקם את המוצרים השונים, באנר, מודעת פרסום וכדומה. מאחורי ההחלטות האלו קיימות תאוריות שיווק לא מעטות שהוכיחו את עצמן באלפי אתרי מכירה.

במילים פשוטות, איפיון האתר בונה את האופי שלו, את האופן שבו הוא יבנה, את המקומות שבהן יופיעו התכנים, ומכאן שהאופי משפיע על היופי ומשם הדרך לתודעה ולהנעה לפעולה קצרה יותר. נקודה.

גם בנושא החם ברשת – קידום אתרים, חשוב להתייעץ עם קופירייטר עוד לפני העיצוב. התכנים המובילים בעמוד הראשי לרבות שם דומיין, שם חברה, סלוגן, כותרות, סרגל ראשי וכל פיפס שכתוב במילים משפיע השפעה מכרעת על קידום האתר. שימוש בתוכן מדויק עוד בשלבי העיצוב והבנייה ואפילו לפניהם משפר את קידום האתר פלאים.

רגע, אל תשלח לדפוס עדיין!

נצא לטיול קטן מחוץ לתחומי המסך. כן, קיים שם עולם שלם של דפוס ופרינט. עולם ישן מעט אך עדיין חי ובועט. בגדול!  עולם הדפוס שונה במהותו מעולם האינטרנט: ברגע שהחומר – לוגו, סלוגן, ניירות מכתבים, פרסומות וכדומה יוצאים לדפוס אי אפשר לשנות אותם. זו סיבה נוספת לגשת קודם לקופירייטר שיכתוב את התכנים ורק שסגורים עליהם לגמרי, אבל לגמרי - לשלוח לעיצוב ולדפוס.

אולי יעניין אותך גם:

לדוגמא : סלוגן – סיסמא פרסומית מובילה. הסלוגן חייב להיות מושלם ולקבל את ההסכמה של כל הנוגעים בדבר (ולפעמים יש יותר מדי נוגעים...) לפני ששולחים את הלוגו והסלוגן לדפוס. שלא לדבר על כל פיסקה וכותרת שמכיל פרופיל חברה, מודעה, פרסומת וכדומה.

קופירייטינג – דבר אחרון

ולסיום. פגישה עם קופירייטר לפני הקמת אתר אינטרנט או משלוח לדפוס עשויה לחסוך זמן, כסף ועגמת נפש. יותר מכך – היא יכולה להרים, לשדרג ולחזק את המסר השיווקי ומכאן להניע טוב יותר, מהר יותר ובקלות יותר לפעולה את קהל היעד.

מאיפה מגיעים רעיונות?

כולנו היינו שם. כשזה מגיע להעלות רעיונות לנושאים בבלוג, זה יכול להרגיש כאילו אין חדש תחת השמש. כותרים לא באים סתם משום מקום. יש המון משאבים להישען עליהם.

במילותיו המנחמות של הסופר הצרפתי אנדרה ז'יד,

״כל מה שצריך להגיד כבר נאמר. אבל מכיוון שאף אחד לא הקשיב, הכל חייב להיאמר שוב'.

זכור מה אמרנו על פרסונות. אתה לא כותב בשבילך; אתה כותב עבור הפרסונות שלך, אז תן להם להדריך אותך לסוג הנושאים שאתה צריך לכתוב עליהם. אם אתה מסתמך רק על מה שמעניין  אותך , הבלוג שלך יסחף מליבת המותג שלך, או של הלקוח שלך. בסופו של דבר, זה יכול להרחיק לידים פוטנציאליים.

אבל, התעמקו בכל פרסונה ובמילות המפתח, נקודות הכאב, המשפיעים, הקהילות וחומר הקריאה שלה, ואי אפשר לטעות. אם הם מנכ"לים, הם עשויים לבקר ב-ceo.com , ואם הם מנהלי IT, אולי הם יהיו נוטים יותר לקרוא את פורבס .

רק בגלל שאתה או הבלוגוספירה כתבת על נושא בעבר, זה לא אומר שאתה לא יכול לגעת בנושא שוב לעולם. מקוריות פירושה יותר מסתם לומר משהו בפעם הראשונה;  אתה יכול גם להשיג זאת על ידי הגדרת המנגינה הישנה לקצב אחר . קח נושא פופולרי מבלוגר אחר ומצא זווית חדשה, או הפוך את 'המדריך האולטימטיבי לשיווק תוכן' משלך בן אלפיים מילים לרשימה של 500 מילים.

בנק נושאי הבלוג

אם אתם עדיין אובדי עצות, הגיע הזמן לבצע משיכה מבנק הבלוגים.

התרגל  לרשום רעיונות בכל פעם ובכל מקום שיש לך אותם, כמו גם לשמור רשימה של נושאים פוטנציאליים בבלוג שפתוחה לכל יוצרי התוכן שלך . לאחר מכן, כשזה מגיע לזמן הרעיונות, יהיה לך תיבת מלחמה אמיתית לשחק איתה - פשוט תחשוף את אחד מהנושאים הבנקאיים שלך, תנקה ממנו אבק והתחל לכתוב.

ערכו מחקר מילות מפתח

השתמש בכלי כמו סייר מילות המפתח של Moz או AnswerthePublic כדי לגלות מה אנשים מחפשים סביב נושא נתון. אולי תרצה לכתוב על 'מנהיגות בטכנולוגיה', אבל קצת מחקר בהנחיית SEO יכול לעזור לצמצם את הנושא שלך. לדוגמה, אתה עשוי לגלות שהרבה אנשים רוצים לדעת על הנושא הספציפי יותר של 'הכשרת מנהלי IT חדשים'.

כתיבת בלוג שאנשים ילחצו עליו היא פעולת איזון. לא רק צריך למצוא נושא או זווית שמדברת אל הקורא, אלא גם כזו שמדברת למנועי החיפוש ולהרגלי החיפוש.

לדוגמה, הנה כותרת ממוקדת אישיות בסגנון 'קליק-בייט' בנושא מדוע אתה צריך גיבוי בענן לעסק שלך:

  • "מתקשר לכל המנכ"לים: למה העסק שלך נמצא במרחק חמש דקות מיום הדין'

כן, יש לזה קהל ברור (מנכ"לים), וכן, זה מסקרן. אבל זה לא אומר לנו כלום על הנושא. כתוצאה מכך, הוא לא ידורג טוב במנועי החיפוש, והוא פשוט לא יימצא.

לחלופין, אתה יכול ללכת על כותרת פונקציונלית בלבד, כמו:

  • 'X סיבות שאתה צריך גיבוי בענן לעסק שלך'

זה עובד כי ברור על מה נושא הבלוג, ולמי הוא מיועד. אבל חסר בה קצת כישרון. בוא ננסה פעם נוספת:

  • "הימנע מפריצה עסקית: X סיבות לבחור גיבוי בענן"

כותרת ידידותית לקידום אתרים עם נושא ממוקד פרסונה, מונחה מחקר, תגרום לבלוג שלך להצלחה.

איך להפוך רעיונות לכותרות

1.   מבטיחים ומקיימים

הימנע מ'קליק-בייט' - הלא הוא שקרים, שקרים ועוד שקרים. סוגים אלה של כותרות יכולים ליצור תנועה רבה יותר, אבל אנשים לא אוהבים שמרמה אותם. הבטיחו לקהל שלכם משהו מרגש או שימושי - למד מיומנות חדשה בחמש דקות, למשל - ואז קיים את ההבטחה הזו בפוסט.

2. מספרים ורשימות

כולם אוהבים פוסט ממוספר מסוג רשימה; אתה יודע למה לצפות ואתה יודע שזה יהיה מכוער. כפולות של חמש הן הסטנדרט, אבל אל תפחד להיות יוצא דופן: 8, 13, 37. כמו כן, השתמש בספרות ולא במילים - '15 דרכים ל...' עדיף על 'חמש עשרה דרכים ל...'

3. טריגר מילים

ג'ף גוינס  מציע להשתמש במילות טריגר כמו 'מה', 'למה', 'איך' ו'מתי'. 'למה' ו'איך' שימושיים במיוחד - 'למה לא כדאי...' ו'איך...' וכו'.

4. ללמד

כולם להוטים להתחכם אז הבטיחו ללמד אותם משהו. Buffer מציע להיות יותר ספציפי מאשר רק 'איך...'. השתמש בביטויים כמו 'מבוא ל...', 'מדריך למתחילים ל...', 'עשה זאת בעצמך' ו'...בעוד 5 דקות'.

