לפרסם מעבר לפייסבוק וגוגל: 5 ערוצי פרסום דיגיטליים

בעזרת גוגל ופייסבוק עסקים יכולים למצאו את הערוצים הטובים ביותר לצרכי השיווק שלהם. לאחר שהעסק שלך נחתה בשוק הנכון עבור לקוחות היעד שלך, תוכל לשפר את הביצועים של הקמפיין ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה של שיווק המדיה החברתית שלך באמצעות פרסום בערוצים דייגיטלים נוספים.

עם זאת, דרוש מומחיות וניסיון כדי להבין אילו ערוצים לא מסורתיים נוספים פועלים בצורה הטובה ביותר בתעשיות שלך. במאמר זה, אנו נדבר על ערוצי פרסום לא מסורתיים נוספים חוץ מ- Google Ads או שיווק בפייסבוק.

לפרסם מעבר לפייסבוק וגוגל

הכירו 5 פלטפורמות פרסום נוספות שיכולות לסייע לשיווק העסק שלך.

1 פינטרסט

אם הקהל שלך מתמתקד בדמוגרפיה של בני 25 עד 45 עם תוכן חזותי מאוד, פינטרסט עשויה להיות מקום שתראו בו הצלחה. פינטרסט משמשת בעיקר לקניות השראה וגילוי, הנתונים מראים שאנשים נוטים פי 7 לרכוש מוצרים שהם שמרו בפינטרסט.

Pinterest Ads מציעה פורמטים שונים של מודעות כדי להגביר את המעורבות בקמפיין. לדוגמה, סיכות מקודמות שיופיעו בפיד הביתי ובתוצאות החיפוש לעתים קרובות יותר, בעוד שפינים בלחיצה אחת לוקחים את המשתמש ישירות לדף הנחיתה כשהם מקישים על המודעה שלך.

פרסום בפינטרסט מאפשר למשתמשים ללחוץ על התמונה של המוצר שלך ולבצע רכישה ישירות מהאתר.

לדגומה מותג שטיחים יכול לקשר את הסיכות שלו לדף התשלום עבור המוצרים שבמלאי, מה שמקל על הלקוחות לראות שטיח, לדמיין אותו בביתם, ללחוץ ולקנות בלחיצה אחת מהירה.

למי מתאים הפרסום בפינטרסט?

עסקים קמעונאיים מכל הסוגים - החל מבגדי נשים ועד עיצוב הבית - מוצרים לבית מצליחים במיוחד בפינטרסט מכיוון שהפלטפורמה מגיעה לדמוגרפיה ספציפית ביותר עם תוכן מעורר השראה.

עסקים הקשורים לנדל"ן, במיוחד מתווכים המתמקדים באזור מקומי, יכולים בקלות ליצור סיורים וירטואליים ולהציג בתים וליצור קשרים חדשים עם קונים ומוכרים פוטנציאליים.

אדריכלים, מעצבי בתים וקבלני בתים יכולים להעסיק את הלקוחות על ידי הדמיון שלהם ולעזור להם לדמיין את בתי החלומות שלהם.

ארגונים ללא מטרות רווח וקמפיינים למימון המונים מצליחים גם בפינטרסט. מה הסיבה? אנשים פונים לפינטרסט כדי לקבל השראה ורעיונות דמיוניים. אם הקמפיין או המטרה שלך יכולים למשוך את תשומת ליבם באמצעות גרפיקה מסובבת ראשים, אתה יכול גם ללכוד את הארנק שלהם.

אמנים ומוזיקאים גם מצלחים טוב בפינטרסט כי זה מדיום חזותי. עטיפות אלבומים, יצירות אמנות, ותמונות של אמנות כגון פסלים מעוררים תשומת לב.

2 חיפוש באפל

מודעות חיפוש של Apple מאפשרות למותגים ולמפתחי אפליקציות להציע הצעות ולהופיע בראש תוצאות החיפוש של Apple App Store עבור מילות מפתח רלוונטיות. מודעות אלה מופיעות בכל מכשירי ה-iOS, ומספקות פוטנציאל חשיפה אדיר. מודעות ב-App Store רואות לעתים קרובות שיעורי המרה של עד 50% להורדות.

למי מתאים פרסום באפל?

כל עסק שהשקיע ביצירת אפליקציה יכול להפיק תועלת מפרסום ב-App Store. עם זאת, אפליקציות הקשורות לספורט, מוסיקה, כלי שירות, תמונות ווידאו יש את שיעור הלחיצה הממוצע הגבוה ביותר (TTR) SplitMetrics.

כדי להגדיל את ה-TTR בפלטפורמה זו, תרצה להשתמש ביכולות ההתאמה האישית של Apple Search כדי להתאים אישית מודעות בהתבסס על קהל היעד שלך, שיכולות לכלול גיל, מין ומיקום, וכן קיבוצים של מילות מפתח שהם עשויים לחפש.

3 טיקטוק

עוצמתה של פלטפורמת הווידאו הוויראלית טיקטוק משלבת מודעות בצורה חלקה בחוויית המשתמש. מתאים למכירה של מוצרים, במיוחד עבור קהל המילניום הצעיר ו- דור ה-Z הצעירים, המודעה העסק יכול להפוך לויראלי באמצעות פרסום, שיווק שותפים וסרטונים שנוצרו על ידי משפיענים.

המפתח לפרסום בטיקטוק הוא פרסום עקבי של קווי מוצרים מרובים – ממודעות מוצרים ועד קידום של משפיעים, עסקים יכולים לקבל משיכה רחבה במחירים סבירים מסרטונים ויראליים של טיקטוק.

למי מתאים לפרסם בטיקטוק?

מותגי מסחר אלקטרוני, צעצועי ילדים, מוצרי כלי בישול, ומזון או מותגי סגנון חיים של אוכל אוכל יכולים להצליח בטיקטוק בשל הדמוגרפיה הרחבה אליה היא מגיעה. יתרון נוסף עבור פרסום בטיקטוק הוא עלות זולה יותר בעבור אלף חשיפות בהשוואה למתחרים.

4 סנאפצ'ט

הסטטיסטיקה מראה כי 200 מיליון משתמשים מבלים בממוצע 30 דקות ביום בצפייה בסיפורי Snapchat. פרסום בסנאפצ'ט מסייעת לעסקים לשתף את הסיפורים האותנטיים שלהם בפלטפורמה שיש לה פחד מפני החמצה, שכן החוויות הן ארעיות - נעלמו בקליק.

פלטפורמת Snapchat for Business מספקת מספר תכונות המאפשרות למותגים לקדם את עצמם באמצעות תוכן יצירתי, כולל מודעות בצורה של מסננים, עדשות ומודעות Snap and Story בפורמט סרטונים עם CTA (הנעה לפעולה) בתחתית.

למי מתאים הפרסום בסנאפצ'ט?

מאוכל למפרט אופנה, מוצרים שיש להם משיכה חזותית ומיידיות עושים להצליח הכי טוב בפלטפורמה. משתמשי סנאפצ'ט חיים לעת עתה, עם סיפורים שנעלמים ברגע.

לסנאפצ'ט יש עלות נמוכה ב-50% לרכישה ועלות נמוכה ב-30% לכל הרשמה בהשוואה לערוצי פרסום אחרים. הפלטפורמה גובה על כל 1,000 חשיפות ומציעה הצעות מחיר מבוססות מטרה, מה שמאפשר לך לקבוע מחיר מרבי עבור כל מעורבות ולבצע התאמות בהתאם לביצועי המודעות.

5 מודעות מיקרוסופט

מיקרוסופט? כן כן מיקרוסופט, כאחת החברות הגדולות בעולם, הוא מותג ידוע שאנשי מקצוע מבוגרים יותר גדלו לבטוח בו ולהסתמך עליו. מסיבה זו, מודעות מיקרוסופט מתמקדות בדמוגרפיה של בני 35 עד 65.

