מה זה תקשורת שיווקית בחברה גלובלית?

העולם העסקי מתאפיין בדינמיות ובתחרות קשה במיוחד. מידי שנה צצים עסקים חדשים, כמו פטריות לאחר הגשם. מה שהופך את העולם העסקי לעולם שבו - "רק החזק שורד". על מנת שהחברה תצליח - מנהל השיווק ויזם החברה צריכים להשקיע בתקשורת שיווקית נכונה הכוללת מחקר שוק, הצבת מטרות, קבלת החלטות עסקיות מושכלות, שיווק ופרסום ממוקד ויחסי ציבור.

תקשורת שיווקית מתייחסת לכל פעולה אשר מעבירה את המסרים והמאפיינים הייחודיים של החברה לצרכן ומשלבת את תחום השרות, המכירות, היחצנות, האסטרטגיה והמחקר שהסינרגיה ביניהם מגדירה את זהות ועוצמת המותג.

תקשורת מתוך ויקיפדיה

תקשורת שיווקית (MARCOM - Marketing Communications) היא תקשורת תומכת-מכירות, המסייעת להשגת המטרות העסקיות של הארגון. היא כוללת את כל סוגי אמצעי התקשורת בהם ... המשך לקרא

את מי משמשת תקשורת שיווקית?

תקשורת שיווקי משמשת את כולנו בכל רגע בחיי היום יום, גם אם אנו לא מודעים לכך. לדוגמא – מועמד המתראיין למקום עבודה "מוכר את עצמו", כשאנו רוצים להמליץ לחבר על מוצר חדש שקנינו, דעות פוליטיות, ואפילו הירקן אשר מוכר ירקות ללקוחותיו.  אולם לרוב, מתייחסים לתקשורת שיווקית למושג הקשור לעולם העסקי. כל חברה מגדירה לעצמה את אסטרטגיות התקשורת השיווקית  המתאימות לה, על מנת להגדיל את המכירות שלה.

אולי יעניין אותך גם:

תקשורת שיווקית  - שרות

אחת הדרכים ליישום תקשורת שיווקית היא  עיצוב תקשורת היוצרת קשר אישי של ממש בין נותן השירות ללקוח. חשיבותה גבוהה מכיוון שלקוח מרגיש שהוא מקבל שירות אישי, הוא כלל לא מרגיש שמופעלת עליו אסטרטגיית וטקטיקה , אלה מקבל הרגשה של יחס אישי. דרך תקשורת שיווקית נכונה בשרות תוכלו לשמור על קהל לקוחות נאמן ואף להגדיל אותו בעזרת לקוחות חדשים.

תקשורת שיווקית  - מכירות

שיתוף פעולה של מחלקת השיווק ומחלקת המכירות קריטי להצלחת החברה. פיתוח מיומנויות מכירה , גיוס והדרכת אנשי מכירות , טיפול בלקוחות קשים ועוד צריכים להיבנות ולהיטמע בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של החברה.


תקשורת שיווקית  - יחצנות

קריאטיב להשקות, כתבות יחצנות , חיזוק מהמסרים של החברה בעיני התקשורת  ועוד , כל אלו צריכים להיעשות על פי יעדים שיווקיים. אם למשל השיווק החליט לצאת במבצע מסוים על טיטולים, הפקת אירוע עם כוכב או כוכבת ילדים המשיק ומשווק את המבצע ואת המוצר היא דוגמא לאסטרטגיית יחצנות אשר נגזרת מיעדים שיווקיים.

יחסי ציבור כוללים בין היתר כתבות בעיתונים ועוד שלל דרכים מקוריות. החשיבות בתהליך זה להעביר מסר אחיד ולשמור על תקשורת ברורה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים של החברה.

תפקידה של מחלקת השיווק בארגון

על מחלקת השיווק בארגון מוטלת האחריות החשובה ביותר בארגון. תפקידה בין היתר לבחור את האמצעים המתאימים ביותר לקידום תהליכי מכירה השונים של מוצרי החברה ולהוביל את אסטרטגיית התקשורת השיווקית עם סביבתה. על אנשי השיווק לשמור על תקשורת ברורה וקשוחה, כך שתהיה אחידה במסריה באמצעי התקשורת השונים. אחידות זאת, תחזק את האפקטיביות של תהליך המיתוג של כל החברה.

תקשורת שיווקית מסייעת להעביר מוצרים, שירותים ורעיונות מיצרנים למשתמשי קצה ובונה ומתקיימת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ובעלי עניין חשובים אחרים בחברה . פרסום וקידום מכירות ימשיכו למלא תפקידים חשובים בתמהיל התקשורת השיווקית

ישנם ארבעה סוגים של תקשורת שיווקית, כולל פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות .
בדף זה