מה יותר כדאי – קידום אורגני או ממומן?

התשובה הטבעית, האינטואיטיבית, לשאלה שבכותרת היא - גם וגם. נקיטה בשני אופני הקידום על מנת להכפיל את הכוח של מנועי החיפוש שהם גם מנועי השיווק העצמתיים והאפקטיביים ביותר ומינופם.

מהי הדרך שלך אורגני או ממומן?

עסק בתחילת דרכו ודאי זקוק לקידום ממומן לצורך חשיפתו ונראוּתו. לכאורה גלום כאן פרדוכס: עסק בתחילת דרכו עדיין לא מרוויח. כל הוצאה צריכה להיות מושכלת וזהירה. אלא שהוצאה על קידום ממומן ברשת האינטרנט היא הוצאה נדרשת, הכרחית, כמחוללת הכנסה עתידית. זו הוצאה מוכרת מכל בחינה.

אם אתם עסק קטן ובינוני אתם ודאי נדרשים לשירותיה של חברה הבונה אתרים מכל סוג שהוא, המאפשרת לבעליהם חשיפה מרבית ברשת האינטרנט וסיכויים טובים לקידום אורגאני, היות שהאתר נבנה מלכתחילה באופן שיקל על מנועי החיפוש בכלל ועל מנוע החיפוש העיקרי והגדול, גוגל, בפרט לקדם אותו גם בהעדר מימון.

קידום אתרים יכול להתבצע במספר דרכים

על מנת  להגדיל ולהגביר את סיכויי הקידום האורגאני של האתר יש להתאימו הן לצרכי הלקוח והן לפרופיל החיפוש של הגולש האמור להיהפך ללקוח. חשוב שהאתר יהיה מעניין, מרתק, עשיר בעמודי תוכן ובדפי מידע, בגלריות, במאמרים ובעיקר - שיציע מוצר או שירות ויניע את הגולש לרכוש אותם. קידום אורגאני אינו מותנה בתשלום אלא ברלוונטיות של האתר למלות המפתח שלו.

המאבק האמתי והמהותי על כיסו של הגולש מתבצע באמצעות כיבוש תשומת העין והלב שלו. המטרה של כל אמצעי קידום - אורגאני או ממומן היא מטרה אחת זהה לשניהם.

ובכל זאת...

קידום ממומן הוא קידום מלאכותי ועלול להיחשב ולהיחשד על ידי חלק מהגולשים כמניפולטיבי ולכן להרתיע ואף להניא אותם מרכישת המוצר או השירות שלכם. שיקול מרכזי ומהותי לכדאיות העדפתו של קידום אורגאני נתמך על ידי מחקרים המוכיחים, כי חלק הארי של הגולשים, שנאמד בכ- 80%, מעדיפים קידום אורגאני על פני קידום ממומן. יש לא מעט בעלי עסקים אשר די בנתון זה כשלעצמו כדי לא להיזקק לשירותים של קידום ממומן.

אולי יעניין אותך גם:

יש עסקים המעדיפים להשתמש בקידום ממומן לפרק זמן מוגבל, עד שייווכחו כי הקידום האורגאני עושה את העבודה. בעלי אתרים שיווקיים עשויים להשתמש בקידום ממומן גם כדי ליצור נוכחות במקום, שבו קשה להם להשיג יתרון באמצעות הקידום האורגאני, לדוגמה: בביטויים (מלות מפתח) שבהם הם לא רלבנטיים מספיק, או בביטויים תחרותיים שקשה לעלות באמצעותם למקום גבוה בקידום אורגאני.

קידום ממומן עשוי לסייע לחברה אשר בשלב כל שהוא מבחינה כי האתר שלה יורד בטבלת הקידום, להישאר בתודעה של גולשים כחברה אשר היתרון שלה על פני המתחרות הופך את המוצר או את השירות שלה למבוקש. יתרון נוסף לקידום הממומן בא לידיד ביטוי בתקופות קצרות כמו מבצע לחגים או מכירה מוגבלת בזמן – פה הקידום הממומן נותן לנו אפשרות להציג את מרכולתנו בצורה מיידית מאשר הקידום האורגני המתפרסם לזמן רחב יותר.

קידום בשורה התחתונה

קידום בכל שיטה שהיא - ממומנת או אורגאנית -  צריך להיעשות באופן מושכל וחכם ובעיקר באופן מקצועי. אם אתם רוצים להפיק את המרב ואת המיטב, קרית טק Digital Solutions מציע לעשות את מלאכת השיווק והקידום של אתרכם בצורה המקצועית ביותר. 

שאלות על קידום אורגני וממומן

קידום אורגני היא כל פעילות במדיה חברתית ללא קידום בתשלום. קידום בתשלום מתייחסת לכל דבר במדיה החברתית שמושפע מכספי פרסום.

אם אתה מחפש את התוצאות המהירות ביותר, קידום בתשלום הוא טוב יותר , אבל אם אתה מחפש את התוצאות החסכוניות ביותר, התשובה הופכת. באופן כללי, קידום אורגני הוא חסכוני יותר בטווח הארוך.

אנו ממליצים גם על:
    בדף זה