בחירת IP נכונה תשפיע על קידום האתר

אז אתם מעוניינים לקדם את אתר האינטרנט שלכם, כי אתם מבינים שקיומו של אתר אינטרנט ברשת אינו מספיק. ישנם המון גורמים התלויים בקידום האתר שלנו למיקומים ראשונים במנועי החיפוש, אחד הדברים התלויים בכך הוא בחירה נכונה של IP. אם אינכם יודעים מהי כתובת IP, אל דאגה.. תוך מספר רגעים ספורים תוכלו להבין את המשמעות.

מה זה IP?

כתובת IP היא שורה של מספרים המהווה זיהוי למחשבים או רשתות של מחשבים, כל שורת מספרים מהווה מן תעודת זהות של המחשב שלנו, היא מיועדת לזיהוי של כל מחשב או רשת מחשבים. כידוע, ברגע שאנחנו מעוניינים לבנות אתר אנחנו חייבים גם לרכוש “איחסון אתרים”, איחסון זה כשמו כן הוא נותן לנו מקום ברשת המחשבים שלו. אם לא יהיה ברשותינו איחסון לאתר שלנו- לא נוכל להעלות את האתר שלנו לרשת. 

אולי יעניין אותך גם:

בחירת IP נכונה

לאחר שבחרנו את חברת איחסון האתרים שתתן לנו שירות אנחנו מקבלים את הדומיין שבחרנו. משום שהדומיין שלנו נמצא כרגע על רשת מחשבים מסויימת יש לו גם IP. ישנם שנים סוגים של IP והם; IP יעודי שנקרא גם IP סטטי, ו-IP שיתופי שנקרא גם IP דינמי.

IP יעודי

חברות איחסון אתרים מאפשרות רכישה של IP יעודי שעלותו היא גבוהה יותר מהסיבה הפשוטה שאדם שיש ברשותו אתר היושב על IP יעודי, מובטח לו שלא יהיו עוד אתרים היושבים על אותו IP. ניתן להבחין באתרים כאלו באים נקליד את כתובת ה- IP ונקבל את האתר. במקרה ולאחר הקלדת הכתובת עלה האתר ללא בעייה, הנה לכם אתר היושב על IP יעודי.

IP שיתופי

IP שיתופי מאפשר למספר אתרים לשבת על אותו IP, על כן הוא נקרא שיתופי, כי הוא באמת משתף מספר אתרים יחד. במקרה של אתרים היושבים על IP שיתופי לא תוכלו להגיע אליו על ידי הקשת ה-IP משום שהמערכת לא תדע לאן לנווט אותכם על ידי המספר הזה. תוכלו להגיע אל האתר רק על ידי הקלדת הדומיין.

השפעת הIP בהשקפת קידום אתרים

על פי השקפתם של מקדמי אתרים רבים, נראה כי IP יעודי יכול להשפיע משמעותית על קידומו של האתר. על פי מחקרים שעשו, נמצא כי יותר ויותר אתרים בעלי IP יעודי ממוקמים בדירוגים גבוהים מאוד. בנוסף לכך, נמצא במחקר כי אתרים גדולים ואמינים יושבים על IP יעודי.

מעבר לכך, אם כבר החלטתם לרכוש IP שיתופי, מומלץ לא לרכוש מספר אתרים על אותו IP אלא לחלק אותם בין מספר IP שונים. זאת משום שישנו איסור על פי חוקיות הקידום אתרים לבצע הצלבת קישורים של אתרים הנמצאים על אותו IP. נראה כי גוגל רואה את ה-IP הזהה בין האתרים הללו ועלול להביא לענישתם של האתרים הללו.

קרית טק מספקת פתרון דיגיטלי מוקד לקידום אתרים עם IP שונה, לעוד מידע צור קשר עם נציגנו.

 כדי לבחור ולהגדיר כתובות IP סטטיות ספציפיות המתאימות לרשת שלך, פעל לפי ההנחיות הבאות: אל תבחר בכתובות המסתיימות ב-. 0 או . ... אל תבחר את הכתובות בתחילת טווח פרטי. כתובות כמו 10.0. ... אל תבחר כתובת IP הנופלת מחוץ לטווח הרשת המקומית שלך.

שינוי כתובת ה-IP של האתר שלך בדרך כלל לא ישפיע על SEO הכולל שלך . עם זאת, זה יכול להשפיע על דירוג החיפוש המקומי, כמו גם על יכולת המסירה של המיילים השיווקיים שלך

בדף זה