האם כדאי לקדם ביטויים עם "זנב ארוך"

בכדי שידעו שאתם "קיימים" ובכדי שהנוכחות שלכם באינטרנט תהייה אפקטיבית, אתם צריכים להיות ראשונים בתוצאות החיפוש, וזאת כמובן בנושא עליו מדבר האתר.  כאשר אתם או מקדם אתרים שעובד עבורכם רוצה לקדם את האתר, יש לבדוק באילו מילות חיפוש כדאי להתמקד בכדי שאכן האתר יופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל.

לקדם "זנב ארוך" או ביטויים יותר כלליים?

האם כדאי ללכת על מילות מפתח כלליות? ואולי מילות מפתח זנב ארוך? מי מבינכם שלא מכירים את המושג, אל דאגה, מייד אנחנו נסביר למה הכוונה.

לפני ההתלבטות בין אפשרויות הקידום, בואו ונבין את המושגים:

ביטויים כלליים

מילות מפתח כלליות או ביטויים כלליים כדאי לבחור כאשר יש מתחרים מעטים יחסית על מנוע החיפוש, וכאשר אין הרבה דפי תוצאות למושג המבוקש. בדרך כלל אתרים אלו מכילים שלושה או ארבע מילות מפתח פחות תחרותיים כיוון שנפח החיפוש אינו רב ואינו לעתים קרובות.

מאותה סיבה עצמה, אפשרות זו יכולה להיות מאוד רווחית לבעלי אתרי האינטרנט שכן הינם עוסקים בקידום קל ופשוט יחסית. אתר אשר משווק "רהיטים" אינו יכול להשתמש בביטוי כללי עם המילה "רהיטים" שכן התחרות על מילה כזו היא עצומה.

אולי יעניין אותך גם:

לעומת זאת אתר המוכר "כובעים אוסטרלים" יוכל להתברג במהירות בתוצאות החיפוש הראשונות שכן אין ביקוש רב למילה הזו, עדיין..

ביטויים עם "זנב ארוך"

המונח "זנב ארוך" הומצא לראשונה בארה"ב על ידי עיתונאי בשם כריס אנדרסון, והוא אף כתב על כך בספר שהוציא. בספר הוא מתייחס לנתוני ההיצע והביקוש הבסיסיים של הקנייה הדיגיטלית. ביטוי עם זנב ארוך, הכוונה לביטוי מפורט אשר מתייחס למילה הכללית אך ממקד אותה ספציפית לנושא.

כדי לתת דוגמא של ביטוי זנב ארוך, נניח שאתר האינטרנט שלכם מתמקד ב"בניית אתרים". במידה ואכן קידום האתר יתמקד במילה זו, יכולים לחלוף חודשים ואף שנים עד שתיראו תוצאות, אם בכלל. לא כדאי להתאמץ ולנסות לקדם מושגים קשים כבר מן ההתחלה.

במקרה כזה כדאי להתחיל לקדם את האתר עם ביטוי זנב ארוך כמו לדוגמא  "בניית אתרים ברמת-גן" , או "בניית אתרים בהרצלייה" וכן הלאה.

  • היתרונות החשובים ביותר לבחור בזנב ארוך הם: פחות תחרות ותנועה ממוקדת לאתר.

ביטויי זנב ארוך הינם ביטויים ספציפיים יותר ולכן הגולשים אשר יחפשו את הביטוי יגיעו בדיוק למה שחיפשו  זו פעולה הרבה יותר יעילה למשיכת לקוחות ממוקדים אשר מוכנים ורוצים לקנות.

מה "גוגל" רוצה?

יש מספר מנועי חיפוש, אולם מאחר ונתח החיפוש בגוגל הוא הגבוה מכולם, רוב האנשים שואלים את עצמם  "מה אני צריך לעשות כדי שגוגל  יקרא את דף האינטרנט שיצרתי וימקם אותי בדף התוצאות הראשון?" דעו לכם, שגוגל עובד למען הגולשים, ולכן רוצה לתת לגולש את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

במידה ורק עכשיו העלתם אתר לאוויר, או שהנושא אשר האתר עוסק בו הוא בעל תחרות גבוהה, במידה ולא יהיה מיקוד למילת המפתח, תמצאו את עצמכם רחוק מאוד מאחור, אי שם משתרכים בדפים שאף גולש אינו מגיע אליהם.

מתי כדאי לעבור מביטוי "זנב ארוך" לביטוי כללי?

ייתכן שלאחר שהאתר כבר יהיה מבוסס ויופיע בתוצאות החיפוש "זנב ארוך" במיקומים גבוהים בדף הראשון, תוכלו להרחיב את מילת החיפוש ולנסות לקדם גם במילים כלליות יותר. זכרו כי התחרות על ביטויי מפתח כלליים הוא עצום!

אם תעשו את הבחירה הנכונה, תוכלו בסופו של דבר להיות מדורגים גבוה עבור ביטויים כלליים או ביטויים עם זנב ארוך, זאת בהתאם לנתוני האתר שלכם.

שאלות על ביטויים עם זנב ארוך

ביטוי (מילת מפתח) עם זנב ארוך הוא ביטוי המורכב בדרך כלל משלוש עד חמש מילים . מכיוון שמילות מפתח אלו ספציפיות יותר ממונחים כלליים, הן מאפשרות לך להתמקד בנתונים. עם מילות מפתח זנב ארוך אתה יכול למשוך יותר תנועה לאתר שלך.

"קנה גרבי ריצה נושמים" (4 מילים) היא דוגמה למילת מפתח עם זנב ארוך, ואילו "קנה גרביים" היא מילת מפתח עם זנב קצר . אין גזירה רשמית, אבל משווקים בדרך כלל מתחילים לספור ביטויים עם 3 או 4 מילים כמילות מפתח עם זנב ארוך.

הזנב הארוך הוא אסטרטגיה עסקית המאפשרת לעסקים לממש רווחים משמעותיים על ידי מכירת כמויות נמוכות של פריטים שקשה למצוא ללקוחות רבים , במקום למכור מספר מופחת של פריטים פופולריים.

בדף זה