מה זה ספריית המודעות של פייסבוק? 12 דרכים להשתמש

גלו מה זה ספריית המודעות של פייסבוק (אוסף של מודעות מופעלות בפלטפורמות Meta) ו-12 דרכים איך להשתמש בספריית המודעות לשיווק בפייסבוק לעסק שלך

אם אתה משווק דיגיטלי מקצעי ​​סביר להניח ששמעת על קיומה של ספרייה המודעות של פייסבוק. הספרייה היא בדיוק כמו שהיא נשמעת: אוסף של כל המודעות המופעלות באתר Meta (פייסבוק) הכלי חינמי וזמין לציבור עם פונקציית חיפוש קלה. זה מה שמכונה ספריית המודעות של פייסבוק.

ספריית המודעות, שנחשבת לאחד מכלי השקיפות שמציעה פייסבוק מאפשרת לכולם, ממפרסמים פוליטיים ועד עסקים קטנים, לחפש ולמיין את המודעות המופעלות כעת באתרי מטא ובאפליקציות פייסבוק. עם זאת, רחוק מלהיות פשוט כמסד נתונים, ספריית המודעות יכולה לשמש כמקום עצום של ידע ומקור השראה נהדר לאסטרטגיות השיווק שלך בפייסבוק. 

איך להיכנס לספריית המודעות של פייסבוק

ספריית המודעות של פייסבוק קלה לגישה. כדי להגיע לספרייה, עליך פשוט להקליד- facebook.com/ads/library , ותועבר לדף החיפוש של ספריית המודעות. הכלי מאפשר לך לצפות במודעות המוצגות כעת ומאפשר חיפוש של מפרסמים. 

השתמש במסננים כדי לחפש סוגי מודעות ספציפיים

ספריית המודעות של פייסבוק בנויה במידה רבה כמו מנוע חיפוש רגיל; אתה יכול לסנן את החיפושים שלך כך שיכילו רק את המידע שאתה מחפש. השתמש במסננים כדי להימנע מהסתכלות על תוכן זהה או להימנע מתוכן פוליטי שאינו רלוונטי למותג שלך, וכדי לייעל את תהליך הסריקה של הספרייה לחיפוש חומרים שיווקיים שיכולים לעדכן ולשפר את אסטרטגיות הפרסום שלך ב-Meta.  

13 דרכים להשתמש בספריית המודעות של פייסבוק

בעוד שספריית המודעות של פייסבוק עשויה להיראות פשוטה וישירה מספיק, ישנן דרכים רבות ושונות להשתמש בספריית המודעות כדי לשפר את טווח ההגעה והיעילות של המודעות שלך. אתה יכול לקראו רשימה זו כדי לשפר את המודעות שלך. 

1. בחר קטגוריה רלוונטית

אמנם יש מה לומר על כל מה שזמין בספריית המודעות של פייסבוק, אבל בחירת קטגוריה רלוונטית באמצעות חיפוש מילות מפתח יכולה לעזור להתאים יותר את החיפוש שלך לצרכים שלך כדי לפתח את האסטרטגיה הטובה ביותר האפשרית. 

בין אם אתה מעוניין ליצור מודעות המתמקדות בבעיות חברתיות ומתמודדות עם בעיות חברתיות או שאתה מתמקד לחלוטין במציאת ובחירת הצבעים, בחירה בקטגוריית המודעות המקושרת הכי הרבה למותג או לחברה שלך תניב את התוצאות הטובות ביותר. מציאת מודעות התואמות את הנישה שלך עשויה להיות קשה יותר. על ידי בחירת הקטגוריה ומסגרת הזמן המתאימה.

2. מצא מודעות מתחרות 

ניתן להשתמש בספריית המודעות של פייסבוק כדי לאתר את המודעות של המתחרים הישירים שלך כדי לקבוע מה הם עושים שאתה לא, או מה הם עשויים לעשות שמגביר או מגביר את מאמצי השיווק שלך. גם אם אינך בטוח בדיוק מה אתה מחפש כשאתה מחפש את המודעות של המתחרים שלך, מושג כללי לגבי מה אתה מתמודד יכול לעזור לך לגבש בצורה מדויקת וברורה יותר את אסטרטגיית הפרסום שלך ויכול לעזור לך לכוונן את התהליכים הקיימים שלך. מודעות מתחרות יכולות גם לעזור לך ללמוד יותר על מה עובד ומה לא עובד בנישה שלך.

3. לקבל השראה מהמתחרים

אחד השימושים העיקריים בספריית המודעות של פייסבוק כמקור השראה. על ידי צפייה במודעות המופעלות כעת בפייסבוק (והופעלו בעבר), תוכל לעורר קצת מהיצירתיות שלך. למרות שאסור לך להעתיק באופן בוטה את העבודה של מישהו אחר, אתה יכול לשאוב המון השראה ממודעות קיימות ולפתח כמה רעיונות חדשים למותג או לעסק שלך. ספריית המודעות של פייסבוק יכולה להיות כלי חשוב במאמץ ליצור תוכן שיווקי איכותי ומשכנע. 

צפייה בפרסומות בפייסבוק יכול לעזור לך לפקוח עין על מגמות פרסום מכיוון שאתה יכול לבחון את הטכניקות השונות והנסיונות המשמשים אנשים בכל סוגי הנישות והשווקים השונים, לא רק שלך. 

ניתן להבחין בקלות במגמות פרסום, כגון שימוש בניב מסוים או סדרת ביטויים, אך גם קל יותר לפספס אותן ללא התבוננות ותשומת לב מדוקדקת, כגון התייחסויות לא ברורות לסרטים מהעבר. מיינו מודעות שונות בפייסבוק כדי לזהות את המגמות והשיטות העדכניות ביותר בפרסום, על מנת לוודא שאתם נשארים רלוונטיים וראשי בראש בשיטות השיווק. 

5. שימו לב לתוכן הקמפיין

חשוב להעריך גם את התוכן בקמפיין מכיוון שמותגים שונים מתמקדים בהיבטים שונים של מענה לאותו צורך. מישהו שמוכר משחת שיניים, למשל, עשוי להתמקד בעיקר ביתרונות הבריאותיים של מותג משחת השיניים שלו, בעוד שמישהו אחר עשוי להתמקד בערך האסתטי של משחת השיניים הנכונה. מישהו שמוכר נעלי ספורט עשוי להתמקד בנוחות, בעוד שמישהו אחר עשוי להתמקד בסטייל, ועדיין חברה אחרת עשויה לשים דגש על קיימות. 

התבוננות במסרים השונים המוצעים על ידי מודעות שיווקיים אחרים יכולה לעזור לך לכוונן את המסר שלך ולקבוע היכן תוכל לספק ערך במקום שבו אחרים לא עשו זאת - או היכן אחרים אולי עשו זאת בצורה לא מספקת. 

6. לאיזה מודעות יש אריכות ימים

מודעות בספריית המודעות של פייסבוק יכולה לעזור לך לזהות אילו מודעות ממשיכות לרוץ שוב ושוב, כדי להבחין באילו מודעות מודעות עומדות במבחן הזמן והולכות בדרך של מגמות בקושי. פורמטים שונים של מודעות יתמקדו בקהלי יעד שונים, כך שלא כל המודעות המבוססות על אריכות ימים יהיו עבור כולם. במקום להתמקד בקהל, שימו לב היטב לתוצאות של מנועי החיפוש, ניסוחים או ניסוחים חכמים ונצחיות. אם מודעה מתייחסת מקרוב למילה או ביטוי שננטשו מזמן, אין לה אריכות ימים ואולי עדיף להימנע ממסע פרסום. 

7.בדיקות A/B

בדיקת A/B בודקת וריאציות שונות של המודעה. בדיקת A/B היא כלי רב עוצמה מכיוון שהיא מאפשרת לך להשוות ולהבדיל בין שתי מודעות או קמפיינים פרסום ספציפיים, על מנת לגלות איזו מהמודעות עובדת הכי טוב, ובאיזה יש רכיבים שכדאי לכבות את מודעת התמונות, מודעות וידאו או חומרים שיווקיים אחרים. 

אתה יכול להשתמש בבדיקות A/B במגוון דרכים, ביניהן בדיקת ההכנסה שהביאה מהמודעה, מספר ההתקשרויות שקמפיין הביא או משהו אחר לגמרי. בדיקת A/B מאפשרת לך לחפור עמוק לתוך גישות שונות לשיווק ולהגיע עם מבא מנצח וברור. התבוננות בווריאציות השונות של מודעות פייסבוק ואיך המתחרים שלך מבצעים בדיקות A/B אמורה לתת לך הרבה השראה לבדיקות A/B עתידיות משלך.

8. בדוק את המודעה והטון

בדוק גישות שונות של טקסט לפרסומות עם קהלים שונות. למשל, מפרסמי ספורט מתמקדים לעתים קרובות יותר בהצגת הכוח והיכולת של אנשים. 

9. פירוק משפכים

משפך מודעה מאפשר לך להעביר לקוחות ועוקבים משלב בסיסי אחד לאחר עד שיש לך מישהו שעוסק באופן פעיל במותג שלך, או רוכש מהמלאי שלך. פירוק השלבים השונים המשמשים במשפכים בנישה שלך יכול לעזור ליידע את אסטרטגיית המשפך שלך ולהצביע על כל תחום שחסר לך. גישה למודעות דרך ספריית המודעות של פייסבוק היא באמת כלי עם כח רב עוצמה בפיתוח קמפיינים פרסום חדשים מוצלחים ויצירתיים.

