שלבי קידום ראשוניים שיש לבצע באתר לאחר בנייתו

בשעה טובה יש לכם אתר אינטרנט. אתם על המפה. אתר אינטרנט אמור להיות הזרוע השיווקית הארוכה שלכם, מנוע השיווק העצמתי, מנוף שיווקי שאין יכולת לאמוד את הגבהים שהוא מסוגל להעלות אתכם עדיהם. תנאי הכרחי לאפקטיביות של אתר ולמיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בו הוא קידומו. 

שלבים בקידום אתר אינטרנט

על מנת לקדם אותו יש לנקוט שורה של צעדים. קידום האתר הוא אתגר אבל הוא יותר מזה - הוא סם חיים עבורו ו... עבורכם. הואיל ורשת האינטרנט היא זירה תחרותית, יש להשקיע מחשבה ובעקבותיה להקצות משאבים לקידום האתר.

אז מה עושים כדי לקדם אתר בחיתוליו?

על מנת לקדם את האתר באופן ממוקד מטרה, חשוב להגדיר אותה: חשיפה רבה ככל שניתן לאתר, יצירת תנועה של גולשים אל האתר ובתוכו, הגדלת פניות מהאתר לקבלת מוצר או השירות המוצע.

מקובל להבחין בקידום האתר בין קידום און פייג' (On Page) שבו מתבצעים תהליכים שנועדו לקדם את האתר בתוך האתר לבין קידום באמצעות אוף פייג' (Off Page) שכולל את התהליכים שצריכים להתבצע מחוץ לאתר על מנת להרחיב ולהעמיק עת חדירתו לנישות שונות ברשת ובהם: קישורים, רשתות חברתיות, פורומים ועוד.

אולי יעניין אותך גם:

השלבים הראשוניים הם בדרך כלל שלבים שנעשים במסגרת און פייג' ובראשם - אופטימיזציה של האתר והתאמתו למנועי החיפוש בכלל ולמנוע החיפוש העיקרי, הגדול והעצמתי - גוגל. בנייה מראש של האתר באופן שיתאים לקידום האורגאני שלו עשוי להביא לניצול ולמיצוי מרבי של הפוטנציאל הגלום בו.

לשם כך חשוב להטמיע בו תכנים רלוונטיים, מקוריים, ענייניים, ומילות (וצירופיהן) מפתח. בד בבד יש לוודא כי ייערכו באופן שוטף פעולות שדרוג של האתר, לרבות רענון תכניו והתאמתם כל העת אל מנועי החיפוש.

על אף קידומו של גוגל את האתר מי שמשפיעים על הקידום יותר מכל אלה הגולשים בו.
עלינו, כבעלי האתר, להפוך את גלישתם באתר חוויה אבל בכפוף לחתירה מתמדת להשגת המטרה העיקרית שלשמה התכנסנו ולשמה אנחנו מזמינים את הגולשים לגלוש באתר שלנו -
לחשוף אותם למוצר או לשירות נדרש ולהניעם לבצע את רכישתו.

קידום מדיד

על מנת שתהיה לנו בקרה ושליטה על כמות הגולשים באתר וכלים לפילוח מקורות הגעתם אליו, משך שהייתם באתר, העניין שהם מגלים בתכניו, מי מהם הם גולשים חדשים ומי מהם הם גולשים שכבר ביקרו בו ושבים אליו, כמות הגולשים שנכנסים ומספר העמודים שהם ביקרו בו – כל אלה הם נתונים שאנחנו, בעלי האתר, יכולים לקבל באמצעות הכלי האפקטיבי ביותר לניתוח נתוני התנועה והפרמטרים השונים שלה - גוגל אנליטיקס – על ידי הטמעת קוד פשוט בכל עמודי האתר שלנו שהכלי עצמו נותן לנו.

נתונים שוטפים עדכניים ודאי עשויים לתת לנו אינדיקציה חשובה האם אנחנו בכיוון הנכון להשגת המטרה.
מקובל להניח כי התוכן הוא המלך; כי תוכן טוב, מעניין, חדשני, המספק לגולשים מידע על אודות מוצר או שירות יניע אותם לרכוש את מה שמוצע להם באתר. מכאן נגזרת חשיבות עדכון התכנים והעשרתכם כאמצעי ראשון במעלה לקידום האתר.

על מנת לקדם את האתר בכל דרך ובכל נישה ופלטפורמה אפשרית ברשת מומלץ להשתמש במגוון כלים המוצעים לנו ברשת:

  1. הקמת עמוד עסקי בפייסבוק שדרכו תתגבר התנועה אל האתר.

  2. יצירת קשר קל ופשוט עם נציג שירות הלקוחות באמצעות טופס מקוון, שדרכו ניתן לשאול כל שאלה ולבקש הצעת מחיר וכמובן - לבצע הזמנה ולרכוש את המוצר או את השירות.

  3. יצירת פורומים (סביר להניח כי בין הגולשים שיהיו פעילים בפורומים יהיו מי שיגלו עניין בתכני האתר ועבור גוגל הפורומים הם כלי שמגדיר את האתר כרלוונטי לנושא ולתחום שבו הוא עוסק).

  4. מועדון לקוחות ועוד.

שאלות על אחרי בניית האתר

מה לעשות אחרי שתבנה את האתר שלך

  • ערכו מחקר מילות מפתח.
  • הגדר את גוגל אנליטיקס.
  • בצע אופטימיזציה למנועי חיפוש.
  • משוך תשומת לב לאתר שלך באמצעות מדיה חברתית.
  • עקוב אחר התקדמות האתר שלך.
  • עדכן את התוכן שלך באופן קבוע.
  • אפשר לצור קשר עם דוא"ל

כדי שהאתר שלך יצליח הוא זקוק לעבודה וזה מתחיל בעיצוב אתרים וממשיך לאורך כל הדרך דרך קידום אתרים, שיווק ממומן, אבטחת והטמעה של סמלי אמון . כל האלמנטים האלה צריכים לעבוד יחד.

בדף זה