האם כדאי לפרסם בפייסבוק לעסקים?

כשמדובר על פרסום דיגיטלי, יש הרבה אפשרויות לבחור מהם. בחירה של פלטפורמה פרסום (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, גוגל Ads) נכונה לעסק שלך זה דבר חשוב מאוד.

כל פלטפורמה ייחודית ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. הרבה אנשים שואלים האם כדאי לפרסם בפייסבוק ואם השיווק בפייסבוק היא השקעה משתלמת. בפוסט הזה, נבדוק את הסיבות למה שיווק בפייסבוק יכול להיות אפשרות נהדרת לעסק שלך.

למה פרסום בפייסבוק?

אחת הסיבות המרכזיות בפרסום זה להביא את המוצר או השירות שלך בפני קהל יעד רלוונטי שמתעניין בשירות. לפייסבוק יש יותר מ 2.07 מיליארד משתמשים פעילים. גודל הקהל הינו עצום.

אז למה לבחור בפייסבוק על פני פלטפורמות אחרות? 

  1. טרגוט (מיקוד),
  2. תקציב
  3. פרסום מחדש 
  4. יצירתיות

הם חלק מהיתרונות של שימוש בפייסבוק כלפטפורמת פרסום לעסקים.

מיקוד (טרגוט)

הפרסום בפייסבוק בנוי על מיקוד של הקהל שאליו תרצה להגיע בפרסם. בגלל כמות המסיבית של המידע שפייסבוק אוסף מחשבונות המשתמשים שלו, יש מבחר גדול כשבוחרים בקהל היעד לעסק שלך.

ברגע שמטרת הקמפיין מוגדרת השלב הבא הוא לבחור את הקהל שהולך לראות את המודעות שלך - התהליך הזה מוכר בתור פילוח קהל. פילוח קהל מאפשרת לך לבחור את קהל היעד האידיאלי בשבילך.

אתה יכול לבחור קהל רחב עם מספר גדול של משתמשים או שאתה יכול לבחור קהל יעד מאוד מצומצם. דוגמאות של פילוח קהל אפשריות: גיל, מין ומיקום גאוגרפי.

מיקוד לפי תחומי עניין

פייסבוק מאפשר לך לבצע מיקוד מדוייק יותר עם בחירת של תחומי עניין.
מיקוד לפי תחומי עניין מאפשר לך לבחור נושא מסוים או להתמקד בתחום ספציפי. אתה יכול לבחור בהורים של ילדים לפני גיל בית ספר או אנשים אשר מתעניינים ברכבים וכו'..

קהל יעד חדש

מה אם תרצה להשיג קהל יעד חדש ולא תרצה לפרסם מודעות לאותם אנשים שכבר קנו ממך? פייסבוק מאפשר לך לעשות את זה בצורה פשוטה על ידי העלאה של רשימת לקוחות פעילים ושלילה שלהם בקמפיין.

העלאה של רשימת לקוחות עכשוויות ופרסום מודעה חדשה לקהל יעד חדש מאפשרת לך לסנן את הלקוחות שכבר משתמשים בשירותים שלך. בצורה כזאת, לקוחות קיימים לא יראו מודעות ואתה לא תבזבז מודעות על לקוחות קיימים.

אולי יעניין אותך גם:

תקציב

פייסבוק מאפשר לך שליטה מלאה על התקציב שבו אתה תשמש עבור הקמפיין שלך. אתה יכול לבחור איך מתי וכמה כסף להשקיע בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

  • תקציב קבוע - אתה יכול לבחור סכום קבוע שאתה מעוניין להשקיע למהלך הזמן פעילות של הקמפיין (שגם אותו אתה חייב להגדיר) לדוגמה: תקציב של 4000 ש"ח לתקופה של חודש.
  • תקציב יומי - התקציב היומי מקציב באופן ממוצע את הסכום שתרצה להשקיע כל יום. אם אתה לא יכול לאפשר לעצמך להשקיע יותר מ 30 ש"ח ביום, תשים גבול בתקציב היומי של 30 ש"ח וזה לא יעבור את הסכום המצוין. פשוט מאוד!

כשמקציבים תקציב, חשוב לזכור שאתה מכניס את הכמות שאתה מעוניין להשקיע. במקרים מסוימים, המטרה של הקמפיין לא עולה בקנה אחד עם התקציב ולא תמיד כל התקציב ישומש.

יצירתיות

פייסבוק מאפשרת מגוון רחב של דרכים יצירתיות בשביל להגיע לקהל היעד שלך:

  • תמונות
  • סרטונים.
  • מודעות קנבס - מאפשרות למשתמש חוויה במסך מלא עם המוצר או השירות שלך.
  • קולקציות מוצרים - מראה מספר מוצרים עם מחירים ופירוטים המאפשרים למשתמש לקנות בצורה ישירה מפייסבוק.

לפני שמתחילים להשקיע בפרסום של פייסבוק, חשוב לשאול את עצמך מספר שאלות מפתח. 

  • מי קהל היעד שלי?
  • מה הכי יתאים להם?
  • מה יכול לעורר אותם לבצע פעולה או רכישה?

כדאיות פרסום בפייסבוק סיכום

פרסום בפייסבוק היא בחירה מעולה לשיווק עם קהל מאסיבי ותשתית שכל הזמן מתעדכנת. המיקוד המגוון, אפשרויות לתקציב וחופש הפעולה מאפשרים חוויה פרסומית שונה לבעלי עסקים.

לשאלות נוספות או ללמוד עוד על איך פרסום בפייסבוק יכול לעזור לך, תיצור איתנו קשר כאן.

פייסבוק הפכה לפלטפורמת פרסום רבת עוצמה לעסקים. אבל האם מודעות פייסבוק תמיד מספקות החזר חיובי על ההשקעה (ROI)? 

 

ראשית, הנה כמה נתונים סטטיסטיים מהירים על פייסבוק:

 

  • 51% מסך הוצאות הפרסום נוצלו על מודעות דיגיטליות (הכוללות את פייסבוק, בין שאר הרשתות החברתיות).

  • נתח השוק של פייסבוק לפרסום דיגיטלי קרוב ל-20%, מה שהופך אותה לאחת, אם לא לאופציה הגדולה ביותר לפרסום, מאחורי גוגל בלבד.

  • שיעור ההמרה הממוצע עבור מודעות פייסבוק (או CVR) הוא 9-10%, גבוה יותר מ-Google Ads.

  • לפי Statista , 41% מהמשווקים שנסקרו טענו שפייסבוק העניקה להם את ההחזר הטוב ביותר על הוצאות פרסום (ROAS), ושמה אותו בראש אתרי המדיה החברתית הפופולריים ביותר לשיווק .

 

כמו לכל פלטפורמת מדיה חברתית, לפייסבוק יש את היתרונות והחסרונות שלה.

בוא נשקול את היתרונות והחסרונות כדי לקבוע אם כדאי להוסיף מודעות פייסבוק לאסטרטגיית השיווק שלך!

 

יתרונות: 

 

מקד הן לבסיס לקוחות רחב והן לקבוצות ספציפיות של משתמשים (והופיעו שוב בפני משתמשים פעילים!)

מודעות פייסבוק נהדרות למיקוד לקבוצות ספציפיות של משתמשים על סמך גיל, מין, תחומי עניין, מיקום ועוד.

על ידי מיקוד המבוסס על גורמים אלו ושליחת מודעות מיקוד מחדש לקהלים מותאמים אישית שמראים עניין, מודעות FaceBook מציעות את ההזדמנות להגיע ללקוחות הרצויים באסטרטגיה מאורגנת. 

בונוס נוסף: אפשרות הקהלים דמויי פייסבוק מאפשרת לך לשקף את הרשימה הקיימת שלך כדי להגיע אפילו ליותר אנשים, כולל פרסום לאנשים שביצעו רכישות מהמתחרים שלך!

גמישות והתאמה אישית 

ההתאמה האישית של תכונות הפרסום בפייסבוק מקלה על הניסיון של פורמטים ומיקומים שונים של מודעות, מה שמאפשר לך לגלות את השילובים היעילים ביותר המהדהדים את קהל היעד שלך.

אתה יכול, למשל, לבדוק בין מודעות וידאו, מודעות קרוסלה או תמונות סטילס או לראות אם יש סיכוי גבוה יותר לקהל היעד שלך לבצע המרה באמצעות מיקומים שונים. לגלות מה עובד עבור העסק שלך לוקח זמן אבל שווה את המאמץ!

תוצאות מהירות לקמפיינים אפקטיביים

אם אתה מסתכל על הכנסות והמרות על פני תקופה קצרת טווח, מודעות פייסבוק יכולות לספק תוצאות מהירות. לאחר הגדרת המודעות במנהל המודעות ונבדקות, מסעות פרסום מאושרים בדרך כלל תוך 24 שעות. ברגע שהם חיים, הם יוצאים לעבודה מיד, ומציגים עד אלפי משתמשים!

עלויות פרסום זולות לעסקים קטנים

בהשוואה לערוצי פרסום מסורתיים יותר, תקציבי השיווק בפייסבוק זולים משמעותית.

דמיינו לעצמכם פרסום ברדיו, שלטי חוצות, ניוזלטרים, או אפילו בטלוויזיה - בקלות תוציאו אלפי דולרים בתקווה להגיע לכל לקוחות פוטנציאליים. 

בנוסף, בהשוואה לסוגים אחרים של פרסום דיגיטלי, מודעות פייסבוק זולות יחסית. עם שיטות הפרסום של פייסבוק, תוכלו לברוח עם תקציב של 10 דולר ולהגיע ל-1,000 אנשים באותו יום של השקת הקמפיין שלכם.

עם אסטרטגיית פרסום מנוהלת היטב, משווקים יכולים להוציא בכל מקום מכמה סנטים ועד דולרים לכל קליק.

משוב בזמן אמת על ביצועים

לפייסבוק אין מגבלות בכל הנוגע לניתוח על ביצועי המודעות שלך. מתחילתו ועד סופו, יש לכם חשיפה ושליטה מלאה בפרסומת ובתקציב שלכם בפייסבוק.

זה אומר שאתה יכול לעקוב אחר התקדמות מסע הפרסום שלך, לדעת בדיוק כמה אתה משקיע ואיך הוא מתפקד בכל עת. אתה יכול גם להשתמש בכל הנתונים הזמינים כדי לקבל החלטות מיקוד אסטרטגיות לאסטרטגיות פרסום עתידיות.

חסרונות: 

 

לא אפקטיבי עם קהלים צעירים יותר או (מבוגרים בהרבה!). 

הגיל יכול להפוך לבעיה אם קהל היעד שלך בפייסבוק הוא דור צעיר יותר. פלח הגיל הממוצע שמבקר ב-Facebook הוא בין 25 ל-35. לכן, אם אתה רוצה להגיע לדור ה-Z, אינסטגרם הוכיחה את עצמה יעילה יותר במיקוד הדמוגרפי הזה. 

יחד עם זאת, אם אתה רוצה להגיע לאנשים מעל גיל 65, ייתכן שמודעות פייסבוק אינן האפשרות הטובה ביותר, מכיוון שהן מהוות את המספר הקטן ביותר של משתמשים בודדים. 

 

התחרות יכולה להיות עזה. 

התחרות בפייסבוק צמודה. כאשר אתה משיק מודעה חדשה, מודעות חדשות מגיעות גם מהמתחרים! מכיוון שיותר חברות משתמשות במודעות פייסבוק, הסיכוי לבלוט פוחת מאוד. בגלל זה…

 

מודעות פייסבוק כמעט ולא עובדות בניסיון הראשון 

עותק מודעה, תמונות, כותרות: כל מסע פרסום מוצלח ב-FaceBook צריך לעבור שפע של בדיקות ותיקונים. למרות שזה נורמלי, חשוב לקחת בחשבון את שלב הבדיקה הזה בעת הגדרת התקציב והשעות שלך.

 

משתמשים יכולים להתעלם ממודעות פייסבוק - או לא לראות אותן בכלל. 

בואו נודה בזה: לא כל לקוח רוצה ללחוץ על מודעה כדי לקרוא בלוג של החברה או להירשם לניוזלטר של החברה; רבים מעדיפים לראות את הדברים האלה כשהם נכנסים לרשתות החברתיות במקום זאת.

לכן, אם אתם מתכננים לבנות קמפיין פרסומי בפייסבוק, זה דורש הרבה יצירתיות. בנוסף, רק למי שמחובר לפייסבוק יש את הלוקסוס לראות את המודעות שלך, בניגוד לפלטפורמות פתוחות כמו גוגל אדס.

מודעות פייסבוק יכולות להיות אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום.

עם זאת, הם דורשים ידע מומחה ומיומנויות טכניות כדי להבטיח הצלחה. 

שאלות נפוצות על פרסום בפייסבוק

טרגוט (מיקוד), תקציב נמוך, פרסום מחדש (רימרקט), חופש יצירתיות במודעות (וידאו, תמונה) - הם חלק מהיתרונות של שימוש בפייסבוק כלפטפורמת פרסום לעסקים.
פייסבוק מאפשר לך שליטה מלאה על התקציב שבו אתה תשמש עבור הקמפיין שלך. אין מינימום - אתה יכול לבחור איך מתי וכמה כסף להשקיע בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

הפרסום בפייסבוק בנוי על מיקוד של הקהל שאליו תרצה להגיע בפרסם. דוגמאות של פילוח קהל אפשריות: תחומי עניין, גיל, מין ומיקום גאוגרפי.

האם גוגל אדס טובה יותר ממודעות פייסבוק?

זה תלוי לחלוטין בענף שלך ובתקציב השיווק שלך. מודעות פייסבוק עובדות טוב יותר עבור מותגי מסחר אלקטרוני ויש להן מיקוד הרבה יותר ניואנסים. מודעות Google יכולות להיות קלות יותר להגדרה, עובדות בצורה הטובה ביותר עבור מותגי B2B ויש להן קהל רחב בהרבה. זה גם עובד היטב ללא תמונות כך שזה יכול להיות אופציה זולה יותר עבור מותגים שאין להם מעצבים בצוות.

מודעות גוגל יכולות להציע טווח הגעה רחב בהרבה ממודעות פייסבוק וכוללות דברים כמו מודעות YouTube ו-Google שופינג ששימושיים במיוחד עבור מותגי מסחר אלקטרוני. מודעות פייסבוק מציעות יותר גישה לקהלים ממוקדים יותר ויש להן אפשרויות מיקוד מתוחכמות יותר עם פייסבוק פיקסל מאשר מודעות גוגל.

האם מודעות YouTube טובות יותר ממודעות פייסבוק?

מודעות וידאו ב-YouTube מתאימות יותר לשלב המודעות של המשפך השיווקי שלך. הם מוגשים טוב יותר עבור משתמשים שאולי שמעו עליך אך מעולם לא ביקרו באתר שלך. מודעות פייסבוק ממוקדות יותר והן טובות יותר למיקוד מחדש של משתמשים במורד המשפך שכבר הוסיפו משהו לעגלת הקניות או נמצאים בשלבים האחרונים של מסע הקונה שלהם.

טיפ מקצוען: רוצה לשפר את מודעות הפייסבוק והאינסטגרם שלך? שכור מנהל מודעות אינסטגרם מומחה.

האם מודעות פייסבוק שוות את זה לאחר עדכון iOS 14.5?

חששות גוברים סביב העדכון האחרון של iOS 14.5 הביאו לכך שפייסבוק איבדה הרבה מחלון הייחוס שלה. לפני העדכון, תוכל לעקוב אחר התנהגות המשתמש למשך עד 28 ימים. המספר הזה ירד ל-7 ימים. זה לא אומר שפרסומות פייסבוק פחות רווחיות, רק שקשה יותר לייחס להן מכירות כי הנתונים לא זמינים.

אז דרך אחת לעקוף היא להעלות את מכירות Shopify שלך (אם אתה אתר מסחר אלקטרוני) לפלטפורמת המודעות של פייסבוק כדי למצוא את המתאם בין קליקים על פרסום ומכירות באתר. זה ייתן לך תמונה טובה יותר של מידת הרווחיות של המודעות שלך.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה