מה זה בעצם אפיון אתר?

אפיון אתר משול ליציקת יסודות לבניין. בהעדר מסד ובסיס יציב, לא ניתן לבנות אף לא את הקומה הראשונה של הבניין. בהקבלה ובהתאמה - אפיון נכון של האתר הוא, הלכה למעשה, מסד הנתונים שלו. על בסיסו נבנה אתר בהתאם להגדרות ולאפיונים של סוג האתר ומטרתו.

אפיון אתר אינטרנט - קווים למהותו

אם אתם, בעלי האתר הפוטנציאלי, מציעים מוצר או שירות - האתר צריך להיות בנוי באופן, שבו הגולש יקבל בתוך שניות אחדות בלבד תשובה לשאלה - מה אתם מציעים? מהבנת עצם השאלה ששואלים עצמם הגולשים ומההכרח לתת לה מענה מדויק ומהיר, נגזרת חשיבותו של דף הבית, שכמוהו כחלון הראווה של האתר.

על מנת לבנות אתר שימקסם את הפוטנציאל הגלום בו מעצם היותו כרטיס הביקור שלכם ברשת האינטרנט וכדי שהוא ייבנה באופן שיאפשר זאת, חשוב ביותר שהוא ייבנה  על פי מתווה מקצועי מושכל ואפקטיבי. אפיון האתר הוא שלב מקדמי הנדרש לבניית מתווה זה.

אפיון טכני נכון של אתר מתחיל מהבסיס

אפיון האתר נגזר ממטרותיו ומייעודו ומתשובה לשאלה, האם מדובר באתר תדמיתי בלבד שבא לתת אינפורמציה או באתר שיווקי, האמור להניע את הגולש לפעולה ולהפוך אותו, הלכה למעשה, ללקוח המבצע הזמנה באמצעות האתר. מרכיב מהותי באפיון האתר הוא התאמתו למנועי החיפוש באינטרנט בכלל ולמנוע החיפוש המרכזי והעצמתי שבו - גוגל.

אפיון טכני של האתר

כדי לאפיין את האתר באופן שיאפשר את מיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בו מומלץ לבצעו בשלבים:

  1. מחקר מלות מפתח לאיתור ביטויי מפתח עם נפח חיפוש גבוה ובעלי יחס המרה גבוה. חשוב לציין כי יש להבחין כבר בשלב זה בין ביטויים אופייניים לחיפוש מידע לבין ביטויים לחיפוש מוצר או שירות. ההיבט החשוב של האפיון הוא הגדרת קהל יעד פוטנציאלי לרכישת המוצר או השירות שלכם.
  2. תנאי הכרחי לאפיון נכון ורלוונטי של האתר הוא אפיון של קהל היעד שאליו מיועד האתר. מאפיון זה נגזר אופי התכנים, הפירוט הרצוי או הנדרש, שימוש במושגים מקצועיים השאובים מעולם התוכן שמוצג באתר, רמת הכתיבה ועוד. בשלב ראשוני ועקרוני זה מתגבשת התפיסה (הקונספט) של האתר. לדוגמה: אם אתם בונים אתר המיועד בעיקר לבני נוער - סביר להניח כי השפה תהיה פשוטה, עממית ( אם כי נדרשת כתיבה איכותית, רהוטה, ללא שגיאות).
  3. הגדרת אופן הגלישה של הגולשים באתר (מתן היצע לביקוש שלהם, מתן תשובה לחיפושיהם, עריכה נוחה להתמצאות, תוכן בהיר, אפשרות לבצע הזמנת שירות או מוצר דרך האתר). חשוב שהניווט באתר יהיה קל; שמידע רלבנטי לא יובלע בעמודים  אחוריים; שאפשר יהיה  להגיע אל טופס יצירת הקשר מכל עמוד באתר; שהגולש יקבל בגלישה מידע וערך מוסף (חוויית גלישה), מה שהופך את סוגיית עיצוב האתר לחלק בלתי נפרד מאפיונו.
  4. בניית ממשק נוח לתפעול על ידי הטמעת קישורים רלבנטיים, זמינות של מידע חשוב ונגישות קלה אליו.
  5. במידה שמדובר באתר של יזמים ובעלי עסק - מומלץ לכתוב מסמך ובו בקשה להצעת מחיר.
  6. מי מכם שמתכננים אתר שיווקי מומלץ לכלול בו מודל עסקי ואפשרות תפעול הממשק שלו ( הכנסות/ הוצאות, קשר עם ספקים ולקוחות ועוד).