5. כתוב כמו בן אדם

אחרי הכל תקראו אותך. אל תשתמש בז'רגון, בסימני פיסוק מוגזמים, בראשי תיבות (אלא אם הם ברורים, כמו נאט"ו או ה-BBC) או כותרות ארוכות מדי.

6. אל תהיה חכם מדי

הכותרות שלך צריכות להיות מהירות, ספציפיות ואינפורמטיביות. אל תהיו חמקמקים מדי, מעורפלים או 'שנונים' או שתיתן לאנשים סיבה לא ללחוץ.

7. עוד קצת אקשן

השתמש במילים חזקות ואקטיביות והימנע מהקול הפסיבי. פעלים ותארים מפתים יותר קליקים מאשר שמות תואר ושמות עצם.

המשימה היומיומית של קופירייטרים היא לכתוב טקסט ברור ותמציתי עבור מודעות, חומרים שיווקים ואתרי אינטרנט , לכל קהל ולכל תעשייה.

העלות הממוצעת עבור שירותי קופירייטינג לאתר היא 550 ש"ח עד 15,000 ש"ח לדף . טווח המחירים הרחב הזה נובע מכמה גורמים, כמו סוג התוכן, אורך התוכן והנושא. זה תלוי גם במיומנות, הניסיון והרקע של הקופירייטר או סוכנות הקופירייטינג שלך.

קופירייטר הוא כותב מקצועי האחראי על כתיבת הטקסט, או העותק, המשמש בחומרים שיווקיים ופרסומיים.

אולי שמעתם מיתוסים שונים על סופרים, כמו ההצעה שסופרים נולדים עם כישרון, ושאינכם יכולים "ללמוד" איך לכתוב.

או אולי שמעתם את ההיפך, שאין שום מיומנות מעורבת בכתיבה וכל אחד יכול לעשות זאת.

כשזה מגיע לקופירייטינג, שני המיתוסים הללו אינם נכונים.

קופירייטרים הם אנשי מקצוע שלמדו ותרגלו את מלאכתם. אף אחד מאיתנו לא נולד לדעת איך לכתוב עותק מצוין, אבל זו בהחלט מיומנות שכמעט כל אחד יכול ללמוד עם קצת התמדה.

אולי בגלל המיתוסים על סופרים, קופירייטינג נשאר מקצוע מעט אקסקלוסיבי שלא רבים נכנסים אליו.

אבל זה למעשה עובד לטובתך כקופירייטר כי זה אומר שקשה למצוא קופירייטרים מאומנים היטב.

זו הסיבה הבסיסית לכך ש-AWAI נוצרה לפני יותר משני עשורים - כדי להכשיר קופירייטרים מקצועיים יותר כדי לענות על הצרכים ההולכים וגדלים של התעשייה.

הבלעדיות של הקופירייטרים גם שומרת על ערכם גבוה.

נסתכל מקרוב על כמה מרוויחים קופירייטרים , כולל האזורים עם השכר הגבוה ביותר שאולי תרצה למקד אליהם.

אנו ניכנס גם לתיאור התפקיד היומיומי של קופירייטר , כמו גם את הכישורים הדרושים לך כדי להיות כזה.

התראת ספוילר: אינך צריך רכבת אותיות מאחורי שמך כדי להפוך לקופירייטר בשכר גבוה!

אתה יכול להתחיל לעבוד במהירות ועם מעט מאוד השקעה.

והזכרנו את היתרונות בלהיות קופירייטר? קח את זה מאלפי החברים ב-AWAI - אין חיים כמוהם.

התלונה הגדולה ביותר שאנו שומעים מהחברים שלנו היא "למה לא עשיתי את זה מוקדם יותר?!"

מי משתמש בקופירייטרים?

קופירייטינג הוא הליבה של כמעט כל עסק.

ללא קופירייטרים, עסקים לא יוכלו לחלוק את המסרים שלהם עם לקוחות פוטנציאליים כדי להרחיב את השווקים שלהם, או עם לקוחות קיימים כדי לשמור עליהם מעורבים.

זה כולל אתרי אינטרנט, ארגונים ללא מטרות רווח, ספקי שירותים, כמו גם קמעונאים טבעיים.

כולם צריכים ומשתמשים בקופירייטרים.

קח את Apple Inc. כדוגמה. אם תגלוש באתר שלהם, תמצא תיאורים של המוצרים שלהם.

תיאורי מוצרים כאלה נכתבים על ידי קופירייטרים, אבל אתה יכול גם לראות שיש קישור לסרטון מוצר בתחתית העמוד.

נחשו מי כתב את התסריט לסרטון ההוא? ניחשתם נכון - קופירייטר.

ואם תגללו למטה בעמוד, תראו את התיאור הזה של שבב אבטחה מיוחד הכלול במחשב הנייד:

התיאור מלווה בקישור לצפייה בנייר לבן על השבב. נייר לבן הוא מסמך שמפרט על מוצר או נושא ספציפי, ומסמכים לבנים נכתבים גם על ידי קופירייטרים.

העובדה שאפל כללה סרטונים, מסמכים לבנים, תיאורי מוצרים מפורטים וחומרים אחרים כמו אלה מראה שהם משתמשים בקופירייטרים די בכבדות.

כמו Apple Inc., חברות Fortune 500 אחרות משתמשות רבות בקופירייטרים. יש להם תקציבי שיווק משמעותיים, וחלק מהתקציבים הללו יעברו ישירות לקופירייטרים.

עם זאת, אתה לא צריך לעבוד עבור חברות Fortune 500 אם זה לא בשבילך.

סוגים רבים אחרים של חברות, גדולות וקטנות, משתמשות גם בקופירייטרים, כגון:

  • מוסדות פיננסיים וחברות השקעות
  • חברות אספקה ​​ותרופות רפואיות
  • יצרני מזון
  • ארגונים ללא מטרות רווח
  • נותני שירות מקומיים, כמו מכונאי רכב ומספרות
  • כושר, שיפור אישי ושאר סוגי מאמנים
  • רופאי שיניים, רופאים וספקי שירותי בריאות אחרים
  • מחברים ודוברים לעזרה עצמית
  • יצרני תוספי מזון ומוצרי בריאות משלימים אחרים

וזהו רק מדגם קטן מסוגי העסקים שזקוקים לשירותיכם כקופירייטר מקצועי.

לא משנה מה תחומי העניין והרקע האישי שלך, כמעט בוודאות תמצא התאמה מושלמת לכישוריך אי שם בתעשיית הקופירייטינג.

מה ההבדל בין קופירייטינג לכתיבת תוכן?

אולי תקרא או תשמע כמה מקורות שמציעים שקופירייטינג וכתיבת תוכן הם דברים שונים.

יש בזה גרעין של אמת, אבל נסביר היכן ההבחנה הזו מתחילה להתקלקל.

ככלל אצבע, קופירייטינג מתייחס לכתיבת חומרים שיווקיים ופרסומיים. כתיבת תוכן, לעומת זאת, מתייחסת לכתיבת דפי מידע או עריכה באתרי אינטרנט, כגון פוסטים בבלוג, דפי מאמרים או דפי מוצר.

זהו תיאור מדויק של המשמעות של כל מונח.

אבל כמה הגדרות מצביעות על כך שכתיבת תוכן היא אינפורמטיבית בלבד ואין בה אלמנט של שכנוע, מה שאומר שהיא לא קופירייטינג.

ב-AWAI, אנחנו לא מסכימים עם ההבחנה הזו.

בעצם כל דפי האינטרנט יכללו צורה כלשהי של שכנוע או קריאה לפעולה.

זה בולט במיוחד בדף מוצר עם "קנה עכשיו!" כפתור בתחתית.

אבל אפילו עמוד מאמר משתמש בקריאות עדינות לפעולה, בדרך כלל בצורה של קישורים למשאבים נוספים, או הצעות לדפים אחרים שבהם תוכלו לבקר באתר.

כל אלה הם אלמנטים של שכנוע.

לכן, זה לא מדויק להציע שכתיבת תוכן שונה מקופירייטינג.

אנו מרגישים שכתיבת תוכן היא פשוט סוג אחר של קופירייטינג.

וכמו כל קופירייטינג טוב, כתיבת תוכן נועדה למשוך את הקורא ולגרום לו לבצע צורה כלשהי של פעולה, גם אם זה רק להישאר באתר כדי לקרוא דף אחר.

בדף זה