יצירת מציאות בעזרת קופירייטינג

מציאות של מותג

פרסום מוצר - כל מוצר, משלב מרכיבים חזותיים ומרכיבים מילוליים.
על המרכיב המילולי אחראי קופירייטר - מומחה לכתיבה שיווקית. מלאכת הקופירייטינג מתבצעת באמצעות מילים, משפטים, הברקות ורעיונות שבסופו של דבר יוצרות תפיסת מציאות ברורה לגבי המוצר.

מילים יוצרות מציאות

מוכרת לך הקלישאה? אז זהו, היא נכונה. זה בדוק.
כשרוצים לפרסם מוצר מסוים ומעבירים אותו תהליך של מיתוג, חייבים למצוא משהו שמייחד אותו, מבדל אותו ומוציא אותו מהקופסה הישר לתודעה. בעולמנו אנו, טכנולוגיית המוצרים ברובה זהה ומתן השירותים השונים דומים יותר מדי אחד לשני ומתחרים על כיסיהם של אותם לקוחות.

בנוסף לכך, הלקוחות של היום בדיוק כמוך, מומחים בלהתעלם משלל הפרסומות והגירויים המאיימים לשטוף את מוחם מידי יום. במציאות פרסומית וקיומית שכזו, ההבדל טמון בתפיסה של המוצר בעיניי הצרכן ...וכאן באות המילים לכדי יצירת מציאות.

חיה טובה ושמה USP

ה- Unique Selling Proposition הוא מונח שתבע קופירייטר אגדי בשם רוסר ריבס. ריבס טען ובצדק, שמוצר חייב ייחוד ובידול משאר מוצרים שהוא מתחרה עליהם. הבידול הזה מושג על-ידי שתילת מסר אחד חזק ומבדל. תועלת שיש למוצר המסויים הזה ואין לאחרים.

לדוגמא: מוצר שאין לו שום יתרון אמיתי ומדיד על פני סדרת מוצרים זהה חייב למצוא את הבידול שלו על-מנת שהצרכן יזהה אותו, יחשוק בו ולבסוף יושיט את היד ויקנה אותו. קופירייטר מקצועי, כזה שכותב קופירייטינג מניע לפעולה, יודע מה הוא צריך לחפש ולמצוא כשהוא מפרסם מוצר חדש. קוראים לחיה הזו USP. במידה והחיה הזו לא קיימת תפקידו של הקופירייטר הוא להמציא אותה.

אולי יעניין אותך גם:

תפיסת המציאות חזקה ממנה

היכולת ליצור מציאות בעזרת מילים היא הכלי החשוב ביותר של כל קופירייטר. בעזרת תושיה, מחשבה ובעיקר באמצעות מתודות יצירתיות, קופירייטר שותל בתודעה שלך תפיסה לגבי מוצר, מותג, חברה, שרות או כל דבר שהוא חפץ בו. תפיסת המציאות מכתיבה את הפעולות שלך כצרכן. עובדה שהוכחה במאות מחקרים (1,2) בעולם הפרסום.

איך למצוא תועלת ברורה

כמובן שהכי קל למצוא תועלת ברורה כשהיא קיימת: מוצר ייחודי, שרות חדש שאין כמותו וכדומה. הבעיה מתעוררת כשלא קיים יתרון או תועלת ברורים. אז צריך למצוא אותם, או נכון יותר - להמציא אותם. ליצור אותם. 

איך עושים את זה? הדרך הקצרה היא הברקה. זה יכול לקרות מדי פעם... אך יש מתודות חשיבה להגיע לתועלת הברורה והמבדלת: קודם, חשוב לבדוק איך פרסמו המתחרים את המוצר - איזה תכונות הם הדגישו ואיזה תכונות הם לא הדגישו. במקרה זה מתחילים להשתמש בשרירי היצירתיות, לחפש משהו שניתן לפרסם שאחרים לא השמשו בו.

כל דבר החל מנראות חיצונית, דרך תכונה קיימת של המוצר שלא פרסמו ועד לתועלת רגשית או אחרת. כל דבר שעולה על הדעת. רגע... כמעט כל דבר.

חייבים להיות רלוונטיים

לפני שקופצים על כל נקודה מיוחדת, חשוב לדעת למי אנחנו פונים. התועלת שנדגיש חייבת להתאים לקהל היעד שלנו. הרי מה שזקוקים לו צעירים מלאי הורמונים הוא הדבר שרוב אנשי גיל הזהב בורחים ממנו, אלא אם לא פסחו על גיל ההתבגרות. 

כדי שיזכרו את המוצר וירצו לרכוש אותו, התועלת חייבת להיות מותאמת לקהל היעד. שאלות כגון: מה גילו של הלקוח שלי? מה הכי חשוב לו? מה מניע אותו? מה התועלת שהוא או היא הכי צריכים? הם שאלות שעוזרות לפקס את הקופירייטינג - כתיבה שיווקית.

לתשומת לבך, קופירייטינג יוצר מציאות

קופירייטינג שיווקי מצליח יוצר תפיסה של מציאות ובכך יוצר מציאות. נקודה.
מציאות זו מבליטה את המוצר משאר המתחרים בתודעת הצרכן, מפרסמת את המוצר ברבים ומושכת לקוחות חדשים. וזו כידוע, התועלת העיקרית של עוגת הפרסום. 

בדף זה