משתמשים ברשת החיפוש של Microsoft, שנקראה בעבר Bing, מדווחים על הכנסה ממוצעת של 75,0000 ש"ח או יותר, כלומר מותגים המתמקדים במבוגרים מבוססים יותר, משפחות ואנשים בעלי הכנסה בינונית-גבוהה החוסכים לפרישה יכולים למצוא את הקהל שלהם כאן.

למי מתאים הפרסום במיקרוסופט?

  • קמעונאות, במיוחד מותגי יוקרה וקמעונאות יוקרתית
  • נדל"ן יוקרה
  • נסיעות
  • מותגי פיננסים, ביטוח והשקעות (הודות לשותפות שלה עם יאהו, שם אנשים רבים המעוניינים במימון ובהשקעה הולכים לחדשות)

מודעות Microsoft מאפשרות לך לשכפל את קהלי היעד שלך ממודעות Google, שיכולות לחסוך זמן לבעלי עסקים קטנים, ומציעות פורמט של תשלום לפי קליק (PPC) במחיר סביר.

פרסום חוץ מגוגל ופייסבוק לסיכום

באמצעות ערוצי הפרסום הלא מסורתיים אלו, עסקים קטנים יכולים למצוא את את הדרך אל הקהל הנכון ולקדם את ההשקעה שלהם בהרבה פחות ממה שהם עשויים להוציא באמצעות מודעות Google או פייסבוק.

לא משנה באיזו רשת חברתית או מנוע חיפוש הם משתמשים, אנשים אוהבים תוכן מבדר, מרתק ואינפורמטיבי. עסקיפ שיכולים לספק מודעות מהסוג הזה באופן עקבי באינטרנט ימצאו צמיחה מהירה ומכירות מוגברות.

אולי יעניין אותך גם:

כולנו יודעים שגוגל ופייסבוק שולטות בתעשיית הפרסום בתשלום. מפרסמים שהגדילו למקסימום את טווח ההגעה של קהל היעד שלהם בפלטפורמות הללו צריכים לחפש במקומות אחרים רווחים מצטברים.

זו הסיבה שיצרנו את המדריך הזה: כדי לעזור לך להתחיל/להמשיך לגוון את תמהיל המדיה בתשלום שלך.

לפני שנצלול פנימה, הבה נסקור כמה מהיתרונות של גיוון הוצאות המדיה בתשלום שלך:

  1. ייתכן שהקהלים המעורבים ביותר שלך מבלים יותר זמן בפלטפורמות אחרות. לדוגמה, רבים יטענו שאנשי מקצוע עסקיים פתוחים ביותר למודעות הקשורות לעסקים כאשר הם נמצאים בלינקדאין, פלטפורמה ממוקדת מקצועית.
  2. הצגה מול הקהל שלך, על פני פלטפורמות מרובות, משלימה את המודעות שאתה מציג בגוגל ובפייסבוק. משפך הרכישה המקוון מפותל מתמיד. ייתכן שיהיה עליך להזכיר לצרכן על המוצר שלך 10-20 פעמים לפני שהם רוכשים. אתה מגדיל את הסיכוי שלך להופיע מולם בתדירות גבוהה יותר אם תפרסם להם בכל הפלטפורמות שבהן הם משתמשים.
  3. אתה ממזער סיכון. לגוגל ולפייסבוק יש את חלקן ההוגן במחלוקת בכל הנוגע לבטיחות המותג (במיוחד כשאתה מצטרף ל-YouTube עם גוגל). הרחבת הפלטפורמה מאפשרת לך להישען על פלטפורמה אחת בצורה כבדה יותר כאשר לפלטפורמה אחרת יש בעיות בטיחות מותג, טכניות או אחרות.

1. פרסום של מיקרוסופט

Microsoft Advertising, הידועה בעבר בשם Bing Ads, כוללת את מלאי החיפוש של שני מנועי חיפוש בלתי נשכחים נוספים: AOL ו-Yahoo. אף על פי ש-Yahoo, AOL ובינג נמצאים בשימוש הרבה פחות מאשר מקביליהם בגוגל, עדיין יש להם משתמשים יקרי ערך שניתן למצוא רק במנועים אלה ובשותפי החיפוש שלהם בסינדיקציה.

 

במרץ 2018, ל-Microsoft Advertising היו 34% מנתח השוק של PC PC בארה"ב עם 6 מיליארד חיפושים חודשיים. ראה את התרשים שלהלן לקבלת נתונים גלובליים נוספים על טווח ההגעה הפרסומי של Bing/Microsoft.

בולט עוד יותר, במונחים של צמיחה מצטברת של המותג שלך, הקהל של רשת Bing כולל 60 מיליון מחפשים שולחניים שלא הגיעו אליהם בגוגל לפי comScore, שצוטטה על ידי מיקרוסופט . ל-Microsoft Advertising יש בדרך כלל עלויות נמוכות יותר לקליק בהשוואה ל-Google Ads, אבל עם העובדה הזו בדרך כלל מגיע נפח תנועה נמוך יותר בהשוואה ל-Google.

 

2. Quor

כפי שנאמר על ידי JD Prater, Ads Evangelist ב-Quora,  "Quora היא פלטפורמת פרסום ייחודית בעלת כוונות גבוהות, המתאימה באופן אידיאלי להגיע ללקוחות בזמן שהם מעריכים וחוקרים מוצר או שירות. אנשים מגיעים ל-Quora כדי לשאול שאלות ולקרוא ולשתף תשובות בעלות תובנות. זה כולל אנשים שמחפשים מידע אמין על החברה, המוצרים, המתחרים והתעשייה שלך. זה מספק למפרסמים את ההזדמנות להשפיע על אנשים בשלב השיקול של תהליך הרכישה שלהם".

 

"התוכן ב-Quora מאורגן בצורה של שאלות ותשובות. שאלה מתויגת עם נושא אחד או יותר (למשל עסק קטן או סטארט-אפים). עם Quora Ads, יש לך את היכולת למקד את התוכן ב-Quora (מיקוד לפי הקשר) או למקד לאנשים מסוימים על סמך התנהגויות (מיקוד על בסיס אנשים או מיקוד התנהגותי).

מבחינת טווח הגעה, ל-Quora יש כיום קהל עולמי של יותר מ-300 מיליון מבקרים חודשיים ייחודיים.

 

3. AdRoll

AdRoll היא פלטפורמת מיקוד מחדש ידועה ונפוצה. AdRoll מגיע לקהלים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ו-500+ רשתות ובורסות מובילות. לפי האתר של Adroll , הלקוחות שלהם בממוצע פי 5 החזר על הוצאות פרסום.

AdRoll מציעה גם מוצרים אחרים מלבד מיקוד מחדש בלבד. אלה כוללים חיפוש פוטנציאלי (תצוגה פרוגרמטית), מיקוד מחדש בדוא"ל ומודעות וידאו AdRoll. מודעות וידאו של AdRoll זמינות כעת הן לקמפיינים של מיקוד מחדש והן למסעות פרסום פוטנציאליים, וניתן להציג אותן בזרם ובאואוט-סטרים.

 

4. אמזון

אמזון הייתה אחראית ל  -43% מכלל מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב  ב-2016, והיא צפויה להוות  50% או יותר מהשוק ב-2021 . רק פלטפורמת השיווק לבדה מהווה  3 מיליארד דולר משוק הפרסום של צפון אמריקה, וצפויה להחזיק 20 מיליארד דולר מהשוק העולמי עד 2020.

