איך פועלים אלגוריתמים של מדיה חברתית?

במדריך זה, תגלו מה זה אלגוריתם, את האלגוריתמים השונים של המדיה החברתית ואיך לייעל את הפצת התוכן והמעורבות שלכם עבור מדיה חברתית. נסתכל על האלגוריתמים של פייסבוק, אינסטגרם, TikTok, Twitter, LinkedIn ו-Pinterest.

המדיה החברתית כל כך מושרשת בתרבות שלנו שהיא כעת פעילות יומיומית עבור רוב האנשים ברחבי העולם, ופלטפורמות ישנות וחדשות, כמו TikTok ו-Twitch, מושכות מותגים שרוצים לפרסם כדי למשוך קהלים חדשים.

עם כל כך הרבה משתמשים בפלטפורמות האלה, יש צורך ליצור סדר ורלוונטיות, ואלגוריתם עושה בדיוק את זה.

אלגוריתמי המדיה החברתית משתנים תמיד, מה שמקשה על המשווקים לעמוד בקצב. אין דרך לדעת כל פרט שנכנס לכל שינוי, אבל יש לנו רעיון טוב. האלגוריתם במשחק מכתיב היכן אתה מדרג במודעות במדיה החברתית ובמיקום התוכן בפיד של משתמש.

מהם אלגוריתמים של מדיה חברתית?

אלגוריתם הוא קבוצה מתמטית של כללים המציינים איך קבוצת נתונים מתנהגת. במדיה החברתית, אלגוריתמים עוזרים לשמור על הסדר ומסייעים בדירוג תוצאות החיפוש והפרסומות. בפייסבוק, למשל, יש אלגוריתם שמכוון דפים ותכנים להצגה בסדר מסוים.

ההערכה היא כי 60 אחוז מאוכלוסיית העולם משתמשת במדיה חברתית, כאשר 150 מיליון משתמשים יגיעו לאפריל 2024. זוהי התחייבות מסיבית לניטור ולניהול. זו הסיבה שהאלגוריתמים חיוניים כל כך בקביעת התקפות והמיקום של חשבונות ותוכן במדיה חברתית.

אמנם אין מדריך על האלגוריתמים הרבים ואיך לתחזק אותם, אבל אנחנו יודעים מספיק כדי לתמרן את נוף המדיה החברתית ולהצליח. אחד השינויים הגדולים בשנים האחרונות היה מיקוד ידידותי למשתמש, בדומה לזה שגוגל מדורגת לפיו. זה מעודד את משתמשי המדיה החברתית להגיש תוכן רלוונטי ואיכותי וליצור מעורבות עם צרכנים.

מדוע קיימים אלגוריתמים חברתיים ומדוע הם משתנים?

אלגוריתמים משמשים במדיה חברתית כדי למיין תוכן בפיד של משתמש. עם כל כך הרבה תוכן זמין, זו דרך לרשתות חברתיות לתעדף תוכן שהם חושבים שמשתמש יאהב בהתבסס על מספר גורמים.

כמשווק זה עשוי להישמע נפלא מכיוון שהוא מביא את התוכן שלך בפני האנשים הנכונים. אבל שימו לב, אלגוריתמים של מדיה חברתית אינם מושלמים בשום פנים ואופן.

מטרת האלגוריתם היא לסנן תוכן לא רלוונטי או תוכן שאינו איכותי. זה מעמיד את התוכן שלך בסיכון אם הוא לא מתאים לקריטריונים.

ניתוח של יוטיוב מצא שסרטונים קיבלו מיליוני צפיות למרות שהם לא היו רלוונטיים למשתמש, אלא נבחרו על ידי האלגוריתם. למעשה, אותו מחקר מצא כי 64 אחוז מהמשתמשים נתקלו בסרטוני יוטיוב שנראו שקריים או לא נכונים, בעוד 60 אחוז נתקלו בסרטונים עם אנשים שלוקחים חלק בהתנהגות מסוכנת או מטרידה

כמערכת פגומה, רשתות חברתיות משנות באופן קבוע את האלגוריתמים שלהן כדי לשפר את חווית המשתמש. הפתרון? ודא שהתוכן שלך איכותי, רלוונטי ומושך תוך מעקב אחר כל שינוי באלגוריתם כדי לראות אם אתה צריך לשנות את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך.

סוגי אלגוריתמים של מדיה חברתית

אלגוריתמים של מדיה חברתית משתנים לפי פלטפורמה, לפי מותג מדיה חברתית. הפלטפורמות העיקריות הן פייסבוק, פינטרסט , לינקדאין, טוויטר ואינסטגרם. להלן מבט על כל אחד מהם וכיצד הם מדרגים כעת תוכן ומשתמשים.

הסבר על אלגוריתם פייסבוק

מעורבות משמעותית של לקוחות היא המפתח לפריסת האלגוריתם של פייסבוק. הוא נוצר כדי להעצים את החשיבות וקהל הצפייה של פוסטים מקומיים, משפחתיים וידידותיים, במקום פוסטים עסקיים. הוא מורכב מארבעה אותות דירוג:

  • פופולריות
  • סוג תוכן
  • מערכת יחסים
  • התרחשות אחרונה

חלו שינויים רבים באלגוריתם של פייסבוק במהלך השנים שמקשים על קבלת פוסטים.

טווח הגעה אורגני ברשתות החברתיות נמצא בירידה. בפייסבוק, זה אומר שטווח ההגעה הממוצע לפוסט אורגני יורד ביותר מ -5 אחוזים בעוד ששיעור המעורבות הוא רק 0.25 אחוז, שיורד ל-0.08 אחוז אם יש לך יותר מ-100 אלף עוקבים.

תוכן פייסבוק בתשלום מדורג בנפרד אך עדיין סובב סביב מעורבות, תגובת לקוחות ורלוונטיות לנושא. טיפים מרכזיים לעבודה עם האלגוריתם של פייסבוק כוללים:

  • חפש לעודד תגובה חזקה יותר מסתם 'לייק', מכיוון שפייסבוק שמה יותר משקל על כפתורי התגובות
  • השתמש בסטוריז של פייסבוק מכיוון שהם לא נמצאים בניוזפיד של פייסבוק
  • וידאו חי מקבל יותר מעורבות ולכן הוא מועדף על ידי האלגוריתם
  • היזהר עם תוכן חיצוני - וודא שהוא אמין ואינו מטעה

הסבר על אלגוריתם TikTok

TikTok הוא ערוץ מדיה חברתית שמתפוצץ בפופולריות. האלגוריתם המותאם אישית של TikTok עובד כל כך טוב מכיוון שהוא מסווג את הפיד במיוחד 'בשבילך' עם סרטונים. אבל איך זה עובד?

ישנם מספר נקודות דירוג פשוטים עבור תוכן TikTok הכוללים:

  • אינטראקציה עם המשתמש
  • פרטי וידאו כגון כתוביות והאשטאג
  • הגדרות מכשיר וחשבון הכוללות מדינה ושפה

הדבר המרגש ב-TikTok הוא שההמלצות אינן מבוססות על מספר העוקבים שיש לך או על הצלחה בווידאו. בסופו של דבר TikTok היא פלטפורמה שאוהבת תוכן וידאו טוב כך שלכל אחד יש הזדמנות לראות את התוכן שלו על ידי משתמשים, מותגים ויוצרים. זה הופך אותה לפלטפורמה בעלת ערך עבור משווקים שרוצים לעסוק בדמוגרפיה צעירה עם תוכן וידאו חכם.

הסבר על אלגוריתם טוויטר

כשטוויטר יצא לראשונה ב-2006, הוא דירג פוסטים לפי ציר הזמן ולכן הוא התמקד ביום ובשעה ולא בתוכן. כיום, האלגוריתם של טוויטר (שוחרר באפריל 2023) התפתח כדי לשקול שפע של גורמי דירוג נוספים שנבעו על התמחות בנושא ורלוונטיות דמוגרפית.

נקדות על האלגוריתם של טוויטר:

  • ויראליות
  • רלוונטיות
  • מיקום גאוגרפי
  • תחומי עניין אישיים

המפתח לשימוש בטוויטר עבור העסק שלך הוא לפרסם תוכן רלוונטי המבוסס על תחום המומחיות הנישה שלך תוך חיבור עקבי ושיחה עם מותגים, משתמשים או חשבונות רלוונטיים. קידום המעורבות המקסימלית על ידי פרסום תוכן במהלך ימים וזמנים אופטימליים יפעל גם לטובתך.

הסבר על אלגוריתם אינסטגרם

בדומה לטוויטר, האלגוריתם של אינסטגרם התבסס על כרונולוגיה ולכן הוא תעדף פוסטים לפי זמן. בשנת 2021, האלגוריתם בוחן כעת שישה גורמים מרכזיים: עניין, קשר עם משתמש, מעקב, זמן הפעלה, זמן פרסום וזמן הפעלה של משתמש.

באינסטגרם, קרוסלות מקבלות פי שלושה יותר מעורבות מאשר סוגי פוסטים אחרים, בעוד ש-Reels מוגברים כעת כך שאנשים משתמשים בתכונה החדשה. משמעות הדבר היא שהמותג שלך לא צריך לפחד לנסות תכונות חדשות כדי להגדיל את המעורבות.

הסבר על אלגוריתם לינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חברתית המוקדשת לנטוורקינג. זוהי כרגע הפלטפורמה הנפוצה ביותר לשימוש של חברות Fortune 500 .

האתר פיתח אלגוריתם המבוסס על חיבור ומעורבות, ולכן תוכן חזק ורלוונטי הוא המפתח להצלחה בלינקדאין. האלגוריתם נועד לקדם מעורבות ולתעדף תוכן רלוונטי. מאז 2018, האלגוריתם של לינקדאין ראה עלייה של 50 אחוז משנה לשנה בפעילות הוויראלית.

טיפים מרכזיים לניצול האלגוריתם של לינקדאין כוללים:

  • השתמש בין 3 ל-10 hashtags בפוסט
  • תוכן וידאו פופולרי יותר מסוגים אחרים, אבל כבר לא נמצא בראש סדר העדיפויות בפיד
  • תגובות חשובות יותר מאשר לייקים או תגובות
  • זמן השהייה (כמה זמן מישהו מבלה בצפייה או בקריאת הפוסט) הוא חשוב אז הפוך את התוכן שלך למעניין
  • שקול לבדוק מודעות LinkedIn כדי להגדיל את הרשת והקהל שלך
  • השתמש בניתוח כדי להבין איזה תוכן עובד

הסבר אלגוריתם של פינטרסט

בעוד שלפינטרסט יש פריסה ואסטרטגיית עוקבים שונה מאוד, היא נחשבת כפלטפורמת מדיה חברתית, בכל זאת. האלגוריתם של פינטרסט מבוסס על ארבעה גורמים מרכזיים:

  • הרלוונטיות של הנושא
  • איכות של סיכה
  • איכות הדומיין
  • איכות הפינר

שיטת החיפוש המודרך שלה משתמשת בנתונים שנאספו מאינטראקציות תוכן קודמות כדי לעודד קישורים חדשים. כך, למשל, אם צפית בעבר בתסרוקות חתונה, סביר יותר שפינטרסט יראה לך יותר תסרוקות בפעם הבאה שתתחבר.

היתרון באלגוריתם הנושא עניין זה הוא שהוא תמיד מראה למשתמש משהו שפינטרסט יודע שהוא אוהב. בנוסף, 'ההפצה הניתנת לשליטה' שלהם שהוצגה בשנת 2020 פירושה שמשתמשים זוכים לראות מספר מוגבל של תוכן חדש על סמך מה שראית בעבר. זה מגדיל את הסיכוי שהתוכן ייצרך ונהנה ממנו.

בשנת 2021 עקב מגיפת Covid-19 , החיפושים והכוונות של אנשים השתנו כאשר חיפשו מוצרים שחולקים את הערכים שלהם:

  1. דע את הערכים שלך
  2. בדוק מודעות שמתבססות על הערכים שלך, לא רק במוצרים שלך
  3. הבהירו כיצד רכישה מכם תעזור ללקוחות לחיות ולהראות את הערכים שלהם.

אם אתה מותג שיוצר תוכן ויזואלי נהדר באמצעות Pinterest עשוי להיות טוב לעסק שלך .

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה