רזולוציה, מה זה בכלל?

רזולוציה – זהו כושר ההפרדה וכושר ההבחנה, (מתקשר להמון נושאים בתחום כגון: צילום, גרפיקה, צג ומסכים ועוד..) בדרך כלל נמדד בעזרת אינצ', ופיקסלים.

כאשר אנחנו בונים את האתר כדי לשים לב טוב מאד לרזולוציה / גודל האתר. רוב הגולשים משתמשים ברזולוציות שונות במסך הפרטי שלהם, ולכן אנחנו רוצים בתור מקימי אתרים, אתר טוב שיתאים לרוב המסכים והרזולוציות שיש לגולשים ברשת.

רזולוציה באינטרנט

מחקרים שבוצעו בקרב הגולשים, מראים את הפרטים הבאים:

- רזולוציה של 1024x768, משתמשים כמעט חצי אחוז מהאוכלוסייה בקרב גולשים באינטרנט.
- רזולוציה של 800x600, משתמשים אך ורק 10 אחוז בקרב הגולשים באינטרנט.

אלה בעצם הרזולוציות הנפוצות שהרוב מכירים, ולכם יש להתאים את האתר בבנייתו, לרזולוציה מתאימה, ולגדלים שונים. כיום יש המון מידע בנושא, ולכן המון אתרים ברשת מבצעים תכנות מיוחד, שגורם לאתר אוטומטי, להתאים את גודל האתר לרזולוציית המשתמש. מה שאומר שגם גולש שנכנס לאתר ובמחשבו ישנו רזולוציה נמוכה, וגם גולש שנכנס לאתר עם רזולוציה גבוה, שינהם יראו את האתר באופן תקין.

איכות התמונה

עוד נושא שמקביל לנושא זה הוא איכות התמונה, כאשר אנחנו מציבים באתר תמונות במוקמות שונים, כדי לשים לב לאיכות וגודל התמונה, כדי לתת את מרבית האיכות לגולש, ולהדגיש את כל האלמנטים בתמונה. כדי מאד לשמור את התמונה בסיומות נכונה, שמשאירה את התמונה באיכות טובה, אך גם לא שוכחת להשאיר את התמונה במשקל קטן יחסית, וזמן טעינה קצר באתר האינטרנט.

אולי יעניין אותך גם:

התאמת האתר לדפדפנים

כיום ברשת יש המון דפדפנים שעוזרים ומקלים על הגלישה ברשת, והעבודה החשובה מכולם, היא להתאים את האתר לסטנדרטים הגבוהים של כל הדפדפנים, כדי שרוב הגולשים יוכלו ליהנות מהאתר, לא משנה באיזה דפדפן הם משתמשים בבית או במשרד.

כדי מאד בהתחלה, שהאתר יהיה מתוכנת באופן תיקני, כלומר שהתכנות שלו יעבור את מבחני W3C, שזה בעצם בדיקה לתכנות בסיסי באתר, ומקפיד על תקני האינטרנט באופן זהה בכל הרשת.

משם כדי לבדוק את האתר בכמה דפדפנים שהמובילים בניהם הם:

יש המון שיטות להתאמת האתר לדפדפנים אלו, אבל קודם לכן, כדי מאד לא להשתמש בכל מני שפות שלא מוכרות לדפדפנים האלה, לא כדי להשתמש בסקריפטים שונים שלא תומכים בדפדנים האלה לדוגמה: גלריה, שליחת טפסים וכדומה (מכיוון שאלו סקריפטים נפוצים באתרים – ולכן כדי למצוא את הסקריפטים האלה כשאר הם כבר מותאמים לכל הדפדפנים).

מה זה אתר רספונסיבי?

מה המשמעות של אתר רספונסיבי?

אחד החידושים היותר שימושיים בתחום פיתוח האתרים הוא יצירת אתרי רספונסיב - Responsive Design. מדובר בטכנולוגיה חדשנית, מתקדמת, המקלה על גלישה באתרי אינטרנט מפלטפורמות וירטואליות מקוונות רבות ומגוונות. המערכות והממשקים הטכנולוגיים של האתר מתאימים עצמם לסוג המכשיר שבו גולשים בהם. אתרי

לאחר בניית האתר, כדי לשבת מול כל הדפדפנים הנפוצים, ולהתחיל בתיקון שגיאות, כדי להגיע למצב שבו האתר תקין ברוב הדפדפנים.

זהו נושא שקשה מאד להתמודד עימו, מכיוון שבכל דפדפן יש את הדרישות שלו, ואם האתר מורכב מהרבה קודים וסקריפטים שונים, יהיה קצת קשה להגיע למטרה, או לסירוגין לעקוף את התקלות ולהצליח בהתאמה של האתר, בהצלחה!

קרית טק פתרונות דיגיטלים מומחים בהתאמת רזולוציה, פיתוח עיצוב ובניית אתרי אינטרנט מרשימים ונוחים לגלישה, לעסקים ולפרטיים. לעוד מידע אתם מוזמנים לצור קשר!


רזולוציה תמונה מתוארת בדרך כלל ב-PPI, המתייחס למספר פיקסלים המוצגים בכל אינץ' של תמונה . רזולוציות גבוהות יותר אומרות שיש יותר פיקסלים לאינץ' (PPI), מה שמביא ליותר מידע על פיקסלים וליצירת תמונה איכותית.

'פיקסל' (קיצור של 'אלמנט תמונה') הוא ריבוע זעיר של צבע. הרבה מהפיקסלים האלה ביחד יכולים ליצור תמונה דיגיטלית. לכל פיקסל יש מספר מסוים ומספר זה אומר למחשב באיזה צבע הפיקסל צריך להיות. תהליך הדיגיטציה לוקח תמונה והופך אותה לסט של פיקסלים

בדף זה