איך נניע את הגולש לביצוע פעולה באתר?

דיון על אודות חשיבות העיצוב באתר אינטרנט כמניע לפעולה מאפשר לחדד את מהותו: עיצוב נכון הוא עיצוב מוּכוון מטרה - הנעה לפעולה. העיצוב אינו רק האופן, במידה רבה הוא שווה ערך לתוכן. העיצוב ממקד את המבט ואת תשומת הלב בעמודי התוכן.

חשיבותו של עיצוב אתר כמניע לפעולה

העיצוב הופך את האתר לחלון הראווה. לעיצוב יש חלק מכריע לנגישות הגולש אל המידע. העיצוב יוצר את תדמית העסק. הוא מעביר את המסר שלו ומבליט את ייחודו. לעיצוב תרומה מכרעת למיצוב העסק, לבידולו ולמיתוגו.

העיצוב נועד לעורר, לגרות, למשוך את העין, לגרום לאנשים להישאר באתר ולהתוודע אל המוצר או אל השירות המוצגים ומוצעים בו, להתרשם מהיתרון היחסי שלהם. העיצוב יוצר קשר ובהמשך מעמיק אותו. לעיצוב יש משקל מכריע ביצירת דימוי של מקצועיות ואמינות.

מכוונים את הגולש לאן שאתה רוצה

עיצוב נכון אמור לגרום לגולש באתר להיהפך ללקוח מכל עמוד בו. ההפניה אל ביצוע הפעולה אמורה להיות ברורה והביצוע עצמו קל לתפעול. העיצוב אמור לתמוך בתוכן, לעבותו, להעשירו ולהעצימו. אחדות התוכן והצורה הן מבחינת  הזרימה של התהליך והן מבחינה חזותית יוצר את המסר המפורש של האתר ומחדד את מטרתו: באתר יכול הגולש לקבל מענה לחיפוש ולצורך מסוים, מוגדר. באתר המעוצב הוא ימצא את מבוקשו.

אולי יעניין אותך גם:

אכן - המדיום הוא המסר

האתר המציע שירות או מוצר אמור להדגיש בפני הגולש את הכדאיות ואת התועלת שיצמחו לו מרכישה באמצעות האתר. עיצוב טופס הפנייה המקוון אמור להיות בהיר וברור. חשוב שבסופה של הגלישה בכל אחד מהעמודים באתר יגיע הגולש אל הטופס.

אחד האמצעים לבחינת התרומה של העיצוב הוא מעקב, בדיקה ובקרה סטטיסטית של כמות הגולשים הנכנסים לדפי האתר. אף אם לא ניתן לייחס את הכניסות רק לעיצוב אין כל ספק כי לעיצוב יש חשיבות רבה לריבוי הכניסות.

מאחר ש – כידוע - אין הזדמנות שנייה להותיר רושם ראשון חיובי, חשוב במידה שלא ניתן להפריז ב... חשיבותה, לעצב היטב את דף הבית של האתר, המהווה כרטיס ביקור, חלון ראווה ושער הכניסה אליו.
על אף חשיבות הדגשת האלמנטים הגרפיים של העיצוב - אסור להתבלבל: העיצוב, כשלעצמו, אינו עיקר אלא האופן שבו הוא מניע לפעולה. מהותה ותכליתה של פעולת קידום אתרים, אורגנית או ממומנת, נועדו כדי להניע את הגולש לפעולה - לביצוע רכישה של מוצר או שירות המוצעים באתר.

נא לפעול בהתאם

הנעה לפעולה היא הובלת הגולש למילוי טופס - אם לשאלה, אם למידע, אם לייעוץ, אם להצעת מחיר, ובלבד שהוא יצור קשר וייכנס למאגר הלקוחות הפוטנציאליים. ברור כי הפעולה הרצויה, האפקטיבית והאולטימטיבית היא הזמנת המוצר או השירות דרך האתר, אבל גם אם הגולש מבקש מידע או ייעוץ טרם הרכישה הוא יכול להיחשב כמועמד פוטנציאלי טוב, להיהפך ללקוח.

גולשים עלולים להירתע כאשר ההנעה לפעולה נעשית באופן נחרץ ואגרסיבי. על מנת שיבצעו פעולה עלינו, כבעלי האתר, ליצור באמצעותו רושם חיובי, תדמית טובה, לגלות הבנה לצרכיו של הגולש ולהיתפס כמי שמסוגלים לתת להם מענה, להציג את הפתרון לבעיה  שבגללה הוא גולש באתר ולהדגיש את כדאיות רכישתו של המוצר או השירות שיתנו לו את המענה המבוקש. העיצוב הגרפי אמור לתמוך בכל אלה.

שורה תחתונה

העיצוב אינו אמור לפאר ולהדר ולקלס אתכם אלא לסייע לגולש להבין את הערך והתועלת שיפיק מביצוע פעולת הרכישה. במידה שמדובר בעיצוב אלמנט חשוב כגון כפתור שעליו לוחצים להזמנה  - הוא אמור להיות מעוצב באופן שמבליט אותו וממוקם באופן שמקל על איתורו.

שאלות על הנעה לפעולה

הדרך הטובה ביותר ליישם קריאה לפעולה במדיה החברתית היא להפוך את ה-הקריאה לפעולה למשתמע ולא ישיר. לדוגמה, " הנעליים החדשות שלנו נמצאות בחנויות. מתי נראה אותך כאן? " כנראה מרתק יותר מאשר "הנעליים החדשות שלנו נמצאות בחנויות.

כל כפתורי הקריאה לפעולה הטובים ביותר כוללים עותק שגורם למשתמשים ללחוץ ולראות את מה שמגיע אחר כך בתהליך משפך ההמרה של אתר אינטרנט.

בדף זה