איך מתבצע תהליך אפיון אתר?

התפיסה האסטרטגית המונחת בבסיס אפיון האתר היא יצירת עניין וחוויה לגולשים. מרכיב מהותי באפיון האתר הוא בהטמעת טכנולוגיה שתאפשר תפעול קל ופשוט של כל הממשקים שבו. באפיון האתר מודגשת חשיבות חוויית המשתמש. כאשר מדובר על אפיון אתר חשוב להבדיל בין אפיונו ככרטיס הביקור של הלקוח וכחלון הראווה שלו  לבין אפיון טכני שלו.

סוף אתר מתחיל באפיון

הקפדה על אפיון נכון ומושכל של האתר מאפשרת למי שמופקדים על בנייתו להתאים אותו באופן מיטבי למטרות בעליו. אפיון מדויק חשוב במיוחד לאתר שיווקי, שאמור לגרות את הגולש להישאר בו, להתוודע אל תכניו, לקבל בו מידע מפורט ועשיר ובעיקר - לתת מענה לצרכים ולביקוש שלו, להציע לו מוצר או שירות חיוני ולהניע אותו להזמין אותו ולשלם תמורתו.

כמו כל מוצר, גם אתר אינטרנט אמור להיות מותאם באופן אישי ומדויק לצרכי הלקוח, למטרותיו ועד כמה שניתן – לציפיותיו (לכן דרוש תיאום ציפיות, כדי לאמוד באמצעותו עד כמה ניתן לצמצם את הפער בין הרצוי לבין המצוי).

"בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת"

תהליך אפיון האתר מתחיל מפגישה עם הלקוח ועם הגדרת הצרכים והדרישות. אתר תדמיתי שונה מאתר שיווקי. אתר שמציע שירות שונה מאתר שמציע מוצר. לכל אתר מאפיינים ייחודיים.
אלכסנדר פן כתב בשיר 'היה או לא היה' את השורה – "בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת".

אולי יעניין אותך גם:

פגישה אישית של הלקוח עם המתכננים והבונים את האתר לא אמורה להיות מקרית אלא מתוכננת ויזומה. בפגישה או בפגישות אחדות ודאי אמורה לצמות תועלת ולפרוח "איזו תכלת". היכרות עם הלקוח חשובה לצורך היכרות עם מהות העסק שלו וייחודו.

הבנה טובה של מתכנני האתר ובוניו את העסק בכלל ואת יתרונותיו היחסיים בפרט תסייע להם באפיון האתר ובבנייתו באופן שיאפשר הבלטת ייחודו, יתרונותיו והדגשתם.

נקודות חשובות באפיון אתר

  1. ראשית ועיקר - הטמעת מלות מפתח עצמתיות, בעלות נפח חיפוש גבוה. אם האתר שלכם יעלה בין המקומות הראשונים כאשר גולשים יחפשו ביטויים פופולאריים בתחום שבו אתם עוסקים, יש סיכוי טוב לחשיפת אתרכם כבעלי עסק המציעים שירות או מוצר נדרש. על מנת להעצים את כוחן של מלות החיפוש חשוב שהן תהיינה רלוונטיות למוצר או לשירות. הרלוונטיות נמדדת במידה שבה יש למוצר או לשירות שלכם מענה מדויק לצרכי הלקוחות הפוטנציאליים ולחיפושיהם.

  2. ניתוח של הכוח התחרותי של מלות חיפוש והטמעת מלות חיפוש שיסייעו לגולשים להגיע אליכם כאל בעלי מקצוע אמינים שמציעים להם מוצר או שירות איכותיים.

  3. ניווט נוח הן למנוע החיפוש גוגל והן לגולשים. הניווט אמור להיות קל, נוח, פשוט ובעיקר - אפקטיבי. חשוב שבמהלך הניווט והגלישה באתר יהיה אפשר להגיע מכל עמוד לטופס הזמנת המוצר או השירות, שצריך להיות במקום גלוי ונגיש.

אפיון - השלב הראשון בבניית אתר אינטרנט

חברה המציעה בניית אתרים, ניהול ממשקיהם ותחזוקתם, מציעה, בראש וראשונה, ידע וטכנולוגיה שיסייעו לכם בבניית אתר לפי צרכיכם ותוך שימוש בעקרונות החשובים לאפיון אתר מבחינה טכנית.
התהליך מתבצע במעין משחק טניס שולחן (פינג פונג) - שבו הכדור עובר מיד ליד, מצד לצד, הלוך ושוב, הצעה וקבלת משוב, תיקונה, שדרוגה העשרתה וחוזר חלילה, עד שהלקוח חש ומבין כי הוא קיבל מענה מיטבי על כל צרכיו.

חשוב לציין, כי חלק חשוב מאפיון האתר קשור לדרישה לבנות אתר המיועד גם לסלולר. יש עסקים אשר הנגישות והזמינות של המשתמשים בסמארטפונים אל אתרם קריטית עבורם מבחינה עסקית ושיווקית.

שאלות על אפיון אתר

אפיון אתר אינטרנט הוא מסמך המבטא את המטרות, היעדים והטקטיקות של הפרויקט . ... זה יכול לכלול גם פרטי פרויקט כגון הצוות המעורב, למשל, בעלי עניין או נקודות קשר.

בדרך כלל, מסמך אפיון כולל את הדברים הבאים:

  • סקירה מלאה של הפרויקט.
  • צרכים ויעדים עיקריים.
  • קהל יעד.
  • דרישות פונקציונליות.
  • היבטים אסתטיים.
  • פרטים לא פונקציונליים.
  • המלצות ואיסורים.
  • שאלות.
בדף זה