כיצד עדכון אפל iOS 14 משפיע על פרסום מסחר אלקטרוני

העדכון המיוחל של iOS 14 מבית אפל הגיע. ואיתו מגיעים שורה של שינויים חדשים עבור משווקים באינטרנט. שינויים אלה הם רק הראשונים בגל שצפו שחקנים גדולים אחרים כמו גוגל - וכולם יפחיתו את יכולתם של המשווקים לעקוב אחר המשתמשים ולבטל שיטות פרסום נפוצות וותיקות.

אולם, בידוק כמו שינויים אחרים באקלים הדיגיטלי המתרחב במהירות, הם גם מביאים הזדמנויות ושיפורים חדשים גם למשתמשים וגם לבעלי החנויות. המפתח עבור משווקים הוא ראש פתוח לקראת התאמת שיטות לעולם החדש.

מה משתנה בעקוב iOS 14?

אפל דורשת מכל מפתחי האפליקציות לציית למדיניות החדשה. זה משפיע על השותפים שלנו שבנו אפליקציות משלהם, כמו פייסבוק, גוגל, וסנאפצ'אט. זה משפיע גם על תוצאות השיווק של מפרסמים. הדרישות של  אפל למפתחי אפליקציות של iOS 14 הן (בסיכום):

  1. סיפוק מידע למשתמשים על נוהלי איסוף הנתונים שלהם.
  2. בקשת אישור ממשתמשים לפני שהם עוקבים אחריהם באפליקציות ובאתרים שונים בבעלות חברות אחרות. "מודל פרטיות" הוא המונח להנחיה שתוצג למשתמשים.
  3. לאפשר רק למפרסמים לעקוב אחרי המרות ממשתמשים שביטלו את המעקב באמצעות פתרונות הממוקדים בפרטיות.

הדרישות החדשות ישפיעו על מפרסמים מכיוון שאפליקציות כבר לא יוכלו להעביר נתונים מסוימים לצורך מיקוד מודעות מפורט ותוצאות המרה אם אין להם הרשאה מהמתמשים.

בעלי עסקים המשתמשים בפלטפורמות אלה לצורך פרסום צריכים לצפות לראות שינויים בדיווח, במיקוד, ובביצועים עקב פחות נתונים זמינים ממשתמשי iOS 14 שהחליטו לא להשתמש בזה. לגדומה, יהיה הרבה יותר קשה למקד קמפיינים על סמך תחומי העניין של המשתמשים או היסטוריית הגלישה. 

התוצאה של מיקוד מודעות פחות מדויק ומדידות המרה שקופות פחות כלל הנראה תוביל לעלייה במחירי המודעות,  לפחות בטווח הקצר, לבעלי חנויות. זה גם אומר קושי יותר גדול בלהבין אילו קמפיניים משפיעים הכי טוב על מחירות. זה שוב יוביל לקמפיינים פחות יעילים ולעלויות גבוהות יותר בכללי.

כולם אומרים שיש הרבה אי וודעות בעתיד. איש לא יודע כיצד ההשפעה של זה ושל שינויים אחרים תיגמר, אבל כולנו בטוחים על העתיד החזק של מסחר אלקטרוני ושל הכלים והאסטרטגיות החדשות שיגיעו בקרוב.

למה זה משתנה?

הסיבה לשינויים במעקב על ידי אפל, ומאוחר יותר גם גוגל, היא שיפור הפרטיות עבור משתמשים ברחבי העולם. GDRP היה צעד מרכזי שמטרתו היא להחזיר את השליטה בנתונים האישיים בחזקה לידי משתמשים מהקהילה הכלכלית האירופאית.

אפל תבקש ממשתמשים להצטרף או לצאת למעקב אחר נתונים כשהם נכנסים לאפליקציות העוסקות במה שאפל מגדריה "מעקב". זה צפוי שרוב האנשים יבחרו באפשרות השנייה ומשווקים יאבדו הרבה תובנה לגבי הפעילות על מיליארד מכשירי אייפון פעילים.

שיטות למיתון ההשפעה של iOS 14

משווקים עדיין יכולים לאסוף נתונים מאנשים המשתמשים במכשירי אנדרויד. אם הקמפיין שלך מתחיל לאבד תוצאות, תיקון זמני יכול להיות להקצות מחדש את כל, או רוב ההוצאות שלך, למשתמשי אנדרויד.

יתכן שלא תוכל עוד לבצע שיווק מחדש למשתמשים בעבר על סמך נתוני cookie, אך עדיין תוכל להשתמש בנתוני צד-ראשון (כמו רשימה של לקוחות קודמים שנתנו לך אישור לשווק להם) כדי להפעיל מודעות. אם השקעתם זמן רב ומשאבים בפיתוח רשימת אימיילים חזקה, זה עומד להשתלם בגדול.

כשמתקדמים הלאה, הדבר הכי חשוב הוא לפקוח עין על העדכונים הכי אחרונים. ישנן טכנולוגיות רבות בפיתוח אשר יהיו משנות-משחק הן עבור הצרכנים והן עבור המפרסמים. כשאתה מוכן, אתה יכול להיות אחד הראשונים לאמץ אותם.

בואו נסתכל על מה פלטפורמות ספציפיות ממליצות.

גוגל ועדכון הiOS 14

גוגל לא מתכננת להציג את מודל הפרטיות הנדרש של אפל - זה שמאפשר למשתמשים להצטרף או לצאת מהמעקב - בסדרת האפליקציות שלה. במקום זאת, הם פשוט יפסיקו להשתמש בנתונים שמפרים את מדיניות שקיפות המעקב אחר אפליקציות (ATT) של אפל.

למרות ששיווק מסורתי מחדש יראה שינוי מהותי ובסופון של דבר סיום, מתקיים פרויקט המכונה FLEDGE, אשר מתבסס על הצעה קודמת של גוגל כרום שנקראית TURTLEDOVE. בעתיד, תוכניות אלו צפיות להפתח לפתרון שיעזור לבעלי חנויות להגיע למבקרים קודמים באתר, בזמן שהם עדיין מגנים על פרטיותם. 

יוזמה נוספות שעדיין לא נמצאת בייצור, אך חשובה באותה המידה, היא המאמץ של גוגל כרום למצוא דרכים לצבור נתונים רחב ממשתמשים שמגן על זהותם תוך מתן אפשרות למשווקים למדוד ביעילות המרות ותוצאות מפתח אחרות. זה יהיה קריטי עבור משווקים ליצור קמפיינים עם תשואה חיובית על ההשקעה.

איך להתכונן:

גוגל ממליצה ליישם תיוג באמצעות תג האתר הגלובלי או מנהל התגים של גוגל. הם גם ממליצים למפרסמים לשדרג לגרסה האחרונה של Google Analytics for Firebase, בשביל תכונות חדשות הכוללות תמיכה ל SKAdNetwork .

וכפי שמשווקים צריכים לעשות בכל הפלטפורמות, יש לעקוב מקרוב אחר קמפיינים לאפליקציות iOS ולהתאים את ההוצאות בהתאם.

סנאפצ'אט

סנאפצ'אט התרכזה בפרטיות מהיום הראשון, ואמרה "זוהי הסיבה שהצגנו את הרעיון של תקשורת ארעית עם סנאפצ'אט - כדי לקבוע את ההנחה ש, בדיוק כמו בחיים האמיתיים, אתה לא תמיד 'על הרשומה'."

סנאפצ'אט יאצמו את הרעיון של יותר פרטיות למשתמשים וייראו את מודל הפרטיות בשביל שהם יוכלו להכנס או לצאת ממעקב.

ואם אתם כבר מפרסמים על הפלטפורמה, או מתכננים לעשות זאת, אתם יכולים לנוח בידיעה שסנאפצ'ט כתב תומכת ב Apple’s SKAdNetwork measurement. זה אומר שבזמן שלנתונים שלכם יהיו כמה הגבלות, אתם יכולים להמשיך לפקח על התוצאות ולייעל קמפיינים של פרסומות בסנאפצ'אט ביעילות. 

אז לאילו שינויים מפרסמים יכולים לצפות?

מדדי דיווח מסוימים - כגון גיל, מדינה וערוץ - לא יהיו זמינים עוד. אתם יכולים לצפות שגודל הקהלים המותאמים אישית יפחת (כגון קהלים מותאמים אישית של פיקסל, התאמת הקהל של סנאפצ'אט (SAM) ומיקוד מחדש למודעות דינמיות). 

בגלל פרוטוקולי פרטיות נוספים שסנאפ נוקטת לייחוס, עשויים לחלוף עד 32 שעות עד לדיווח על המרה במנהל המודעות לאחר שהאירוע התרחש.

אולי יעניין אותך גם:

בגלל פרוטוקולי פרטיות נוספים שסנאפ נוקטת לייחוס, עשויים לחלוף עד 32 שעות עד לדיווח על המרה במנהל המודעות לאחר שהאירוע התרחש. 

איך להתכונן

  • המשיכו להשתמש בסנאפ פיקסל והעבירו בחזרה את כל האירועים הניתנים למדידה.
  • בנו דברים שנראים כמו קהלי פיקסל מותאמים וקהלי סנאפצ'אט קהלי התאמה כדי להחזיר את קנה המידה שלהם. 
  • העדיפו הוצאות פרוספקט בקמפניים למודעות דינמיות. 
  • שקלו להעלות את רשימות הקהלים צד-ראשון שלכם באמצעות דוא"ל גיבוב ו/או טלפון גיבוב אם זה מורשה על ידי חברת השקיפות של החברה למעקב האפליקציה (ATT) שלכם. 
  • תצרו קהלי מעורבות של סנאפצ'אט מקמפיינים קודמים/ נוכחיים. 

פייסבוק והעדכן של אפל iOS 14

שינויי הiOs של אפל ישפיעו על איך פייסבוק מקבלת ומעבדת אירועי המרה מכלים עסקיים כולל פייסבוק פיקסל והמרות API. בתגובה לשינויים אלו, פייסבוק תתחיל גם לעבד אירועי המרות של אירועים ממכשירים שמתמשים בiOs 14 בעזרת מדידת אירועים מצטברת.

זה תומך במאמצים לשמירה על פרטיות המשתמשים תוך מתן אפשרות לנהל קמפיינים יעילים. כדי להתכוננן לשינויים אלו, מפרסמים צריכים לבקר את מנהל הפרסומות של פייסבוק שלהם ולסקור את הפעולות המתוארות בכרטיסייה למרכז משאבים.

פעולות אלו כוללת, אך אינן מוגבלות ל:

  • קביעת התצורה של שמונת אירועי המרת הרשת המועדפים שלכם לכל דומיין בחלק של מנהל האירועים במנהל העסקים שלכם.
  • אימות הדומיין במנהל העסקים שלכם כדי לקבל סמכות לגבי אילו אירועי המרה ניתנים להגדרה. למידע נוסף על תהליך אימות הדומיין של פייסבוק.

עסקים ש מפרסמים בפייסבוק עלולים לראות גם את ההגבלות בנתונים שפייסבוק יכולים לדווח עקב שקיפות בקשת מעקב האפליקציות של אפל.

בקרו בכרטיסיית מרכז המשאבים במנהל הפרסומות שלכם בפייסבוק כדי להתכונן לשחרור של iOS 14.5 של אפל או למדו עוד במרכז העזרה של פייסבוק.

מה הלאה?

הנוף הדיגיטלי נמצא במצב מתמיד של שינוי וזה לא שונה הפעם. למרות שפלטפורמות רבות הביעו דאגה, פתרונות חדשים יעלו. אם אתם מתעדכנים באפשרויות הכי האחרונות העומדות בפני בעלי חנויות ומשווקים, אתם יכולים להיות בין הראשונים לאמץ טכנולוגיות חדשות. אם המתחרים שלכם נותרים מאחור, שינוי זה עשוי אפילו להביא ליתרון לו חיכיתם.

בינתיים, המשיכו לשרת את הקהל שלכם על ידי הוספת ערך לחייהם בכל דרך אפשרית. נתוני צד-ראשון ובסיס הלקוחות הקיים והנאמן שלכם חשובים כעת יותר מאי פעם.

ניקיטה סטוג
ניקיטה סטוג

מנכ"ל Kiryatech עם נסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי, אובססיבי לכל מה שקשור לתוכן: מפוסטים בבלוג, פודקאסטים ועד סרטוני ריקוד באורך 15 שניות. אוהב טבע, חיות, להתנדב ואוכל טוב :)

בדף זה