עיצוב כחלק מקידום האתר בגוגל

כאשר אנחנו מקדמים אתר אינטרנט חדש, אנו בדרך כלל מתייחסים לתוכן הטקסטואלי של האתר בלבד ולא נוטים לחשוב על מאפיינים גרפיים או עיצובים ככאלו בעלי חשיבות גבוהה במיוחד.

עם זאת, חשוב לדעת שבשנים האחרונות התמונה משתנה ומנועי חיפוש כגון גוגל מתחילים לשים לב גם למאפיינים אלו: לדוגמה, שילוב של קטעי וידאו ומדיה עשירה בתוך העמוד ובעיקר כמות התוכן שבאתר מול כמות הקוד שבו. כאשר כמות הקוד מועטה, גם מבנה התפריטים של האתר לא מסובך והוא קל יותר לניווט.

אולי יעניין אותך גם:

ניווט והיררכיה 

ואם כבר נגענו בנושא הניווט והתמצאות באתר, חשוב לדעת שעיצוב נוח ונגיש עוזר גם למנועי חיפוש כאשר הם סורקים את האתר. הסיבה לכך היא שאתר נוח לניווט הוא אתר בעל היררכיה ברורה ואפשר להבין בקלות איזה עמוד נמצא ראשון בהיררכיה הזו ואלו עמודים הם עמודים משניים.

היררכיה נכונה ככלל עיצובי מונעת תופעות נפוצות של פריטים כפולים בתפריטים או תפריטים שמופיעים ונעלמים בעמודים שונים באתר. כיום, עם מערכות ניהול תוכן, תופעות אלו נפוצות פחות, אך עדיין קיימות באתרים שנבנו בצורה ידנית.

עיצוב משפיע על התנהגות הגולשים

בנוסף ליתרונות שהוזכרו לעיל, לעיצוב מושך יש גם יתרון נוסף והוא השפעה לטובה על התנהגות הגולשים: הם מבקרים ביותר עמודים באתר, מבלים בו זמן רב ואחוז הנטישה שלהם (Bounce Rate) נמוך יותר.

מנועי חיפוש מסוימים אמנם טוענים בתוקף שהם לא בודקים מדדים אלו, אך מניסויים ובדיקות שונות, עולה שיש לאלו השפעה מסוימת ובכל מקרה, בניית אתר מעניין ומושך מביאה ליותר באזז סביבו וברשת ולפיכך הוא מושך אליו יותר קישורים טבעיים, קישורים שהם מכרה של זהב לכל מקדם אתרים.

לסיום, מילה על שימוש באפקטים

בעלי אתרים רבים מתפתים להוסיף לאתר שלהם אפקטים לשם יצירת עיצוב מנצח, אך אינם יודעים שקשה יותר לקדם אתרים כאלו, בעיקר בעברית. אם מחליטים לעצב אתר באפקטים, יש להתחשב בכך ולהיוועץ במדריכים מתאימים לפני שמתחילים בתהליך.

קידום אתרים הוא התהליך המתמשך בו משתמשים מנהלי אתרים כדי לשפר תוכן ולהגדיל את החשיפה של אתר אינטרנט כדי להביא יותר מבקרים . טכניקות רבות כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש והגשת מנועי חיפוש משמשות להגדלת התנועה של האתר לאחר פיתוח התוכן

בדף זה