גוגל אנליטיקס - בקרת איכות לקידום אורגני

גוגל אנליטיקס הוא מוצר הווב אנליטיקס של גוגל, אשר מאפשר לבעלי אתרים לנתח את התנועה המגיעה לאתר שלהם ממקורות שונים כגון קמפיינים ממומנים, אתרים אחרים, רשתות חברתיות וכמובן תנועה ממנועי חיפוש אורגנים בה ייגע מאמר זה.

בקרת איכות לקידום אורגני

כאשר נציג באנליטיקס את נתוני החיפוש האורגניים, נקבל בדרך כלל רשימה של מילות מפתח אותן הקישו משתמשים והגיעו לאתר שלנו, כאשר המילים הללו מסודרות לפי מספר הכניסות בסדר יורד. בהתחלה נראה למשל מילות מפתח עם כמה עשרות  או אפילו מאות כניסות, ובהמשך נראה מילות מפתח עם כניסה אחת בלבד או מספר כניסות בודדות.

בקרת איכות לתהליך הקידום

כאשר נלחץ על כל מילת מפתח בודדת, נוכל לראות גרף המתייחס אך ורק עליה ומייצג את מספר הכניסות לכל יום בחודש או לכל תקופת זמן שנבחר. ניתן גם להשוות בין שתי תקופות זמן ולראות שני קווי מתאר על גבי אותו הגרף.

נוכל גם לדעת מהו הזמן הממוצע בו שהו הגולשים שהגיעו דרך מילה זו באתר ובכמה עמודים ביקרו. הנתונים של כל מילת מפתח מוצגים בהשוואה לנתונים הממוצעים של האתר כך שחשוב לדעת תמיד שהכול יחסי.

כיצד ניתוח זה עוזר לנו לבקרת איכות? לשם ההמחשה, נניח שבשבועיים האחרונים התחלנו לקדם את הביטוי "מיטת תינוק" , נוכל לראות האם הכניסות מביטוי זה עלו והאם התנועה מהביטוי הייתה איכותית, כמו כן, במידה ונגדיר יעדים, נוכל לדעת האם הגולש ביצע את הפעולה הרצויה באתר כגון רכישה.

הזנב הארוך

יכולת חשובה נוספת של גוגל אנליטיקס היא לעזור לנו בניתוח זנב ארוך. אם נמשיך את הדוגמה הקודמת, יכול להיות שנקדם גם ביטויים כמו "מיטת תינוק בן שנה" או "מיטת תינוק בינונית". כאשר נקיש בחיפוש של אנליטיקס את הביטוי "מיטת", נקבל את כל הרצפים הכוללים אותו וכך נוכל לקבל מידע מדויק יותר.

בנוסף ליכולות הללו, מתווספות לאנליטיקן כל הזמן תכונות חדשות כגון חיווי לגבי פעולות חברתיות כדוגמת לחיצה על לייק. חשוב לעקוב אחרי הבלוג הרשמי ולהתעדכן בשינויים האחרונים.

כתיבה לאנשים, לא למנועי חיפוש

פעמיים רבות מנחים כותבי תוכן ומקדמי אתרים לכתוב מאמרים על פי חוקיים שנראו כאילו נלקחו מתוך עולם המתמטיקה הקוונטית : עלינו לחזור על כל ביטוי מפתח לפחות פעם אחת בכל פיסקה ולדאוג לקשר רק מביטויים מדויקים.

למרבה הצער, הדקדוק הנוקשה הזה הפך לסוג של נוהל מחייב למרות שמנועי החיפוש ואפילו גוגל הישראלי משתנים ומתקדמים כל הזמן. אף אחד לא יודע מהם בדיוק השינויים האלו, אבל ברור שמנועי החיפוש לומדים להבחין בין פעולות טבעיות ופעולות שאינן טבעיות ומדרגים את העמודים והמאמרים השונים בהתאם.

לפיכך, כתיבת מאמר בסגנון הישן כבר אינה אפקטיבית והמילה האחרונה בתחום היא כתיבה טבעית לאנשים ולא למנועי חיפוש.

העבירו רעיון, לא טכניקה

כאשר אנחנו כותבים כתיבה טבעית, אמנם לא נמדוד את עצמו על כל מילה ופסיק, אבל נשתדל ליצור מאמר מעניין ולהעביר רעיון מסוים במסגרת מספר המילים שהוקצב לנו. כתיבה שכזו דורשת אמנם להפריד בין פתיחה, אמצע וסוף, אבל בסופו של דבר, היא תגרום לקורא להישאר איתנו עד הנקודה האחרונה. יתר על כך, מאמר מעניין יגרום ליותר אנשים לשתף אותו.

ביטוח לעתיד

כתיבת מאמר בצורה שתוארה לעיל למעשה עוזרת לנו להתמודד מול שינויים עתידים של מנועי החיפוש ומונעת מאיתנו להיגרר למלחמת העכברים והחתולים שהמשתמשים בשיטות לא טבעיות בדרך כלל נכנסים אליה ובסופו של דבר פוגעים לעצמם בדירוג.

אם אנחנו משתמשים תדיר באתרי מאמרים, נוכל לעיתים לזכות גם בחשבונות פתוחים שהמאמרים בהם מאושרים אוטומטית, יתרון משמעותי שיחסוך לנו זמן רב בעבודה השוטפת. אם אנחנו כותבים לאתרי תדמית או לאתרי תוכן גדולים, נוכל גם לדעת שעשינו את המקסימום כדי להשאיר את הגולשים באתר ולגרום להם לחזור אליו בעתיד.

אולי יעניין אותך גם:

קשה באימונים, קל בקרב

מעבר טבעית המיועדת לאנשים ולא למנועי חיפוש דורשת מעבר מסוים והסתגלות מצידנו, אך ברגע שלומדים כיצד לעשות זאת ויוצאים מהקיבעון הקודם שהיינו נתונים בו, מגלים כי מדובר למעשה במשימה קלה הרבה יותר ומשתלמת מאוד בטווח הארוך.

בדף זה