10. חפש מבצעים עונתיים

בין אם זה נחשב לתקופת זמן עונתית או לא, עיין בתוכן הפרסומי המסופק למבצעים עונתיים. התבוננות בחומרי קידום מכירות אלה יכולה לעזור לך ליצור מבצעים עונתיים משלך, אבל יכולה גם לעזור לך להמציא תוכן צילומי ותוכן וידאו כדי להוסיף לקמפיינים שלך כל השנה. השפה המשמשת בקידומי מכירות אלה נועדה לרוב להשרות תחושה של התרגשות ודחיפות - שני דברים שחיוניים כדי שמודעות תוכן יהיו אפקטיביות באמת. עיון בתוכן הפרסומי שחברות יצרו להצעות עונתיות יכול לעזור לך ליצור תוכן משלך.

11. גלה סוגי מדיה יעילים

סוגי מדיה שונים עובדים טוב יותר ויתכן שתוכן לא אותנטי בסוג מדיה אחד לא ייראה ממש פעיל בפורמט אחר. הערך את סוגי המדיה השונים המוצגים בתוכן המסופק בפלטפורמות הפרסום של Meta ונסה לפתח מסגרת בסיסית של היכן ומתי יש להשתמש בפורמטים מסוימים. 

תוכן וידאו עשוי להניב ביצועים טובים יותר בעוד שקמפיין פרסום. סרקו באופן שיטתי מודעות תוכן במגוון אתרי מטא, כולל פייסבוק, והעריכו את פלטפורמות הפרסום שיתאימו בצורה הטובה ביותר לקמפיינים הקיימים והבאים שלכם.

12. איסוף מידע על מודעה

פרסומות בפייסבוק יכולות לספק מידע רב על הנישה הספציפית שלך שיכולה להשפיע באופן מסיבי וחיובי על אסטרטגיות הפרסום שלך בכל מטא. דרך ספריית המודעות של פייסבוק ניתן לאסוף את זמן הפרסום, תוכן, משך סרטון, משך הצגת מודעה ועוד .

ספריית המודעות של פייסבוק לסיכום

ספריית המודעות של פייסבוק מציעה תוכנית חינמית ושימושית עד אין קץ ליצירת מודעות מוצלחת בפייסבוק שעומדות ב- מבחן זמן ולייצר תוצאות מוחשיות.

שאלות נפוצות על ספריית המודעות של פייסבוק

איך להיכנס לספריית המודעות שלי בפייסבוק?

כדי לגשת לספריית המודעות שלך בפייסבוק, פתח את דף ספריית המודעות של פייסבוק והקלד את שם הדף או המפרסם שאת המודעות שלו תרצה לראות. זה כזה קל! לאחר שניגשת לספריית המודעות, תוכל להתחיל לנתח את המודעות ולקבל תובנות לגבי המתחרים שלך, אסטרטגיית הפרסום שלך ועוד! אתה יכול לראות את המודעות הפעילות, שפג תוקפן או אפילו אלו שנמחקו במהלך 90 הימים האחרונים.

האם ספריית המודעות של פייסבוק היא בחינם?

כן, ספריית המודעות של פייסבוק היא בחינם וזמינה לשימוש הציבור. מסד נתונים זה מכיל אוסף של מודעות שהופעלו בפייסבוק ובאינסטגרם, יחד עם מידע על המפרסמים, מיקוד מודעות ומיקוד דמוגרפיה. מטרת הספרייה היא להגביר את השקיפות והאחריות בפרסום בפייסבוק.

איך אתה רואה אילו מודעות מציגות עסקים מתחרים?

כדי לראות אילו מודעות מציגים עסקים אחרים, פשוט עבור לדף הפייסבוק של חברה, אתה יכול ללחוץ על הכרטיסייה "מידע נוסף" ואז לראות את כל המודעות שהן מציגות כעת. זו יכולה להיות דרך מצוינת לראות באילו אסטרטגיות שיווק וטקטיקות משתמשות חברות כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהן!

איך אני יוצר מודעת פייסבוק בחינם?

אנשים רבים אינם מודעים לכך שיצירת מודעת פייסבוק יכולה להיעשות בחינם. על ידי ביצוע כמה שלבים פשוטים, תוכל להגדיר קמפיין פרסום בלי להוציא שקל. הכלים ליצירת מודעות של פייסבוק הם מקיפים וידידותיים למשתמש, ואתה יכול בקלות ליצור מודעה כדי להעביר את המסר שלך החוצה. בין אם אתם מחפשים להגדיל את העוקבים שלכם או לקדם מוצר חדש, מודעות פייסבוק יכולות להיות דרך חסכונית להשגת היעדים שלכם.

למה אני לא מוצא את המודעה שלי בפייסבוק?

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאנשים נתקלים בהן בעת ​​הפעלת מודעות פייסבוק היא חוסר היכולת למצוא אותן לאחר שפורסמו. אבל אל תדאג, כי ישנן מגוון סיבות לכך שהמודעה שלך לא תופיע היכן שאתה מצפה שהיא תופיע. מבעיות מיקוד ועד עיכובים באישור מודעות.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה