מקצוענות זו לא מילה גסה

כבר מקריאת הכותרת ניתן להבין כי ישנו הבדל בין קידום אתרים מקצועי לכזה שאינו מקצועי. למרבה הצער, מכיוון שתחום קידום האתרים אינו מוכר מבחינה אקדמית ואין שום התאגדות רשמית של מקדמי אתרים, כל אחד יכול להכריז על עצמו כמקדם אתרים ולפזר הבטחות.

למרות זאת, חשוב לסייג ולהבהיר שמקדמי אתרים "לא מקצועיים" אינם תמיד חאפרים, ולעיתים פשוט אין להם מספיק ניסיון או ידע כיצד לבצע קידום נכון ואפקטיבי לאורך זמן.

מקצוענות בתהליך קידום אתרים

אותה מקצועיות של תהליך קידום אתרים מקצועי נשענת בראש ובראשונה על שיטת עבודה מסודרת:

  • הצרכן ומקדם האתרים קובעים יעדים משותפים וכל צד מתחייב לבצע את חלקו. למקדם שיטת עבודה מסודרת אותה הוא מתעד כמה שיותר בפירוט על גבי מסמך אפיון מסודר

  • מקדם האתרים עובד בצורה שקופה ומוסר ללקוח דו"ח תקופתי הכולל את כלל הפעילות אותן ביצע  במשך התקופה.

  • במידה ויש מחלוקת בין הלקוח למקדם האתרים , היא נפתרת בצורה מסודרת על מנת להפיק לקחים לעתיד.

שיטת עבודה שכזו, מטרתה לבנות אמון בין הלקוח למקדם ובהקשר זה חשוב לדעת שלמרות שרוב נטל העבודה נופל על המקדם, הרי שלעיתים גם הלקוח צריך לבצע פעולות מסוימות בעצמו או דרך חברת בניית האתרים שבנתה את האתר.

דוגמה לפעולה כזו: מתן גישה למערכת ניהול התוכן למקדם, הוספת מוצרים חדשים למלאי (בחנות וירטואלית) , ביצוע שינויים טכניים נדרשים וכו'. תהליך הקידום הינו חד כיווני.

תוצאות מוכחות כמדד למקצועיות

שיטת עבודה מסודרת היא תנאי הכרחי , אך לא מספיק כדי להוכיח את המקצועיות של מקדם האתרים. המקצועיות נמדדת גם לפי יכולתו של המקדם לספק רשימת לקוחות מרוצים או לכל הפחות דוגמאות לאתרים אותם קידום בעבר בהצלחה.

במידת האפשר, כדאי לאמת את הנתונים האלו עם הלקוחות עצמם מכיוון שלעיתים קרובות קל מאוד לזייף אותם.

אולי יעניין אותך גם:

אחריות נוספת של מקדם אתרים מקצועי היא להכיר את הגבולות של עצמו ולא לקחת על עצמו פרויקטים הגדולים למידותיו או כאלו הדורשים רמת ניסיון גבוהה יותר מזו שיש לו. 

למקצועיות יכולות להיות קונוטציות שליליות - מלאכותית או מזויפת. אני מניח שעבור חלק זה מה שזה. אבל לא ככה אני חושב על זה.

אז אמרתי לפיליס, "בשבילי מקצועיות היא בעצם להראות כבוד לאנשים - בעלי הסמכות עליך, אלה שאתה מפקח עליו, לקוחות, ספקים, אלה שאתה משרת, אלה שמשרתים אותך - כל מי שאתה בא איתו במגע."

ברור שהפגנת כבוד פירושה התייחסות לאנשים בכבוד. זה אומר שאנחנו מראים שאנחנו מעריכים אותם כמו שאנחנו מעריכים את עצמנו. אנו עושים זאת במספר דרכים.

אנחנו מעריכים את מה שהם אומרים. אנו מקשיבים להם מקרוב ולוקחים את הערותיהם ברצינות. אנחנו מגיבים באדיבות, מהורהר. אנו פתוחים, כאשר מתאים, לשנות את דעתנו או לפעול אחרת על סמך מה שהם אומרים.

אנחנו מעריכים את הזמן שלהם. אנו עושים כמיטב יכולתנו לעמוד בזמנים בתחילת הפגישה ולא לעבור זמן רב יותר מהצוין או הצפוי.

אנו מקיימים את ההבטחות וההתחייבויות שלנו, גם אם זה יהיה לרעתנו. זה מראה שאנחנו מעריכים ומכבדים את המילים שלנו, ולוקחים ברצינות את מה שאנחנו עצמנו אומרים. זה בסדר, כאשר הנסיבות משתנות, לדון או לנהל משא ומתן על שינוי עם אלה שהבטחנו להם. אבל אם שינוי לא אפשרי, אנחנו עומדים במילה שלנו.

אנו מראים כבוד לאחרים בדרך שבה אנו מתלבשים. ברור שיש הבדלים תרבותיים ומצביים המחייבים לבוש שונה בזמנים שונים. אבל זו הנקודה. אנו שמים לב באופן מודע לגורמים הללו ומפגינים כבוד על ידי לבוש בהתאם.

אנו מכבדים אחרים בכך שאיננו נשלטים על ידי הרגשות שלנו. לכולנו יש רגשות. רגשות הם חלק ממה שזה אומר להיות אנושי. אנחנו לא מנסים לחסל אותם. אבל גם אנחנו לא נשלטים על ידם. במקום זאת אנו לומדים לבטא אותם בצורה הולמת בדרכים שאינן מבזה, מתעלמות או מבזה אחרים. אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לוודא שהרגשות שלנו אינם בשליטה. הערך שיש לנו עבור אחרים הוא.

בקיצור, מקצועיות פירושה שאנחנו מתנהלים כאילו אנשים חשובים.

דוגמאות להתנהגות מקצועית כוללות, בין היתר: גילוי חמלה כלפי אחרים; תגובה מתאימה לתגובה הרגשית של מטופלים ובני משפחה; הפגנת כבוד לזולת; הפגנת התנהגות רגועה, חומלת ומועילה כלפי הנזקקים, תומכים.

בעולם העבודה, המקצועיות שלך מקיפה את הדרך שבה אתה נושא את עצמך, את הגישה שלך ואת הדרכים שבהן אתה מתקשר עם אחרים. להיות מקצועי יכול להבטיח רושם ראשוני חיובי, יחסים בין אישיים מוצלחים ומוניטין מתמשך בתוך הארגון והתעשייה שלך

במהלך החודשים האחרונים קראתי בפחד הולך וגובר וכמה מהתגובות לפוסטים של "מה שנקרא אנשי מקצוע" בלינקדאין. ליתר דיוק, מה שניתן לתאר רק כבלתי הולם ואחרת יגרום לביקור ב-HR. בזמן קריאת כמה תגובות לאחרונה, אחת עסקה בקריאת שפתיים וחלק מהתגובות לא הצליחו לחבר את הנקודות לנושא, אלא תיארו את הערצתן הבלתי הולמת לאדם שסיפק את הפוסט.

אני באמת לא מבין איך אנחנו כאנשי מקצוע סובלים סוג כזה של התנהגות. אני לא מבין את הלך הרוח, אז אתה יכול, "עזור לי כאן" ולהסביר למה להיות מקצועי בימינו זה מטלה כזו? או יותר לנקודה זועק במידה מסוימת. 

 

עזור לי כאן, איזה חלק של שיקול דעת טוב והתנהגות מנומסת אנחנו לא מפעילים? אבא שלי תמיד היה אומר לי לא לעשות שום דבר שלא אעשה מול אמא שלי. המדיה החברתית והאינטרנט עשו מעט יותר מאשר לספק אנונימיות או גרוע מכך הערות ללא השלכות. כולנו עשינו דברים או אמרנו דברים באופן אישי שהיינו רוצים שנוכל לקחת בחזרה או ללחוץ על כפתור מחיקה כדי למחוק את המבוכה שלנו. הקדישו רגע לפני שאתם מקלידים ומפרסמים תגובה כדי לבחון את אופי הפוסט. 

  1. האם זה מצטבר או מתפרק?
  2. האם היא שואפת לעסוק ומחשבה חיובית אסורה כדי לקדם דיון ומחשבה טובים?
  3. האם זה מייצג שיקול דעת טוב?
  4. האם זה מייצג התנהגות מנומסת.

אוקיי, אני מוכן להתקפה של השליליות, אבל דע את זה לא משנה מה, אני יודע שאני לא מושלם ושהיו לי מקרים כאלה בחיי שאפשרו שינוי גדול. כאשר אתה נמצא בעמדת סמכות ומנהיגות יש לנקוט בזהירות רבה אחרת "מהלך מגביל קריירה" יהיה התוצאה.

מקצועיות היא לא מילה גסה, רק צריך לטפח אותה ולהאכיל אותה כראוי.

בדף זה