אולי יעניין אותך גם:

על מה להקפיד בתהליך אפיון אתרים?

אפיון הוא השלב בו כל המחשבות והרעיונות שלכם אמורים להתגשם ולהופיע על המסך. לכן, אנחנו צריכים שתעוף עם החזון שלך - תגיד כל מה שעולה על דעתך, לא משנה אם זה נשמע מוזר, מוזר או מסובך, כי רעיונות הם הכלים הטובים ביותר שלנו.
כשיש לנו את הרעיונות שלכם, העיצובים שאתם חושבים שמתאימים והדברים שאתם רוצים לכלול באתר, הרבה יותר נוח וקל לנו לארגן את הרעיונות שלכם בצורה נוחה וקלה עבורנו לבנות את האתר.

בנוסף לאלה, חשוב להבין - לא ניתן או צריך להגשים את כל הרעיונות. אנו רוצים לבנות אתר קל, נוח ופשוט לגולש – כדי שיהיה לו הכי קל ליצור איתך קשר ולהבין את ערך העסק. לכן זה בסופו של משחק פשרה – בין הרצונות שלכם למידת הפשטות והנוחות של האתר.

איך לעשות אפיון

אז אחרי שבאנו עם לב פתוח ונשמה רצויה, אנחנו ניגשים לאפיון עצמו. האפיון נעשה בשלבים – קודם כל חשבו על אופי האתר, מה בדיוק אנחנו רוצים שהוא ישדר לגולש ומה יהיה אופי האתר. לאחר מכן אנחנו חושבים על המערכת שבה האתר יעבוד – בין אם זה אתר מכירות, אתר תדמית או אתר מיוחד מסוג אחר.

בהמשך עוברים לעיצוב האתר - מוודאים שהוא מתאים בדיוק לאופי, לצבעים ולמיתוג של העסק. לאחר מכן אנו יוצרים עבורכם סקיצה ומחליפים הערות - עד שתגיעו לתוצאה הסופית והזמינה.

אפיון אתר לסיכום

על מנת לתאם ציפיות, חשוב להבין כי אפיון האתר עשוי לקדם את הסיכוי להפוך חלק מהגולשים בו ללקוחות. בניית האתר מתוך הבנת חשיבות קיום פוטנציאל ליחס המרה גבוה, ודאי עשויה לסייע להשגת המטרה השיווקית המיוחלת, אבל גם תכנון מוקפד ואפיון מיטבי של האתר אינו מהווה, כשלעצמו, תעודת ביטחון להצלחתו הוודאית. עם זאת - סביר והגיוני להניח, כי אפיון מראש של אתר הוא מקדם שיווקי חשוב ביותר שלו.

בהצלחה!

שאלות נפוצות על אפיון אתר

אפיון אתר משול ליציקת יסודות לבניין. על בסיסו נבנה אתר בהתאם להגדרות ולאפיונים של סוג העסק ומטרתו.

אפיון טכני של האתר כולל בתוכו: מחקר מלות מפתח, אפיון של קהל היעד שאליו מיועד האתר, הגדרת אופן הגלישה של הגולשים באתר (מתן היצע לביקוש שלהם, מתן תשובה לחיפושיהם, עריכה נוחה להתמצאות, תוכן בהיר, אפשרות לבצע הזמנת שירות או מוצר דרך האתר).

אנו ממליצים גם על:
    בדף זה