 

אם אתה סוחר מסחר אלקטרוני, אתה צריך לשקול  את אמזון  עבור המותג שלך. עם זאת,  לפי מאמר מפורבס , אמזון היא הימור לעסקים קטנים עד בינוניים, אז ודאו שקראתם את החסרונות של הפלטפורמה הזו לפני שאתם מתחייבים. אם תחליט שאמזון אינה אופציה מעשית עבור המותג שלך, אמורה להיות לך אסטרטגיה לטיפול בהשפעות של אמזון על המוצרים שלך. כפי שהנתונים לעיל מראים, אמזון מהווה שיבוש בתחום המסחר האלקטרוני ואי אפשר להתעלם ממנו.

 

אם אתה מוכן להשקיע באמזון, אתה צריך לדעת שהמוצרים האחרונים שלהם כוללים: מוצרים ממומנים, מותגים ממומנים וחנויות מרובות עמודים. בנוסף, אמזון מציעה גם מודעות לתצוגה, מודעות וידאו, מודעות מותאמות אישית ומודעות ב- Amazon DSP (פלטפורמת צד הביקוש).

 

תצטרך להחליט אם אתה רוצה למכור מוצרים ישירות ללקוחות אמזון או אם אתה רוצה למכור ישירות לאמזון, אשר לאחר מכן מוכרת את המוצרים שלך ללקוחות. עם הראשון, תשתמש ב-Seller Central. עם האחרון, תפרסם דרך ספק מרכזי. למידע נוסף על התחלת מודעות אמזון בכל אחת משתי הפלטפורמות הללו, עיין במדריך להפעלת מודעות אמזון , מאת צוות Hanapin.

5. Quantcast

Quantcast תמיד הציגה את מערך הנתונים ותובנות הקהל שלה כדי ליצור קהל תצוגה חדש ולא מנוצל עבור משווקים. הגדלת ביקורים והכנסות לאתר שלך.

Quantcast מציעה כלי חינמי לנתונים ותובנות קהל בשם Quantcast Measure כדי לעזור למפרסמים לבנות את האסטרטגיה שלהם, ללמוד על התנהגויות הקהל והפרסונות שלהם וללמוד על קהלי המתחרים.

Quantcast מציעה גם את פתרון הפרסום בתשלום שלה  , שהוא פתרון פרוגרמטי בזמן אמת המתמקד בחיפוש פוטנציאלי וריטרגטינג.

 

6. BuySellAds

BuySellAds היא ללא ספק אחת הרשתות הגדולות ביותר בהן תוכל להשתמש כדי להפיץ ביעילות את מודעות הבאנר שלך ברחבי האינטרנט. לפי צוות BuySellAds, יש להם סגל לקוחות עצום, עם למעלה מ-4,500 מפרסמים שמשתמשים במיקומי התוכן המקוריים, התצוגה, האימייל והתוכן הממומן שלהם. זהו שוק נוח עם תהליכים שקופים, המספק מבחר טוב של אתרים באיכות גבוהה, במיוחד בנישות אינטרנט וטכנולוגיה.

7. קישורי מידע

Infolinks הוא שוק שמנצל את כוונת המשתמש ומעורבות בזמן אמת כדי להפיץ מודעות. Infolinks הוא שוק המוציאים לאור השלישי בגודלו בעולם ופועל ב-128 מדינות. מאז הקמתה ב-2007, Infolinks קידמה את יחידות המוצרים והמודעות שלה כדי להתמקד במעורבות בזמן אמת למודעות רלוונטיות על סמך מה והיכן המשתמש מחפש. יש כעת  6 סוגים של יחידות מודעות  לבחירה בהשוואה לארבע הראשונות שלהן.

 

  • inarticle - "מודעה מתרחבת ביוזמת המשתמש"
  • infold - "חפש והצג, בחלק העליון והקבוע"
  • inframe - "מודעות לתצוגה עם יתרון"
  • intext – מודעות מותאמות המוצגות בטקסט של דף
  • intag - הצג מילות מפתח בעלות ערך בהתבסס על תוכן הדף

 

8. אינסטגרם

בעוד אינסטגרם בבעלות פייסבוק, איפור הקהל ומסלול הצמיחה של אינסטגרם שונים באופן ניכר. אימוץ אינסטגרם גבוה יותר עבור בני נוער והשימוש הולך וגדל בקרב מבוגרים:

 

  • 72% מבני הנוער בארה"ב אומרים שהם משתמשים באינסטגרם בעוד שרק 51% אומרים שהם משתמשים בפייסבוק,על פי מחקר של מרכז המחקר Pew ב-2018.
  • במחקר אחר, Pew מצאה כי אינסטגרם חוותה עלייה של 7 נקודות אחוז, מ-28% ל-35%, באימוץ על ידי מבוגרים בארה"ב מאז המחקר של Pew ב-2016. האימוץ בפייסבוק היה קבוע לאורך אותה פרק זמן.

בנוסף להבדלים הללו, המודעות של אינסטגרם מתמקדות יותר בהשראה ויזואלית. כפי שהאתר שלהם מגדיר זאת, "מודעות אינסטגרם מופיעות בפורמט ליניארי מודגש במרכז ההשראה החזותית." משיכה חזותית היא קריטית להצלחת הפרסום באינסטגרם, לכן הקפד לקבל רכישה מצוות הקריאייטיב של המותג שלך לפני השקת חשבון מודעות באינסטגרם .

 

9. לינקדאין

אם החברה שלך היא B2B, LinkedIn היא פלטפורמת המודעות הראשונה שאתה צריך לבדוק. לינקדאין מציעה אפשרויות מיקוד עסקי ממיקוד לכותרות עבודה ספציפיות ועד לביצוע ABM (שיווק מבוסס חשבון) המתמקד בעסקים ספציפיים. על פי מספר מחקרים/סקרים מ-LinkedIn Audience 360 ​​ועד Salesforce Advertising Index Report 2016 , LinkedIn היא הפלטפורמה מספר 1 ליצירת לידים B2B, מדורגת על ידי משווקים. למעלה מ-610 מיליון אנשי מקצוע משתמשים בלינקדאין ו-4/5 מהם מניעים החלטות עסקיות.

 

ישנם שלושה סוגי מודעות בלינקדאין: תוכן ממומן, InMail ממומן ומודעות טקסט. בתוך הקטגוריות הללו, LinkedIn הרחיבה לאחרונה את סוגי הקריאייטיב שלה לכלול וידאו, מה שנותן למפרסמים B2B מוצא חדש לספר את סיפור המותג שלהם בפלטפורמת המודעות החברתיות הממוקדות ביותר במקצועיות.

 

10. פינטרסט

מה שמייחד את פינטרסט מפלטפורמות חברתיות מבוססות תמונות אחרות הוא כוונת המשתמש: תכנון. על פי דוח מגמות האינטרנט של קליינר פרקינס 2016 , עצום של 55% מהמשתמשים קונים בפינטרסט. לפרספקטיבה על הנתון הזה, שים לב שהפלטפורמות הבאות הכי גבוהות בניתוח זה הן פייסבוק ואינסטגרם, ב-12% כל אחת. הכוונה לקנות היא גבוהה, אבל בדומה לאינסטגרם, הקריאייטיב שלך הוא המפתח. אם אתה רוצה למשוך את תשומת הלב של הקהל שלך ב-Pinterest, תצטרך לוודא שלצוות הקריאייטיב שלך יש את הזמן והמשאבים לייצר תמונות ו/או סרטונים באיכות גבוהה עבור סיכות Pinterest.

דרכים לשווק ללא פייסבוק או גוגל

  • Quora
  • טיק טוק
  • בינג
  • Reddit
  • סנאפצ'ט
  • פינטרסט

38% מהעסקים בוחרים שלא להשתמש במדיה חברתית . ולמרות שרק 16% מהנסקרים אמרו כי לא סביר שישקלו זאת בעתיד, עדיין מדובר בהרבה עסקים רווחיים שמסתדרים בלעדיו.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה