איך לכתוב כותרת שיווקית שמניעה לפעולה?

איך קופירייטר כותב כותרת מניעה?

קופירייטר כותב כותרות - קופירייטר מקצועי יודע לכתוב כותרת שמושכת תשומת לב ומניעה את קהל היעד שלו לקרוא את המשך הטקסט – באנר,מודעה, פרסומת, קמפיין שלם או כל תמליל שהוא. כשהקופירייטר ניגש לכתוב את כותרת המחץ עומדות בפניו אפשרויות רבות: ראשית, יש לו ניסיון ביצירתיות עם מילים ומשפטים. שנית, יש לו את היכולת לזהות איזה דגש לשים בכותרת מסוימת ושלישית, יש לו כמה טריקים ופורמולות שעוזרות במקרה הצורך. ויש צורך...

אולי יעניין אותך גם:

איך לכתוב כותרת שמניעה לפעולה?

לא חייב להיות לך ניסיון קודם בכתיבה כדי לייצר כותרת טובה. מה שכן חשוב שתיהיה לך זו היכולת להחליט מי קהל היעד שלך, באיזה טון פרסומי הכותרת תכתב והעיקר – מה התועלת שתודגש. ברגע ששלושת ההחלטות נלקחו בחשבון אפשר לגשת ישר לעבודה. 

סימן שאלה או סימן קריאה?!

...אז קיבלת את ההחלטות? עכשיו ניגשים לעבודה! הדרך הבסיסית לכותרת חזקה יכולה לעבור דרך סימן שאלה או דרך סימן קריאה. כל פעם שאני צריך לכתוב כותרת שיווקית, אני בודק את האפשרויות האלה קודם. סימן שאלה יוצר סקרנות ובעיקר פניה אישית לקהל היעד. הקונה שנתפס בשאלה ממשיך לקרוא את הטקסט כי הוא כבר מעורב. הוא בשיחה.

לעומת זאת, סימן קריאה הוא סימן חזק, מעט וולגרי. בדרך-כלל סימן קריאה יוצר הזדהות או התנגדות. בשני המקרים הקונה שלנו ממשיך לקרוא את התמליל. וזה העיקר!

כמה דרכים נוספות לכתוב כותרת

קופירייטינג הנו מקצוע יצירתי שמטרתו למכור דבר מה. אך גם בים היצירתיות ישנן פורמולות וטריקים שחוזרים על עצמם. למרות זאת הם עובדות, ובגדול. ניקח לדוגמא כותרו שמתחילה ב" X דרכים לעשות".... כמו: חמש דרכים לאפות עוגות בריאות. שבע דרכים לכתוב כותרת טובה ו'כדומות'.

נמשיך מכאן לפניה ישירה לחלוטין לקהל היעד :" עובד הייטק יקר, מרגיש שחוק?" ועוד אחת, "עקרת בית נואשת – הנה הטיפ שישנה את חייך".

ניתן גם לכתוב בלשון ציווי: " התנדב עוד היום!", "עצרי! ", "התקשרו עכשיו!".

סיבות מדוע לעשות פעולה מסוימת יכולות לבנות כותרת חזקה: " עשר סיבות מדוע עליך למרוח קרם נגד שמש". "ארבע סיבות בגללן קונים יצרו עמך קשר, ומיד".

הדגשת מחיר, וקביעת לוח זמנים קצר וקולע: " משקפי שמש במבצע מדהים – 499 ₪ בלבד. רק היום".

כותרת מסקרנת

כתיבת כותרת מסקרנת, חזקה או סתם מניעה לפעולה היא עבודת קופירייטינג במיטבה.
קופירייטר מקצועי יכול לשלוף מהמקלדת כותרות במהירות רבה, אבל גם אם אין לך את היכולת למצוא אחד בסביבה, תמיד יש לך את האפשרות לשבת, לקרוא את המאמרון הזה ולהתחיל היכן שהוא (וגם לסיים). 

5 טיפים לכתיבת כותרת שיווקית:
להבין את המטרה.
כתוב תחילה את התיאור של המודעה.
כתוב מספר כותרות שונות והקרא אותן בקול רם.
כלול את ההטבה בכותרות.
כלול את המוצר או הבעיה בכותרות.

להלן כמה תכונות של כותרת שיווקית טובה:

  • תופס את העין. נשמע מובן מאליו.
  • אמין. אל תתעסק בלנסות לגרום לדברים לנקר עיניים שאתה לא אמיתי.
  • קריאה לפעולה, השאר אותם פעילים.
  • מדוייק קצר וקולע. כותרות ארוכות גורמות לאנשים לפהק.
בדף זה